MT09 2021 Leovince LV Race

Decibel95

MF'er
15 jun 2023
123
162
Limburg
Hallo beste mensen,

in oktober ben ik een trotse eigenaar van een 2021 Yamaha MT09. Hier zit nu nog de std uitlaat onder, en hoewel deze niet verkeerd klinkt wil ik toch graag een andere voor de looks en sound.

Nu zie ik van Leovince 2 verschillende van de zelfde uitlaat.

Een met kat, en een zonder kat. Maar wel beiden met een e-keur. Al heeft de versie zonder kat een beperkt e-keur.

Met: https://www.uitlaatstore.nl/leovince-14371ebk
Zonder: https://www.uitlaatstore.nl/leovince-14371eb

Het liefste zou ik de versie zonder kat rijden, maar ik vraag me af wat ze hier in DE van zullen vinden bijvoorbeeld?
Nu woon ik in midden-limburg, en ben ik 95% van de tijd in Nederland te vinden met mn motor en niet in duitsland. Maar toch.

Jullie ervaringen, meningen etc zijn gewaardeerd, zolang we het vriendelijk kunnen houden naar elkaar :).
 
Tis vrij verwarrend. Want blijkbaar heeft de versie zonder kat wel een homologatie met ECE keur.
En de versie met kat heeft er een met EC en ECE??

1694605420708.png

1694605430001.png

Als ik dit zo lees en ook op andere websites zien hebben beide uitlaten een E-Keur. Alleen dan toch weer anders.
Snap je mijn verwarring :P?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb altijd wat moeite met het 'zonder kat' willen rijden, je wint er misschien wel 3pk mee maar op dik 110 die de MT09 al heeft ga je daar NIETS van merken. Je denkt dat je het merkt maar dat is omdat je meer geluid produceert. Bij veruit de meeste ritjes kom je toch niet uit boven het gebruik van pakweg 80 stuks daarvan.
Daarnaast weet je wel zeker dat je uitlaatgeluid veel harder gaat worden en daarmee het hufterimago van motorrijders in het algemeen in stand gaat houden. Het milieuaspect laat ik dan nog even buiten beschouwing, daar zijn open-uitlaat-rijders al helemaal ongevoelig voor.
 
Ik heb altijd wat moeite met het 'zonder kat' willen rijden, je wint er misschien wel 3pk mee maar op dik 110 die de MT09 al heeft ga je daar NIETS van merken. Je denkt dat je het merkt maar dat is omdat je meer geluid produceert. Bij veruit de meeste ritjes kom je toch niet uit boven het gebruik van pakweg 80 stuks daarvan.
Daarnaast weet je wel zeker dat je uitlaatgeluid veel harder gaat worden en daarmee het hufterimago van motorrijders in het algemeen in stand gaat houden. Het milieuaspect laat ik dan nog even buiten beschouwing, daar zijn open-uitlaat-rijders al helemaal ongevoelig voor.

Als ze allebei e-keur hebben wil dat zeggen dat de geluidsnormen niet overschreden worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan