CBR1000F clan: Part (00)10, shaken, not stirred

Heb een tekening kunnen vinden maar begrijp nog niet helemaal wat er nou mis is. Met de voorrem is niks mis maar blijkbaar wel met de 2e remcilinder. De voorrem is ook aangesloten op die remcilinder. Gek word je ervan |(
 
Laatst bewerkt:
Op pagina 1 staat een link naar een werkplaats handboek. Zie daar pagina 13-21 tm 13-23. Wellicht helpt dat je op weg? Mogelijk is dit dezelfde tekening als die je al had gevonden. Als er op die plek lucht ontsnapt geeft dat aan dat er in ieder geval nog lucht in je systeem zit. Het enige dat ik kan bedenken is dat het piston niet goed is als ik zo naar de schema's kijk.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat denk ik ook. Er moet een rubber inzitten die niet goed is. Net even bij een zaak langs geweest en hij dacht het zelfde. Zondag heb ik nog een rit en daarna haal ik de 2e remcilinder uit elkaar. Thanks voor de tip btw en had m al gevonden ;-)
 
Heel veel succes met het herstel. Moet vast lukken. Wat dat betreft ben ik blij dat mijn bromfiets zoveel eenvoudiger is op dat gebied.:)
 
Heb je iets aan relevante tekst uit een haynes werkplaatshandboek? Zo ja, dan zal ik daarvan wat foto's posten.
 
Is er binnen de gelederen nog iemand die een zadel van een sc24 uit 1996 over heeft de bekleding hoeft niet perfect te zijn, ik heb het zadel nodig als mal.
 
Laatst bewerkt:
@ Chilion: al iets kunnen ontdekken na demontage van het kleppendeksel?
@ Paintmaster: is het nog gelukt? Was 't slechts 't rubber?
@ herrymarco: succes met een nieuwe kabel (schat ik zo in. ik hoop niet dat het meer is)
@ Joost Frolich: ben benieuwd waar je het zadel als mal voor nodig hebt. Vertel, vertel, vertel.....
 
Ik heb hem losgehad, daar was niets te zien.

Toen het blok er onder weg, op de kop, doormidden delen en boem, oliepomp verstopt met gruis. Tja dan is het duidelijk, nieuw blok.

Nu een '91r met 30k op de teller er onder geschroeft
 
Oeps, gruis in het blok --> niet goed.
Ander blok eronder en weer kunnen rijden --> wel goed

Veel goeie kilometers toegewenst
 
Nog niet aan toe gekomen Micheng hihi. Druk met de Transalp geweest. Nieuwe kettingset en tijdens het ophalen van het set in alkmaar (90km) is 1 can mijn cdi's stuk gegaan. Met moeite thuis gekomen en zodra die weer gemaakt is dan is de DD aan de beurt ;-) had ook nieuwe bouten + moeren nodig voor het tandwiel. 45 euro pff maar dan heb je geen rommel hahaha
 
@ micheng
Idd kabel stuk nieuwe is besteld
Alleen nu is de schroef waarmee de oude in t blok zit bij t voortandwiel dol gedraaid (ik denk Door vorige eigenaar )
Dus dat wordt uitboren en opnieuw tappen maar komt goed
Ik kan er gewoon mee rijden gelukkig
 
Iemand van jullie ervaring met topkoffers?

Ja, op twee van mijn DD's had ik een topkoffer. Een keer een Givi en een keer Hepko en Becker.Tot 160 per uur vrijwel geen last van. Givi was prima de Hepko ook maar die ging nogal onhandig open en dicht en had een vrij lelijke drager. Vandaar dat ik die verkocht heb.
Nu heb ik twee Givi zijkoffers. Oogt wat mooier dan een topkoffer. Ideaal voor woon-werkverkeer. Enige nadeel is dat er geen helm in past en die paste in de topkoffer wel.
Mocht ik weer ergens een drager voor een Givi topkoffer tegenkomen dan zal ik die wel weer kopen denk ik.
 
Ik heb Givi top- en zijkoffer dragers, maar die heb ik er direct afgeschroefd toen ik de motor kocht. Het was net Starship Enterprise met die verhuisde knipperlichten enzo. Geen gezicht... en de koffers zaten er toch al niet meer bij.

Jammer want ik mis de koffers op de DD wel, sinds ik een BMW heb mét koffers. Meestal rij ik zonder, maar zo af en toe is het toch wel handig.
 
Ik maak al vele jaren gebruik van de Krauser K2 set (topkoffer en zijkoffers). Deze bevallen mij zeer goed. De K2 set van Krauser kent 2 formaten koffers waarbij in de grootste koffers (zowel top als zijkoffer) een helm past. Bijgaande foto is weliswaar van jaren terug maar laat eea goed zien. Het rek is ook eenvoudig te monteren.
koffers.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan