Triumph Speed Triple topic deel 41

Status
Niet open voor verdere reacties.
FF topic vervuiling. Deze kan vanaf maart in het openingstopic als "vreemde eend"
Zo komt ie aardig in de buurt van mijn toekomstige motor alleen nog een volledige akra en oranje triple clamp en wat andere items. Opgevoerde crosser met 192 PK }) Nog 3,5 maanden wachten...... B|
[~[url="http://i494.photobucket.com/albums/rr310/prikkie68/P1230028_zps77e76fee.jpg"]afbeelding~][/URL]
Gefeliciteerd met de aankoop.

Geef tegen die tijd maar ff een kattenbelletje en dan zet ik hem erbij.

:W
 
Tsja, onder flinke hellingshoek de bocht in remmen kan altijd wel spannend zijn... O-)

Afstellen met Tuneboy misschien een optie ?
Normaal heeft een ST toch een zowat onberisplijke gasreactie.
Ook de speling van het gashandle zelf heb ik er altijd graag helemaal uit,
terwijl een dealer zal roepen; een paar mm speling...

Onder flinke hellingshoek klinkt wel extreem, maar halverwege de bocht op het gas gaan is gevaarlijk op deze manier.
Speling heb ik ook al uit de gas hendel, ketting goed op spanning, transmissie dempers zijn vervangen.

Een soepele opname is wel mogelijk, maar dan ben je een paar seconde bezig om heeel voorzichtig het gas te doseren.
 
Tsja, onder flinke hellingshoek de bocht in remmen kan altijd wel spannend zijn... O-)

Afstellen met Tuneboy misschien een optie ?
Normaal heeft een ST toch een zowat onberisplijke gasreactie.
Ook de speling van het gashandle zelf heb ik er altijd graag helemaal uit,
terwijl een dealer zal roepen; een paar mm speling...
:^
 
Onder flinke hellingshoek klinkt wel extreem, maar halverwege de bocht op het gas gaan is gevaarlijk op deze manier.
Speling heb ik ook al uit de gas hendel, ketting goed op spanning, transmissie dempers zijn vervangen.

Een soepele opname is wel mogelijk, maar dan ben je een paar seconde bezig om heeel voorzichtig het gas te doseren.
Andere oplossing: Honda kopen :+

Zonder gekkigheid, dit moet echt goed kunnen. Kwestie van afstellen dus ;)
 
Onder flinke hellingshoek klinkt wel extreem, maar halverwege de bocht op het gas gaan is gevaarlijk op deze manier.
Speling heb ik ook al uit de gas hendel, ketting goed op spanning, transmissie dempers zijn vervangen.

Een soepele opname is wel mogelijk, maar dan ben je een paar seconde bezig om heeel voorzichtig het gas te doseren.

Ja ik begrijp het heel goed.
Maar een slechtere gasreactie is natuurlijk altijd compleet ruk, voor iedereen.
Want wat zou je denken van scherpe haarspeldbochten, of rotondes?
Ook daar is een goeie gasreactie meer dan welkom.

Maar het zal dan ws toch op een 'elektronische 'manier gezocht moeten worden ?
 
Ja ik begrijp het heel goed.
Maar een slechtere gasreactie is natuurlijk altijd compleet ruk, voor iedereen.
Want wat zou je denken van scherpe haarspeldbochten, of rotondes?
Ook daar is een goeie gasreactie meer dan welkom.

Maar het zal dan ws toch op een 'elektronische 'manier gezocht moeten worden ?

Rotondes etc pak ik eigenlijk 9 van de 10 keer op de koppeling :$
Ik vind het erg jammer dat tune ecu zo abracadabra in elkaar zit, voor ik daar mee ga rommelen wil ik weten wat wat exact is en wijzigingen kunnen verklaren.

Misschien dat ik de lambda sonde nog eens uitschakel en kijk wat dat doet.
Met de 10 heb ik daardoor ook eens hele rare problemen door gehad.

Ook even de "Tune Of Death" bekeken en de F-L switch ligt daar veel lager.
Dit is ook nog wel een optie om te proberen.
 
Rotondes etc pak ik eigenlijk 9 van de 10 keer op de koppeling :$


Nu begrijp ik eigenlijk, mede door de smiley, dat je gasreactie compleet waardeloos is ?

Verschil in gasreactie ( puur bij Triumph,s dus ) heb ik wel gemerkt;
Mijn huidige 2012 is bijv. minder goed dan de 2 andere ST,s
Maar slecht ? nee , dat gelukkig absoluut niet.
 
Nu begrijp ik eigenlijk, mede door de smiley, dat je gasreactie compleet waardeloos is ?

Verschil in gasreactie ( puur bij Triumph,s dus ) heb ik wel gemerkt;
Mijn huidige 2012 is bijv. minder goed dan de 2 andere ST,s
Maar slecht ? nee , dat gelukkig absoluut niet.
Het is best vervelend in ieder geval.
Het is best een flinke schok zegmaar vooral bij snelheden onder de 100.
Iets wat een stuk vloeiender moet kunnen aangezien de speed er niet bekend om staat.
 
Hen ik afgelopen week de Speed aan de Optimate gehangen terwijl de accu nog in de motor zat, bleef het lampje rood branden. Zonet de accu er uit gehaald en vervolgens weer aan de Optimate, brandt ie even oranje en daarna vrij vlot groen.

Wat kan de oorzaak zijn? Je moet z'n ding toch aan de druppellader hangen terwijl de accu nog in de motor zit???
Wat het probleem is weet ik niet maar ik kan je wel vertellen dat ik hem in me motor moet laten zitten tijdens opladen (kan ook los trouwens).
Hij kan er wel uit maar dan kan me verzekering moeilijk gaan doen aangezien ik op me motor een alarm heb zitten en dan moet me accu erin blijven zitten.
 
Poets vraag...

Hoe krijg ik dit shiny?:

uitlaat.jpg


Het idee is dat ik het met de hand wil doen...
Nu hoor ik allemaal verschillende verhalen over wat voor goedjes je wel of niet moet gebruiken. Dit is in ieder geval RVS. Daarnaast weet ik niet in hoeverre je dat spul ook echt glimmend kan krijgen...
Ik ben in ieder geval elke keer weer onder de indruk van Ron z'n schoonmaak kunsten :)
 
Ff op Ron wachten ........ Dus..............die weet dat............wel
 
OOO ja,

ff w8en op onze Ron ( alias de blitzmeister )
ehr macht alles blitz und blank :Y

;)
 
...joe-hoe..., ben ik weer... :W

...sorry vrienden..., 'k was FF weg..., boodschappen doen, klusje doen in huis, beetje met foto's van Essen aan de goochel, FF iets BMW-sportboxer gerelateerd posten op een buitenlands forum, en nog een beetje sociaal doen tijdens iets dat avondeten heet...

...maar goed..., RVS poetsen dus...

...nou is de verkleuring behoorlijk deftig aanwezig zie ik, dus..., wil je het helemaal blitz und blank hebben, dan gaat er gewoon vrij veel tijd in zitten...



...wat in zulke gevallen altijd wel goed werkt, is met droog waterproof schuurpapier beginnen, en dan de korrel zo fijn mogelijk...

...tegen de tijd dat je het schuurgedoe zat begint te worden, zie je het eerste resultaat...
...nadeel (of niet ; ligt eraan wat je mooi vindt) is dat het een beetje een mat uiterlijk krijgt...

...vind je dat wel mooi, dan is het zaak om in 1 richting te schuren, en dat is dan meestal dat de 'krassen' haaks op de buis staan...



...wil je naar hoogglans, dan kun je het daarna nog 'schuren' met van die nylon schuurpadjes, en als laatste pak je een RVS polijstpasta...

...en mijn ervaring is dat het goedje van De Blokker (StarGlanz heet het) altijd goed werkt...
...op de tube staat dat je het op een vochtige doek moet doen, en dan verwerken, maar ik doe het altijd gewoon op een droge doek...

...poetsen tot je een ons weegt, en je akelig zwarte klauwen krijgt, en daarna uitpoetsen...

...glans gegarandeerd...
...maar..., het kost je wel tijd dus... ;)



...en is dat je allemaal veel te veel werk, zou je de hele bups ook kunnen laten glasparelstralen...
...heb je wel een mattig uitlerijk, maar er verder amper of geen werk aan...

...ik liet vroeger (toen ik nog voor een staalkonstruktie en machinefabriek werkte) met regelmaat RVS onderdelen glasparelen...

...geeft ook een fraai resultaat...



...'n voorbeeldje van het waterproof schuurpapier - nylon schuurpadjes - StarGlanz verhaal...
...jaaaaaaaaaaren geleden een keer de bochten gedaan op mijn toenmalige R1100S BoxerCup Replika...



full
 
...nog een voorbeeldje : een hondslelijk blok van mijn toen 30 jarige ex-Honda CB900 bol d'Or opgeknapt...
...ook weer schuurpapier, nylon padje, en StarGlanz...

...enne..., alles met het handje, want omdat het aluminium is, en je gaat er met een mechanische polijstborstel op, dan gaat het teveel glimmen...

full
 
...en zo was het (hier had ik de uitlaatbochten en wat ander klein grut al wel gedaan)...
...de originele blanke lak laag was compleet verziekt, en daardoor was al het aluminium aangetast...

...fiets had ongeveer 10 jaar zo goed als ongebruikt in een iets vochtige schuur gestaan voordat ik 'm overnam...



full
 
Laatst bewerkt:
...en..., om on-topic te blijven... :)
...de bochtjes-zooi onder de Triple...



full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan