Racing on an old CBR600F: Part 8

Wat zou eigenlijk het grote voordeel moeten zijn om zonder dynamo te rijden? Hoeveel vermogenswinst zit daar nog in of is het alleen maar gewicht?

Afgelopen msl-cup 2 g00fjes op het podium een f4 op p2 en mijn f3 op p3! En dat met een snelste tijd van 2:03:792

11978_1039274_zpse43o77jn.jpg


IMG-20170601-WA0008_zpscs1o2ney.jpg
 
Dat zijn nette tijden voor op Zandvoort, maar ik heb ook gehoord dat er door het nieuw asfalt sneller wordt gereden.

Ik reed in 2011 met de cbr die nu van phyllis is een 2:04... de banden hebben wel een flinke stap gemaakt. En het is pas mijn 2e circuitdag sinds 6 jaar gestopt te zijn. Ik denk dat onder de 2 minuten er in zou moeten zitten. Maar dan moet alles meezitten in dat ene rondje *D
 
Wow, daar kan ik alleen van dromen.

Op Zandvoort staat mijn beste rondje geloof ik op 2 min 8 sec.Wel met pc25 straatmotor en straatbanden. En dat red ik alleen nadat ik veel heb gereden en mooi weer.

Respect......

Zonder dynamo ( vliegwiel), er is minder roterende massa in het blok. De motor kan dan theoretisch iets sneller reageren en accereleren. Stationair gas gevend is het goed merkbaar. Op de baan weet ik het niet
 
De originele sinter remblokken kan je vast wel bij de Honda dealer bestellen.

Voordeel van orginele blokken is dat ze zijn ontwikkeld voor het originele schijf materiaal. Als je andere remschijven hebt is dat voordeel weg.

Veel mensen zullen echter rijden met de soortgelijke ( Roadster sinter) blokken van bv brembo, ferodo, Lucas etc. Vaak net zo goed maar goedkoper. Deze hebben ook remblokken welke beter geschikt zijn voor circuit gebruik als je een snelle rijder bent.
 
Geweldige machine zeg. Zelf opgebouwd?

Yes, lijst met home made spul:
- subframe met ducati 999 achterkap
- uitlaat onder het blok
- spanningsregelaar in de wind
- stepjes verhoogd
- clip-ons onder de kroonplaat
- supframe aan de voorkant

Verder zit er een wp-achterschokbreker op en wp aangepaste voorvork. Ebc remschijven en blokken met stalen remleidingen rondom. K&N luchtfilter met grotere sproeiers. Lithium ion accu. Pirelli superbike slicks. Snelgas en daardoor moesten alle schakelaars inclusief de startknop naar links...

Ben vast nog wel wat

20170524_162320_zpsfwgwgkkd.jpg
dit was de achterband waarmee ik 2:03 reed :+ rechts komt nog net niet het canvas erdoor... 26 juni is de volgende dag met een nieuwe slick, hopen op mooi weer en nog snellere tijden :)
 
Ik had een tijdje terug de vraag over een keuze van een rempomp....

Beetje rondvragen in de buurt bij medemotorklussers of iemand nog iets had liggen en jawel :-) er kwam een '94 fireblade rempomp tevoorschijn met een diameter van 14mm.
Klein testritje en hopsa, werkt prima! Hendel voelt harder aan en vraagt zeker niet teveel remkracht, al zegt een klein testritje niet zoveel natuurlijk.
Dus dat is wellicht ook een optie voor anderen hier met dezelfde klauwen.

Later,

Loek
 
Afgelopen msl-cup 2 g00fjes op het podium een f4 op p2 en mijn f3 op p3! En dat met een snelste tijd van 2:03:792

Zo dan, dat is eeeeecht wel een mooie tijd voor dit fietsje.

Maatje van me won hem afgelopen keer op met ongeveer dezelfde tijd, op een R1 :X

Ik zit op 2:19 (met de blade) dus nog ruimte zat! Ook niet gek voor een eerste keer natuurlijk.
 
Zo dan, dat is eeeeecht wel een mooie tijd voor dit fietsje.

Maatje van me won hem afgelopen keer op met ongeveer dezelfde tijd, op een R1 :X

Ik zit op 2:19 (met de blade) dus nog ruimte zat! Ook niet gek voor een eerste keer natuurlijk.

Er werd echt heel hard gereden die dag. Bij de A-cup reed de top 7 1:54 ofzoiets :o
 
Wat is nou eigenlijk een beetje een "goede" tijd op Assen met een Straat CBR600FS?
Heb vorige week 2:08 gereden maar vond dat ik nog genoeg te verbeteren had qua lijnen/rempunten. Corne van OW Cup zei dat er met straat fietsen makkelijk 1:50ers gereden kunnen worden?!
 
Wat is nou eigenlijk een beetje een "goede" tijd op Assen met een Straat CBR600FS?
Heb vorige week 2:08 gereden maar vond dat ik nog genoeg te verbeteren had qua lijnen/rempunten. Corne van OW Cup zei dat er met straat fietsen makkelijk 1:50ers gereden kunnen worden?!

Knappe tijd wel.

Corne heeft makkelijk lullen.

Je moet wel een beetje talent hebben om dat te kunnen met een straat fiets
 
Die straatfiets is vast geen CBR 600 F2 maar een BMW 1000 rr op lekkere plakbandjes en heel belangrijk een echt snelle rijder.

Voor Jan normaal rijder en een 20 jaar oude straat CBR is denk ik een tijd van rond de 2 minuten al prima ( ik rij 2.04 op assen).
 
Sowieso hoor je wel eens vaker dat ssort geluiden van "o, dat soort rondetijden reed ik vroeger met mijn ouwe gare bakfiets" of zo. Je kent dat wel. Gewoon om een beetje te stoken als iemand blij is met zijn of haar rondetijden...
 
Ik reed ( na 6 jaar niet meer circuit gereden te hebben ) met mijn cbr-etje afgelopen april 2:05:nogwat. Echter toen was het 8 graden en reed ik met een voorband van 8 jaar oud... 4 juli ben ik weer en dan heb ik wat meer circuit km's achter de kiezen. Hoop richting de 2:00 te gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan