Het grote Dolomieten/ Noord Italie Topic

Ik heb onze route ook zo goed als klaar. Het eerste deel, via Frankrijk, Crest, de route Napoleon als leidraad, de Middellandse zee kust, doorsteek vanaf Genua en de Dolomieten doen we met zijn vieren. In de Dolomieten zijn er keuzes genoeg om een mooie dag te sturen, op ons gemak.
Dan is voor onze medereizigers de vakantie bijna voorbij en gaan die via een motorcamping in Frankrijk weer huiswaarts.
Wij gaan dan nog even zuidelijker. Kroatië is dan het doel, kust en eilanden heen en via een aantal Nationale parken, Slovenië en Oostenrijk terug naar de omgeving Salzburg.
Daar gaan we de grensroute Duitsland/Oostenrijk rijden, die in 2013 in de toerspecial van Motoplus heeft gestaan.
[afbeelding]

Welke route is dat?? Of is dat de Deutsche Alpenstrasse?
 
Ik vertrek 9 juli naar Oostenrijk.
Nu zit ik niet heel ver van de Timmelsjoch en zou ik in principe ook in 1 dag de Sella Runde kunnen doen.
Nu ben ik beetje route aan het samenstellen en kwam ik dit weggetje tegen: Google Maps

Iemand een idee welke pas dat dit is?

Is geen pas....maar wellicht leuker om iets verder via de Collepietra naar boven (Steinegg) te rijden om vervolgens op dezelfde weg uit te komen...
Zaten 3 weken geleden daar in een pension en onze routes starten via die weg of via de andere kant en allebei zijn ze een goed begin van de dag... :)
 
aan de voet, in prad am stilfersjoch zit een hele mooie camping.
of die rustig is in het hoogseizoen lijkt me niet...

Kiefernhain is op zich een mooie camping, maar je kunt de pech hebben dat hij als uitvalsbasis wordt gebruikt voor een evenement op de Stelvio en dan is hij overvol. Ik zat er twee weken geleden met ruim 300 man die een stukje gingen fietsen en dan is het daar best druk.

Wil je zekerder zijn van rust moet je een kleinere camping pakken. Badlerhof in Laas is best ok, maar heeft weinig schaduwplekken dus in een warme periode geen aanrader. Ik heb vorig jaar in Lana op een camping gezeten. Prima camping, maar te veel druk toerismeverkeer voordat je op leuke stuurwegen zit.
 
Iemand een idee voor een goedkope rustige camping in de buurt van de stelviopas ?
Aan de voet van de Umbrailpas in Santa Maria Val Müstair, Zwitserland zit deze: Campingplatz Pè da Munt. Werd me aangeraden door een collega, net als het rijden van die pas. ;)

Maar ik hou niet van kamperen, dus ga ik altijd naar hotel Traube in Stelvio dorp. Al een paar keer geweest en altijd prima bevallen, niet duur, aardige mensen en lekker eten.
 
Laatst bewerkt:
Aan de voet van de Umbrailpas in Santa Maria Val Müstair, Zwitserland zit deze: Campingplatz Pè da Munt. Werd me aangeraden door een collega, net als het rijden van die pas. ;)

Maar ik hou niet van kamperen, dus ga ik altijd naar hotel Traube in Stelvio dorp. Al een paar keer geweest en altijd prima bevallen, niet duur, aardige mensen en lekker eten.

Het is maar wat je goedkoop noemt.
Als ik google op dat hotel zie ik kamers beginnend bij 84 euro in deze periode
 
Ik heb onze route KNIP Av7oIOVMerUG5k7jGoQOUzsHWcNTAtUFssdBKSPyHDcvWow9hHuSTFLQ=w1344-h840-no"]afbeelding~[/url]]

Ziet er wel goed uit! Ben benieuwd of je route in detail ook zo goed in elkaar steekt. Zou je de route willen delen Knutselsmurf? Heb je ook PB gestuurd.
 
Laatst bewerkt:
Het is hier toch echt lekker weer hier op de stelvio.
Het is wel even anders rijden zoals hier in Nederland met een dijkweggetje of een klaverblad.
Hier vliegen de BMW's gs je voorbij. :+
 
Het is alsof ze enkel daar mogen rijden. Was in de Picos en Portugal verleden jaar en geen enkele GS te bespeuren.
 
Het is hier toch echt lekker weer hier op de stelvio.
Het is wel even anders rijden zoals hier in Nederland met een dijkweggetje of een klaverblad.
Hier vliegen de BMW's gs je voorbij. :+

Hamtaro kwam ik jou straks tegemoet op de A7 ren zuiden van Ulm? Kwam me een gsx-f tegemoet in de 'baustelle' toen ik in spiegel keek zag ik Nederlands kenteken
 
Zou kunnen ik ben op zaterdag terug gereden en een hoop van die baustelle gepasseerd .

Had een fel blauwe tas achterop zwart wit rood leren revit pak..

Ik heb dan misschien jou ook gezien jij reed aan de andere kant ?
 
Laatst bewerkt:
Het is alsof ze enkel daar mogen rijden. Was in de Picos en Portugal verleden jaar en geen enkele GS te bespeuren.

Als dat ietsie dichter bij gelegen had, had je ze daar ook zien vliegen (enige reden dat ik dat niet plan is de tijd of het gebrek aan tijd dat ik heb) en daarin ben ik vast niet de enige.
 
Hallo

Over een paar weken vertrek ik eerst naar Berchtesgaden, daarna via de Grossglockner naar de Dolomieten. Niet met mijn maat (die is papa geworden), maar met mijn 14-jarige zoon achterop. Dit wordt geen reis, maar een avontuur. Een mooie trip met vader en zoon.
Ik rijd een Blackbird, nu voorzien van open Viper-dempers. Ik twijfel of ik de originele uitlaten moet monteren. Duitsland zal worden verslonden via de Autobahn. Vanuit Berchtesgaden alles binnendoor. Wat denken jullie: originele uitlaten monteren of toch voor het geluid gaan en de Vipers laten zitten?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan