Honda Integra scooter-motor

't is gewoon zo zonde dat je zonder topcase niets met de integra bent, zelf de nc 700s hebben meer bagageruimte.. doodzonde, want ik wil net naast mijn gewone moto een dikke scooter waar ik uit de wind zet en niet moet schakelen, veel bagageruimte moet niet.. maar 1 helm wil ik toch echt wel kwijt kunnen.

Neem dan toch gewoon de nc 700 x met dct... Zet daar een hogere ruit op en voila... You have what you asked for...

Grtz
Tom
 
De DCT techniek maakt de Integra dan meer, een motor met automaat, dan een motorscooter, zoals hij er wel uitziet.

Terwijl de (m'n) Mana, met CVT techniek, wel een motorlook heeft met de soepele traploze versnellingsovergangen, in de Manual Mode, van een motorscooter.
 
Ik moet zeggen dat na gereden te hebben op de nc700x nc700s en integra, ik dan ondanks dat ik ook liever een automaat heb, toch voor de nc 700s naked met schakelen zou gaan met een hogere ruit, deze vond ik verreweg het lekkerste rijden en het schakelen gaat zo ongeloofelijk licht en de koppeling ook, dat het vervelende schakelen bij deze motor een genot is.
Het optrekken met de Integra verloopt niet soepel zoals een normale scooter met riem en vario.
niet slecht maar minder soepel , je voelt hem echt van 0 to 69 km/u 6 keer schakelen.
ik vond het heel verhelderend dat ik op alle 3 even heb kunnen proefrijden, als je de kans krijgt ,zeker even proberen, als je echt uit de wind wil , ja dan is de Integra met hogere ruit wel een optie. maar oohh, oohh wat reed die nc 700 s naked lekker.
 
Laatst bewerkt:
Dat lijkt me ook het grootste bezwaar bij zo'n automaat, dat ie niet schakelt, als jij dat wilt. En dat is toch iets wat sterk persoonlijk verschilt/is.

Ik denk toch(ook al heb ik niet op zo'n Integra gereden), dat een goed afgestelde cvt(want zoals je weet, wil dat nog al eens per scooter model verschillen, al is dat bij de laatste modellen steeds beter), nog steeds de beste optie is als je automaat wilt rijden. Men zal dan wel de iets hogere kosten van de cvt voor lief moeten nemen(afslijten/vervangen van schijven en vervangen van knikkers na veel kilometers). Maar zo'n cvt is wel super smooth.

Al zal natuurlijk zo'n bak als de intergra heeft, niet goedkoop blijken als daar problemen mee komen. Maar daar hebben we het al eens over gehad.
 
Vandaag ben ik wezen rijden met de Integra....

Na een proefzit op de beurs was ik wat terughoudend over deze motor, vanwege de zithouding zag ik de X meer zitten maar die is er nog niet met DCT bak; vandaar vandaag de korte proefrit op de Integra.

Hij viel me alles mee; al rijdend blijk ik er best ontspannen op te kunnen zitten, de voorvoeten nog net achterop de treeplankjes, de knieen net los van het grote schild achter het stuur.
De motor heeft een mooie vriendelijk brom, het geeft meteen vertrouwen.

Hij schakelt erg rap op, het toerental blijft erg laag maar de motor is wel steeds alert; hij heeft altijd trekkracht en als je gas geeft gaat ie er meteen vandoor.

Bij rustig afremmen voel of hoor je de transmissie klikken, hij is aan het terugschakelen.
Hij gedraagt zich verder als elke andere scooter, hij heeft geen kruipneiging en je hoeft geen neutraal inschakelen zoals bij een auto.
Bij rustig wegrijden uit een langzame bocht voel je de ketting even klapperen bij het schakelen.

Het rijwielgedeelte is best strak, hij volgt goed het spoor dat je in gedachten had. De motor is zelfs stug geveerd, je voelt de oneffenheden duidelijk; voor drempels moest ik net zo afremmen als bij de Majesty.
Remmen gaat probleemloos, goed doseerbaar en strak.

Ik heb meest gereden in "D" modus, de normale "drive" stand zeg maar. In stand "S" gaan de toerentallen wat omhoog waardoor ie nog beter trekt en afremt op de motor; ik vond hem zenuwachtig in "S", zal het zelf niet vaak gebruiken.
Zelf schakelen heb ik niet geprobeerd, bij mijn auto gebruik ik dat ook nooit.

De ruimte onder de buddy is groot genoeg voor mijn rugtas; handig. Bij de S en X is de bergruimte nog veel groter en past er zelfs een integraal helm in.

In mei komt de X met DCT bak, wie weet dat ik daar dan ook nog eens een eindje mee ga rijden.
 
Laatst bewerkt:
De DCT techniek maakt de Integra dan meer, een motor met automaat, dan een motorscooter, zoals hij er wel uitziet.

Terwijl de (m'n) Mana, met CVT techniek, wel een motorlook heeft, want de mana is een motor :Y , met de soepele traploze versnellingsovergangen, in de Manual Mode, van een motorscooter.

De Integra is een motor met automatische versnellingsbak, ja "bak" want een DCT heeft tandwiel overbrenging in tegenstelling tot een Mana CVT want die heeft een snaar overbrenging 8-) Vind de Integra ook meer een motorscooter uiterlijk hebben.
Beide modellen hebben ook nog een ketting eindoverbrengen op het achterwiel :]
 
Laatst bewerkt:
Neem dan toch gewoon de nc 700 x met dct... Zet daar een hogere ruit op en voila... You have what you asked for...

Grtz
Tom

ja weet ik wel, al aan gedacht hoor, maar windbescherming is niet enkel de ruit, ook de hele kuip, en dat scheelt toch echt wel wat op een scooter hoor. ook de zithouding is volledig anders. wil naast mijn mt-01 gewoon een relaxte scooter.
 
Ik moet zeggen dat na gereden te hebben op de nc700x nc700s en integra, ik dan ondanks dat ik ook liever een automaat heb, toch voor de nc 700s naked met schakelen zou gaan met een hogere ruit, deze vond ik verreweg het lekkerste rijden en het schakelen gaat zo ongeloofelijk licht en de koppeling ook, dat het vervelende schakelen bij deze motor een genot is.
Het optrekken met de Integra verloopt niet soepel zoals een normale scooter met riem en vario.
niet slecht maar minder soepel , je voelt hem echt van 0 to 69 km/u 6 keer schakelen.
ik vond het heel verhelderend dat ik op alle 3 even heb kunnen proefrijden, als je de kans krijgt ,zeker even proberen, als je echt uit de wind wil , ja dan is de Integra met hogere ruit wel een optie. maar oohh, oohh wat reed die nc 700 s naked lekker.

rijd de S en X niet gewoon krek hetzelfde? zijn toch perfect dezelfde motors op de kuip na of heb ik het nu zo mis?
zelfs de integra is voor 90% gelijk, maar daar is de ergonomie natuurlijk anders, en dat heeft natuurlijk effect op de rijervaring ,maar dat u zo een verschil tussen de naked en gekuipte voelde vind ik echt verrassend!
 
..Rijdt de S en X niet gewoon krek hetzelfde? zijn toch perfect dezelfde motors op de kuip na of heb ik het nu zo mis?...
De S en X verschillen meer dan alleen het kuipwerk; zo is de S meer gericht op de straat en is de zithouding meer voorover gebogen.
De X gaat meer richting all-road, die heeft langere veerwegen en schijnbaar een iets andere zitpositie.
 
De S en X verschillen meer dan alleen het kuipwerk; zo is de S meer gericht op de straat en is de zithouding meer voorover gebogen.
De X gaat meer richting all-road, die heeft langere veerwegen en schijnbaar een iets andere zitpositie.

gek, volgens de honda website bij technische gegevens zijn de veerwegen net hetzelfde (153 en 150 mm). blok. frame, wielen ,remmen, zadel etc ook.
ook de geometrie lijkt me hetzelfde, (zelfs op de integra is het stuur enzo krek hetzelfde) maar daar ben ik niet zeker van (vind de juiste maten niet).

nuja, het kan. alleszins bedankt voor de info.

top prijs trouwens die naked, ongelofelijk, in belgie onder de 6000 met abs (zonder automaat)
ward
 
Laatst bewerkt:
full

full

met mra x-creen en een volledig donkere Givi 55 liter koffer v 2 systeemhelmen.
Lawaai wind is nu normaal en perfect regelbaar.
 
rijd de S en X niet gewoon krek hetzelfde? zijn toch perfect dezelfde motors op de kuip na of heb ik het nu zo mis?
zelfs de integra is voor 90% gelijk, maar daar is de ergonomie natuurlijk anders, en dat heeft natuurlijk effect op de rijervaring ,maar dat u zo een verschil tussen de naked en gekuipte voelde vind ik echt verrassend!
Ja ik vond het ook verassend dat er toch best een groot verschil in zat, eerst dacht ik nog na met de nc700x gereden te hebben, heeft het wel zin om dan nog op de naked te rijden,
maar ik was blij dat ik die ook bereden heb, reed nog een stuk lekkerder.
{mijn lengte 1.80 cm}
Omdat het schakelen zo ongeloofelijk makkelijk gaat ,al zou ik de motor kopen zou ik toch liever niet de automaat willen hebben .
het motortje voelt en schakelt wel precies hetzelfde op de nc700x en nc700s naked.
het is meer het stuurgedrag en de wat andere zitpositie van de naked die mij met mijn 180 cm lengte veel meer aanspreken. alleen tegen wind is het afzien door gebrek aan windbescherming. {hogerscherm nodig}
Als je de kans krijgt om ergens op meerdere proef te rijden, gewoon doen, komt echt wel weer ergens een honda demodag.
 
Laatst bewerkt:
een stukje uit motorfreaks

van de D stand is dat het eigenlijk niet mogelijk is met het gas weg te komen uit lastige verkeerssituaties. Geef volgas in de D en de bak zal 1 of 2 versnellingen terugschakelen, maar precies op het moment dat het te laat is en die Scania je net wél heeft geraakt in plaats van net niét. Als je op zoek bent naar de vliegensvlugge handeling die een grote motorscooter biedt ontkom je niet aan de sportstand.

In standje S rijdt de Honda veel meer als je van een motorscooter mag verwachten. Je bent sneller weg en ook tussensprints geven veel vertrouwen, want snelheid. De schakelmomenten in ‘S’ zullen voor de motorrijders onder ons ook veel natuurlijk overkomen. In volgas gaat de motor gewoon door tot de rode lijn, op halfgas zal de motor je eerst op wat koppel trakteren voordat er wordt doorgeschakelt. Dan heb je als laatste mogelijkheid de keuze om de bak in de manuele stand te zetten en te schakelen met de plus en min schakelaars op de linker stuurhelft. Zeg maar een quickshifter voor de normale man. Deze stand werk simpelweg feilloos. Druk op de plus en je bedienden in het vooronder zetten de versnelling een tandje omhoog, druk op de min en… je raadt het al. Het mooie aan de manuele stand is dat je de motor gewoon tot in de begrenzer kan pushen terwijl als je echt vergeet terug te schakelen het systeem dit voor je doet, maar doorgaans niet eerder dan je het zelf zou doen. Je hoeft dus niet bang te zijn voor een afgang bij het stoplicht. Een afslaande motor kent de Integra niet.
 
....gek, volgens de honda website bij technische gegevens zijn de veerwegen net hetzelfde (153 en 150 mm). blok. frame, wielen ,remmen, zadel etc ook.
ook de geometrie lijkt me hetzelfde, (zelfs op de integra is het stuur enzo krek hetzelfde) maar daar ben ik niet zeker van (vind de juiste maten niet)....
Inderdaad vreemd, ik kan zo ook geen andere maten vinden. :?

Op verschillende plaatsen lees ik wel dat de X langere veerwegen heeft en dat je er rechter op zit, zoals hier: ANWBmotor.

Zodoende...
 
Laatst bewerkt:
dit verschil voelde ik waarschijnlijk goed met mijn 180 cm lengte.

De X is de allroad variant met de bijbehorende kenmerken: rechtop zithouding, lange veerwegen. De S is meer straatgericht. De zithouding is iets meer voorovergebogen, de veerwegen net wat korter.

de nc700s naked vond ik echt een goeie stuurfiets, een heerlijk gooi en smijt fiets.
 
Laatst bewerkt:
en meer gegevens over de nc700s naked

Ten opzichte van de NC700X heeft de NC700S een nét wat sportievere stuurgeometrie. Balhoofdhoek en naloop zijn met 27° en 110mm identiek, de wielbasis is daarentegen 15mm korter gemaakt naar nu 1.525mm. Ook heeft de fiets met 790mm een beduidend lagere zithoogte, wat 'm zeker in de stad lekker handelbaar maakt en grotendeels te danken is aan de kortere veerwegen. Net als de NC700X is ook deze S van Honda's C-ABS voorzien. In het voorwiel is een enkele 320mm remschijf aangebracht, terwijl langs achteren een 240mm remschijf het achterwiel tot stilstand moet brengen. Ook deze NC700S zal optioneel leverbaar zijn met de tweede generatie

Motor Nieuws - Motorfreaks
 
Laatst bewerkt:
wtf
echt, wie moet ik nu geloven, wat magazines en websites die ze getest hebben of de honda website volgens wie beide motoren dezelfde veerweg hebben zowel voor als achter (en zo ziet het er ook uit trouwens), dezelfde zadelhoogte (790 mm), etc.... stuurgeometrie kan anders zijn dat weet ik niet.

volgen de belgische honda website is ook de wielbasis altijd 1525, bij de x en s, en de integra (bij de integra zijn de veerwegen wel korter (120 mm)).

gek gek.
 
ja zeker gek, bij motoport zeiden ze dat er ook verschil in zat wat betreft zithoogte en zithouding.
en ze reden behoorlijk verschillend.
en wat dan de verschillen zijn in millimeters ,dat maakt mij niet uit.
Als je de kans krijgt om op alletwee proef te rijden ,gelijk met beide handen aanpakken.
 
wtf
echt, wie moet ik nu geloven, wat magazines en websites die ze getest hebben of de honda website volgens wie beide motoren dezelfde veerweg hebben zowel voor als achter (en zo ziet het er ook uit trouwens), dezelfde zadelhoogte (790 mm), etc.... stuurgeometrie kan anders zijn dat weet ik niet.

volgen de belgische honda website is ook de wielbasis altijd 1525, bij de x en s, en de integra (bij de integra zijn de veerwegen wel korter (120 mm)).

gek gek.
Je moet de honda website Belgie niet geloven, daar staat de fout, ze hebben de gegevens van de nc700 S naked ook gebruikt bij de X.
de X heeft wielbasis 1540, zithoogte 830.
de S heeft wielbasis 1525, zithoogte 790.
 
Laatst bewerkt:
.....dus ik vroeg aan de verkoper wat dan het nut is van double clutch systeem.
hij zei minder onderhoud pas bij 50.000 km groot onderhoud.....
Dual clutch, dat is echt wat anders... (Dual clutch is een gesplitste bak met twee koppelingen; double clutchen is terugschakelen met tussengas bij een ongesynchroniseerde schakelbak )

Maar om hierop terug te komen; een DCT bak schakelt sneller en beter dan de beste rijder zelf kan, eigenlijk zonder onderbreking.
Nog een voordeel is dat de koppeling niet kan worden mishandeld, die wordt immers elektrisch bediend op commando van de computer; de motor zelf kan niet worden afgewurgd in een te hoge versnelling of overtoeren in een te lage.

Wat ik me afvraag; als het onderhoud komt bij 50.000 Km --dat is bij mij na 3½ jaar-- wat houdt dat dan in; hopelijk geen koppelingsplaten want het wisselen daarvan zal heel wat meer werk zijn dan bij een gewone schakelbak.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan