Tanks laten spuiten Mt09 (2020)

AMT09

Rookie
19 jan 2024
5
1
Hi All,

De tank van mijn mt09 heeft her en der kleine krasjes. Sommige diep (foto met meetlint) en sommige oppervlakkig (zie foto). Nu overweeg ik 2 opties. Namelijk tank volledig opnieuw laten spuiten of alleen de beschadigde plekken laten spuiten (spotrepair). Bedrijven zoals Chipsaway en AAS dagherstel voeren dergelijke reparaties uit.

Mijn voorkeur gaat uit naar het volledig opnieuw laten spuiten van de tank. Echter ben ik benieuwd naar jullie ervaringen en tips in de regio van Eindhoven (straal +/-50km) naar iemand of bedrijf die voor een scherp tarief de hele tank kan spuiten (incl. Alle voorwerk zoals schuren, primeren etc.)
 

Bijlagen

  • IMG_0761.jpeg
    IMG_0761.jpeg
    135,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0760.jpeg
    IMG_0760.jpeg
    141,8 KB · Weergaven: 0
Loop is bij een industriele spuiter binnen , heb ik gedaan ,de mannen hebben mijn toenmalige zrx voor ⅓ van de gangbare prijs gespoten , top !vonden ze leuk om te doen , is ff een x wat anders voor ze 👍
 
Hij is mat. Ik ben bij enkele bedrijven langs geweest. Ook die geven aan dat het lastig is om de originele kleur te spuiten en dat spot repair niet mogelijk is. Dit omdat je altijd kleurverschil zult merken door het polijsten. Dus dan of nieuwe tank, of laten spuiten in een kleur die er het dichtst bij komt.
 
Hij is mat. Ik ben bij enkele bedrijven langs geweest. Ook die geven aan dat het lastig is om de originele kleur te spuiten en dat spot repair niet mogelijk is. Dit omdat je altijd kleurverschil zult merken door het polijsten. Dus dan of nieuwe tank, of laten spuiten in een kleur die er het dichtst bij komt.
Mat of semi mat kan je niet polijsten omdat het dan gaat blinken. In het slechtste geval op staal laten maken.
 
Hij is mat. Ik ben bij enkele bedrijven langs geweest. Ook die geven aan dat het lastig is om de originele kleur te spuiten en dat spot repair niet mogelijk is. Dit omdat je altijd kleurverschil zult merken door het polijsten. Dus dan of nieuwe tank, of laten spuiten in een kleur die er het dichtst bij komt.
Als het een originele kleur is vind ik momenteel alleen
Fabrikant YAMAHA MOTORCYCLES
Code MBL2
Kleurnaam MATT BLACK
Dus moet geen groot probleem zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan