De nieuwe cbr 250 r van Honda gezien?

Ook ik heb een cbr 250 r aangeschaft (zwarte) nadat mijn honda pcx 125 economisch total loss (en bedankt) werd gereden. Nu las ik gebruikers over de 1000 km beurt. Mijn dealer nodigde mij uit bij de 1500 km voor een beirt. Is het misschien toch verstandiger om bij de 1000 langs te gaan voor kleppen controle e.d.?
 
Kijk gewoon wat er in het boekje staat qua km-standen voor beurten, meestal is dat dus 1000km.

Zag gister op Youtube trouwens de Honda CB300R, wist niet dat ie al uit was.. goed, het is totaal geen CBR250, maar waarom zijn dit soort leuke dingen hier niet te koop? :(
 
Heb ook net een honda cbr250r gekocht en mijn dealer nodigde me op 1000km uit voor het eerste nazicht.
 
Hallo allen!

CBR bevalt nog altijd erg goed! Staat ondertussen tegen de 5500 km op de teller.

Zag gisteren een tegenmoetkomende CBR tricolore met duo passagier (N302 richting Hoorn / a7), iemand van hier?
 
Nieuwe 250r, Kawasaki moet wel vernieuwen nu Honda en misschien volgend jaar Yamaha? ook een 'sportieve' 250cc in het assortiment hebben. Nieuwe Ninja nu ook met abs, iets bredere achterband (140) en een beter middengebied.

Sommige mensen hebben wel het geluk dat ze mogen testen B|
ninja250rtestride1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die Ninja ziet er goed uit!! Zo had de CBR250 er ongeveer uit moeten zien...

2013-Kawasaki-Ninja-250R-1.jpg


Alleen jammer dat het zo'n hoogtoerige twin is, dan toch liever het CBR blok. Qua looks de Ninja, qua blok de Honda. :) Yamaha mag idd ook wel eens met een 250cc sportmotor komen.. volgens mij is de YBR250 het enige in het Europese assortiment en dat is een naked.
 
De voorkeur voor een 1 of 2 cilinder is persoonlijk, problemen hoef je bij de twin ook niet te verwachten. Na 32.000km heb ik hem verkocht en tot die tijd heb ik er nooit problemen mee gehad en ik heb er vertrouwen in dat de nieuwe eigenaar er ook nog probleemloos op rijd :).

Duke 200 ook een 1 cilinder, iets minder cc maar toch weten ze qua prestaties niet onder te doen voor de 250cc van Honda. Motor is ook niet erg zwaar, 130kg dacht ik.

ktm-duke-200.jpg


En het is een ktm *O*
 
Laatst bewerkt:
Die foto die jij laat zien is geen Duke 200, dat is een Superduke met een v-twin blok.
Idd wel hetzelfde vermogen als de CBR250R, maar de top ligt een stukje lager.
De Honda kan 155+ km/u halen, de Duke meen ik iets van 138km/u.
Daarnaast weet ik nog niet hoe goed KTM tegenwoordig is, ik hoor nog wel eens over complete revisies van het motorblok binnen 20.000km.... daarom durf ik het zelf nog niet aan.

Heb wel op de Duke 125 gereden. Tof dingetje.
Dat een hoogtoerige twin minder lang mee gaat heb ik ook helemaal niet gezegd, je moet er inderdaad alleen van houden.

Hoe dan ook, die nieuwe Ninja 250 ziet er gewoon gelikt uit, zo had trouwens het eerste model er al uit moeten zien, maar altijd moeten ze weer wat raars met een koplamp of een cockpit doen. De cockpit van de 'huidige' Ninja vind ik ook erg lelijk (kinderachtig), die van het 2013 model is toch heel wat volwassener. Daarnaast zien die velgen er erg gelikt uit.
 
Die foto die jij laat zien is geen Duke 200, dat is een Superduke met een v-twin blok.
Idd wel hetzelfde vermogen als de CBR250R, maar de top ligt een stukje lager.
De Honda kan 155+ km/u halen, de Duke meen ik iets van 138km/u.
Daarnaast weet ik nog niet hoe goed KTM tegenwoordig is, ik hoor nog wel eens over complete revisies van het motorblok binnen 20.000km.... daarom durf ik het zelf nog niet aan.

Heb wel op de Duke 125 gereden. Tof dingetje.
Dat een hoogtoerige twin minder lang mee gaat heb ik ook helemaal niet gezegd, je moet er inderdaad alleen van houden.

Hoe dan ook, die nieuwe Ninja 250 ziet er gewoon gelikt uit, zo had trouwens het eerste model er al uit moeten zien, maar altijd moeten ze weer wat raars met een koplamp of een cockpit doen. De cockpit van de 'huidige' Ninja vind ik ook erg lelijk (kinderachtig), die van het 2013 model is toch heel wat volwassener. Daarnaast zien die velgen er erg gelikt uit.


_O- _O-

Duke 200 googlen en gewoon blind de link gekopieerd.
Blij dat jij wel oplet.
 
2011-Bajaj-KTM-Duke-200.jpg


De Duke 200 is een opgeboorde versie van de 125cc.

Volgend jaar komt de Duke 350. Dat zet pas zoden aan de dijk. Zeker met dat gewicht.
De nieuwe Ninja 250 is weer een kilo of 6 zwaarder geworden en weegt droog
meer dan een supersport 600. Kind met het badwater weggooien. Daar koop
ik geen 250 voor. Mijn Yamaha Tricker weegt volgetankt 122 kg (zelf nagewogen).
 
Laatst bewerkt:
Heb gister een uurtje proefgereden op een CBR250R.
Was voor een goede maat van me die druk aan het sparen is voor deze machine en om de moed erin te houden gister een paar leuke foto's gemaakt die hij boven de laptop kan plakken om het doel voor ogen te houden.

Ik ben eigenlijk helemaal niet van de schakels,vond er nooit wat aan,hakende versnellingsbakken,nerveuze blokjes.........mja......tot ik op deze Honda reed per toeval.
Wat rijd dat goed zeg !!!!
Ik ben voor het eerst helemaal relaxed van een schakel afgekomen,ik had er echt super veel lol in.
Fijne versnellingsbak,voor mij precies genoeg vermogen,ik geef geen hol om die 100 + pk motoren.
Maar dit reed echt fijn,heerlijk in bochten,lekker licht,wendbaar,ook op de snelweg geen enkel probleem,gewoon een super gaaf ding !

Nu gaan we langzaam richting de herfst en winter en ik rij het hele jaar door.
Ik kan me voorstellen dat het al snel minder leuk word op deze Honda zodra je met de minder leuke elementen te maken krijgt.
Je zit echt vol in de wind,met mooi weer heerlijk maar met regen en lagere temp zal het echt afzien zijn.

Daarom hou ik het toch maar bij mijn SH150i denk ik ;)

Maar ik beken.....had ik het geld gehad om er een motor bij te kunnen nemen,voor de zomer dan had ik zonder twijfel deze super gave Honda bijgekocht.

Maar laat nou dat niet het geval zijn ;)

Maar Honda,dikke duim,voor het eerst echt 100% genoten op een schakel.

gr Nutty
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp je volkomen Nutty. toen ik mijn sh300I ging wisselen voor de cbr250 was het nog vrij koud. Geen probleem op de scooter, ik vond het een beetje frisjes. Maar dan op de cbr terug naar huis, heb ik afgezien... ben onderweg zelfs nog een koffie gaan drinken omdat ik het niet haalde. Mijn kledij was hier toen ook nog niet op afgesteld en ik reed nog in tussenseizoenskleding rond, geen probleem op de scoot, maar bitter koud op de cbr. Ondertussen heb ik wel al warmere kleding gekocht, een sjaaltje, dikkere handschoenen + handvatverwarming enz... en nu valt het goed te doen. Het is allemaal een kwestie van aanpassen. Wanneer mijn volgende er komt (gaat nog lang duren) wordt het zeker terug een scooter, maar ondertussen rij ik met heel veel plezier op de cbr rond, is een heerlijke motorfiets.
 
Kwa gebruikersgemak gaat er echt niets boven een scoot.

Maarja.......die cbr reed echt super lekker,was echt onder de indruk.
Miss volgende zomer eens een weekendje huren ;-)
 
Verkoper vertelde dat ze nog een zwarte hebben rondrijden van hun en deze doet er elke dag woon werk mee en zou 1:35 halen........

Heb dat hier nog nooit gehoord van jullie,meestal 1:27 toch?
 
Verkoper vertelde dat ze nog een zwarte hebben rondrijden van hun en deze doet er elke dag woon werk mee en zou 1:35 halen........

Heb dat hier nog nooit gehoord van jullie,meestal 1:27 toch?

Dat kan wel kloppen, ik rij er zelf ook woonwerk verkeer mee. 15 km heen en 15 km terug, op 80 km wegen, en ik haal ook zo,n 1: 35. Op de snelweg tot zo,n 120km haalt ie nog 1: 30
 
Ik rij tussen de 1:25 en 1:30 afhankelijk van het traject en rijstijl waar ik zin in heb. Maar zuiniger dan 1:30 haal ik nooit.
 
Ik rij tussen de 1:25 en 1:30 afhankelijk van het traject en rijstijl waar ik zin in heb. Maar zuiniger dan 1:30 haal ik nooit.

Als ik woonwerk verkeer rij, dan kom ik nooit boven de 5000rpm uit. En dat scheelt ook al aanzienlijk in het brandstof verbruik. En dan niet harder dan 85km/u Hoe is het algelopen met je voorvork, was de keering lek, of was het iets anders en heeft de importeur het nog vergoed. :')
 
Het was "maar" een lekkende keering, nieuwe erin en opgelost. Importeur wou niet vergoeden omdat ik er Wilbers veren heb laten insteken bij de wilbers-invoerder, en die wouden ook niet vergoeden omdat deze niet aan de olie-keerring gekomen zijn. Heeft me uiteindelijk 90eur gekost voor ring + olie + uurtje werk

Ik rij nooit onder de 6000toeren omdat het maximale koppel pas op 6500rpm vrij komt. 5000 is echt wel erg weing op ons type motor. Sneller dan 85km/u doe ik ook haast nooit, zeker niet voor woon/werk.
 
Ik haal bijna altijd boven de 1:30 (meestal 1:31). Geen woon-werk verkeer maar toeren op B weggetjes in het buitengebied. Daar is deze CBR erg goed in.

Bij rustig rijden rijd ik tussen de 5000 en 7000 toeren.
Vanaf 5000 rpm loopt de koppel curve lekker stijl op.
Als je continue boven de 600 rijdt kom je nooit door dat gebied en
dat is eeuwig zonde, da's net wat een eencilinder zijn karakter geeft.

11_250sport_shootout_torque.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat koppel blijft een beetje gelijk bij de Ninja. Bij de CBR komt ie echt even lekker los en zoals het een éénpitter betaamd kakt ie hoger in toeren ook weer wat in. Met die zuinigheid is het met de huidige brandstofprijzen BIJNA lachen bij de pomp. Ik zeg bijna, want de prijzen blijven om te huilen. Mijn 500cc loopt als ik rustig rijd 1:22-1:23, daarbij pak ik ook snelweg. Auto rijd 1:20 (ook gecombineerd met snelweg bij 110km/u en soms een uitschietertje naar 120km/u). En volgende maand met de btw-verhoging weer wat centen bovenop de huidige brandstofprijs. :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan