Het nieuwe W650 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Jan, Ne verder dan die paar gedachten wisselingen is niets gebuurt tijdens mijn winter :z :Z :z :Z :z maar als oude ijzer weer uitrol naar buiten :/ :/ ... eerst wat :] :] :]
Morgen wel naar Frankrijk *O* 8-)
Groeten Iwan
OK Je hebt gelijk je hebt die motor tenslotte om te rijden :] :] :] ; niet om te remmen. Succes in Frankrijk. 8-) 8-) Schiet het al op daar? :? :?
Groet Jan :W
 
*D :P :P :P Zo de olie zit erin ,ik ben er helemaal klaar voor nu het weer nog! '(
Groet Eddy. :W
En heb je al een stukje gereden :] :] of nog niet :N :N . Ik zit de gehele dag al voor het raam naar buiten te kijken |( |( of de zon 8-) nog wil gaan schijnen maar ik ben bang dat we nog een weekje moeten wachten :Z :Z
 
de hele dag regen hier ,Jan , en nu gaat het donker worden ,maar vannacht gaat de klok weer voor uit en kunnen we s'avonds weer een stukkie . :] :] :] :] :]
Groet Eddy. :W
 
Martin , was er nog een beetje handel?
Ik ben op zoek naar een specifieke brommer.
Nl. een Sparta Windsor ergens uit de jaren 60.
Groet Eddy :W
 
vanmorgen naar de motormarkt in hardenberg geweest, hele morgen mooi weer, maar zo rond 12.30 ook hier regen.
Dus ook nog maar een weekje wachten.
En was er wat te doen in Hardenberg? *D *D Ik zou best nog een keer een leuke caferacer :] :] willen bouwen maar men vraagt tegenwoordig zo verschrikkelijk :/ :/ veel geld voor een beetje leuke Engelse motor. Dan wordt zo,n ding gelijk veel te duur. By the way; ik weet nog een leuke W650 te koop staan. Bouwjaar 2000, 12.000 km en goed onderhouden voor relatief weinig geld. Nog iemand interesse. :Y :Y Zeg Eddy ik ben benieuw of jij het nu ook merkt met je dikkere olie, hou me op de hoogte. :9 :9 Vandaag weer geen weer om te :] :] :] Code geel ;( ;( voor het weer afgegeven; en als dit weer zo lang aanhoud code :( :( :( voor mijn humeur.
Groet Jan :W
 
Nee ,Jan alleen even de straat op en neer .
Maar als het goed is kunnen we vanaf donderdag redelijk weer verwachten 8-) 8-) 8-) 8-) dus misschien Zaterdag. :] :]
Groet Eddy. :W
 
ik heb pech dit jaar vrijdag motor geprobeerd wel starten maar niet mooi lopen, had wel een toevoeging bij de benzine gedaan vorig jaar maar heeft dus niet geholpen. Bij de motorzaak forte gehaald maar geen verbetering. Vanmorgen de carburateurs gereinigd, maar nog geen verbetering, linker carburateur spuwt de benzine er weer uit. Dinsdag maar eens nieuwe bougies halen en maar even weer proberen



Nee ,Jan alleen even de straat op en neer .
Maar als het goed is kunnen we vanaf donderdag redelijk weer verwachten 8-) 8-) 8-) 8-) dus misschien Zaterdag. :] :]
Groet Eddy. :W
 
Wat vervelend, Martin , maar heb je de carbs er helemaal afgehaald om te reinigen?
Want ik denk dat ze slachtoffer zijn geworden van bio-ethanol, de toevoeging in de euro95 brandstof. Die bende vreet je rubberen deeltjes op van binnen en dan zou de enige oplossing volledige demontage zijn en alles opnieuw verpakken van binnen en uiteraard nooit geen 95 meer tanken maar "super .
Ik hoop dat ik ongelijk heb maar jouw klachten lijken erg op die van mij ,een aantal jaren geleden.
Groet Eddy. :W
 
Laatst bewerkt:
ik heb pech dit jaar vrijdag motor geprobeerd wel starten maar niet mooi lopen, had wel een toevoeging bij de benzine gedaan vorig jaar maar heeft dus niet geholpen. Bij de motorzaak forte gehaald maar geen verbetering. Vanmorgen de carburateurs gereinigd, maar nog geen verbetering, linker carburateur spuwt de benzine er weer uit. Dinsdag maar eens nieuwe bougies halen en maar even weer proberen
Dat is mooi balen. :/ :/ Ja die benzine van tegenwoordig is mooie troep. En waar langs spuugt hij de benzine weer uit dan? Terug de luchtfilter in? Heb je de kleppen gesteld misschien? Ik zag vorige week een Firezone tankstation hier bij mij in de buurt die hebben die Competition benzine met een octaan van 102 en geen toevoegingen ik denk dat ik voortaan daar maar ga tanken, zeker voor de winterstop. Ik ben blij :) :) dat ik mijn carbs heb afgetapt vorig jaar en ook een flesje in de tank gegooid. Bij mij was het een kwestie van de kraan op PRI; even starten en gelijk goed lopen. Deze procedure doe ik volgend jaar weer precies hetzelfde maar dan met Firezone benzine. Succes met je W-tje hou on op de hoogte. Ik vermoed dat ik donderdag of anders zeker vrijdag mijn eerste ritje :] :] :] ga maken Eddy. Je hoort nog van me.
Groet Jan :W
 
Wat vervelend, Martin , maar heb je de carbs er helemaal afgehaald om te reinigen?
Want ik denk dat ze slachtoffer zijn geworden van bio-ethanol, de toevoeging in de euro95 brandstof. Die bende vreet je rubberen deeltjes op van binnen en dan zou de enige oplossing volledige demontage zijn en alles opnieuw verpakken van binnen en uiteraard nooit geen 95 meer tanken maar "super .
Ik hoop dat ik ongelijk heb maar jouw klachten lijken erg op die van mij ,een aantal jaren geleden.
Groet Eddy. :W

Zelfs de super of wat dan ook van die veredelde namen suggereren, is niets meer dan 95 met wat meer toegevoegde troep :( :N . Beste is om op zoek te gaan naar echte en aangegeven 98 of beste is de 102 octaan benzine :Y

zo ik ben weer in deze Natland :/
 
Iwan , welkom thuis , maar ik denk dat je erg wantrouwend bent bij mijn weten zit er in superbenzine geen bio-ethanol , en kan super ook niets "opvreten"als zodanig.
Als ik het mis heb zou ik graag een onderbouwde beredenering willen zien , vriend!
Groet Eddy. :W
 
Iwan , welkom thuis , maar ik denk dat je erg wantrouwend bent bij mijn weten zit er in superbenzine geen bio-ethanol , en kan super ook niets "opvreten"als zodanig.
Als ik het mis heb zou ik graag een onderbouwde beredenering willen zien , vriend!
Groet Eddy. :W

Hoi Eddy,

*D Bedankt voor je begroeting, en die informatie heb ik van mijn motorgarage en een en ander van diverse forums met zo een probleem.
Ik kan je ook een artikel uit Motoplus sturen per mail, en hier een beknopte uitleg van een auto forum.
Dit is ook goed om te lezen
http://www.anwb.nl/auto/nieuws-en-tips/tips-en-advies/brandstof-e10

Jammer genoeg is 98 octaan brandstof niet zoveel verkrijgbaar meer als dat, dat vroeger was.
Daarbij komt dat de grote oliemaatschappijen premium brandstoffen met extra additieven hebben geintroduceert, wat het allemaal niet duidelijker maakt.
Een grote misvatting is dat deze premium brandstoffen 98 octaan zijn. In de meeste gevallen is dat namelijk niet het geval.

In dit topic wil ik een lijst bijhouden met tankstations die nog steeds 98 octaan aanbieden met de brandstofnaam erbij.
Daarbij ook een lijst met premium brandstoffen die geen 98 octaan zijn bijhouden.
De oliemaatschappijen zijn in veel gevallen niet erg duidelijk wat informatie betreft over de brandstoffen die ze leveren.
Het heeft vaak wat zoekwerk nodig om er achter te komen welk octaan getal de brandstoffen hebben.

98 Octaan brandstoffen
- BP - Ultimate 98
- Texaco - Superplus 98
- Gulf - Superplus 98
- Aral - Superplus 98

Hoger dan 98 Octaan
- Gulf - Challenger (99 octaan)
- Aral - Ultimate 102 (102 octaan)

Premium brandstoffen geen 98 octaan
- Texaco - XL Benzine
- Total - Excellium
- Shell - V-power
- Esso - Energy Supreme

Diverse witte pompen zoals Anac, TamOil, BrandOil, Amigo, Firezone, Fakkel, Tinq en Tango willen vaak ook nog wel 98 octaan brandstof aanbieden.
 
Het wordt duidelijker allemaal , met dank aan de milieulobby. :( :( :(
Groet Eddy. :W

Hallo Eddy, Dat is niet milieubescherming die de schuld moet krijgen, maar " de milieulobby van de regeringen " die in de naam van minder vervuiling juist meer belastend is voor natuur. :( :( :(
Het is een politieke spelletje, waarbij goede naam wordt gekocht, en iemand zijn zakken met euros subsidie geld goed vult. O-) O-) O-)
Voor mij werk koop ik 98% ethanol zonder accijns voor ± 5 euro liter, en vermengt met benzine komt ie op ± 1,50 euro liter.
Nou ik snap dat niet :? :N B|
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan