Suzuha TR1

Zo dan ongeveer, ziet er eigenlijk een beetje boel lullig uit, komt denk ik omdat ik hem naar het bevestiging gat heb `toe`getekend, terwijl in wekelijkheid de linker en rechter frame buid mbv aluminium bussen zullen worden vastgezet aan het blok dus `breder`zijn.
Zal ALS ik het zo doe ook de originele bochten gebruiken, die zijn mooi strak.....
full
 
Nog een paint ding gemaakt, maar dan meer vanaf de zijkant:
full


Ziet er toch wel gaaf uit......
 
Laatst bewerkt:
Even het `echte`bochtje erin geplakt:
full


Of toch maar wat ik in eerste instantie wilde.............. :? , kut is dat, als je eenmaal gaat twijfelen........... :X
full
 
Laatst bewerkt:
WWWWWWWWWWWWWAAAAAAAAAAAAAAACCCCCCCCCCCCCCCGHHHHHHHHHHHHHHTTTTTT


Het bovenste werkt helemaal niet............het is een gat voor de blokbout,,,,,,,(ik heb een goede smoes....medicatie gnégnégné) Het wordt dus als in eerste instantie, soms moet er even een lampje aangaan..
 
Zag nu pas dat het om sjop werk ging |( Wakker worden JFJ.
Ik denk dat ik onderdoor toch mooier vind. Hou je nog wat grondspeling over met dat dikke blok?
 
@JFJ, daar zeg je wat.....hij is idd heel diep/dik, maar de echte diepte zit echt tussen de wielen, dus zijwaarts is er meer dan genoeg ruimte.

@Qken, weet jij wat ongeveer een standaard is?
 
Jippie, na een paar dagen weer wat leuks gemaakt........... *O*
De alu frame verbinders die in de linker en rechter frmabuizen worden gemaakt om de boel stevig bij elkaar te houden.
Nu nog een goede Epoxy lijm vinden, denk dat ik er al uit ben want de Bison Metaal Pro XL is voor Alu zowel als metaal en kan zeer goed tegen warmte en ook tegen trillingen en daar heeft zo`n tegen die tijd 2 pitter last van..... :9

Mocht je dit lezen Gerard.......zelfs deze 28mm rondstaf Alu is geen enkel probleem voor de Ferm (lees goedkoop) lintzaag, mits je het goede zaagblad gebruikt, en de eerder genoemde kaarsvet truc is vervangen door WD40......veel makkelijker
Hierbij de foto`s : (1x kunstig uitprobeersel en een `gewone`...... ;) )

full

full
 
ten eerste een heel mooi en uitdagend projekt en volg je op de voet.
maar vindt je het niet een beetje tricky om te moeten vertrouwen op wat lijm?
persoonlijk zou ik toch liever stalen stukken gebruiken en erin lassen.

weet ook niet of dit een beproefde methode is maar goed iig succes .
 
ten eerste een heel mooi en uitdagend projekt en volg je op de voet.
maar vindt je het niet een beetje tricky om te moeten vertrouwen op wat lijm?
persoonlijk zou ik toch liever stalen stukken gebruiken en erin lassen.

weet ook niet of dit een beproefde methode is maar goed iig succes .

Dank voor je opmerkingen :)
Hele vliegtuigen zijn aan elkaar gelijmd, en bovendien......gaat het alleen om het stuk frame wat als een subframe onder de motor doorgaat. Het blok is de grote drager in geval van respectievelijk de XV en TR1 serie van yamaha, en het suzuki frame is in dit geval ook nog dragend, de bovenkant wordt volledig gelast, bovendien komt het `subframe ook nog eens vast aan het blok, geen enkel probleem.

De stukken alu worden ook nog eens over de hele lengte `in`de framebuizen gestoken en dan vervolgens verlijmd, dus ook dat is een enorm oppervlak.

@Mauzzie, mooi voorbeeld van wat lijm tegenwoordig kan!
 
Had ik nog maar Fokkerlijm voor je....13 jaar fokker he...dan verzamel je wel eens wat maar dat spul was nu echt over de datum! was een soort flexibele beton waar vleugels mee verlijmt werden maar helaas dat heb ik niet meer maar met goede lijm kan er dus veul!

Kijk je trouwens uit met die verkeerde gaatjes _O-

En damn....wat blijft dat een gaaaaaaaaf blok!!
 
Had ik nog maar Fokkerlijm voor je....13 jaar fokker he...dan verzamel je wel eens wat maar dat spul was nu echt over de datum! was een soort flexibele beton waar vleugels mee verlijmt werden maar helaas dat heb ik niet meer maar met goede lijm kan er dus veul!

Kijk je trouwens uit met die verkeerde gaatjes _O-

En damn....wat blijft dat een gaaaaaaaaf blok!!


Of lag het nou aan die lijm dat Fokker faill.... ging :9 , kon het niet laten.
Zal proberen de juiste gaten aan te houden, neem aan dat die Fokking lijm ook een 2-K was? En natuurlijk zeer goed bestand tegen trillingen.....mmmmm en goedkoop per liter, want dat werd betaald van belastinggeld........ja sorry,sorry _O-

Dank voor de positieve kritische noot w.b. lijmen van non en wel metalen :W
 
Jippie, na een paar dagen weer wat leuks gemaakt........... *O*
De alu frame verbinders die in de linker en rechter frmabuizen worden gemaakt om de boel stevig bij elkaar te houden.
Nu nog een goede Epoxy lijm vinden, denk dat ik er al uit ben want de Bison Metaal Pro XL is voor Alu zowel als metaal en kan zeer goed tegen warmte en ook tegen trillingen en daar heeft zo`n tegen die tijd 2 pitter last van..... :9

Mocht je dit lezen Gerard.......zelfs deze 28mm rondstaf Alu is geen enkel probleem voor de Ferm (lees goedkoop) lintzaag, mits je het goede zaagblad gebruikt, en de eerder genoemde kaarsvet truc is vervangen door WD40......veel makkelijker
Hierbij de foto`s : (1x kunstig uitprobeersel en een `gewone`...... ;) )

[afbeelding]
[afbeelding]


Ziet er goed uit en lekker bezig jij! :}
Ga zeker zo'n zaag aanshaffen,heb je ook een piccie van dat ding?
 
Had ik nog maar Fokkerlijm voor je....13 jaar fokker he...dan verzamel je wel eens wat maar dat spul was nu echt over de datum! was een soort flexibele beton waar vleugels mee verlijmt werden maar helaas dat heb ik niet meer maar met goede lijm kan er dus veul!

Kijk je trouwens uit met die verkeerde gaatjes _O-

En damn....wat blijft dat een gaaaaaaaaf blok!!

Jij hebt bij Fokker gewerkt?
Waar en als wat?

Ik heb bij FSP gewerkt, 2 jaar in de bedrijfsschool en verder 7 jaar gewerkt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan