Het grote BMW K1600 topic deel 2

Wie heeft er een GoPro gemonteerd op zijn K1600 en vooral waar heb je het beste beeld en geluid.
Foto's heel welkom.
Tussen de twee beugels van het windscherm met een zuignap.
Stuur voor een foto even een PM met je e-mailadres. Het beeld was perfect en het geluid verbazingwekkend genoeg ook, want ik hoorde zelfs de muziek die ik onderweg draaide. Komt ook door de plaatsing van de microfoon, want rijwind hoorde ik niet of nauwelijks.
 
ik zie met regelmaat K1600s, maar dat cuppen met de pr4 GT banden zie ik dan weer niet terug. Wel bij de metzeler z8's...
 
Ik val in herhaling ;) , Dunlop roadsmart III. Heb ik er nu onderliggen en geven goede grip, stappen niet opzij, geven veel vertrouwen. Heb Michelin gereden, cuppen en hebben vervelend knikpunt bij inzet bocht. BT gereden, stappen soms opzij, zeker minder tov de Dunlops.
 
Hey allemaal,
2 maanden geleden zoals misschien jullie nog weten had ik een aanrijding gehad.
Ik dacht er goed vanaf gekomen te zijn maar niks is minder waar.
Nek klachten nog die elke dag een flinke opgave zijn..
Maar ook de motor die nog niet klaar is.
Dit door tekort komen dealer die de motor al 3 keer fout afleverd.
Hij staat nu nog tot minimaal eind deze maand daar en zal worden nagekeken door v/d wouden in Waddinxveen of hij nog recht is.
Had beter totalloss kunnen zijn i.m.o.

Maar wat ik wilde weten van jullie of jullie ook dit voor krasjes hebben op de zijpanelen waat de koffers zitten.
ze zitten aan beide zijde van de motor.
Ik ben wel benieuwd.


full
 
Hey allemaal,
2 maanden geleden zoals misschien jullie nog weten had ik een aanrijding gehad.
Ik dacht er goed vanaf gekomen te zijn maar niks is minder waar.
Nek klachten nog die elke dag een flinke opgave zijn..
Maar ook de motor die nog niet klaar is.
Dit door tekort komen dealer die de motor al 3 keer fout afleverd.
Hij staat nu nog tot minimaal eind deze maand daar en zal worden nagekeken door v/d wouden in Waddinxveen of hij nog recht is.
Had beter totalloss kunnen zijn i.m.o.

Maar wat ik wilde weten van jullie of jullie ook dit voor krasjes hebben op de zijpanelen waat de koffers zitten.
ze zitten aan beide zijde van de motor.
Ik ben wel benieuwd.


[afbeelding]

Ik heb er pas 13000 km mee gereden maar ik heb daar (nog) geen krassen zitten. Terwijl ik toch regelmatig de koffers eraf haal.
 
Wie heeft er een GoPro gemonteerd op zijn K1600 en vooral waar heb je het beste beeld en geluid.
Foto's heel welkom.

Bij mij zit de GoPro voorop gemonteerd met een aluminium steun van GuardConcept. Het beeld is trillingsvrij en je hoort de motor duidelijk lopen. Geen windgeruis. Nadeel is dat je geen idee hebt dat het beeld vanaf de motor gefilmd wordt. De foto is wat (erg) donker, hopelijk is het idee en de plaats goed zichtbaar.

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de mijne gekocht bij Wunderlich in Duitsland. Zubehör - Navigation & Motomedia - K 1600 GT | GTL | B | Grand America - BMW K-Serie

Het was je vraag niet maar de bediening van de camera vindt plaats vanaf een Removu schermpje aan de linkerkant van het stuur. Een foto uploaden lukt op dit moment niet. Forum klaagt dat de foto ondanks herhaaldelijk verkleinen nog steeds te groot is (99kb??).

Het werkt allemaal goed met dien verstande dat het beeld wat 'steriel' is omdat je geen idee hebt (behalve dan het geluid van de 6cilinder) dat je op een motor zit. Verder vind ik het jammer dat de camera en het scherm alleen op de accu draait. Liefst zou ik voor beide een vaste aansluiting hebben maar dan moet voor de GoPro het beschermkastje open gemaakt worden en dan is het wachten op de eerste regenbui...Iemand daar een idee over?

Groet, Roelof Jan

NB. Mocht je dit overwegen, ik heb voor de zekerheid een klein gaatje (1,5mm) geboord aan het uiteinde van de bout die het kastje vasthoudt. Het boutje is er een keer helemaal uitgelopen en nu is het dus met een ringetje door het gaatje geborgd.
 
Laatst bewerkt:
ik zie met regelmaat K1600s, maar dat cuppen met de pr4 GT banden zie ik dan weer niet terug. Wel bij de metzeler z8's...

Je hebt voor de zware fietsen andere versies van dezelfde band. Als je een normale versie van wat voor band dan ook onder eenieder welk R/K model monteert gaat ie gegarandeerd cuppen.

Heb zowe dealers als bandenboeren met regelmaat de gewone versie onder dergelijke fietsen zien monteren. Even dubbelchecken dus of je de juiste versie eronder hebt voor je een band afserveert als 'volkomen kut' omdat ie cupt.
 
Maar wat ik wilde weten van jullie of jullie ook dit voor krasjes hebben op de zijpanelen waat de koffers zitten.
ze zitten aan beide zijde van de motor.
Ik ben wel benieuwd.


[afbeelding]

Hey MrMarcus, net even gekeken en ik heb ook aan beide zijde kransjes op de zelfde plaats, vermoedelijk van de koffers op en af halen van de motor, zag net dat er op de rand aan de achterzijde van de koffer zand en gruis ligt, met op en af nemen schuurt dat net langs het plaatwerk. Mijn fiets is wit, dat valt minder op, het is dat je het vraagt anders was het me nooit opgevallen.
 
Bij mij zit de GoPro voorop gemonteerd met een aluminium steun van GuardConcept. Het beeld is trillingsvrij en je hoort de motor duidelijk lopen. Geen windgeruis. Nadeel is dat je geen idee hebt dat het beeld vanaf de motor gefilmd wordt. De foto is wat (erg) donker, hopelijk is het idee en de plaats goed zichtbaar.

[afbeelding]

Dit is een prachtige oplossing.
Ik heb van het weekend geprobeerd om de zuignap van Gopro op de kuipruit te plaatsen maar dit trilt toch te veel om mooie filmpjes te produceren.

Anders ooit een actioncam met beeldstabilisatie kopen.
 
Je hebt voor de zware fietsen andere versies van dezelfde band. Als je een normale versie van wat voor band dan ook onder eenieder welk R/K model monteert gaat ie gegarandeerd cuppen.

Heb zowe dealers als bandenboeren met regelmaat de gewone versie onder dergelijke fietsen zien monteren. Even dubbelchecken dus of je de juiste versie eronder hebt voor je een band afserveert als 'volkomen kut' omdat ie cupt.

Daarom zei ik ook GT :+
 
Ik heb de mijne gekocht bij Wunderlich in Duitsland. Zubehör - Navigation & Motomedia - K 1600 GT | GTL | B | Grand America - BMW K-Serie

Het was je vraag niet maar de bediening van de camera vindt plaats vanaf een Removu schermpje aan de linkerkant van het stuur. Een foto uploaden lukt op dit moment niet. Forum klaagt dat de foto ondanks herhaaldelijk verkleinen nog steeds te groot is (99kb??).

Het werkt allemaal goed met dien verstande dat het beeld wat 'steriel' is omdat je geen idee hebt (behalve dan het geluid van de 6cilinder) dat je op een motor zit. Verder vind ik het jammer dat de camera en het scherm alleen op de accu draait. Liefst zou ik voor beide een vaste aansluiting hebben maar dan moet voor de GoPro het beschermkastje open gemaakt worden en dan is het wachten op de eerste regenbui...Iemand daar een idee over?

Groet, Roelof Jan

NB. Mocht je dit overwegen, ik heb voor de zekerheid een klein gaatje (1,5mm) geboord aan het uiteinde van de bout die het kastje vasthoudt. Het boutje is er een keer helemaal uitgelopen en nu is het dus met een ringetje door het gaatje geborgd.

Dank voor je nuttige informatie, Roelof Jan. Ik heb zelf een SJCAM 5000, hier heb ik wel een kastje voor kunnen kopen met externe aansluiting. Verder is de montage exact hetzelfde als de Gopro. Kreeg m alleen niet aan de praat op externe stroom, bleek het stopcontact rechtsvoor niet te werken. Heb m vlak voor mijn vakantie naar de dealer gebracht, dus dat werkt straks ook weer.
 
Ik heb de mijne gekocht bij Wunderlich in Duitsland. Zubehör - Navigation & Motomedia - K 1600 GT | GTL | B | Grand America - BMW K-Serie

Het was je vraag niet maar de bediening van de camera vindt plaats vanaf een Removu schermpje aan de linkerkant van het stuur. Een foto uploaden lukt op dit moment niet. Forum klaagt dat de foto ondanks herhaaldelijk verkleinen nog steeds te groot is (99kb??).

Het werkt allemaal goed met dien verstande dat het beeld wat 'steriel' is omdat je geen idee hebt (behalve dan het geluid van de 6cilinder) dat je op een motor zit. Verder vind ik het jammer dat de camera en het scherm alleen op de accu draait. Liefst zou ik voor beide een vaste aansluiting hebben maar dan moet voor de GoPro het beschermkastje open gemaakt worden en dan is het wachten op de eerste regenbui...Iemand daar een idee over?

Groet, Roelof Jan

NB. Mocht je dit overwegen, ik heb voor de zekerheid een klein gaatje (1,5mm) geboord aan het uiteinde van de bout die het kastje vasthoudt. Het boutje is er een keer helemaal uitgelopen en nu is het dus met een ringetje door het gaatje geborgd.

Dank voor je nuttige informatie, Roelof Jan. Ik heb zelf een SJCAM 5000, hier heb ik wel een kastje voor kunnen kopen met externe aansluiting. Verder is de montage exact hetzelfde als de Gopro. Kreeg m alleen niet aan de praat op externe stroom, bleek het stopcontact rechtsvoor niet te werken. Heb m vlak voor mijn vakantie naar de dealer gebracht, dus dat werkt straks ook weer.


Heb inmiddels een oplossing gevonden voor de korte levensduur van de GoPro accu. Er blijken waterdichte achterkanten met een USB kabel voor de behuizing te bestaan. De accu komt dan te vervallen en in plaats daarvan is een USB kabel door de achterkant gevoerd. In de behuizing wordt de kabel met een stekker op de GoPro aangesloten. Er zijn nu verschillende mogelijkheden om de zaak aan te sluiten. De USB kabel kan op de rechterkant van de kuip worden aangesloten op het stopcontact (mits je 'omvormer' hebt van plug naar USB) of op de USB aansluiting voor de iPod. Bij deze oplossing moet de motor wel draaien en ik weet niet of er fluctuerende spanning staat op deze twee aansluitingen. Er is geen bufferende accu meer in de GoPro tenslotte. Ik heb er nu voor gekozen om de GoPro via de USB kabel (van >1m) aan te sluiten op een powerpack van 10.000mAh. Dan houdt hij het ook wel een tijdje uit en het heeft het voordeel dat de motor niet hoeft te lopen. Het powerpack wil ik plaatsen in het linker opbergvak. De kabel moet dan binnendoor gevoerd worden van de GoPro voor op het scherm naar dit kastje. Dat is nog wel ff prutsen want de halve linkerkant moet er nu af. Ben aan het kijken of ik voor doorvoer van de kabel gebruik kan maken van de openingen (voorop in de kuip) voor het scherm. Oppassen dat de draad niet bekneld raakt. Je maakt het jezelf heel wat makkelijker als je het powerpack in de tanktas legt maar zover ben ik nog niet. Met tierips en geduld en sleutelen zou het toch moeten kunnen. De kabel is er lang genoeg voor. Als dit lukt dan kan er misschien nog wel een tweede USB kabel getrokken worden van de powerpack (die heeft twee aansluitingen) naar het Removu R1 schermpje. Dat is dan niet helemaal waterdicht vrees ik...Misschien toch wijzer om dat maar zo te laten. Dat schermpje houdt het zo'n twee tot drie uur uit op een lading en dat wordt dan de beperkende factor. Eventueel zou je de camera op continu opnemen kunnen zetten en dan het schermpje uitzetten. Als er interessante beelden zijn dan heb je tijd zat om die van het toestel af te halen en veilig te stellen.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag na 6000 km nieuwe remblokken achter laten monteren bij Motoport. Volgens hun was alles boven minimale waarde, dus kun je zo snel kosten krijgen. De remschijf was 5, dus kon nog even. Mijn banden moeten ook binnenkort vervangen worden.
 
Vandaag zelf de remblokken achter vervangen, relatief eenvoudig klusje, ging sneller dan ik dacht. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan