Het grote Yamaha Diversion topic deel 19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik iets moet lijmen pak ik altijd lijmkit of ms polymeer kit
van kunstof tot metaal tot steen zit alles muurvast.

Weet niet wat ABS met allu doet.

Voorkeur voor een kleur lijm?


Liefst zou ze natuurlijk divjesgroen willen hebben. :Y :+
Maar grijs of zwart is ook goed. :} Moet wel het ABS verstevigen met een plaat alu, anders scheurt het ABS uit door de windkracht.
 
Liefst zou ze natuurlijk divjesgroen willen hebben. :Y :+
Maar grijs of zwart is ook goed. :} Moet wel het ABS verstevigen met een plaat alu, anders scheurt het ABS uit door de windkracht.

Zoek eigenlijk de Simson ISR 70-02 kit, maar ik moet een hele doos afnemen.
Ziet hier iemand kans om een tube af te nemen? Kosten worden vergoed.
 
Mijn Div600 staat nu in de schuur. Na een korte tussenstop wil ik hem starten..... niks.

Na een tijdje besloten het aanrennen eens te proberen, net als vroeger bij de brommer. En jahoor, direct starten. Snel door naar huis. Multimeter aan de accu, die gaf 10v aan. Nou is die multimeter niet helemaal fris, maar voor de zekerheid ff de accu aan de (druppel)lader gezet en ik ga eens kijken of ik een spanningsmeter kan scoren die ik op de Diversion kan monteren. Dit is in 1000km zo ineens dat dit gebeurd, zo'n meter kost haast niks en dan kan ik het eens ff in de gaten houden. Dynamo vervangen is de volgende stap. Spanningsregelaar de stap daarna (of tegelijk met de dynamo).
 
Laatst bewerkt:
Dat zou kunnen. Daarom heb ik de accu nu aan de lader staan en wil ik een vaste voltmeter op de Div maken. Als die meter dan verder gewoon de goede waardes aan blijft geven, vind ik het best en zet ik er op termijn gewoon een keer een nieuwe accu in.
 
Laatst bewerkt:
Zoek eigenlijk de Simson ISR 70-02 kit, maar ik moet een hele doos afnemen.
Ziet hier iemand kans om een tube af te nemen? Kosten worden vergoed.

Desbetreffende simson kit niet maar MS polymeer zwart of grijs wel. Helaas ben ik morgen gehinderd naar de sleuteldag te komen.
Als je echt niks anders kan vinden moet je me maar een pb sturen
 
Hmm aan de kleurcode heb ik niks.. Enig idee waar ik een spuitbus kan bestellen in de juiste kleur rood?
 
Mijn Div600 staat nu in de schuur. Na een korte tussenstop wil ik hem starten..... niks.

Na een tijdje besloten het aanrennen eens te proberen, net als vroeger bij de brommer. En jahoor, direct starten. Snel door naar huis. Multimeter aan de accu, die gaf 10v aan. Nou is die multimeter niet helemaal fris, maar voor de zekerheid ff de accu aan de (druppel)lader gezet en ik ga eens kijken of ik een spanningsmeter kan scoren die ik op de Diversion kan monteren. Dit is in 1000km zo ineens dat dit gebeurd, zo'n meter kost haast niks en dan kan ik het eens ff in de gaten houden. Dynamo vervangen is de volgende stap. Spanningsregelaar de stap daarna (of tegelijk met de dynamo).

Haha jij ook al. Ik precies hetzelfde 2 weken geleden.
 
dank mensen kleurcode gevonden..
kan ik mn nieuwe topkuip gaan spuiten :]

Hoe heb je die kleurcode gevonden?

Ben op zoek naar kleurcode van een wat oudere XJ750, die ook nog alleen maar in America geleverd is. Volgens deze site :
Find the color code of your Yamaha Motorcycle
moet er ergens een sticker oid op de motor zitten maar dat kan ik op geen van mijn Xj's vinden.

Als ik niets kan vinden ga ik een motip spuitbus proberen, ik heb een kleurenstaal van motip naast de tank gehouden en kleurnr 51540 is volgens mij ogen nagenoeg hetzelfde. Maar als ik aan de originele kleur kan komen doe ik dat natuurlijk.
 
Hoe heb je die kleurcode gevonden?

Ben op zoek naar kleurcode van een wat oudere XJ750, die ook nog alleen maar in America geleverd is. Volgens deze site :
Find the color code of your Yamaha Motorcycle
moet er ergens een sticker oid op de motor zitten maar dat kan ik op geen van mijn Xj's vinden.

Als ik niets kan vinden ga ik een motip spuitbus proberen, ik heb een kleurenstaal van motip naast de tank gehouden en kleurnr 51540 is volgens mij ogen nagenoeg hetzelfde. Maar als ik aan de originele kleur kan komen doe ik dat natuurlijk.

Weet niet of de kleurcode bij jouw XJ 750, op dezelfde plek zit als bij de XJ 600(S)-900(S)-Diversion.
Daar zit de kleurcode en modeltype op een klein witte sticker onder het zadel op de framebuis.
Suucces met zoeken. :)
 
Bij de sleuteldag afgelopen zaterdag kwam ook het onderstaande weer voor:

Een veel voorkomend probleem bij de Div 900 is de ijzeren borgclip. Nr 9 op de tekening. Die gaat vaak roesten en gaat dan voor lekkages zorgen.

De voorvork staat ietsjes schuin, en te zien is dat op het laagste punt de clips gaan roesten. (Daar zal het water blijven staan..)

RVS clips zijn een goede oplossing. Of de clips voorzien van krimpkous. Tevens een beetje olie tussen de keerring en de stofring. Dan kan ook de metalen veer die in de keerring zit niet meer roesten.

Dit is een klusje van 10 minuten die je een hoop tijd en geld kan besparen. (De voorvoork hoeft er niet uit zoals hier op de foto's) Met een plat schroevendraaiertje de stofring even oplichten. De clip met het zelfde schroevendraaiertje er even uit halen. Roest verwijderen. De boel schoon maken. Invetten met olie. Eventueel een krimpkousje. Terugplaatsen, en een klein beetje olie er op doen. Stofring terugschuiven, en klaar.


Voorvork-4KM.jpg

voorvork-keerringen.jpg


Je kan dan de boel eens goed schoon maken zoals hier te zien is: (De roestende clip zorgt hier helaas voor...)

voorvork-groef.jpg


Met een stukje PCV buis kan je de keerring perfect op zijn plaats duwen.

voorvork-02.jpg


De clips schijnen op e-bay ook in RVS te verkrijgen zijn. Maar ik heb de nieuwe clips van een stikje krimpkous voorzien om het roesten tegen te gaan.

keerring-vervangen02.jpg
 
Weet niet of de kleurcode bij jouw XJ 750, op dezelfde plek zit als bij de XJ 600(S)-900(S)-Diversion.
Daar zit de kleurcode en modeltype op een klein witte sticker onder het zadel op de framebuis.
Suucces met zoeken. :)

Nope, daar zit ie niet. Ik heb trouwens bij geen enkele XJ 750 of 900 nergens op het frame
een sticker gezien.
 
Hallo allemaal,

Ik ben helemaal nieuw op Motor Forum, tenminste heb al wel het een en ander gelezen maar nu ik met een vraag zit heb ik me maar even geregistreerd. Ik zie inmiddels een heleboel berichtjes in dit Diversion topic en met de zoek functie kwam ik ook niet op wat ik zoek.

Ik rijd nu voor een goeie 2 jaar op een XJ900 Diversion uit 1995. Deze heb ik 2e-hands gekocht met een ruime 32.000 op de teller en na 2 jaar woon-werk-verkeer, beetje toeren en een vakantie naar de Dolomieten heb ik vandaag de teller de 72.000 zien passeren. Hij wordt dus goed gebruikt waarvoor die bedoeld is: rijden.

Nu heb ik vorige week opgemerkt dat als ik bij het accelereren in de 2e versnelling ergens tussen de 5000-6000 tpm kom de versnellingsbak begint te protesteren. Ik heb toen maar meteen de dealer opgezocht (wel gereden, maar elke keer die versnelling snel doorgeschakeld) en daar was de diagnose dat de 2e versnelling versleten is. Als oplossing kon ik uit twee opties kiezen:
- door blijven rijden en de 2e versnelling niet boven de 4000 tpm laten komen
- reparatie laten uitvoeren: maar de "goedkoopste" oplossing is dan voor €400 een vervangend motorblok te kopen en deze uit te wisselen met mijn eigenblok (voor €500 aan arbeidsloon e.d.)

De 1e optie klinkt verre van ideaal, de 2e was alleen een optie geweest als ik niet inmiddels een Tracer besteld had en mijn Diversion in september mag inruilen. Vanwege de kosten koos ik dus voor maar door blijven rijden.

Maar nu heb ik nog even wat door zitten lezen en heb nu toch zo mijn vragen. Want wat is nu precies uitgesleten, zijn dat de tanden van het tandwiel of zijn het de pallen die het schakelen moeten regelen? Bestaat er een risico dat de aanliggende versnellingen ook beschadigd raken?

Als het kan zou ik door willen blijven rijden (heb geen auto, dus woon-werk-verkeer zou dan OV moeten worden), het is nu toch wel lekker weer en ik zou heel graag mijn 1e TT per motor willen beleven.
Maar aan de andere kant zou ik mijn gezondheid niet willen laten lijden onder de risico's van doorrijden en als het hele spul in elkaar draait dan is elke vorm van inruil natuurlijk uitgesloten...

Waar doe ik verstandig aan? Kleven er risico's aan door blijven rijden? Wat zouden jullie doen als er voor de komende 3 maanden nog zo'n 4000 km verwacht kunnen worden?

Groet,
Mark
 
Wat gebeurd er precies boven de 4000rpm in de 2de versnelling. Rare geluiden? Geen acceleratie? Toeren lopen door maar snelheid niet?
 
Om even op mijn Divje terug te komen.

Op 4000 toeren meet ik 12.9v op de accu. De accu zelf gaf 24 uur nadat-ie van de oplader gehaald was nog 12.5v. Dat lijkt me dus prima. Een vriend van me heeft de dynamo gemeten, ik weet niet precies wat die aangaf. Maar hij is er zeker van dat de dynamo werkt.

Spanningsregelaar denk ik dan? Ik wil morgen ff langs een electro winkel en vragen of ze 't ding kunnen/willen doormeten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan