KTM 990 SM-R, SM-T, 990/1190 ADV en meer LC8 topic deel VI

Status
Niet open voor verdere reacties.
yep heel mooi :Y :9~

overigens als dit het 2013 model is dan lijkt dat hele verhaal dat KTM geen 990 LC8 meer produceert dus niet te kloppen. :?

Tja, ik weet ook niet waar die indianenverhalen vandaan komen. Dit lijkt toch erg op een echt nieuw model (hoewel de technische wijzigingen zo op het eerste gezicht minimaal of nihil zijn).

Overigens staat ie inderdaad gewoon met prijs en al (14.099) op de KTM site Travel
 
Meh, deze :}


2013_ktm_adventure_1190_15.jpg
 
Ik wil ze gewoon allemaal wel.
Ff lotto ticket kopen deze maand ;)
 
voor t praktische (woon werk etc) ja graag een SMT in de 2013 uitvoering,
voor superspeelkwartier....men wat een gaaf ding die nieuwe superduke (ok misschien prototype maar ik zou zeggen, niks meer aan doen)
 
te oud :?
wat een onzin je bent zo oud als je je voelt, ik kan niet wachten, hebbuh hebbuh hebbuh :9~ 8-)

nee hoor, dat voorover geleun op je polsen en die opgetrokken knietjes...geef mij maar de smr, lekker rechtop. ik laat wel altijd de helm op op het terras, met donker vizier, dan zien ze niet dat het zo'n ouwe is...beetje het stig-idee zeg maar... :]
 
nee hoor, dat voorover geleun op je polsen en die opgetrokken knietjes...geef mij maar de smr, lekker rechtop. ik laat wel altijd de helm op op het terras, met donker vizier, dan zien ze niet dat het zo'n ouwe is...beetje het stig-idee zeg maar... :]

valt toch wel mee....als ik zo naar dat videootje kijk is die nieuwe SDR best ruim, of ze hebben een tuinkabouter als testrijder genomen ;)

desalnietteplus hoop ik wel dat er gewoon een hele 1190-1290 lijn komt met na de Adv en de SD ook een SMR en SMT :Y
 
Het lijkt héél aanlokkelijk, een 1200/1300 cc motor. Maar ik ben nog niet zeker of ik het vermogen nodig heb :)
 
nee hoor, dat voorover geleun op je polsen en die opgetrokken knietjes...geef mij maar de smr, lekker rechtop. ik laat wel altijd de helm op op het terras, met donker vizier, dan zien ze niet dat het zo'n ouwe is...beetje het stig-idee zeg maar... :]


Die zithouding is ook niets voor mij inderdaad.
Heb wel eens een paar rondjes op een z1000 gemaakt en dat zit ook voor geen meter. Misschien ben ik iets te lang.

Ik ben wel erg tevreden met de ontwerpafdeling van ktm, prachtige apparaten die superduke en adventure ! Dat belooft veel goeds voor een eventuele 155pk smr *D
 
Het gaat toch allemaal richting de hoge pk's he? Vind ik zelf erg bijzonder. De 115 die ik heb op mijn SMT kan ik soms maar amper kwijt :)
 
Het gaat toch allemaal richting de hoge pk's he? Vind ik zelf erg bijzonder. De 115 die ik heb op mijn SMT kan ik soms maar amper kwijt :)
Mee eens.
Ik geloof niet dat ik ooit echt het gevoel heb gehad dat ik meer power wilde.
Ja, bij 2000 toeren.
 
Die hele pk wedloop is puur marketing. Met zoveel vermogen heb je of een hele lange overbrenging nodig of electronische hulpmiddelen nodig om de massa er mee te laten rijden. Dus heb je er eigenlijk niks aan, of alleen op hele hoge snelheid en dat is nou net niks aan op zo'n motor.
 
Die hele pk wedloop is puur marketing. Met zoveel vermogen heb je of een hele lange overbrenging nodig of electronische hulpmiddelen nodig om de massa er mee te laten rijden. Dus heb je er eigenlijk niks aan, of alleen op hele hoge snelheid en dat is nou net niks aan op zo'n motor.

Jep, en die elektronische hulpmiddelen nemen wel steeds prominentere plek in motorland. ABS vind ik zelf top, want dat is een middel wat veiligheid ten goede komt. Maar 'wheelie control' en andere poespas is wel gaaf, maar heb je het echt nodig? Blijkbaar vinden de fabrikanten van wel...
 
Jep, en die elektronische hulpmiddelen nemen wel steeds prominentere plek in motorland. ABS vind ik zelf top, want dat is een middel wat veiligheid ten goede komt. Maar 'wheelie control' en andere poespas is wel gaaf, maar heb je het echt nodig? Blijkbaar vinden de fabrikanten van wel...
Wheeliecontrol 'krijg' je denk ik bij de traction control. Als je voorwiel omhoog komt, ontstaat er snelheidsverschil tussen voor- en achterwiel. Dat gebeurt ook als het achterwiel begint te slippen. In beide gevallen gaat de TC dus bijregelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan