Honda 4-takt replica, Grote en kleine wielen topic, deel 2

Ze zitten van wat ik vernomen heb, nu in Soestduinen. En wat ik daarbij ook gehoord heb is dat ze geen fysieke winkel meer hebben waar je onderdelen kan kopen. De vorige eigenaar van mn Dax was er langs geweest, en die kreeg van die ouwe te horen dat als hij onderdelen wilde hij ze maar via internet moest bestellen. Nouja, zoals je denk ik kan raden heeft 'ie dat mooi niet gedaan en is ergens anders naartoe gereden.
De nedstore en staxter site zijn ook al een tijdje in onderhoud. Lekker handig als je zo je klanten wilt behouden (er zijn gelukkig zat andere alternatieven)
 
Vaag, dus op Sterrenbergweg in Soesterberg zijn ze weg van dat industrieterrein?

Mooie custom uitlaatpijpen! Ben ook wel benieuwd naar de kosten. :P
 
Laatst bewerkt:
Hij zit inderdaad in soestduinen, en hij verkoopt gewoon nog onderdelen in zijn winkeltje.
Alleen heeft ie soms weinig op voorraad en als je het besteld kan het even duren voor het er echt is.
 
Yep en 50 meter daar vandaan kan je gelijk nieuw gereedschap kopen bij ondergetekende O-) ;)

Het probleem met 4-takt spulletjes is dat die 16 jarige eigenwijze kereltjes enorm veel tijd vragen en niks uitgeven. Rovaza is ook niet meer open voor publiek vanwege dezelfde reden.

Project "C70 op motorkenteken" gaat voorspoedig trouwens, ben hem alweer aan het opbouwen. Heb alleen wat problemen met de Chinese "Keikhinkt" ATC125, 22mm carburateur die ik erop gebeund heb, of misschien is het de condensator, we'll see!
 
Ja ok, dat is begrijpelijk.
Ik heb m'n spulletjes nu bij Daxdodo besteld, duurt alleen te lang naar mijn zin :P (heb er in het verleden een Faddybike uitlaat besteld, duurde ook lang, maar kwam uiteindelijk gewoon binnen). Binnenkort gaat er voor wat algemeen spul een bestelling uit naar Coos Matser, die heeft ook nette prijzen.

Ja, mooi he die kopieerchinezen, afgelopen weekend ook een bami aggegraatje lopend gemaakt, carburateurtje eraf geschroefd en schoon gemaakt, carburateur was 'made in Jiapan' :P
 
Laatst bewerkt:
Prijs hangt van veel af, inox of titanium, krul of iets anders speciaal.

Std uitlaatbuis komt op 200-250€
Iets speciaal erbij rond de 300€

Titanium begint vanaf 350€.

Word altijd gemaakt op de demper van de klant.
 
Zo, ook maar weer eens een berichtje plaatsen hier. :)

Ik zag vandaag bij de Julianasluis in Gouda een (volgens mij) MotorMonkey staan, iemand van hier?
 
Yep en 50 meter daar vandaan kan je gelijk nieuw gereedschap kopen bij ondergetekende O-) ;)

Dan klopt dus zijn adres op de site al niet meer en komen er veel klanten van een koude kermis thuis. Ik heb jaren terug (iets van 6 of 7 jaar terug) voor zijn broer eens gratis een opzetje gemaakt voor een website met wat info. Dat was echt beter dan de flashrommel van nu met een parachutist op de achtergrond wat echt slaat als een tang op een varken. Heeft niets, maar dan ook echt helemaal niets met 4 takt mini's te maken.

Over uitlaten gesproken; ik wil misschien een Kymco K-Pipe 125 kopen met ongeveer een zelfde soort blok met liggende cilinder. Hier verwacht ik weinig uitlaten voor, kan ik dan wel gewoon een willekeurige demper kopen die bijv. ook op zo'n 125cc Skyteam zou passen en dan eventueel een bocht laten maken? Er past sowieso wel een slip-on op zag ik, maar dan zit je alleen met eventueel bevestigingsbeugels die je zelf moet maken.
 
Laatst bewerkt:
Iemand trouwens ervaring met het omkeuren van een brommer/motor zonder kenteken naar een motorfiets? Ik heb al veel info van de RDW en van Johannes (fourstroke bikecenter) gekregen en heb de benodigde papieren redelijk voor mekaar.

Maar om een voorbeeld te noemen: Zoals hij nu is loopt hij gewoon niet met een 50 uitlaatje er op. Een dikke brulpijp mag natuurlijk niet, maar kan ik er een willekeurige uitlaat op bouwen zo lang hij niet te veel herrie maakt? Of moet het er uit zien zoals de originele brommer/motor ooit geleverd is?

Hij is wel oldtimer dus voor er E nummers op alles moest zitten..
 
Niels wat is de wand dikte van de buis die je gebruikt, en las je dat orbitaal of gewoon uit de hand tiggen...
Ziet er netjes uit.......
Groet Toni
 
Iemand trouwens ervaring met het omkeuren van een brommer/motor zonder kenteken naar een motorfiets? Ik heb al veel info van de RDW en van Johannes (fourstroke bikecenter) gekregen en heb de benodigde papieren redelijk voor mekaar.

Maar om een voorbeeld te noemen: Zoals hij nu is loopt hij gewoon niet met een 50 uitlaatje er op. Een dikke brulpijp mag natuurlijk niet, maar kan ik er een willekeurige uitlaat op bouwen zo lang hij niet te veel herrie maakt? Of moet het er uit zien zoals de originele brommer/motor ooit geleverd is?

Hij is wel oldtimer dus voor er E nummers op alles moest zitten..
Mss heb je hier wat aan
FS1 forum • Toon onderwerp - Van bromfiets naar motorfiets.
En
Keuren en kentekens - Honda 4-takt forum
 
Dat was zeker van een koude kermis thuis komen, ik wist zeker dat hij daar zat.......dus niet meer, ben maar naar leertouwer gereden, maar das ook 3x niks, veels te druk, en ben toen maar naar loef gereden in houten, moet zeggen dat je daar goed geholpen wordt......
 
Loef heb ik toentertijd mijn brommer bamidax nieuw gekocht, idd aardige mensen.
Mn uitlaat van Daxdodo is nog steeds niet binnen, vannacht is de status pas verandert naar 'Controle/processing' (zondagavond besteld). Zonder brulpijp naar de Hondadag dus (als het droog is :P)
 
Heb de dax net netjes in de wax gezet voor zaterdag, zal er alleen in de ochtend/voor middag zijn omdat ik daarna naar Defqon 1 ga :P
 
O das mooi misschien doe ik dat wel......lijkt me wel een leuke dag.....en misschien wat onderdelen kopen voor mijn bamidaxje........
 
Iemand trouwens ervaring met het omkeuren van een brommer/motor zonder kenteken naar een motorfiets? Ik heb al veel info van de RDW en van Johannes (fourstroke bikecenter) gekregen en heb de benodigde papieren redelijk voor mekaar.

Maar om een voorbeeld te noemen: Zoals hij nu is loopt hij gewoon niet met een 50 uitlaatje er op. Een dikke brulpijp mag natuurlijk niet, maar kan ik er een willekeurige uitlaat op bouwen zo lang hij niet te veel herrie maakt? Of moet het er uit zien zoals de originele brommer/motor ooit geleverd is?

Hij is wel oldtimer dus voor er E nummers op alles moest zitten..


Ik heb op het 4takt forum een berichtje gestuurd naar iemand die haar motordax wil laten omzetten naar brommerdax (1974) misschien kunnen jullie wel iets regelen!

Vaag, dus op Sterrenbergweg in Soesterberg zijn ze weg van dat industrieterrein?


Nedstore zit tegenwoordig in Soestduinen. Het is er kleiner maar natuurlijk ook qua huur goedkoper en tsja, toch minder omzet in deze tijden hè... Ik heb Walter gezegd dat hij zijn adressen op de site moest aanpassen want die waren nog niet geupdate.

Nedstore
De Beaufortlaan 24 N
3768 MJ Soestduinen


De nieuwe locatie is niet ver van de oude, neem de N237 (Amersfoortsestraat) richting Amersfoort, sla linksaf de N413 op richting Soestduinen (de weg langs de oude vliegbasis Soesterberg) en rijd door tot je bij de spoorwegovergang komt, over het spoor meteen links en een kilometer verder aan de rechterkant zit het.

Ik vind het wat lastig te vinden, zeker ten opzichte van de vorige locaties. Ik dacht via de binnenwegen er sneller te kunnen komen maar dat viel nogal tegen.. Daarom even een klein kaartje:

 
Yes, m'n uitlaatdemper is binnen :D ik ga hem zo monteren. Hij zou niet eens gek staan onder mijn GSX-R :P
Als het goed weer is ga ik morgen ff naar de Hondadag
 
Terug
Bovenaan Onderaan