KTM 990 SM, SM-R, SM-T en meer LC8 topic deel IV

Status
Niet open voor verdere reacties.
haa maar ik heb een 950 , geen 990 ...wat zijn dat voor kleppen dan en hoe zet je die uit?
Je kan toch wel wat slangen loshalen en een stekkertje los koppelen?...is echt super-easy...bij Wings kun je ook die SAS-plates bestellen voor 20 of 25 euro...weet zeker dat er lieden in AM*DAM zijn die dat graag voor jou doen voor een blikkie river coke.. ;)
 
@ reneH

Die tidy tail kan je bestellen via een duitse site, heb hem daar zelf ook vandaan en dat is de doorverwijzing die je krijgt van Pretender:

HS-Shop



SAS verwijderen staat goed uitgelegd op het LC8 forum. Moet je jezelf wel even op aanmelden:

lc8.nl :: Bekijk onderwerp - SAS verwijderen

Daar moet ik zelf ook nog aan beginnen maar heb vast me huiswerk gedaan :P


Succes ermee!
 
haha je lijkt mijn vrouw wel..."je kan ook zelf zoeken" ;-) ...
maar ik ga wel ff speuren!

Goed zo en vergeet niet je sokken ín de wasmand te gooien! ;)

én.. vergeet niet te genieten van je mooie nieuwe moped!
Ik heb zelf getwijfeld tussen een 950 smr of een gewone, nieuwe 990. het is de 990 geworden, maar de loop van zo'n 950 en dat oranje frame.. blijft een topfiets!
 
De nieuwe KTM collectie voor de lente is weer binnen.

Met als hoogtepunten;


631796_0.jpg

KTM GARDEN GNOME 49,48 EUR
The garden gnome community has had to wait more than 300 years for this guy but we think it was worth the wait. Intricate garden gnome, approx. 30cm high, weather and break-proof, frost proof, -Made in Germany- stamp of quality.


631791_0.jpg


RACER DUCK
Offroad fun for young and old: rubber duck with exemplary safety features, approx. 10 cm high.
9,82 EUR


631771_0.jpg


WARNING UNDERWEAR 19,73 EUR

WARNING: All the stunts shown here are performed by pros - please do not try this at home! Finally underwear with sensible, printed instructions. 100% cotton.
631762_0.jpg
 
@stefan

Jij stond toch laatst op een afgesloten landweg (met die buizen en hekken)..

Nou uit betrouwbare bron kan ik je vermelden dat die weg nog steeds afgesloten is (ik was de voorjaarsmeeting-route aan het proefrijden :( -O- ) De hekken staan nu tegen de buizen aan en je kan dus én niet meer via het hek het weiland in (mocht je dat al willen..) én je kan niet meer over de buizen heen trailen (ahum..)
 
Heb ik een foto gemaakt, krijg ik hem niet gepost...... Ben erg blij met mn Mac maar sommige dingen gaan net ff wat anders dan op een Win PC.... grrrr
 
Ik zie nu pas dat de emmer en doeken op de achtergrond liggen, had hem net ff gewassen en de tandjes ingesmeerd.
 
Na weer aan het prutsen te zijn geweest met het smeren van mij ketting ben ik het nu echt zat en ben ik me weer gaan verdiepen in de kettingsmeersystemen.
Ik heb gekeken naar een kettingsmeersysteem een van Scottoiler en van Osco. De werking van de twee type systemen zijn aan de basis al anders. Scotoiler brengt de olie aan op de bovenkant van je ketting vlak voor hij je achter tandwiel op gaat en Osco doet dit op de bovenkant van je ketting zodra je ketting het achter tandwiel verlaat. Ik vroeg me af of jullie ervaring een van de twee type hebben ik heb nml het vermoeden dat Osco ervoor zorgt dat de boel alsnog onder komt te zitten. Terwijl het simpele systeem van de Osco me meer aanstaat.

Misschien een oud onderwerp maar ik had toch graag jullie meningen en ervaring.

Alvast bedankt
 
@stefan

Jij stond toch laatst op een afgesloten landweg (met die buizen en hekken)..

Nou uit betrouwbare bron kan ik je vermelden dat die weg nog steeds afgesloten is (ik was de voorjaarsmeeting-route aan het proefrijden :( -O- ) De hekken staan nu tegen de buizen aan en je kan dus én niet meer via het hek het weiland in (mocht je dat al willen..) én je kan niet meer over de buizen heen trailen (ahum..)

Zo zwaar zijn die hekken niet :+ en er waren hier genoeg stoere mannen die die buizen zouden jumpen ;) Gewoon in de route laten :+
 
Na weer aan het prutsen te zijn geweest met het smeren van mij ketting ben ik het nu echt zat en ben ik me weer gaan verdiepen in de kettingsmeersystemen.
Ik heb gekeken naar een kettingsmeersysteem een van Scottoiler en van Osco. De werking van de twee type systemen zijn aan de basis al anders. Scotoiler brengt de olie aan op de bovenkant van je ketting vlak voor hij je achter tandwiel op gaat en Osco doet dit op de bovenkant van je ketting zodra je ketting het achter tandwiel verlaat. Ik vroeg me af of jullie ervaring een van de twee type hebben ik heb nml het vermoeden dat Osco ervoor zorgt dat de boel alsnog onder komt te zitten. Terwijl het simpele systeem van de Osco me meer aanstaat.

Misschien een oud onderwerp maar ik had toch graag jullie meningen en ervaring.

Alvast bedankt


Elk automatisch smeer systeem zorgt voor veel rotzooi, alle olie die je op je ketting sproeit vliegt er uiteindelijk weer vanaf. De bovenkant van de ketting smeren lijkt mij niet slim, olie vliegt er nog makkelijker vanaf en komt niet waar je `m nodig hebt, tussen de rollen en het tandwiel.

Ik heb zelf een pro oiler op m`n SMT die wordt electrisch aangestuurd aan de hand van het aantal omwentelingen van het wiel. Opzich wel een mooi systeem maar het is wel veel werk om goed in te bouwen en af te stellen. Het nadeel van de pro olier is dat de dubbele nozlle op het achtertandwiel niet echt werkt met een bokkige 2 cilinder, de ketting slaat tegen de nozzle aan waardoor ie verbuigt en scheef gaat staan.

Als ik het nog eens zou moeten doen kocht ik een simpele osco en dan de olie net na het voortandwiel op de binnenkant van de ketting laten druppelen. Dus de nozzle achter het kapje van het voortandwiel bouwen.

Hier wat plaatjes van de pro oiler op de SMT;

Foto-QZRNW6LI-D.jpg


Foto-338K68AZ-D.jpg


Foto-JAPEO8L4-D.jpg
 
Elk automatisch smeer systeem zorgt voor veel rotzooi, alle olie die je op je ketting sproeit vliegt er uiteindelijk weer vanaf. De bovenkant van de ketting smeren lijkt mij niet slim, olie vliegt er nog makkelijker vanaf en komt niet waar je `m nodig hebt, tussen de rollen en het tandwiel.

Ik heb zelf een pro oiler op m`n SMT die wordt electrisch aangestuurd aan de hand van het aantal omwentelingen van het wiel. Opzich wel een mooi systeem maar het is wel veel werk om goed in te bouwen en af te stellen. Het nadeel van de pro olier is dat de dubbele nozlle op het achtertandwiel niet echt werkt met een bokkige 2 cilinder, de ketting slaat tegen de nozzle aan waardoor ie verbuigt en scheef gaat staan.

Als ik het nog eens zou moeten doen kocht ik een simpele osco en dan de olie net na het voortandwiel op de binnenkant van de ketting laten druppelen. Dus de nozzle achter het kapje van het voortandwiel bouwen.

Hier wat plaatjes van de pro oiler op de SMT;

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooi systeem die Pro-oiler! Alleen dat bedieningskastje.. :X Lekker subtiel!
 
Ik heb een OSCO, en de troep/bende valt allezins mee.
Na een finke rit als ik dan bijna thuis ben...zeg de laatste 35/40 meter...laat ik de motor heel zachtjes uitrollen en trek ik één keer aan dat hendeltje van de Osco.
Er komt maar 2cc per keer heel langzaam uit, en bij die 'snelheid' geeft dat dus echt nauwelijks 'zooi'.
Er zijn ook anderen die de OSCO als systeem hebben..en dan van Scotoiler wat losse componenten hebben toegevoegd , zie : http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2808&highlight=osco

Succes !!
 
Bedankt voor jullie input.... Ik denk dat het toch de osco wordt met hier en daar een aanpassing. Lc8 forum gaf idd goede ideeën.
 
Dacht dat alleen tourfiets rijders te lui waren om af en toe ketting te smeren :P Heb altijd een busje bij me en rij vaak met iemand anders dus dan even de motor op de stander trekken en de ander spuit de ketting in. Vlekt niet (wel goede spray gebruiken) en is een stuk goedkoper dan zo'n duur busje met rietje eraan.
 
Zo zwaar zijn die hekken niet :+ en er waren hier genoeg stoere mannen die die buizen zouden jumpen ;) Gewoon in de route laten :+


ik heb een waardig alternatief gevonden. strak langs de spoorlijn loopt ook nog een "weg" *D

of de groep even splitsen.. de bikkels rechtsaf en jumpen.. en daarna weer aansluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan