Het grote BMW K1600 topic deel 2

Ik heb ze een bericht gedaan. Blijf 900 euro teveel geld vinden voor kale 60.000 km beurt.
Er komen bij mij nog remblokken voor bij.
 
Qua remblokken en zo gebruik ik meestal Brembo meuk.
Paar jaar geleden kwam deze als beste uit de test op de R1200GS remmelarij....
Gewoon beetje googlen en de goedkoopste zaak uitzoeken.
Volgens mij heb ik een paar keer bij NH motoren gekocht omdat hij leuke prijzen heeft.
 
Remblokken voor zou ik niet via de dealer doen, net als banden. Daar betaal je dus echt veel te veel voor.

Banden laat ik ook bij bandenhand monteren scheelt 1/3 van de prijs!!

Zijn remblokken voor gemakkelijk te monteren?
 
~
Ik heb ze een bericht gedaan. Blijf 900 euro teveel geld vinden voor kale 60.000 km beurt.
Er komen bij mij nog remblokken voor bij.[/quot

Die 60.000km beurt kun je ook wel oprekken tot 80.000km een keer olie verversen tussendoor,en je kan er weer een jaar tegenaan. De klepspeling verloopt nagenoeg niet, met die extra kilometers. :Y
 
Dus geen apart gereedschap?

En moet je iets reinigen met remvloeistof ?

Ik denk dat je in ieder geval gereedschap moet hebben om die zuigers weer terug op hun plaats te krijgen, maar dat is niet zo duur. Ik ga het een volgende keer ook zelf doen in ieder geval. Vind die prijzen voor die onderhoudsbeurten ook maar schrikbarend. :/
 
Ik denk dat je in ieder geval gereedschap moet hebben om die zuigers weer terug op hun plaats te krijgen, maar dat is niet zo duur. Ik ga het een volgende keer ook zelf doen in ieder geval. Vind die prijzen voor die onderhoudsbeurten ook maar schrikbarend. :/


Met een lijmklem en een platte strip kan je dit heel eenvoudig doen.
 
Ik heb daar helaas te weinig tijd voor. Heb offerte van Reco voor 664 euro incl remblokken. Uiteraard ook een stempel in het boekje.
 
Met een lijmklem en een platte strip kan je dit heel eenvoudig doen.


Of de simpele manier: klauw loshalen, op de schijf naar links en naar rechts kantelen om zo voorzichtig de oude blokken en de remcilinders uit elkaar te drukken. Kun je daarna meteen controleren of de klauw verder nog wat reiniging nodig heeft. Daarna klauw terugplaatsen, oude blokken eruit, nieuwe erin en de boel vastzetten. Niet vergeten voor je gaat rijden even een paar keer de remmen te bedienen, zodat de blokken weer op de schijf aansluiten. Anders kun je bij de eerste remactie wel eens voor verrassingen komen te staan. :o
 
Laatst bewerkt:
Plus.....vloeistof reservoir in de gaten. Hou m op peil, niet voller. Peil gaat stijgen na nieuwe blokken.
 
De nieuwe Michelin Pilot pro 4 bandjes liggen
eronder. Ik moest 364 euro afrekenen. Ze hebben ze netjes gemonteerd en kreeg zelfs leenauto mee.

Nu de beurt nog. Even kijken wat wijs is. Bij Reco motorservice hebben ze geen leenmotor. Je zit dus 3,5 uur vast daar op het industrie terrein in Breda.
 
De nieuwe Michelin Pilot pro 4 bandjes liggen
eronder. Ik moest 364 euro afrekenen. Ze hebben ze netjes gemonteerd en kreeg zelfs leenauto mee.

Nu de beurt nog. Even kijken wat wijs is. Bij Reco motorservice hebben ze geen leenmotor. Je zit dus 3,5 uur vast daar op het industrie terrein in Breda.


Geen Dunlops waar iedereen zo enthousiast over is?
 
Alleen online of per sectie te downloaden, ®win? Nergens in zijn geheel?



Kwam 'm gisteren ook nog tegen in mijn kast op dvd ...
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan