BMW R1200R deel 4 Let's go naked again

Fijn om van je te horen Joke maar het hele verhaal is natuurlijk ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(

Nou maar hopen dat je door het dal heen bent en het vanaf nu weer snel bergopwaarts gaat.

En mocht het nodig zijn de zaak te fixeren dan moet het zeker lukken om weer aan het rijden te komen, er zijn tenslotte ook genoeg motorrijders met grotere belemmeringen zoals amputaties die kunnen rijden, waar een wil is is een weg.

Maar eerst natuurlijk gewoon de tijd nemen om te proberen het maximale resultaat te bereiken. Ik duim voor je :Y
 
Hoi Joke,
Herstel is dus een langdurige kwestie.
Zit ik hier een beetje te zeuren over een ABS lampje...

Succes met je herstel en heel begrijpelijk dat we je hier node moeten missen.
 
Zit ik hier een beetje te zeuren over een ABS lampje...

Haha, tja, alles is relatief hè? ;)
En dat geldt ook voor mijn pols.....het is vervelend en balen dat ik er nu al ruim anderhalf jaar zoet mee ben, maar behalve motorrijden heb ik mezelf niets hoeven ontzeggen en zelfs de in totaal een half jaar (!:o ) dat ik in het gips zat, waarvan de helft van de tijd met twee polsen, heb ik alles kunnen doen, ook gewoon gewerkt omdat ik een bureaufunctie heb :Y .
Er zijn heel wat ergere dingen in de wereld hoor! Gelukkig zijn we afgelopen zomer, dus voor mijn operatie, nog naar Italië en Frankrijk geweest op de motor :]
En dan vraag je je misschien af waarom moest het dan geopereerd worden? Ik had er niet zo heel erg veel last meer van. Maar dat heeft als reden dat het gebroken botje in mijn linkerpols aan het afsterven was, waardoor en ruimte zou komen in het polsgewricht en waardoor de andere (handwortel)beentjes zouden gaan verschuiven. Dan zijn de rapen gaar en kun je je pols nauwelijks meer normaal gebruiken '(. Dus om dat voor te zijn besliste de chirurg dat ik geen andere keus had dan een operatie.

Maar het komt weer goed hoor! Ben ik van overtuigd *D :P
Alleen lijkt motorrijden momenteel een mooie droom.....nu maar hopen dat dromen geen bedrog zijn :9~
Af en toe lees ik wel mee op MF, maar dan word ik weer zo verdrietig dat motorrijden voor mij er momenteel niet in zit dat ik het maar niet te vaak doe :')
 
Joke,

Tijd voor een virtuele rit dan maar:

Ergens in Brazilië of zo.
Zo kun je dus ook door het verkeer heen komen :X

@ far:

Dank je wel voor het mailtje met de reprom afbeelding erin.
Morgen dus toch op zoek naar die microswitch...

edit: Geen microswitches voor zowel voor- als achterrem.
Ik vermoed dat er meerdere versies van het BMW motorrad ABS system zijn.
OP mijn module kom ik de volgende nummers tegen:
BILD2309_zps5082db44.jpg

Ook nog een foto gemaakt van het remhandle:
BILD2311_zpsd429e291.jpg

Ook nog een foto van de ABS unit:
BILD2314_zps42b11504.jpg

De stekker van de ABS unit en ook de stekker van de ABS sensor voorzijde even eruit gehad, om evt contactproblemen op te lossen.
Ik heb ook nog gekeken of er lucht in het remsysteem zat, maar dat was ook niet het geval.
Alles weer gemonteerd en een klein ritje gemaakt.
Resultaat dat ABS lampje niet meer uit wil, dus dat wordt toch een afspraak maken met de dealer om de computer uit te lezen.

Edit 2:
Vandaag ging het ABS lampje gewoon weer knipperen, blijft een vreemde computer die ze gebruikt hebben.
Niet gestart en ook niet gereden, dus afwachten maar weer.
 
Laatst bewerkt:
@ 100kb

Kun je me even een of een PB of mailtje sturen?

Roelof.
 
hij is binnen !, nog ff ontdekken hoe en wat
maar daar staat veel in ! heeeeeeeeel veeeeeeeeel :}
nogmaals bedankt voor de service !
 
Nu de meeste sneeuw en ijs en gelukkig ook de pekel aardig weggespoeld is, heb ik de R weer een paar dagen voor woon-werk ingezet.
Niet de beste omstandigheden om zonder ABS op stap te gaan, alleen je moet maar zo denken, op mijn vorige motor zat het ook niet :)
Toch maar een afspraak met Houtrust motors gemaakt om zaterdag even de computer uit te lezen.

Jullie ook al weer uit de winterslaap / sneeuwstop?
 
Nu de meeste sneeuw en ijs en gelukkig ook de pekel aardig weggespoeld is, heb ik de R weer een paar dagen voor woon-werk ingezet.
Niet de beste omstandigheden om zonder ABS op stap te gaan, alleen je moet maar zo denken, op mijn vorige motor zat het ook niet :)
Toch maar een afspraak met Houtrust motors gemaakt om zaterdag even de computer uit te lezen.

Jullie ook al weer uit de winterslaap / sneeuwstop?

Nee, die staat nog in de winterslaap op het hefplateau en met druppellader te wachten op een onderdeel retour van de spuiter.

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Er staat weer een verdachte R1200R advertentie op marktplaats.

Laat het weer dezelfde zijn als ene paar maanden geleden....

http://link.marktplaats.nl/640799379

Ik heb marktplaats al getipt.

3800 Euro is wel verdacht toch ?
MX-FX-37 is het trouwens.
 
Vandaag even bij de dealer geweest om de ABS storing te laten onderzoeken.
Helaas is verder onderzoek noodzakelijk, waarbij de tank eraf gaat en er een stekker tussen de ABS module geplaatst wordt, waarbij een gehele storingsprocedure moet worden doorlopen om de juiste diagnose te stellen.
11 febuari gaat dat gebeuren en dit gaat zo'n 3 uur werkplaats kosten.

Wat de uiteindelijke kosten worden is vooropig nog afwachten, als het echt duur wordt reken ik wel op een bepaalde coulance van BMW.
Wordt vervolgd..
 
Midweektoeren
Tot mijn grote verrassing kreeg ik vandaag bericht dat Jaap en Linda van Steenbergen in de eerste week van juni 2013 een jubileum (30ste) midweektoer gaan organiseren.Zie verder www.jubileummidweektoer.nl. De KNMV organiseert dezelfde week een midweektoer naar de Pyreneeën (hotel)
Brum


Brummm, ik mis je nog bij de aanmeldingen. Hans, Luuk, Gerrit, william,Rita, Jan , Louis en nog 45 anderen gaan al mee. :-))



Open Dag op zaterdag 16 februari!
Zaterdag 16 februari zijn wij tussen 10 en 16 uur bij Simako-BM in Elst om jullie alles te vertellen en te tonen over onze (en jullie) Jubileum Midweektoer. We doen dat in Beierse sferen omdat we daar naartoe rijden. We serveren gratis broodjes met Beierse Bratwurst en Gulash Suppe, muzikaal omlijst met een Beiers muziekje
 
Hoi Harrie, waarom de motorjuristen van 6 tot 9 juni en de MC Zwolle 8 en 9 juni een tweedaagse moeten organiseren gelijk met de midweektoer begrijp ik ook niet. Ik denk dat het wel de MWT gaat worden. Groeten, Ron.
 
In augustus 2011 heb ik een nieuwe R1200R gekocht en heb er nu ongeveer 14.000 km mee gereden. (Ik heb me een hele tijd geleden voorgesteld op dit forum, maar sindsdien vooral berichten van anderen gelezen.) Dit is met afstand de meest geweldige motor die ik ooit heb gehad. Hij staat nu echter op stal omdat ik er niet zo veel voor voel om in de winter elke dag 90 km door de kou en viezigheid te rijden. Hopelijk kunnen we binnenkort weer. Ik sluit regelmatig de Optimate aan om de accu in conditie te houden. Vorige week wilde ik de motor starten maar dit wilde niet echt goed lukken. De accu had er geen problemen mee, maar hij wilde niet aanslaan. Ik heb het met tussenpozen heel vaak geprobeerd en uiteindelijk liep hij. Maar het geluid klonk niet echt lekker. Ik hoorde een duidelijk tikken bij beide cilinders. Misschien verdwijnt dit weer als hij eenmaal op temperatuur is, dat heb ik nog niet geprobeerd. Zegt dit jullie iets of hoef ik me er geen zorgen over te maken?
2e vraag: hoe lang doen jullie gemiddeld met de banden. De originele Metzelers bevallen mij prima, en ik heb hier ook vooral positieve berichten over gehoord, maar hoe lang gaan ze mee? Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groeten, Marc
 
Hoi Marc,

Gewoon een stukje gaan rijden met je motor.
Rustip opwarmen en als die warm is even het stof een beetje uit de cilinders blazen.
Geluiden en discussies erover hoe je motor klinkt bij het starten staan in dit topic al ergens.
Ik heb er ook 2 keer een geluid neergezet.
Als het zo iets klinkt is het wel goed.
Over de metzelers:
Jij rijdt op de Metzeler Roadtec Z6 neem ik aan?
Hoe lang je banden meegaan heb je heel erg zelf in de hand.
Als je echt heel rustig rijdt en nooit hard remt kun je wel 20k op een achterband halen.
Voorband soms nog wat meer. :+

BTW: waar blijven je beloofde foto's ? :+
 
Vandaag even bij de dealer geweest om de ABS storing te laten onderzoeken.
Helaas is verder onderzoek noodzakelijk, waarbij de tank eraf gaat en er een stekker tussen de ABS module geplaatst wordt, waarbij een gehele storingsprocedure moet worden doorlopen om de juiste diagnose te stellen.
11 febuari gaat dat gebeuren en dit gaat zo'n 3 uur werkplaats kosten.

Wat de uiteindelijke kosten worden is vooropig nog afwachten, als het echt duur wordt reken ik wel op een bepaalde coulance van BMW.
Wordt vervolgd..

Hoi Damted
hoe is de reparatie van het ABS uitgepakt.
ik volg je bericht en ik ben benieuwd
gr Marcel
 
Ik had inderdaad beloofd wat foto's te plaatsen. Bij deze. Ze zijn wel wat klein omdat het me niet lukte om grotere plaatjes te uploaden. Alhoewel ik hier af en toe prachtige hi-res foto's voorbij zie komen. Je ziet, ik moet nog veel leren op dit forum. Mijn R1200R is van augustus 2011 en ik heb hem besteld met: veiligheidspakket, comfortpakket, alarm, groot windscherm, verchroomde uitlaat, bagagerek en topkoffer met binnentas. Het windscherm maakt volgens mij niet veel verschil. Ik heb eerst een tijd zonder gereden omdat de bevestigingssteun niet leverbaar was. De topkoffer zit er bepaald niet op voor het mooi, maar het is wel verrekte handig. Ik heb geen ESA, moet ik daar spijt van hebben? Volgens de verkoper had je daar vooral iets aan als je vaak rijdt onder wisselende omstandigheden. Ik rijd altijd solo en zonder zware bepakking over prima asfalt. Dan zou het ESA volgens de verkoper niet veel toevoegen voor de meerprijs die het kostte. De banden die ik heb zijn Metzeler Roadtec Z8. Mijn rijstijl is vooral relaxt. Ik vind dit geen motor om te jakkeren (niet dat het niet kan), daar kun je beter een ander modelletje voor aanschaffen. Zelf heb ik wel vario-risers van SW-Motech laten monteren. Mijn zithouding is nu heel ontspannen en comfortabel. Voordeel van deze risers is dat je ze naar voren/achteren kunt verstellen. Dat was het wel zo'n beetje over mijn motor.
Laat die winter nou maar ophoepelen zodat we weer lekker kunnen genieten. Groeten allemaal en veel fijne en veilige kilometers op de fantastische R1200R !
full

full

full

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan