Het grote Honda CB-1 Topic (deel 4)

Dank je wel voor de link.. ik doe het precies zoals omschreven staat.. maar ik blijf in het pop-up venster hangen.. en ik kan op toevoegen aan bericht drukken wat ik wil.. maar er gebeurt helemaal niks.. ik kan het zometeen nog op een pc proberen ipv een telefoon.. mischien dat het dan wel gaat..
 
full

full

full

full

full
 
Mijn honda gaat de deur uit, project is gestaakt wegens teveel werk. Motor is in zeer slechte staat.
2 jaar geleden liep het motortje nog wel prima maar heeft daarna stilgestaan, accu is overleden. Dus als iemand interesse heeft?

Ook een voorvork uit een 600 erbij met klauwen, kroonplaten en wiel met schijven.



T.E.A.B. met of zonder voorvork
 
Laatst bewerkt:
Mijn naam is Patrick. Dit jaar mijn rijbewijs gehaald. Op zoek gegaan naar een cb500 en thuisgekomen met een cb1.
Nog geen spijt gehad.
Momenteel wel 2 probleempjes..
Motor stinkt erg naar benzine. Ook in stilstand.
Motor loopt ook snel warm. Na enkele minuten begint de fan al te draaien.
Nu lijkt het koelvloeistofvaatje helemaal leeg.
Bij aankoop enkele weken geleden was deze vol. Lekkage?
Iemand tips waar te beginnen met zoeken?
 
Koelvloeistofvaatje zegt niet zo heel veel, maar het is zeker niet goed dat de fan zo snel aanslaat. Werkt de temperatuurmeter goed?

Je kunt beginnen met het bijvullen/verversen van de koelvloeistof. Benzinegeur zou ik niet direct weten, misschien iets meer de carburateurs?
 
Dank jullie wel rr vliet en dash.. vind het zelf ook wel een mooi exemplaar.. al zijn er altijd minpuntjes.. zoals dat het voorspatbord met een roller is gedaan.. mocht iemand de motor herkennen of mier van de geschiedenis afweten dingen zoals onderhoud enzo.. dan hoor ik het graag..
 
Die voorspatborden heb ik op Ali gevonden (link), nog geen ervaring met fitment of kwaliteit. Je kan voor dat geld makkelijk zo'n zwarte bestellen, laat hier zeker even weten of het wat is.

Als je lang genoeg wacht ben ik je misschien voor. Ik wil die blauwe bestellen zodat ik hem rustig kan overspuiten. Makkelijker als hij niet op de motor zit. De mijne is grijs, wil hem terug standaard blauw.

Ze hebben daar trouwens ook tellerplaten in km/h (link), deze heb ik al wel besteld. Zodra hij binnen is laat ik weten of hij netjes past of niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben wel benieuwd naar die tellerplaten in kilometers.. of het past werkt en dat het klopt wat die aangeeft.. laat maar horen als je ze heb en wat je er van vind.. wat betreft dat spatbord denk ik dat ik die nog wel op kan schuren en opnieuw kan spuiten.. al zijn dat wel dingen die geen haast hebben.. ik wil er eerst plezier mee hebben en lekker rijden..
 
Ik heb ook een CB-1 met KM aanduiding. Werkt wel okee. Enige waar je even aan moet wennen in het begin is dat de dagteller wel in mijlen blijft... dus werd ik de eerste keer verrast door een 'lege' tank na 100 "kilometer" :D. Moest 'm toen al op reserve zetten.
 
Die witte overlegplaatjes in km/pu is gewoon ruk.
Ten eerste is de verlichting s-avonds zeer slecht, en kun je de cijfers niet meer lezen.
En ten tweede, er zit fout in de schaal boven de 100km/pu, dus geeft niet de goede snelheid aan.
 
Ik ben het eens met de slechte verlichting in het donker. Verder vind ik het niet storend.
 
Laatst bewerkt:
Dit weekend radiator van mijn cb-1 eraf gehad en na opnieuw monteren gaat het vullen van de koelvloeistof niet goed. Het loopt niet door naar het reservoir en blijft hangen. Iemand enig idee hoe we het kunnen laten doorlopen? We hebben al geprobeerd met een rietje het er doorheen te blazen, zonder succes helaas.
 
Laatst bewerkt:
Die witte overlegplaatjes in km/pu is gewoon ruk.
Ten eerste is de verlichting s-avonds zeer slecht, en kun je de cijfers niet meer lezen.
En ten tweede, er zit fout in de schaal boven de 100km/pu, dus geeft niet de goede snelheid aan.
Ik heb een zwarte besteld, als het goed is een vervangend plaatje en geen sticker. Ik laat jullie weten als hij binnen en vervangen is.
 
Goed nieuws! De tellerplaten zijn in 11 dagen hier in Nederland afgeleverd. Heb ze opengemaakt en eens goed bekeken, erg mooie kwaliteit. Uiteindelijk €7,81 voor betaald.

Ik ga ze binnenkort in mijn dashboard klussen. Iemand nog tips? En weten jullie welke lampjes er in zitten? (T10, T15, T20 etc. en wattage). Ik wil die nl. ook meteen vervangen.

Hieronder een paar plaatjes van de tellerplaten. Lichtdoorlatendheid ziet er erg goed uit, de kwaliteit van het plastic en de graphics ook.

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Me hier ook maar eens melden. Ik heb onlangs een CB-1 op de kop getikt welke ik van plan ben een beetje op te knappen maar vooral lekker op te rijden. Er moet nogal wat aan gebeuren dus ik lees lekker mee op zoek naar bruikbare tips en handige weetjes! :W :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan