Triumph Tiger 1200 Explorer

De Explorer terug na problemen met het schakelen ... zo goed als heel het schakelmechanisme is vervangen onder garantie en tot nu toe heb ik er nog geen problemen mee gehad (100km tripje) ... nog even wachten of het zich op langere termijn niet herhaald natuurlijk.

Pfff toch blij dat de TEx is even geen versnelling overslaat , zinde me toch niet echt ... dure motor met 3.000km op de teller en ondertussen al terug 3x bij de dealer geweest :-/
 
Niet fijn dat je dure aanschaf probleempjes vertoond.
wel super hoe eea zonder morren onder garantie opgelost wordt.
Hierin heeft Triumph echt een heel goede naam!!

Hopelijk nu van de ergenissen af en kan het grote genieten beginnen :Y :Y
 
Mooi winterdagje vandaag ...

64p9mp.jpg
 
Mooie foto!
Waar heb je die gemaakt?

Ik wilde ook een stuk rijden vandaag maar helaas vond de gemeente het gisteren nodig om een flinke lading pekel te strooien B|

TEX is dus op stal gebleven.
 
Op een plaats waar werken aan de gang waren (regio haven Antwerpen) , vond het een mooie setting voor een pic :-)

Ook hier hadden ze een laagje pekel voorzien maar de motor kan daar best tegen hoor ;-) ofwel geef je em een laagje roestwerend spul van S100 ofwel na de rit een goede wasbeurt.
 
Ik heb toch gemerkt (motor is voornamelijk woon-werk - geen tijd om continu te wassen na het rijden) dat de aluminium bescherming onderaan niet zo happy wordt van de pekel... :-/ eveneens aanslag op de beschermkappen van de verstralers... Maar voorlopig nog nergens roest!!
 
Ik reinig die met totaal reiniger van S100 ... krijg ik er redelijk goed mee proper.

Maar ik had daar voordien ook wel wat last van bij de 800 ... na 2j was die carterbescherming ook vrij moeilijk om nog mooi blinkend te krijgen .
Nu rij ik er wel niet constant mee door de pekel ... daar heb ik een pekelfiets voor gekocht (bandit650)
 
Verre van ... Werken he ^^! En tevens een tripje aan 't uitstippelen voor volgend jaar ... Hoogstwaarschijnlijk eind april/mei voor ca. 3,5 weken naar Noorwegen (Noordkaap misschien) ;).

*:) *:) Fijne feestdagen en vele veilige kilometers !!! *:) *:)
 
Beste mensen, hier is zoals wel eens meer niet te veel leven in de brouwerij... :z

Maar ik heb toch nog een vraagje nl: Is er ook een zwart stuur voor de Explorer verkrijgbaar en weet iemand misschien het Verschil tussen een Givi Airflow en een Airstream? Heeft iemand ervaring met beide of 1 van beide? :Y

ps.
Ik heb te koop: een nieuw verhoogde confortbuddy en een mooie gebruikte Carbon SC Project demper voor de Explorer. Ook erg fraai. :9~
 
Inderdaad een rustig topic...komt waarschijnlijk omdat we domweg tevreden zijn, geen problemen hebben en geen recalls waarover we kunnen klagen ;)

Wat het zwarte stuur aangaat; ik denk dat je deze bij Renthal, marktleider in motorsturen tbv crossers, enduro etc en ook hofleverancier bij KTM, wel kan bestellen.

Succes.
 
Inderdaad weinig tot geen klachten over de Explorer. En mochten er toch onverhoopt zich klachten voordoen dan is de Triumph-organisatie er alles aan gelegen om dit goed op te lossen. Zelf de "gemiste" recall van de kopwisseling was na een kleine 3 jaar nog geen reden om dit alsnog uit te voeren. Perfect! Daar kan een ander europees merk waarbij zich wel veel problemen bij voordoen (helaas ook uit eigen ervaring) een voorbeeld aan nemen...

Bedankt voor de info over het stuur. Ik zal er eens naar kijken.
 
Mooi setje!

Ik ga morgen maar eens naar de dealer om de recall, bout van de zijstandaard vervangen, uit te laten voeren.

Goed excuus om Tex eindelijk weer eens lekker uit te laten.

Iedereen hier deze recall al uit laten voeren?
 
Ik heb de nieuwe bout derin zitten :) ... Eveneens een nieuw sterwiel en bijhorende zaken, 2de versnelling (en 6de), etc ... Van schakelproblemen (tot nu toe) geen last meer !!

Eveneens nieuwe banden laten monteren. Ik rij tegenwoordig op de Heidenau K60 Scout. Even wennen in 't begin, maar rijdt nu best lekker! Uiteraard is dé vraag, hoe lang gaan ze het qua slijtage uithouden. Hopelijk minstens 12.000 km ;).
 
Vandaag gebruik gemaakt van de mogelijkheid wat tigers te proberen via de triumph tiger demodagen....

Heren, van harte! Wat een topmotor hebben jullie uitgezocht. :}
Ik was diep onder de indruk. Soepel, comfortabel en toch wendbaar. Die gaat er binnenkort komen bij mij!
Nog even de concurrentie proberen, maar de explorer heeft nu al hands down gewonnen van de BMW gs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan