CBR1000F clan: Part (00)10, shaken, not stirred

superbike stuur schijnt een goede modificatie te zijn. Ik heb er nog geen ervaring mee maar zie het vaker voorbij komen.

Heb ik gehad maar verkocht. De rechtere zit zorgde voor turbulentie rond mijn helm. Maar dat is uiteraard lengte en kruipruit afhankelijk. En doordat het stuur breder was zaten mijn armen voor de spiegels. Stuurde wel lekker, dat wel.
 
Ik rij er al een behoorlijke tijd mee, geweldig....en easy om te monteren :P


Ik heb hem er ook op gehad. Spiegels moet je inderdaad eigenlijk ophogen. Zijn standaard kunststof blokken voor van 4cm hoog, alleen da ziet er nie uit.
Rijgedrag is prima, zeker kort binnendoor stuurwerk is veel fijner, je gooit hem veel vlugger om. Lange snelle bochten zijn fijner met originele clip-ons.

Heb nu weer even origineel, ik heb een SPB kroonplaat van Spiegler en die zit alleen vast op de bovenste ballhoofd moer, blijft dan toch wat wrikken op de poten dus wil hem even aanpassen met een klemboutje om de poten dus hij moet even in de freesbank.
 
Hebben jullie trouwens ook vibratie van het motorblok in het stuur? Heb de carbs gebalanceerd, kleppen gesteld, velgen gebalanceerd maar toch blijf ik een bepaalde vibratie/ resonantie in het stuur houden die weg gaat zodra ik de koppeling in knijp. Na 80km gaat m'n hand dan toch een beetje irriteren. Het is niet heel erg ofzo maar vroeg me af of jullie dit ook hebben.
 
Ik heb ook wel wat vibratie. Maar bijna elke motor die ik gehad heb had dat wel. Bewegende onderdelen resoneren nou eenmaal. Zelfs mijn Goldwing, die toch gemaakt is om smooth te rijden heeft het zo rond de 2200 toeren.

Stuurgewichtjes is inderdaad gewoon vastdraaien en klaar.
 
Nou zadel 1 is gelukt. Nu nog van de DD en die is wat lastiger
zadel-transalp.jpg


MMFM viel wel tegen en de meeting in amersfoort helemaal.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed gelukt uit
Enige wat moeilijker is aan het zadel van de DD is het gat voor de benzinekraan, verder komt de vorm grotendeels overeen met dat van die VT500 (? gokje) TransAlp (zie nu pas de bestandsnaam van je foto)

Was het moeilijk om die nietjes erin te krijgen? Dat is eigenlijk het enige waar ik tegenop zie.
 
Laatst bewerkt:
Nee ik heb een tagger op lucht. Toen der tijd gekocht voor een paar centen en altijd handig. Oja er zit ook nog een gat in het zadel voor de kraan ja hahaha ga er deze week aan beginnen
 
ja zo'n superbike stuur verschilt idd per persoon of je wel of niet in de turbulentie komt te zitten.

af en toe zie ik mijn spiegels ook trillen door de trillingen in het motorblok, maar heb het idee dat dit normaal is. ik heb er geen last van
 
Hallo heren, ik weet ik laat niet vaak iets van mij horen, maar heb bij deze een vraag.

Heb een nieuwe kettingset binnen van DID een zvmx530 voor de DD, lengte 114 schakels en ook nieuwe tandwielen, 17 voor en 41 achter,bij montage blijkt de ketting te lang, maar een hele schakel inkorten is net teveel, iemand een idee wat hier aan de hand is, het is een DD uit 1996.

Had de ketting al geklonken maar is nu weer gebroken en wacht even jullie reactie af.
 
Ik heb er ook een nieuwe kettingset opgezet een tijdje geleden, en volgens mij is het normaal dat je je achterwiel niet helemaal naar voren hoeft te zetten. Het stickertje dat op je achterbrug zit bij de spanners geeft ook niet zo heel veel ruimte aan; van nieuw naar versleten is maar ± 1½ cm.
 
Die van mij is nog niet aan vervanging toe maar van de Transalp wel en moet veel vaker gesteld worden. Heb de ketting van de DD pas 1 keer strakker moeten zetten (20.000 km)
 
Wat ik al schreef de tandwielverhouding zoals origineel, dus ik dacht meer ruimte te hebben om te stellen, en dat stickertje zie je bij mij niet meer, brug is overgespoten.

Wat vreemd is is dat er streepjes op de spanner staan, die zie ik niet meer, alleen de dubbele pijl zie ik nog?
 
Even van de oude kettingset de tanden van de tandwielen tellen en de hoeveelheid schakels van de ketting? En dan kijken of van de nieuwe set het allemaal hetzelfde is.
Dan weet je meteen of het allemaal klopt
 
exact hetzelfde gehad hier. Hebben het gewoon zo gelaten. Zit goed. Het zou kunnen zijn dat je het verkeerde tandwiel hebt.(Gebeurd wel eens als bouwjaar 95 is maar op kenteken 96) 17/41 en 17/42.
 
Wat ik al schreef de tandwielverhouding zoals origineel, dus ik dacht meer ruimte te hebben om te stellen, en dat stickertje zie je bij mij niet meer, brug is overgespoten.

Wat vreemd is is dat er streepjes op de spanner staan, die zie ik niet meer, alleen de dubbele pijl zie ik nog?
Ga er maar van uit dat het gewoon goed is. Als je achterwiel nu al helemaal achterin zou zitten met de nieuwe kettingset dan zou er iets niet goed zitten, maar als je ongeveer 2 cm hebt om het wiel na verloop van tijd verder naar achteren te stellen dan is 't goed.
Die extra ruimte om je achterwiel eventueel verder naar voren te kunnen zetten is waarschijnlijk bedoeld voor als je aangepaste tandwielen zou gaan monteren. Als je bv een achtertandwiel met meer tanden dan origineel zou monteren dan heb je die ruimte nodig als je een ketting monteert met hetzelfde aantal schakels (114).
 
Terug
Bovenaan Onderaan