TL1000 rijders deel 21 - Still going strong!

Ja vet die jerryt constructies! Ik vraag me alleen wel af hoe zwaar zoiets gaat worden.
Moet misschien maar eens met jerryt babbelen.
valt je heel erg mee. als je even met hem afspreekt kun je zo bij hem langs gaan voor een bakkie ;)
 
Ik heb ook nieuw speelgoed gekocht afgelopen weekend :P
UNO! *O* *O*
[afbeelding]

kotomoto van het tl1000 forum was hier al sinds 2007 mee bezig.
de afgelopen jaren heb ik hem een aantal keren lastig gevallen met de vraag of het project ook te koop was, en vorige week was het zover.
Ik heb de hele bups afgelopen zaterdag opgehaald en heb een erg goeie deal gemaakt!
ongelooflijk wat er allemaal bij zat! helemaal top..

Er zat een VFR single side swingarm in maar dat is niet mijn ding.
Ik wil mijn lichte wieltjes weer gaan gebruiken in dit project dus een dubbele achterbrug is wel een vereiste.
Eigenlijk wil ik een brug in dezelfde stijl als het frame. buizen met diagonalen
Dus als iemand ideeën heeft of een mooie brug ziet let me know!

ik zal proberen hier ook af en toe wat te posten over de voortgang.

Weet iemand toevallig waar ik een inbusbout m10x240 kan krijgen?
het mag niet roesten. dus geen onbehandeld staal

Mooi project zeg. Ik heb mijn rvs bouten bij rvs paleis besteld ook met mooie imbus koppen :9~
 
Zo net terug van de 'eerste kilometers' op de TL.

Wist dat het niet allemaal optimaal zou zijn, maar 't rijdt helaas nog niet zoals ik gewend was.
Remmen 60% van capaciteit (mijn fout- geen achterrem erop en een voorrem die je tot het handvat trekt) Lekt ergens olie langs.. Afspraak om de air/fuel te stellen is gemaakt want de linker uitlaatgassen zijn niet heet, beetje warm (terwijl rechts gewoon heet is en duidelijk meer 'oemph' heeft achter de uitlaat) en stinkt vreselijk naar benzine.. Dus afstelling verre van oké..

Verder zal ik alles nog een keer op 'moment' aanhalen.. Want het wiebelt allemaal (maar dat kan ook tussen me oren zitten) aangezien ik het allemaal zelf het gebouwd.. Whahahaaa

Met een ding zit het wél goed.. En das het geluid, weer genoeg mensen afkeurend zien hoofdschudden })

Dus we pakken de draad weer op waar ik was gebleven !afwerken !
 
Zo net terug van de 'eerste kilometers' op de TL.

Wist dat het niet allemaal optimaal zou zijn, maar 't rijdt helaas nog niet zoals ik gewend was.
Remmen 60% van capaciteit (mijn fout- geen achterrem erop en een voorrem die je tot het handvat trekt) Lekt ergens olie langs.. Afspraak om de air/fuel te stellen is gemaakt want de linker uitlaatgassen zijn niet heet, beetje warm (terwijl rechts gewoon heet is en duidelijk meer 'oemph' heeft achter de uitlaat) en stinkt vreselijk naar benzine.. Dus afstelling verre van oké..

Verder zal ik alles nog een keer op 'moment' aanhalen.. Want het wiebelt allemaal (maar dat kan ook tussen me oren zitten) aangezien ik het allemaal zelf het gebouwd.. Whahahaaa

Met een ding zit het wél goed.. En das het geluid, weer genoeg mensen afkeurend zien hoofdschudden })

Dus we pakken de draad weer op waar ik was gebleven !afwerken !

Nice ! Nog geen wheelies gedaan dus :P
 
Nice ! Nog geen wheelies gedaan dus :P

Power hupske halverwege 1e verzet met optrekken.. Maar ik was er ook niet op gekleed en het was ook een beetje een try-out.
Andere hoofdrem cilinder geplaatst en remdruk is iets beter geworden, maar nog niet optimaal..

Piccie vlak voor vertrek..

full
 
hey, net terug van weekendje luxemburg met de tl, probleempje: begon al in het heen rijden, zware regen, 3 onweders, na 120km houdt ie plots in op +- 4000 toeren, dus rustig aan verder, regen voorbij en na kilometer of 20 hal ik terug de 7000 toeren. Vooraf haalde hij met moeite 220, vlot naar de 180 maar dan toch best wat tijd nodig :s. Nu in het terugkomen nog steeds inhouden op 7 a 8000 toeren, lijkt of er een begrenzer opstaat, onder de 7000 toeren geen problemen, optrekken en rijden zoals het hoort.
Iemand een idee?
Alvast bedankt.
 
hey, net terug van weekendje luxemburg met de tl, probleempje: begon al in het heen rijden, zware regen, 3 onweders, na 120km houdt ie plots in op +- 4000 toeren, dus rustig aan verder, regen voorbij en na kilometer of 20 hal ik terug de 7000 toeren. Vooraf haalde hij met moeite 220, vlot naar de 180 maar dan toch best wat tijd nodig :s. Nu in het terugkomen nog steeds inhouden op 7 a 8000 toeren, lijkt of er een begrenzer opstaat, onder de 7000 toeren geen problemen, optrekken en rijden zoals het hoort.
Iemand een idee?
Alvast bedankt.
Lijkt me iets met brandstof, heel misschien een verstopt brandstoffilter, maar meer waarschijnlijk (omdat het in de regen is) een luchtfilter probleem. Heb je mss een K&N die niet ingeolied is (of waar het hard nodig is)? Waar water zit kan geen lucht langs ;)

(anders wellicht je bougiekabels of je bedrading?)
 
Power hupske halverwege 1e verzet met optrekken.. Maar ik was er ook niet op gekleed en het was ook een beetje een try-out.
Andere hoofdrem cilinder geplaatst en remdruk is iets beter geworden, maar nog niet optimaal..

Piccie vlak voor vertrek..

[afbeelding]
ziet er al weer goed uit!
 
Lijkt me iets met brandstof, heel misschien een verstopt brandstoffilter, maar meer waarschijnlijk (omdat het in de regen is) een luchtfilter probleem. Heb je mss een K&N die niet ingeolied is (of waar het hard nodig is)? Waar water zit kan geen lucht langs ;)

(anders wellicht je bougiekabels of je bedrading?)
Thx voor de reactie, k&n filter is besteld, bougiekabels lijkt me mogelijk maar zou dan denken dat dat niet aan toerental vastzit, nu is het droog dus zou probleem opgelost moeten zijn, ga morgen luchtfilter is demonteren. kan je me vertellen waar brandstoffilter zit? heb gezien dat er nogal wat puntjes roest in de tank zitten, iemand een idee hoe je deze eruit krijgt/kan behandelen? tikkels komen los en komen ergens vast te zitten.
 
het brandstoffilter zit in de tank, en ja die kan verstopt zijn. Heb het bij m'n R gehad, na vervanging leek ie wel 20 pk meer te hebben.....
pas wel goed op met de boutjes, moeten precies in de goede volgorde met het juiste moment worden aangehaald... (krijg je nieuw bij een nieuwe pakking)

ik heb overigens het filter eruit gehaald, doorverbonden en een nieuw (auto-)filter buiten de tank in de toevoerleiding geplaatst (hoef ik temninste niet alles los te halen voor een nieuw filter ;)

als je even zoekt op tl1000.nl of tlzone vind heeeel veel info over de tank, het filter en troep in de tank :X

edit: goede beschrijving van de inline fuel filter mod

FilterBgone.jpg
 
het brandstoffilter zit in de tank, en ja die kan verstopt zijn. Heb het bij m'n R gehad, na vervanging leek ie wel 20 pk meer te hebben.....
pas wel goed op met de boutjes, moeten precies in de goede volgorde met het juiste moment worden aangehaald... (krijg je nieuw bij een nieuwe pakking)

ik heb overigens het filter eruit gehaald, doorverbonden en een nieuw (auto-)filter buiten de tank in de toevoerleiding geplaatst (hoef ik temninste niet alles los te halen voor een nieuw filter ;)

als je even zoekt op tl1000.nl of tlzone vind heeeel veel info over de tank, het filter en troep in de tank :X

edit: goede beschrijving van de ~inline fuel filter mod[/url

[[url="http://i30.photobucket.com/albums/c345/manurewa/FilterBgone.jpg"]afbeelding
]

Bedankt voor de inlichtingen, maar ik heb nog geen wph dus ken de volgorde niet en de momenten al helemaal niet :(
Pakkingen moet ik dan ook bestellen, is het filter schoon te maken of gewoon vervangen?
Thx.
 
Hey heren, binnenkort ga ik twee dagen naar het circuit van Equyers en vraag me af of ik niet best een setje reservebanden en remschoenen meeneem....
Voor de banden weet ik wel wat nemen en denk het beste af bij motorbandenmarkt.be
Maar voor de remschoentjes daarntegen... ik heb het originele type schijven opzitten, maar geen idee weke webshop er goed(koop) is en welk type ik moet nemen.
Iemand raad of tips?
 
Goede middag,
Even voorstellen hier.
Mijn naam: Rafdet (Jeromy)
Omgeving Gelderland.
Sinds mei '13 in het bezit van onderstaande Tl1000S
Heb de motor niet lopend gekocht en heb hem inmiddels op de weg.
Op een paar kleine schoonheidsfoutjes na gaat hij lekker.
(ben een meelezer en waar nodig zal ik posten)
full
 
Vanavond brandstofpomp en filter gedemonteerd. Man man, je kan niet geloven wat voor viezigheid er nog uit de tank kwam, zat nog een kleine 2 liter benzine(nu ja benzine :s) in de tank, de kleur was bruin en de geur, alles behalve benzine. Vraag me af hoe het komt dat de motor nog bleef draaien, en dit meer dan 500 km heeft volgehouden. alles proper gemaakt, rond filter zat een bruine smurie, filter zelf heeft ff geduurd eer de spoelvloestof zuiver was.
Alles terug gemonteerd (heb geen pakkingen of dichtingen vervangen dus ben benieuwd of ie dicht is) aandraai volgorde lijkt me vrij logisch, net zoals je cilinderkop aantrekt van 4 cilinder zodat je de plaat niet krom trekt. eerst nog horten en stotteren, maar na paar minuutjes draaien ging alles vrij vlot, gaat terug tegen de 11000 toeren, af en toe nog puffen maar dat beterd volgens mij vanzelf wel.
Tank zelf is vrij roestig langs binnen dus weet niet hoelang ik ga rijden eer hi weer begint te haperen. Kijk uit naar een andere tank. Iemand sugesties? Passen er andere tanks op een tl?
Alvast bedankt voor de info.
Rafdet, denk dat ik je nog ken van het rf forum ;-)
 
Zo zelf even wat gefabriekt.. Want om nou na elke rit dat vet vandaan te poetsen is ook ruk.


full
 
Doet alles het al weer??

jep.. alles werkt ! van toeter tot radiator fan *O*
blokje loopt wel heel mooi. ik zal waarschijnlijk nog moeten wennen aan e.e.a. - zit waarschijnlijk tussen me oren - ik vindt 'm een beetje nerveus aan de voorkant op hoge snelheid.. wheelies in 2e verzet (40T) lukken niet of willen niet lukken of ik ben bang :+ zonder koppeling.. had ik eigenlijk niet verwacht met zo'n schijf achter.

verder wat kleine dingentjes nog; clutch cover zweet nog een beetje (alleen bij serieus stampen :P ) daarnaast nog 'n zweet verhaaltje thv uitgaande as, koppelingstift :? in ieder geval achter het beschermkappie vandaan.. zal ik nog eens goed voor gaan 'zitten'

voor het mooie, moet ik nieuw voortandwiel en ketting hebben - magoe voldoet nog wel, voor die paar honderd km die ik dit jaar ga rijden. Volgende week komen me nieuwe remblokken binnen.. nog iets van 'n echte kettingkast of CF hugger

nu begint het wéér leuk te worden; 'savonds beetje kleine dingen verbeteren, details schoonmaken e.d. :Y
 
Laatst bewerkt:
Iemand belang bij een setje volledig zwevende remschijven voor de Tl1000?

Mogen voor een zacht prijs je weg.

PB staat aan :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan