XT660X Deel 11; The XTraordinary Mix

Meeting

  • 31 augustus

    Stemmen: 12 80,0%
  • 7 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 14 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 21 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 28 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5 oktober

    Stemmen: 1 6,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zit te overwegen naar de Nurburgring te gaan en daar ook wat rondes te doen op de XT. Ik hoop dat ie niet uit elkaar knalt door de 400 km snelweg...

Dezelfde rit werd de Duke II fataal :P
 
ik zal zometeen even mijn hoogte opmeten van de grond tot de onderkant uitlaat of skidplate. en de hoogte van t zadel etc
 
Hallo xt rijders,

Heb een xt uit 2007, en nu zei iemand oo mn werk dat het hem zo leek dat ie is verlaagd.
Hoe kom ik daar in godsnaam achter want ben nogal lang en hij zit prima maar als ie wat hoger kan dan zou ik dat zeker doen. Maar word er dan een andere veer in gezet? Of wordt dat anders gedaan. Heeft iemand okk enig idee hoe ik kan meten of ie verlaagd is, had gezien dat de standaard hoogte 875mm is maar tot wat is da gemeten? Hoogte van zadel als ie recht staat of???

Bedankt voor de reactie vast.


mijn zadel hoogte is 89cm op het laagste gedeelte. en mijn veerpoot voorkant is van onderkant tot bovenkant veerpoot 90,5cm (ik heb wel de voorvork spacer mod)
 
De zadelhoogte klopt volgens mij inderdaad de veerpoot is bij mij 3cm korter maar dat za door de spacer mod komen die erop zit, waarom heb je de spacermod als ik het vragen mag?
 
Heb nog een vraag, je kan je co aanpassen met de select en reset knop, nu staat de mijne dus op -10. Is dat heel weinig of ligt dat aan mij? Lees namelijk dat velen hem op +15 ofzo hebben staan?

Is er btw iemand in omgeving den bosch die goed bekend is met de xt? Want wil graag iemand ff mn motor vlug laten nakijken want er zijn vast dingen die ik over het hoofd zie.en misschien wat tips en handigheidjes weten over mn motor.
 
Laatst bewerkt:
De zadelhoogte klopt volgens mij inderdaad de veerpoot is bij mij 3cm korter maar dat za door de spacer mod komen die erop zit, waarom heb je de spacermod als ik het vragen mag?

Ik heb die voorvork spacer erin gedaan zodat je voorvork wat stugger wordt. Minder induiken met remmen, stabieler met bochten. Tis flink goedkoper dan bijv hyperpro veren. Maar hyperpo zal vast nogbeter zijn dan een spacer erin.

Ik heb wel beetje verstand van xt doe onderhoud zelf en heb aantal mods gedaan. Ik wil je best helpen alsje dingen hebt. Ik woon alleen niet in de buurt. Omgeving leiden woon ik zelf.
 
Ohh ja leiden is toch wel een aardig stukkie rijden voor mij, ja ik heb zeg maar speling in de rubbers onder mijn stuurklem als je begrijpt wat ik bedoel. Kan het stuur redelijk wat bewegen en heb het idee dat het wat te veel spelin is. Maar nu weet ik dus niet of het makkelijk is die zelf te gaan vervangen. Ook kan ik de sleutel zo uit mijn motor trekken als de motor loopt. Deze zit heel los, nieuw slot erin zetten denk ik. Gelukkig heb ik nog garantie
 
Het kleine gezeur gaat door met mijn XTX. Fiks ik het een, gaat het ander weer stuk B|

Lekt nog steeds een beetje koelvloeistof ergens onder het expansievat

Achterlicht is inmiddels overleden

En er zit nu een scheur in het plastic naast de uitlaat (dat stuk plastic waar de kentekenplaat aan hangt)

Rechter achterknipperlicht is aan het doorhangen

eencilinders hebben toch wel de neiging om uit elkaar te vallen, heb ik zo het idee.

-O-
 
De aftermarket knipperlichten geven bij mij 1x per jaar de geest. (het nadeel rammelen van één cilinder). Maar op ebay kosten ze ook geen drol.
Koelvloeistof heeft hij een keer gelekt bij de aansluitingen. De standaard slangklemmen vervangen door goede slangklemmen die je kan aandraaien en het probleem was opgelost.

Voor de rest heb ik nergens problemen.
 
De aftermarket knipperlichten geven bij mij 1x per jaar de geest. (het nadeel rammelen van één cilinder). Maar op ebay kosten ze ook geen drol.
Koelvloeistof heeft hij een keer gelekt bij de aansluitingen. De standaard slangklemmen vervangen door goede slangklemmen die je kan aandraaien en het probleem was opgelost.

Voor de rest heb ik nergens problemen.

De gewone slangklemmen kan je toch ook aandraaien? :?
 
De gewone slangklemmen kan je toch ook aandraaien? :?

Af fabriek zitten er andere op.
Zoiets, die kun je niet aandraaien.
1218d1316135125-hose-clamp-installation-img_0761.jpg


Na verloop der jaren klemmen ze niet meer zo goed. Dan kun je ze het beste vervangen door klemmen die je wel kan aandraaien.
 
Enige probleem waar ik tot nu toe heb gehad met de XT is dat er olie uit de vulopening liep bij een lang stuk rijden. Blijkt dat (zo heb ik gelezen in ieder geval) er een rubber ringetje moet zitten op dop cq peilstok. En die zit er bij mij niet meer op. was wel even schrikken toen ik die olie zag, het was namelijk niet gelijk duidelijk dat het bij de vulopening vandaan kwam. De olie zat overal :?

Probleem nu opgelost met teflontape. Maar er moet natuurlijk gewoon een ring of een nieuwe plug komen.
 
Laatst bewerkt:
Het kleine gezeur gaat door met mijn XTX. Fiks ik het een, gaat het ander weer stuk B|

Lekt nog steeds een beetje koelvloeistof ergens onder het expansievat

Achterlicht is inmiddels overleden

En er zit nu een scheur in het plastic naast de uitlaat (dat stuk plastic waar de kentekenplaat aan hangt)

Rechter achterknipperlicht is aan het doorhangen

eencilinders hebben toch wel de neiging om uit elkaar te vallen, heb ik zo het idee.

-O-

Ik heb achterlicht, plasticgedeelte bij kenteken en knipperlichten nu over vanwege ombouw achterkant naar een klein kontje.

ik was van plan om dit achter te houden voor als ik dit eventueel weer terug zou ombouwen naar standaard. Ik weet alleen niet of dit ooit gaat gebeuren. Dus als je iets van me wilt overnemen pb me dan maar.
 
Af fabriek zitten er andere op.
Zoiets, die kun je niet aandraaien.
[afbeelding]

Na verloop der jaren klemmen ze niet meer zo goed. Dan kun je ze het beste vervangen door klemmen die je wel kan aandraaien.


Ik heb al klemmetjes die je aan kan draaien erop zitten.


Ik heb achterlicht, plasticgedeelte bij kenteken en knipperlichten nu over vanwege ombouw achterkant naar een klein kontje.

ik was van plan om dit achter te houden voor als ik dit eventueel weer terug zou ombouwen naar standaard. Ik weet alleen niet of dit ooit gaat gebeuren. Dus als je iets van me wilt overnemen pb me dan maar.

Je hebt PB.
 
Laatst bewerkt:
Na een tijdje niet meer gekeken te hebben naar motoren kwam ik onderstaande motor tegen op autoscout.

Ik had de knoop doorgehakt en was van plan de verkoper te bellen na het paasweekend.
Vandaag kijk ik weer op autoscout en helaas is de advertentie weg -O- .

Dan maar verder zoeken naar een andere xt660x.

Op internet staan er niet zo heel veel en voor hoge prijzen (vind ik).
Weten jullie nog andere a2 SM's die te betalen zijn?

full
 
Na een tijdje niet meer gekeken te hebben naar motoren kwam ik onderstaande motor tegen op autoscout.

Ik had de knoop doorgehakt en was van plan de verkoper te bellen na het paasweekend.
Vandaag kijk ik weer op autoscout en helaas is de advertentie weg -O- .

Dan maar verder zoeken naar een andere xt660x.

Op internet staan er niet zo heel veel en voor hoge prijzen (vind ik).
Weten jullie nog andere a2 SM's die te betalen zijn?

[afbeelding]

Mijn XTX is van het paasweekend verkocht aan Niwa motoren te Zwaagdijk West. (Ja, ik ben vanaf nu XTX loos ;()

Ik heb hem weggedaan omdat ik een heel mooi aanbod kreeg voor een andere motor die ik letterlijk al jaren zocht. Maar mijn ex-XTX liep als een kogel en stuurde als een scheermes.

Aan mijn (ex) XTX heb je een goeie koop denk ik zomaar. Ik weet niet wat Niwa er voor gaat vragen, maar wellicht kan je iets met deze suggestie. Let wel even op het vermogen: hij is wat getuned dus voor A2 moet je mss wat laten aanpassen. Zou je eens moeten vragen.
 
Mijn XTX is van het paasweekend verkocht aan Niwa motoren te Zwaagdijk West. (Ja, ik ben vanaf nu XTX loos ;()

Ik heb hem weggedaan omdat ik een heel mooi aanbod kreeg voor een andere motor die ik letterlijk al jaren zocht. Maar mijn ex-XTX liep als een kogel en stuurde als een scheermes.

Aan mijn (ex) XTX heb je een goeie koop denk ik zomaar. Ik weet niet wat Niwa er voor gaat vragen, maar wellicht kan je iets met deze suggestie. Let wel even op het vermogen: hij is wat getuned dus voor A2 moet je mss wat laten aanpassen. Zou je eens moeten vragen.

Man man man, hier word ik niet vrolijk van ;) .
Maar gefeliciteerd met het verkopen van je motor, ik ga de website van Niwa in de gaten houden.
Helaas wel dik 2 uur rijden daarheen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn XTX is van het paasweekend verkocht aan Niwa motoren te Zwaagdijk West. (Ja, ik ben vanaf nu XTX loos ;()

Ik heb hem weggedaan omdat ik een heel mooi aanbod kreeg voor een andere motor die ik letterlijk al jaren zocht. Maar mijn ex-XTX liep als een kogel en stuurde als een scheermes.

Aan mijn (ex) XTX heb je een goeie koop denk ik zomaar. Ik weet niet wat Niwa er voor gaat vragen, maar wellicht kan je iets met deze suggestie. Let wel even op het vermogen: hij is wat getuned dus voor A2 moet je mss wat laten aanpassen. Zou je eens moeten vragen.

Je maakt me benieuwd, wat heb je gekocht?
 
Op Off-the-road staat een superleuke aanbieding: *O*

OFF-THE-ROAD | Fork springs, Ohlins, XT-660 XT660X | Online Webshop

Setje ohlins voorvorkveren + 1l olie + 1 t-shirt.

Ik kan iedereen aanraden om dit te doen voor het geld!

Heb zelf de hyperpro veren, wou dat ik het vanaf dag 1 had gedaan.

Fiets stuurt een pak strakker en stuurt lekker in. :]

Hoop dat iemand er iets mee is :t

Groetjes,

Wyers :W

Ik heb op dit moment 3 cm spacers. Werkt ook als een trein. Wellicht niet zo goed als een aftermarket veerset, maar vooralsnog goed genoeg.

Als ik deze niet had gehad dan zou ik zeker overstag gaan en de aanbieding oppakken, want je voorvering standaard houden zou eigenlijk verboden moeten zijn :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan