Crosstourer VFR 1200X

Onderhoudsboekje, voorgeschiedenis. Let ook op speling op het balhoofdlager, dit is een zwak punt af fabriek.Waar staat ie? Wat voor soort verkoper is het?
 
Onderhoudsboekje, voorgeschiedenis. Let ook op speling op het balhoofdlager, dit is een zwak punt af fabriek.Waar staat ie? Wat voor soort verkoper is het?
Bedankt voor de reaktie. Onderhoudsgeschiedenis is natuurlijk een vanzelfsprekend item, balhoofdlager niet direct. Ik rij zelf nu CBF, die hebben daar ook "last" van maar dacht dat dat model specifiek was. Zo te lezen is dat een Honda kwaaltje aan het worden.

Hij staat te koop bij een dealer in Almere (Motorplanet), of eigenlijk komt te koop, want wordt woensdag pas in de showroom verwacht. Maar er werd al mee geadverteerd en viel mij dit weekend op. Heb meteen voor woensdag middag een afspraak gemaakt.

Iemand ervaring met deze dealer, Motorplanet?? (Frank_b, jij woont volgens mij in Almere, is dit jouw dealer?)
 
Het probleem met de balhoofdlagers is dat ze af fabriek niet konisch zijn en onderbemeten. Daarboven komt nog dat de onderhoudsinterval van 12000 km gewoon net teveel is, het balhoofdlager dient eerder gecontroleerd/gesteld te worden. Bij mij zijn ze op 12K vervangen onder garantie en de nieuwe zijn nu bij de 24K beurt (nou ja 28K beurt eigenlijk) alweer gesteld.
 
Yep, Motorplanet in Almere is mijn dealer al een flink aantal jaren.

Niets dan goede ervaringen met deze zaak, altijd goed geholpen.
(ook toen ik problemen had met mijn 1200F heeft Robert (eigenaar) een stapje harder gelopen en mij altijd goed op de hoogte gehouden, ook gezorgt dat ik er niet verkeerd uitsprong.

Onderhoud / leenmotor ook nooit een probleem, goede communicatie en redelijke inruilprijzen. Ze betalen niet de hoofdprijs inruil maar wel redelijk markconform, vragen ook niet de hoofdprijs, het gaat erom wat je bijbetaald tenslotte.

Kortom, ik ben er zeer tevreden over, leuke club.
Ik heb er nu nieuw een VFR1200F, CrossTourer en een CB600SA gekocht, zegt genoeg denk ik :Y

Doe ze woensdag maar de groeten van mij (Frank met de Crosstourer) vinden ze wel leuk ;) Je zult wel met Robert of Kees te maken krijgen.
 
Yep, Motorplanet in Almere is mijn dealer al een flink aantal jaren.

Niets dan goede ervaringen met deze zaak, altijd goed geholpen.
(ook toen ik problemen had met mijn 1200F heeft Robert (eigenaar) een stapje harder gelopen en mij altijd goed op de hoogte gehouden, ook gezorgt dat ik er niet verkeerd uitsprong.

Onderhoud / leenmotor ook nooit een probleem, goede communicatie en redelijke inruilprijzen. Ze betalen niet de hoofdprijs inruil maar wel redelijk markconform, vragen ook niet de hoofdprijs, het gaat erom wat je bijbetaald tenslotte.

Kortom, ik ben er zeer tevreden over, leuke club.
Ik heb er nu nieuw een VFR1200F, CrossTourer en een CB600SA gekocht, zegt genoeg denk ik :Y

Doe ze woensdag maar de groeten van mij (Frank met de Crosstourer) vinden ze wel leuk ;) Je zult wel met Robert of Kees te maken krijgen.
Frank, bedankt voor de reactie, zal ze de groeten doen (altijd een aardige ijsbreker bij een gesprekje over geld)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jml
Yep :) succes en natuurlijk veel plezier bij een proefrit :]
Vanmiddag laat de motor even aan een eerste blik kunnen onderwerpen. Mooie machine, is zeer voorzichtig mee omgesprongen. Staat slechts 6000km op, net ingereden.
Ik ga vrijdag een uitgebreide proefrit maken om te ervaren of zo'n machine ook mij blij kan maken, is toch iets heel anders dan de 4-cylinder CBFjes die ik heb gehad.
En moeten we er financieel nog uitkomen, maar dat is voor later.
 
Leuk, had ik toch nog even langs moeten komen

Ik reed er rond 17:00 langs, kwam net terug van Hyperpro, ik ben weer voorzien van heerlijke veren :} :]

Jan vroeg mij (van de werkplaats) of hij eens kon voelen en testen hoe dat nu reed op de CT, ik heb hem dat beloofd, maarja het was al laat en ik had honger.

Ga er morgenavond wel even heen, dan hebben ze koopavond.

Ik hoop dat het bevalt en je er uit komt met ze, ik kan de CT iig aanbevelen, ben je al bijna aan dan, ik heb hem ruim 5 weken en ben vandaag door de 5000 km heen gegaan ;) :] :]

Deze zit er nu achterop:

full


Het is voor het eerst dat ik voor de complete 461 shock ben gegaan, compleet met beide opties: reservoir en adjuster.
Nu kan ik echt het maximale eruit proberen te halen.
 
Laatst bewerkt:
YES, YES, YES!! Binnenkort mag ik mij de trotse eigenaar noemen van een CrossTourer.
*O* *O* *O*
Er moet nog wel even aan gesleuteld worden want de voorremmen trilden heel erg. In mijn optiek heet dat kromme schijf/schijven, wel snel na 6000 km! Gingen ze nog naar kijken, hun eerste reaktie was misschien bandje. Maar onbalans in de banden voel je altijd, nu trilde de machine en het remhandel alleen met remmen. Maar goed, het wordt eerst opgelost.
Uiteraard vind ik dat er te weinig werd geboden op de inruil, maar dat vindt iedereen denk ik van zijn eigen motor. Uiteindelijk tot een redelijk mooie overeenkomst gekomen, iedereen blij :)
Nu nog een weekje wachten tot de oplevering, zal lang duren... :(

Even gaan zoeken naar een nieuwe avatar voor dit forum ;)
 
Laatst bewerkt:
:o

YES, YES, YES!! Binnenkort mag ik mij de trotse eigenaar noemen van een CrossTourer.
*O* *O* *O*
Nu nog een weekje wachten tot de oplevering, zal lang duren... :(

Miljaar, Fleng...

Congrats man!
:Y

Ben ook maar 'n bietje jaloers hoor.
Denk, dat ik mijn Seebeeëfje nog zeker een jaar langer rij.
Mij ontbreekt het geld om dat dit jaar te realiseren.

Alvast veel voorpret gewenst.

:)
 
Mooi man *O*

Welkom bij de club, het is een fijne machine. :]

Trillen kan meerdere oorzaken hebben, zelfs de spaken B|
Spaken is helemaal niks, lastig met afstellen, balanceren, schoonmaken en de looks.
Aardig klusje die spaken afregelen per stuk.

Maar ok dat is dan ook het enige minpuntje aan de CT, jammer dat ze niet net zo als bij de GS de optie geven om te kiezen tussen spaken en gietwielen.

Maar ok het schijnt beter te zijn in het terrein waar ik nooit kom :+

ff wachten nog dus, zag hem staan, een zwarte dus, mooi hoor.

Nogmaals feli *O*

OH ja CT's zijn VFR's dus ook welkom hier www.vfroc.nl en/of het forum (hoef je geen lid te worden) Forum van de Honda VFR Ownersclub Nederland (VFROC)

Regelmatig een toerrit zeker voor leden.

piccie

full


:9~ :9~
 
Laatst bewerkt:
Mooi man *O*

Welkom bij de club, het is een fijne machine. :]

Trillen kan meerdere oorzaken hebben, zelfs de spaken B|
Spaken is helemaal niks, lastig met afstellen, balanceren, schoonmaken en de looks.
Aardig klusje die spaken afregelen per stuk.

Maar ok dat is dan ook het enige minpuntje aan de CT, jammer dat ze niet net zo als bij de GS de optie geven om te kiezen tussen spaken en gietwielen.

Maar ok het schijnt beter te zijn in het terrein waar ik nooit kom :+

ff wachten nog dus, zag hem staan, een zwarte dus, mooi hoor.

Nogmaals feli *O*

OH ja CT's zijn VFR's dus ook welkom hier www.vfroc.nl en/of het forum (hoef je geen lid te worden) Forum van de Honda VFR Ownersclub Nederland (VFROC)

Regelmatig een toerrit zeker voor leden.

piccie

[afbeelding]

:9~ :9~~

Ja, dat van die spaken ben ik het wel met je eens. Mijn CT zal nooit verder komen dan "het grind van de oprit" en ik heb geen eens grind _O-

Op het vfroc forum heb ik al eens rond gekeken. Maar vind de CT daar wel een onder gewaardeerd kindje. Niet gek overigens, het enige dat we gemeen hebben is "VFR" in de naam, omdat de motor gemeenschappelijke genen heeft. VFR is voor de CT fout gekozen imho, de CBF heet ook geen CBR-light. Maar als web master moet jij je waren aanprijzen natuurlijk *D
 
Miljaar, Fleng...

Congrats man!
:Y

Ben ook maar 'n bietje jaloers hoor.
Denk, dat ik mijn Seebeeëfje nog zeker een jaar langer rij.
Mij ontbreekt het geld om dat dit jaar te realiseren.

Alvast veel voorpret gewenst.

:)
Het is nooit mijn bedoeling wie dan ook jaloers te maken hoor ;)
Maar dat gezegd hebbende, ben ik wel wat afgunstig op jouw woonomgeving met mooi motor achterland om de hoek. Steken mijn polders toch schril tegen af!
 
Gefeliciteerd ermee! Ik rij er dan wel semi-offroad mee dus voor mij zijn de spaakvelgen super, ik vind het ook mooier.

 
Op het vfroc forum heb ik al eens rond gekeken. Maar vind de CT daar wel een onder gewaardeerd kindje. Niet gek overigens, het enige dat we gemeen hebben is "VFR" in de naam, omdat de motor gemeenschappelijke genen heeft. VFR is voor de CT fout gekozen imho, de CBF heet ook geen CBR-light. Maar als web master moet jij je waren aanprijzen natuurlijk *D

:+

Maar ok, het blijft het blok van de VFR1200 natuurlijk ;) en de officiële naamgeving is VFR1200X, maar je hebt wel gelijk hoor.
Er zijn volgens mij nu 3 CT's en 1 CR aanwezig.

Verder is de club erg leuk en leuke toerritten met hele normale snelheden, dus ik voel mij er ondanks de wissel van de F naar X nog steeds erg thuis.

Webmaster ben ik sinds kort, gezien mijn ICT kennis was ik een logische opvolger toen de oude webmaster er mee stopte. Maar je moet het helemaal zelf weten hoor :)
Het forum staat wel helemaal los van de club.

@Alltheroad, mooi filmpje, aan jou zijn de spaken wel besteed ;)

Blijven wel ondingen om goed in balans te krijgen, ik heb ze ook al tweemaal laten stellen. Ook trillingen, blijkbaar een CT dingetje.
 
@Frank-b:
Ik zie in jouw onderschrift dat je een H&B Xplorer 45L topkoffer hebt. Kan je voor mij eens meten hoe groot de binnenmaten zijn? Ik zie op de plaatjes dat de rand nogal fors is, dus heb ik aan de opgegeven buitenmaat niet zoveel.
Maar hij lijkt mij absoluut waterdicht, in tegenstelling tot de (dure!) Honda koffer. Ik moet er wel een laptop met tas en toebehoren in kunnen vervoeren, die vouw ik niet even dubbel om erin te passen...
Overigens heeft Givi ook een mooie TRK45 koffer, maar die van H&B vind ik stoer!
 
Yep, je ziet de koffer nog net op de foto.

Ik doe er ook een laptop met rugtas in, het is een 15,4 breedbeeld laptop van Dell.
Deze zit in een laptop rugtas best groot.

De binnenmaat van de koffer is ruim genoeg, 47 bij 37 cm ongeveer.
Maar hij loopt bovenin naar binnen toe, daar is het ongeveer 40 bij 30

Ik doe mijn rugtas altijd schuin met de onderzijkant naar binnen toe en leg hem er dan in één beweging recht in.
Even oefenen en je hebt het onder controle.

Erg tevreden over deze koffer, stuk groter, ik kon de laptop niet in de originele koffer kwijt en deze is inderdaad echt waterdicht. Al heel wat water gehad onderweg.
De klep gaat zijwaarts open, ook best handig.

Tevreden H&B gebruiker, ik heb wel de originele zijkoffers, ik had een set de topkoffer verkocht.
 
Net terug van een roadtripje naar Zweden. De duo (mijn 60-jarige vader) had het wat lastig soms, door eigenlijk gewoon geen goed aansluitende helm, maar met de motor door Duitsland is wel een luxe... Volledig potentieel eens een beetje gebruiken!

Eventjes doorgetrokken ook: bij 208 km/u had de motor nog steeds overschot, maar met twee + bagage had ik niet het gevoel nog veel in de hand te hebben. Cruisen aan 150 met twee + gevoel dat controle er nog is, remmen goed zijn, nog overschot voor handen is, is wel eens fijn als je Belgische files gewoon bent.

Ook pijnlijk: door Nederland, Duitsland, Denemarken en Zweden én terug, via grote steden en knooppunten en wat nog meer: overal vlot verkeer, overzicht en snelheden die voorspelbaar zijn omdat iedereen er zich met een kilometer of 15/u speling aan houdt. Na Breda een ongelooflijke heksenketel tot in Antwerpen! Door Antwerpen manoeuvreren tussen autobestuurders die niet kunnen rijden en eigenlijk ook geen moeite doen.
Na de tunnel lege eerste rijstroken (??) en inhalende vrachtwagens die alles blokkeren, lange files op de derde rijstrook, terwijl rechts niemand rijdt (alweer: ???). Na de file denkt ook iedereen dat hij/zij tijd moet inhalen, dus op derde rijvak gemiddeld 160 km/u, tot de volgende inhalende vrachtwagen die aan 92/u het middelste vak blokkeert en een aantal slechte bestuurders die meteen op die rem gaan staan...
In Gentbrugge: trajectcontrole aan 90, met tot mijn verbazing inhalende vrachtwagens tot op het derde rijvak, terwijl personenauto's aan 88/u op het eerste en tweede vak rijden... Lijkt me ook de bedoeling niet...

Waanzinnige dingen gezien in die laatste 120 km...
In België zijn we hopeloos verdwaald in de regels en de verkeerschaos.

Gelukkig: de overige 2400 km wegen zwaarder door!

Reisplannen van anderen hier?
 
Dit jaar kijken we even waarheen afhankelijk van het weer, ben maar 1 week vrij. Volgend voorjaar naar Marokko, mijn vrouw op haar 1150GS en ik op de Xtourer.
 
Op het vfroc forum heb ik al eens rond gekeken. Maar vind de CT daar wel een onder gewaardeerd kindje.

och ondergewaardeerd....dat is natuurlijk ook net hoe je er naar kijkt, hier op MF is er 1 topic voor de Crosstourer tussen de 2086 toermotoren en de in totaal 300.458+ andere onderwerpen.... ;)

Maar welkom bij de selecte club van eigenaren :Y
 
Vanmorgen mijn (bijna) nieuwe CrossTourer opgehaald! :) :)
Hij was als afgesproken voorzien van een nieuwe achterband en voor van nieuwe remschijven en blokken. Dat laatste omdat hij erg trilde bij het remmen. Valt onder de garantie van Honda, dus de dealer valt er ook geen bult aan.
Blijft een heerlijke machine, zeker in vergelijking met de CBF600 waar ik vanaf kwam. Vooral het koppel is weergaloos! Moet nog een beetje wennen aan het V4 karakter, is toch wat anders dan een 4-in-lijn.
Enige waar ik nu nog last van heb is een trilling bij een snelheid tussen de 60 en 70 km/h. Voelt een beetje als het bokken van de motor, je wordt wat voor- en achteruit geschud. Maar met de motor heeft het niet te maken, koppeling in en het is nog steeds voelbaar. Vreemd :?
Het is wel erkend door de dealer na een proefrit, maar de oplossing is er niet direct. Men heeft morgen een Honda tour om de DCT te promoten, en gaat eens kijken of de meerijdende CT's dit fenomeen ook hebben.
Men denkt overigens dat het kan komen door de nieuwe (Pirelli Scorpion) achterband i.c.m de gebruikte (ook Pirelli) voorband. Die zouden "op elkaar moeten inslijten". Ik mag dus eerst nog 1000km verder voor men aan iets anders wil denken.

Ik heb nog niet van zoiets als banden op elkaar inrijden gehoord (ben ook geen expert hierin), en ben dus wel sceptisch over deze "oplossing".
Zijn er mensen die dit verhaal herkennen?

Maar verder is het gaan met die banaan! :] :] :]
 
Vanmorgen mijn (bijna) nieuwe CrossTourer opgehaald! :) :)
Hij was als afgesproken voorzien van een nieuwe achterband en voor van nieuwe remschijven en blokken. Dat laatste omdat hij erg trilde bij het remmen. Valt onder de garantie van Honda, dus de dealer valt er ook geen bult aan.
Blijft een heerlijke machine, zeker in vergelijking met de CBF600 waar ik vanaf kwam. Vooral het koppel is weergaloos! Moet nog een beetje wennen aan het V4 karakter, is toch wat anders dan een 4-in-lijn.
Enige waar ik nu nog last van heb is een trilling bij een snelheid tussen de 60 en 70 km/h. Voelt een beetje als het bokken van de motor, je wordt wat voor- en achteruit geschud. Maar met de motor heeft het niet te maken, koppeling in en het is nog steeds voelbaar. Vreemd :?
Het is wel erkend door de dealer na een proefrit, maar de oplossing is er niet direct.

Ik heb nog niet van zoiets als banden op elkaar inrijden gehoord (ben ook geen expert hierin), en ben dus wel sceptisch over deze "oplossing".
Zijn er mensen die dit verhaal herkennen?

Maar verder is het gaan met die banaan! :] :] :]


Ook nog nooit gehoord en ik rij behalve op een spiksplinternieuwe motor nooit op twee 'gelijke banden'. De achterste gaat er altijd sneller uit dan de voorste, en dan wordt daar wel eens een ander merk tussen gegooid en zo...

Wat je wel kan hebben bij bijna- nieuwe motoren is dat de voorganger de eerste inrijfase een beetje knullig heeft aangepakt. Of een rare stijl had van rijden. Dat slijt wel en dan rij je dat er zelf nog wel uit. Een motor zet zich altijd wel naar je hand. Dan kan wel een paar 100 km duren. Veel schakelen, veel doorheen die 60-70 per uur gaan.

Zolang je niet de indruk hebt dat het vast aan het lopen is, geen probleem.

Als je zelf eens tijd hebt: ik heb nog voorgehad dat een halve voorkuip ging trillen bij bepaalde snelheden omdat er een vijs kapot gedraaid was en dus los zat. Bij bepaalde snelheid, en dus trillingen, begon heel dat ding te bewegen. Enkel bij bepaalde frequenties van de motor. Ook lang over nagedacht toen... .

Maar ga vooral met die banaan, dat komt wel goed.Veel plezier ermee!
 
Terug
Bovenaan Onderaan