Ervaringen met laptop in bagagerol?

Champshof

MF veteraan
24 jun 2009
1.319
2
Lichtenvoorde
Ik wil deze zomer nog een weekje met de motor Europa in. Ik heb al een (kleine) tanktas van 10 liter, voornamelijk voor wat kleine dingen die makkelijk zijn om bij de hand te hebben. Ik zoek nog een grote tas voor achterop voor de rest van mijn spullen.

Nu zat ik te denken aan een simpele bagagerol, niet te duur en er kan mooi veel in. Nu wil ik echter ook mijn laptop meenemen, zijn er mensen die wel eens een laptop mee hebben genomen in een bagagerol? Mijn inziens is dat, met genoeg kleren er om heen en oppassen met vastzetten) prima te doen maar ik heb hier geen ervaring mee.

Alternatief is een tailpack (kan vaak minder in) of zadeltassen (stuk duurder).

Zijn er mensen met ervaringen met een laptop in een bagagerol?
 
Ik neem nooit mijn laptop mee op vakantie (en zou ik ook nooit doen, maar dat is mijn mening), dus heb er derhalve geen ervaring mee. Maar het lijkt me niet echt een probleem eigenlijk, zorg wel dat je je rol niet laat valllen... ;(
Past zeker niet in je tanktas? Daar zou ik hem in dat geval in doen (zwaar in het midden, licht acherop)
 
Laatst bewerkt:
ik doe m,n laptop in de topkoffer.
in een roltas heb je kans dat ie stuk gaat door de spanbanden of spin.
 
Ik neem ook altijd mijn laptop mee, om de camerabeelden te bekijken en om contact te houden met het thuisfront. Als je de tas goed belaad en uitkijkt met de spanbanden zie ik geen enkel probleem. Ik neem de laptop al jaren onder veel extremere omstandigheden mee, nog nooit enig defect gehad.
 
Laptop gaat bij mij ook mee in de toptas/bagagerol, deze rol ik mijn slaapzak dus zit een flinke buffer om heen. Hij gaat mee om bijv camerabeelden op te zetten, GPS routes te laden. Volgende week in de Vogezen gaat hij ook mee, moet over 2 weken op cursus en ik kan dan 's avonds nog wat studieopdrachten maken.

Edit: Ik heb ook maar een 13,3 inch grote laptop. :+
 
Laatst bewerkt: