BMW S1000R M Sport

Goedenavond allemaal,

Hierbij een paar plaatjes van mijn BMW S1000R M Sport, welke ik sinds november 2023 in mijn bezit heb. Ik heb er al 3000km mee gereden en is fantastisch! Iedere droge dag ben ik ermee weg.

Wat vinden jullie er van? En hebben jullie nog goede ideeën voor mods? Ik houd wel van origineel hoor (OEM parts) ;).

Wat heb ik er al aan gedaan:
- M Performance carbon achterspatbord;
- M Performance carbon kettinggeleider;
- Ilmberger Carbon winglets;
- BMW M 50 Jahre emblemen -> staat prachtig bij de M Motorsport keuren en witte lak van de motorfiets mijns inziens. Tevens is de motor ook van bouwjaar 2022, het jaar waarin BMW M 50 jaar bestond.


IMG_7167.jpeg
IMG_7168.jpeg
IMG_7166.jpeg
IMG_7169.jpeg
IMG_7170.jpeg


IMG_7174.jpeg
IMG_7173.jpeg
IMG_7171.jpeg
IMG_7176.jpeg
 
Laatst bewerkt:
En bij stilstand aan de BMW acculader.

Deze is ook geschikt voor mijn auto (BMW 1er) en ook voor de ‘M lichtgewicht Li-Ion accu’ in de S1000R. Er zit een speciale ‘motorfiets mode’ en ‘automobiel mode’ op de acculader.

Bij aflevering heb ik er een CTEK aansluiting met indicatie LED laten inbouwen. De indicatie LED geeft aan of de accu voldoende is geladen (groene LED), lading kan gebruiken (gele LED) of te diep is ontladen (rode LED):
IMG_5055.jpeg
IMG_5780.jpeg


Verder nog wel een protector / bumper voor de acculader besteld (ik ben wel zuinig op m’n spulletjes 😉):
IMG_5073.jpeg
 
GoPro beelden blijven ook altijd mooi op de motor. Gisteren even mee gereden rechts op m’n helm:



 
En bij stilstand aan de BMW acculader.

Deze is ook geschikt voor mijn auto (BMW 1er) en ook voor de ‘M lichtgewicht Li-Ion accu’ in de S1000R. Er zit een speciale ‘motorfiets mode’ en ‘automobiel mode’ op de acculader.

Bij aflevering heb ik er een CTEK aansluiting met indicatie LED laten inbouwen. De indicatie LED geeft aan of de accu voldoende is geladen (groene LED), lading kan gebruiken (gele LED) of te diep is ontladen (rode LED):
Bekijk bijlage 1956853Bekijk bijlage 1956852

Verder nog wel een protector / bumper voor de acculader besteld (ik ben wel zuinig op m’n spulletjes 😉):
Bekijk bijlage 1956854
Een Li-Ion gaat inderdaad het snelste stuk met steeds opladen.
Heb je enige verbruikers in rust?
 
Over het algemeen is li-ion juist uitermate geschikt om steeds bij te laden en moet juist voldoende geladen zijn. Zal voor een motor-accu niet veel anders zijn toch (?)
Fout, een 100% volle Li-Ion accu slijt sneller en laadcycli verouderen e.a. voortijdig.
Het grote voordeel van deze accu is juist dat je hem lang kan stallen zonder bijladen.
Dat is gewoon nutteloos als je geen verbruikers hebt want dan start die na acht maanden ook nog als een nieuwe.
De levensduur is het langste zonder te pas en te onpas bijladen.
 
Een li-ion en soortgenoten zit liefst tussen 50 en 90%. Minder dan dan 30% en het sluit zich zelf af net zoals je gsm als die leeg is. 100% vol is niet best. Verschil met je gsm is dat die constant in standby staat, en een redelijk verbruikt heeft tov capaciteit van het kleine li-ion batterijtje. En een (iphone) lader stopt met laden als je gsm vol is. Je klokje op een in vergelijking gigantische motor li-ion gaat maanden, of jaren mee. Als je alarm en keyless hebt is het anders, maar nog steeds oppasen met 100% geladen zijn gedurende lange tijd
 
De zwarte tankpanels, de ‘kuipdelen’ (waar de BMW-emblemen op zitten) en de koplampsteunen vervangen door ilmberger carbon :Y.
Ja precies. Ik houd wel ook van kleine details en bij de koplampen zou ik dit inderdaad erg mooi vinden. Ik heb al de ‘Carbon Winglets’ van Ilmberger Carbon.

Maar waarom Ilmberger nu zoveel duurder moet zijn dan OEM BMW M Performance carbon parts, is mij totaal onbekend? Sowieso als er iets OEM van carbon te verkrijgen is, dan ga ik voor OEM.
 
Een Li-Ion gaat inderdaad het snelste stuk met steeds opladen.
Heb je enige verbruikers in rust?
Ja, ik heb wel verbruikers in rust. Sowieso heeft de motorfiets, af fabriek, een alarmsysteem en heeft de optie ‘Keyless ride’.

Verder mag ik er toch ook van uit gaan dat BMW op haar OEM lader wel heeft nagedacht over het laadschema voor Li-Ion accu’s? Er zit toch niet voor niets een ‘Li-Ion mode’ op, welke nog wordt gesplitst in ‘automobielen’ en ‘motorfietsen’.
 
Een li-ion en soortgenoten zit liefst tussen 50 en 90%. Minder dan dan 30% en het sluit zich zelf af net zoals je gsm als die leeg is. 100% vol is niet best. Verschil met je gsm is dat die constant in standby staat, en een redelijk verbruikt heeft tov capaciteit van het kleine li-ion batterijtje. En een (iphone) lader stopt met laden als je gsm vol is. Je klokje op een in vergelijking gigantische motor li-ion gaat maanden, of jaren mee. Als je alarm en keyless hebt is het anders, maar nog steeds oppasen met 100% geladen zijn gedurende lange tijd
Ik mag toch aannemen dat BMW hier wel over heeft nagedacht? Ik gebruik zelfs hun OEM BMW lader, welke een ‘Li-Ion mode’ heeft voor motorfietsen.
 
Fout, een 100% volle Li-Ion accu slijt sneller en laadcycli verouderen e.a. voortijdig.
Het grote voordeel van deze accu is juist dat je hem lang kan stallen zonder bijladen.
Dat is gewoon nutteloos als je geen verbruikers hebt want dan start die na acht maanden ook nog als een nieuwe.
De levensduur is het langste zonder te pas en te onpas bijladen.
Hier zal BMW toch wel over nagedacht hebben? Ik gebruik hun OEM BMW lader. Deze heeft een ‘Li-Ion mode’ voor motorfietsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan