Het grote spuiten en laten spuiten topic.... deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

fighternorrie

MF veteraan
15 dec 2003
13.266
113
Nibbixwoud
Het 3e deeltje al weer voor en door spuiters, zowel hobbyisten als 'profs'


Binnenkort zal ik de startpost vullen met wat 'How to's' en begrippenlijstjes *O*

full
 
Zoals de meesten van ons hebben we wel eens wat te spuiten .
Is er niet een mogelijkheid dat er een lijstje met de spuiters in dit topic komt te staan .Eventueel met de omgeving erbij waar ze ongeveer zitten , zodat als er iemand wat te spuiten heeft diegene contact kan opnemen ? Hoeft dus zeer zeker niet voor niets , maar misschien wel voor een redelijke prijs .
Probleem met een lijstje is.
De pro's in dit topic mogen daarin bijna niet benoemt worden want dan zeuren ze over spam, de hobby'ers willen al helemaal niet op zo'n lijstje met naam/contact gegevens want die werken zwart.
 
ik spuit het deel meestal zo dat ik bij de eerste laag de rand bijna niet raak, en dan ga ik naar de rand kruipen met mijn lagen.

zo zit je niet vol tegen de rand aan te spuiten, als je dat goed doet kan je het in een keer doen. je ziet dan nog een hele flouwe bobble waar je als beunerd blij mee bent. mooiste is altijd 2 keer in de blank.
Snap deze logica niet.
De bedoeling is om egaal een gedekte laag te krijgen.
Waarom dan in het midden meer spuiten dan de zijkanten?
Gedekt is gedekt.
 
Het mag ook gerust anoniem via pb of mail, ieder zijn eigen.
Zoals de meesten van ons hebben we wel eens wat te spuiten .
Is er niet een mogelijkheid dat er een lijstje met de spuiters in dit topic komt te staan .Eventueel met de omgeving erbij waar ze ongeveer zitten , zodat als er iemand wat te spuiten heeft diegene contact kan opnemen ? Hoeft dus zeer zeker niet voor niets , maar misschien wel voor een redelijke prijs .
 
Goedemorgen😎

Zou graag willen weten wat het mij ongeveer zou kosten om de complete body van een cbr 600 rr uit 2004 opnieuw zwart te laten spuiten?

Sommige delen zijn goed alleen weet niet hoe het zit met kleur verschil👍

Bedankt alvast
 
full

Dat kun je met lak op lak niet voorkomen als de overgang scherp-strak is . Wel kun je de overgang zo gering mogelijk maken door zo weinig mogelijk materiaal te gebruiken. Hoe dekkender de kleur voor je lijn is, des te minder materiaal nodig en des te minder ´hoog´ de rand. In de praktijk wordt er meestal na het aanbrengen van de kleuren twee lagen blanke lak over het geheel gespoten om de overgangen wat vloeiender te maken. Als je deze dan na uitharding nog een keer na schuurt en daarna weer opnieuw in de blanke lak spuit kun je de overgang meestal helemaal weg halen. Ik hoop dat dit is wat je bedoeld.

De meeste afplak tapes hebben de eigenschap dat er verf aan hecht, waardoor als je de tape weghaalt er die harde rand ontstaat...
3M heeft een tape op basis van siliconen ( fine-liner) en die stoot lak af, waardoor er geen lak aan de tape hecht, en de rand dus veel minder hard wordt...

Dit is overigens ook in 60 cm rol te krijgen, waar je dus afbeeldingen op kunt maken en uitsnijden...ooit gekocht bij een bedrijf waar ze reclameborden e.d. maakten, en die sneden dat met een plotter, daar kon je dus alles laten snijden wat je wilde, incl copie's van orginele merkstickers, zodat je die kon spuiten ipv stickers onder de blanke lak
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen😎

Zou graag willen weten wat het mij ongeveer zou kosten om de complete body van een cbr 600 rr uit 2004 opnieuw zwart te laten spuiten?

Sommige delen zijn goed alleen weet niet hoe het zit met kleur verschil👍

Bedankt alvast


Dat hangt er vanaf waar je het heen brengt, wat de staat van de onderdelen is en wat je er mee wilt.

Aangezien hier veel hobbyisten-spuiters zitten varieeren de prijzen nogal denk ik, dus ik kan alleen voor mezelf praten.

Zonder proberen te spammen denk ik aan een 400-425 euro.
 
[afbeelding]De meeste afplak tapes hebben de eigenschap dat er verf aan hecht, waardoor als je de tape weghaalt er die harde rand ontstaat...
3M heeft een tape op basis van siliconen ( fine-liner) en die stoot lak af, waardoor er geen lak aan de tape hecht, en de rand dus veel minder hard wordt...

Dit is overigens ook in 60 cm rol te krijgen, waar je dus afbeeldingen op kunt maken en uitsnijden...ooit gekocht bij een bedrijf waar ze reclameborden e.d. maakten, en die sneden dat met een plotter, daar kon je dus alles laten snijden wat je wilde, incl copie's van orginele merkstickers, zodat je die kon spuiten ipv stickers onder de blanke lak


tip van flip,
bij de action ligt ook zoiets, de verf hecht daar ook slecht aan.
de gele rolletjes, haarscherpe randen en spotgoedkoop.
of het iets is om te spuiten weet ik niet, ik gebruik het voor mijn boot en ben er zeer tevreden mee.
 
[afbeelding]De meeste afplak tapes hebben de eigenschap dat er verf aan hecht, waardoor als je de tape weghaalt er die harde rand ontstaat...
3M heeft een tape op basis van siliconen ( fine-liner) en die stoot lak af, waardoor er geen lak aan de tape hecht, en de rand dus veel minder hard wordt...

Dit is overigens ook in 60 cm rol te krijgen, waar je dus afbeeldingen op kunt maken en uitsnijden...ooit gekocht bij een bedrijf waar ze reclameborden e.d. maakten, en die sneden dat met een plotter, daar kon je dus alles laten snijden wat je wilde, incl copie's van orginele merkstickers, zodat je die kon spuiten ipv stickers onder de blanke lak

Het laatste wat je wil is wel een fine line die lak afstoot door siliconen. Ik denk niet dat meest gebruikte fine line tapes van 3M (218 en 417 series) op siliconen basis zijn maar gewoon PP of vinyl. De dikte van de laklaag is allesbepalend voor de hoogte van de rand. Een relatief dikke tape, tegen de rand aan spuiten, verkeerd verwijderen van het plakband ,etc. is allemaal van invloed mbt de rand tussen de kleuren. Iedere fineline producent zal er voor zorgen dat de hechting van lak niet optimaal is op zijn tape, maar dat spreekt vanzelf. Dat is wat anders dan afstoten, want waar zou die afgestoten hoeveelheid lak blijven als die niet op of langs de tape wil zitten??
 
Voor m'n caferacer project ben ik op zoek naar iemand die een tank, voorspatbord en custom zitje wil spuiten. Het zitje is gemaakt van glasvezelmatten en polyesterhars, geplamuurd met polyesterplamuur. Ik kan zelf het grootste deel voorwerk doen. Graag hoor ik of er iemand in de omgeving van Overijssel de mogelijkheid ziet om dit voor me te spuiten! Uiteraard tegen vergoeding.
 
Voor m'n caferacer project ben ik op zoek naar iemand die een tank, voorspatbord en custom zitje wil spuiten. Het zitje is gemaakt van glasvezelmatten en polyesterhars, geplamuurd met polyesterplamuur. Ik kan zelf het grootste deel voorwerk doen. Graag hoor ik of er iemand in de omgeving van Overijssel de mogelijkheid ziet om dit voor me te spuiten! Uiteraard tegen vergoeding.
Levi Kappert
0646159381
www.lkappert.nl

Hier heb ik ook een tank laten spuiten.
Ben er zeer tevreden over, en voor een schappelijke prijs.
Hij zit in de buurt van Zwolle.

Als je hem belt en hem uitlegt het hoe en wat, kan hij vast wel zeggen of het kan of niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan