Honda Integra scooter-motor

Dual clutch, dat is echt wat anders... (Dual clutch is een gesplitste bak met twee koppelingen; double clutchen is terugschakelen met tussengas bij een ongesynchroniseerde schakelbak )

Maar om hierop terug te komen; een DCT bak schakelt sneller en beter dan de beste rijder zelf kan, eigenlijk zonder onderbreking.
Nog een voordeel is dat de koppeling niet kan worden mishandeld, die wordt immers elektrisch bediend op commando van de computer; de motor zelf kan niet worden afgewurgd in een te hoge versnelling of overtoeren in een te lage.

Wat ik me afvraag; als het onderhoud komt bij 50.000 Km --dat is bij mij na 3½ jaar-- wat houdt dat dan in; hopelijk geen koppelingsplaten want het wisselen daarvan zal heel wat meer werk zijn dan bij een gewone schakelbak.

De vrachtwagens van tegenwoordig, hebben ook een DCT bak. En die gaan meer dan 1.000.000 km mee, zonder noemenswaardige problemen, en de koppelingsplaat is dan ook nog niet versleten. Geen centje pijn dus voor je Honda bij 50.000 km.
 
Hier wat technische info:

Honda Worldwide | New Mid Concept


o.a. het frame:

Honda Worldwide | New Mid Concept

en de zithouding:

Honda Worldwide | New Mid Concept

full
 
Google is you're friend

google.be.....intikken mra x....en daar is hij

Niet moeilijk hé ?????
 
full

full

Met de zijkoffers is hij wel breed,voor in de stad en file beter alleen de topkoffer.
Is wel niet elegant,maar wel praktisch,daar dient hij tenslotte voor.
 
Ik zal wel een kofferfetish zijn maar de Integra vind ik met koffers mooier dan zonder. Geldt ook voor de NC serie en de Mana trouwens.
 
Daar heb jij gelijk in. Maar de naked vind ik op geen enkele manier mooi. Ligt niet aan de Mana, ik heb niets met naked motoren.
Ik ga er trouwens wel deze week een proefrit mee maken. Kijken hoe het rijgedeelte bevalt en mogelijk......komt er wel een Mana GT.
Dit is het vervolg van mijn zoektocht naar een geschikte opvolger van mijn Majesty. (en tot nu toe valt het niet mee voor de concurrent om zo'n simpel toerscootertje te verslaan op de zaken die er toe doen.)
 
Op de Integra, die van zichzelf al op en scooter lijkt, staan die koffers niet verkeerd, en ook erg praktisch. Ziet er goed uit :Y
 
Ook deze lijkt completer met dan zonder. Vraag mij alleen af of deze koffers dezelfde zijn als die eerder is getoond door Honda. (zijkoffers in kleur en topkoffer qua vorm)
 
Het zijn dezelfde ik heb het ontdekt op
http://webshop.polsmotoren.nl/motor...1/Motordelen-Honda-NC-700-Integra-Accessoires
Toen ik van de integra (nc700d) naar de nc700x ging zag ik dat enkel de cover het verschil maakt.
Ofwel in de lakkleur ofwel in de aluafwerking. zelfs de montageonderdelen zijn gelijk.Het zijn ook gelijke motorfietsen op gebied van chassis enz. Ik vind gelakt fragiel als men met zijn been erover gaat. Een kras is vlug gemaakt. Vind alu ook sportiever en het is identiek aan de alu zijkant van de integra. Dit is natuurlijk allemaal persoonlijk. en alu is zelfs goedkoper dan de lakleur. de fronten zijn met dubbelzijdige tape op de koffers gekleefd. Om tussen de files door te gaan heb ik ze er liever niet op. Alleen voor trips..... Vind het jammer dat de topkoffer van de nc700x die ook in alu is niet groot genoeg is om vlot twee systeemhelmen te bergen. Heb voor het meest praktische gekozen. De givi voor in de stad en files,hij is groot en zit toch niet in de weg. Met de zijkoffers toont hij wel stoerder. Maar hoeft dat ?
 
Zeer gelukkig met mijn nieuwe liefde: de NC700D Integra. De bijgeleverde topbox (40 ltr, eerder ontworpen door een Japanse windtunnel designer dan een industriëel designer, mooi maar niet functioneel) is net groot genoeg voor één jethelm of integraal. Op kalme bochtige b-wegen is de D-stand ideaal (eventueel even manueel terugschakelen bij een drempel). In de stad laat je iedereen achter je in de S-stand of schakelen met de manueel-stand. Rijdt als een loeder-limo onder de motorscooters met behoorlijk veel power onderin. Heb de banden verwisselt met de Michelin Road Pilots 3. Kost een beetje maar wat een rijgenot. Na behoorlijk veel geëxperimenteerd te hebben met het gas en de talloze schakelmogelijkheden zal ik binnenkort laten weten hoeveel km p/ltr de Integra rijdt om het perpetuele orgasme wat ik al van deze motor krijg nog wat te intensiveren. Kan echter niet wachten (als echte MOTORscooterrijder) op een wat breder windscherm.
 
De vrachtwagens van tegenwoordig, hebben ook een DCT bak. En die gaan meer dan 1.000.000 km mee, zonder noemenswaardige problemen, en de koppelingsplaat is dan ook nog niet versleten. Geen centje pijn dus voor je Honda bij 50.000 km.

Gewaagde uitspraak, koppeling van vrachtwagens vergelijken met die van motorscooters. Riekt naar appels en peren als je het mij vraagt..
 
Gewaagde uitspraak, koppeling van vrachtwagens vergelijken met die van motorscooters. Riekt naar appels en peren als je het mij vraagt..

Ik bedoel er mee te zeggen, als een koppeling, van een vrachtwagen 1.000.000 km meegaat en meer, dan is een koppeling van een motor, bij 50.000 km nog niet volledig versleten. En moet hij het tot ruim 100.000 km volhouden en meer.
 
Ik bedoel er mee te zeggen, als een koppeling, van een vrachtwagen 1.000.000 km meegaat en meer, dan is een koppeling van een motor, bij 50.000 km nog niet volledig versleten. En moet hij het tot ruim 100.000 km volhouden en meer.

ik hoop dat die inderdaad 100.000 mee kan, maar de logica in uw redenering is een beetje zoek.

we spreken totaal niet over het zelfde kaliber van product, de kwaliteit, toepassing, performance, betrouwbaarheid is totaal anders. Men kan (en wil denk ik) geen sterke zware systemen toepassen bij bv. moto's omdat het

1) Gewicht verhoogd
2) prijs verhoogd
3) misschien langer meegaat dan voor de meeste noodzakelijk (al total loss of op het schroot met nog een 'te' goede onderdeel wat dus onnodig te goed is gemaakt
4) het garantie technisch toch niet nodig is (als hij pas verslijt of kapot gaat lang nadat de garantie is afgelopen

Ward
 
....Gewaagde uitspraak, koppeling van vrachtwagens vergelijken met die van motorscooters. Riekt naar appels en peren als je het mij vraagt....

Probleem met koppelingen is hoe ermee wordt omgesprongen. Een handbediende koppeling kan bij een goede rijder gemakkelijk een ton meegaan, een ander presteert het om met de motor in een wandelstoet mee te rijden waarna de zaak al totaal versleten is.
Een koppeling slijt dus voornamelijk door onoordeelkundig gebruik.

Eip vergelijkt de koppeling van de Integra met die van een vrachtwagen automaat omdat de bediening vergelijkbaar is.
Beide worden elektronisch aangestuurd, dat zorgt ervoor dat de bediening altijd optimaal is en er dus geen overmatige slijtage plaatsvindt.

Maar ik begon hierover omdat de constructie van deze koppeling afwijkend is; als er platen gewisseld moeten worden is dat een stuk ingewikkelder dan bij een gewone koppeling lijkt me, vandaar mijn opmerking destijds.
 
Laatst bewerkt:
niet veel nieuws hier

zijn er nog nieuwe eigenaren of ervaringen van degene die hem al een tijdje hebben nu?

blijft cool ding, zelf wel nog niet zien rijden (wel zelf een testrit gemaakt al een maand of 3 geleden)
ben nu ook naar de nc700s aan het kijken, stukken goedkoper, ook automaat, kan een helm sowieso in.. enkel de windbescherming is stukken minder natuurlijk
 
~Bij Ermax laag en hoger scherm,hugger(spoiler op achterwiel) en nieuw achterlicht.
http://ermax-scooter.fr/nouveaute-700_INTEGRA_2012-416.html
[img]https://www.motor-forum.nl/media/1045105/full
full

full

full

full

full

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan