MV Agusta - bestaat er een mooiere?? Deel 6

Zadel is binnen!!! Helemaal tevreden, nu nog een motor om hem op te klikken.
Kwaliteit is zoals je mag verwachten van een Italiaan. Veel, veel mooier dan het stock zadel. Mooie stiksels en mooi materiaal gebruik. Alleen een tikkie tricolore had er van mij wel opgemogen. Misschien kan er alsnog een embleem op worden vastgenaaid.
 
Iemand enig idee of de originele verpakking van de instructie boekjes ergens te krijgen zijn voor de F4 1000R?
$(KGrHqF,!rUFJnFNdNQ(BSeiBTR+-Q~~60_57.JPG

Ik heb alle boekjes etc. alleen zou graag de kaft erbij hebben, kan hem alleen nergens vinden.
 
Hier nog een update: Een quickshifter besteld. De nieuwe Healtech QSE. Na meermaals contact met Amerika hebben ze nu een set passend voor de F4 1000 R gemaakt :) (aansluitingen voor de BERU bobines, met de driepolige 'brede' stekkers).

Ik heb de eerste besteld, is als het goed is met een paar dagen binnen (nog niet via de NL dealers te bestellen).

Zal niet meteen ingebouwd worden, vermoedelijk eind mei, begin juni pas.
Maar ik meen dat er hier mensen ook interesse in dat merk/type hadden, dus vandaar mijn post :)
 
Laatst bewerkt:
Iemand enig idee of de originele verpakking van de instructie boekjes ergens te krijgen zijn voor de F4 1000R?
[afbeelding]
Ik heb alle boekjes etc. alleen zou graag de kaft erbij hebben, kan hem alleen nergens vinden.

Ik kan je helaas niet helpen. Ik heb de verpakking gelukkig nog, zelfs de folder. Ik zou zeggen, Ebay of MVagusta.net, wie weet iemand die het nog heeft liggen...
 
Ow ja... Voor wat betreft de remvragen hier...
Ik heb Braketech schijven en Bendix semi race pads op die van mij. Laten we zeggen dat het HEEL hard remt, maar ook wel goed doseerbaar.
 
Gelijke setup als mijn 800 haalt 125pk op het achterwiel. Zeer netjes als je het mij vraagt, nu maar hopen dat ze niet allerlei overdreven compensaties hebben toegepast. Kom je toch uit op een pk of 132-133 aan de krukas. Gezien de A/F nog veel te halen in de lagere regionen. Ga de 135 krukas pk's wel halen deze zomer. (Luchtfilter + Airducts + Rexxer)
https://youtu.be/vGhy2uuaUGs
 
Nou, kogel, is door de kerk. Het wordt geen nieuwe cartridge voor de MV. Tenminste in eerste instantie niet, op den duur misschien wel als ik er eentje op de kop kan tikken. Een cartridge kost hoe dan ook 1000,- of meer. Op dit moment is dat gewoonweg te duur.

Het wordt dus dikkere olie en stuggere veren in combinatie met een gepolijste voorvork. Dan hebben we het slip stick probleem opgelost en is de vering voor al een stuk verbeterd. Nadeel van de dikkere olie is dat deze gevoeliger is voor temperatuur verschillen. Dus bij heel warm weer, heel koud weer of tijdens stevig doorjakkeren moeten we ff bijstellen.

Achter is het wel helemaal gelukt, daar zit nu een CNC gefreesde schokbreker van YSS op. Zal nu niet meer lang duren voordat ik een testritje kan maken.

P.s.
Vraag me eigenlijk wel af of de F3 hetzelfde binnenwerk heeft of dat deze een prijsklasse hoger ligt en dus niet is gestanst.
 
Sinds enige weken trotse bezitter van een nieuwe Brutale 800:

2salbty.jpg


Probleem waar ik bij het inrijden tegenaan loop, is dat bij terugschakelen bij laag toerental de motor (regelmatig) afslaat. Geprobeerd de settings (rijmodes, TC) aan te passen, maar dat helpt niet. Iemand tips?
 
Sinds enige weken trotse bezitter van een nieuwe Brutale 800:

[afbeelding]

Probleem waar ik bij het inrijden tegenaan loop, is dat bij terugschakelen bij laag toerental de motor (regelmatig) afslaat. Geprobeerd de settings (rijmodes, TC) aan te passen, maar dat helpt niet. Iemand tips?
Mooi fietsje. Probleem is op te lossen door de dealer. Gaskleppen moeten waarschijnlijk worden gesynchroniseerd of TPS reset. Hoe dan ook kun je daar zelf niets aan doen.

Voor meer tips wat betreft de MV 800 kun je ook kijken op mvagusta.net daar is veel info te vinden. Zo zijn ze het er eigenlijk ook wel overeens dat de accu moet worden vervangen door een beter exemplaar om de starter te sparen.

Voor de rest super machine. :]
 
Laatst bewerkt:
ik zit er aan te denken volgend jaar een brutale 675 voor A-2 rijbewijs te halen. jammer dat die er 2e hands (nog) niet zijn.. en jammer dat ik geen vol vermogen mag rijden ...
 
ik zit er aan te denken volgend jaar een brutale 675 voor A-2 rijbewijs te halen. jammer dat die er 2e hands (nog) niet zijn.. en jammer dat ik geen vol vermogen mag rijden ...
Als ik heel eerlijk ben is de kans ook wel heel klein om een tweedehands 35kw of 70kw B3 675 te vinden. Ik ben er in het wild nog nooit een andere B3 tegengekomen. Misschien is het mogelijk om er via Duitsland een in te voeren en bij het invoeren op 70kw te zetten. Ik heb wel eens van deze constructie gehoord maar verder geen ervaring mee. Succes met zoeken.
 
Ze is klaar. *O* Volgende week nog even naar de dealer voor een beurtje, nieuwe bandjes, nieuwe accu, nieuwe rempomp en wat andere kleine dingen. Nog heel even geduld dus. :)

Heb nog geen meter gereden maar het is overduidelijk dat het een enorm verschil geeft. De voorvork beweegt nu mooi vrij en de achterkant duikt ook mooi constant in. Dus geen gebroken rug meer bij elke hobbel en hopelijk een heel wat stabielere motor op hoge snelheid.
André was zeer te spreken over het MV'tje maar niet zozeer over de standaard vering. Om de voorvering in orde te krijgen moest er een dikkere olie in en dat was een compromis. (Low speed demping is te hard) Achterkant is pico bello in orde en is met de rode achterveer mooi passend bij de rest van de fiets.

DSC_0291_zpsoxfosb3a.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan