1 cyl. diesel onregelmatig stationair.

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.117
8.244
Assen
Zo, laat ik het hier ook eens proberen, de kennis hier is niet te onderschatten.. *O*

Na 3 jaar kan ik weer bougie-vrij rijden en heb ik de enfield weer van een dieselblokje voorzien (yanmar L100 imitatie, directe inspuiting, luchtgekoeld).

Ik ben bezig het spul in te rijden maar er is een probleempje wat ik met het vorige (gelijke) dieselblok nooit heb gehad; Hij loopt stationair/rond dit gebied erg onrustig(TAK...tokketok.. TAK... takTAK)

Als ik het 'gas'verder dicht doe loopt hij wel weer regelmatig stationair, doch erg (te) langzaam, en vlak boven dit gebied is het ook weer in orde..
Er is dus een bep. gaspositie waarin dit gebeurd.

De regelschroef van de pomp heb ik al verder ingedraaid omdat hij misschien 'te veel' gaf, maar dit blijkt niet het geval te zijn.. (als ik'm zo ver indraai dat er duidelijk minder vermogen/respons is, is het euevl er nog steeds)
De dealer van deze blokjes vertelde me er eerst 20 uur op te rijden, maar ik betwijfel het of het hiermee overgaat.
Klepspeling nagekeken en bijgesteld, brandstofleiding goed ontlucht..
Iemand een idee??
 
Ehm :$
Ik heb de motor vanochtend uit elkaar gehaald om een lekkage te achterhalen (nw fragiel keerringetje van prim. kast stuk) toen ik zag dat het uiteinde vande onderste hevel van het gouverneur-systeem bijna/een klein beetje tegen het subframe aanloopt.. het beweegt wel maar is wat wrijving..
Kan dit 't euvel ook verklaren? (denk zelf van niet??)
 
Ehm :$
Ik heb de motor vanochtend uit elkaar gehaald om een lekkage te achterhalen (nw fragiel keerringetje van prim. kast stuk) toen ik zag dat het uiteinde vande onderste hevel van het gouverneur-systeem bijna/een klein beetje tegen het subframe aanloopt.. het beweegt wel maar is wat wrijving..
Kan dit 't euvel ook verklaren? (denk zelf van niet??)

ik denk van wel
 
Duidelijker dan ik in OP heb gezet kan ik het niet verwoorden..
Maar goed, onder garantie is er een nwe verstuiver plus pomp onderweg.
De inbouw die ik nu heb staat uitwisseling van beide onderdelen toe zonder dat ik de motor uit hoef te bouwen, dus ik kan't venetueel eerst 'zo'proberen.
Ik wacht nog op dat speciale fragiele keerringetje uit Engeland en dan kan ik weer proberen.
Ik laat 't hier zeker weten hoe en wat.
 
Hey, ik wil jullie graag op de hoogte houden maar wacht nog steeds op o.a. die aparte maat keerring voor de prim. kast die ik heb verprutst uit Engeland die bij Calais vanwege een staking tegen wordt gehouden?
wil graag het het ding op vakantie.. het vorige china-dieselblokje was best goed/betrouwbaar..
 
beste techneuten? het is heel simpel! het blokje is nieuw,dus in de garantie! als de verkoper hier niets mee wil doen moet je hem gewoon met dit blok om zijn oren meppen! wel geld verdienn,maar geen garantie/service? mooi niet!
 
Ik heb- onder garantie- een nwe injector & brandstofpomp over de post gekregen, maar wil eerst proberen of het niet aan het laatst genoemde dinges lag..

Ik wacht nog steeds op 1 keerringetje van over het eiland.. :( wilde van de week het spul graag opbouwen, lange testrit of de olie blijft zitten en dan.. op vakantie!
Als het vandaag of maandag niet aankomt, ga ik-weer-met de benzineslurpende jawa..
 
Vandaag het ding gekregen.. wachtte er op want had plannen wellicht met de diesel op vakantie te gaan.. had wat ruimte gemaakt met de flex voor dat armpje, alles in elkaar gezet maar het gedrag is nog hetzelfde.. misschien omdat de veer naar het armpje heel klein beetje aanloopt? of toch pomp/verstuiver?

Om de bediening goed te zien moet- weer- de prim. aandrijving er helemaal af..
Na het wachten is het wel een teleurstelling en wil vooral weg.. dus ga ik maar weer met de jawa 638 op vakantie- die stiekum veel beter rijdt..

Ik heb de leverancier gemaild over mijn ongenoegen..
Het vorige- gelijke blok had een andere- goedkopere leverancier.. en wellicht ook beter..
Hmmm
We zien wel als ik terug ben.
 
Heel simpel, de bediening mag niet aanlopen, ook de veer niet.
Inspuitpomp en of verstuiver kunnen heel goed stuk zijn, komt behoorlijk nauwkeurig allemaal en nauwkeurig en Chinese replica zijn niet bepaald een goede combinatie volgens mij. ;)
Met je vorige blok heb je geluk gehad, met deze niet, blijft techniek en er kan altijd wat aan mankeren, heeft niets met de leverancier te maken, die heeft het blok immers niet gebouwd.

Goede vakantie toegewenst in ieder geval!
 
Laatst bewerkt:
.mjaeh, het loopt intussen nergens meer aan maar het probleem blijft..
Ik denk niet dat ik geluk heb gehad met het vorige blok. Deze blokjes worden ERG veel gebruikt voor dieselfietsen en ik ben tot nu toe kennelijk de enige de dit probleem heeft., zowel in de duitse als engelse dieselfiets-scene..

De leverancier geeft 'kwaliteistcertificaten' en claimt een jaar garantie te bieden..
 
Laatst bewerkt:
yeah, ik heb een andere injector en pomp toegestuurd gekregen, ik ga er wel mee aan de gang als ik terug ben.. ben er nu even zat van en wil weg.
Als dat niet werkt, zien we wel verder.
 
Als je de brandstofpomp los haalt dan zien in het blok een cup zitten.(zo zit het bij al die yanmar clone blokken)
Deze loopt op de nokkenas.
Heel vaak lopen die dingen erg stroef vooral bij nieuwe blokken.
Eigenlijk zou je het gat waar de cup doorheen loop iets moeten honen.
 
Hey bout, bedankt voor je reactie.
Ik weet niet precies/heb geen idee wat je met 'cup'bedoelt, maar vanwege het slechte weer overweeg ik mijn vertrek een dag uit te stellen en kan met de pomp aan de slag- die ik liever loshaal dan de injector-

Ik heb het denk ik al eens eerder gevraagt, maar kan het ook aan het centrifugaal-mechanisme liggen die de pomp aanstuurt(ofzo?)
 
Wel ik had goede hoop dat het evrvangen van de pomp effect had.
het door boutje genoemde cup zat bij de pomp en liep niet aan.
Hij doet nog steeds badabam...badabam....bij een bep. toerengebied.
Dus, zal nu die vermaledijde injector vervangen..
Ehm als het lucht zou zijjn, zou hij toch op alle rpm's raar doen?
 
ik begrijp je niet helemaal, je hebt een nieuwe pomp en injector gekregen. maar die zet je er niet eerst op? Why..... :? je was er met de leverancier toch al over eens dat het daaraan zou liggen ?
 
Laatst bewerkt:
Ehm ik zet het er nu toch op?? maar keek eerst of het niet aan het aanlopen van het aanstuurmechanisme lag..
Anyway, ik heb de injector ook vervangen. de oude zat onder de kool- en het maakt helemaal geen hol uit..
als het nu een oud blok was zou't het wellicht helemaal uit elkaar halen- ik wil ook wteen/leren waar aan het ligt- maar vindt inderdaad dat de verkoper het moet oplossen.
Ik ben benieuwd of deze wel bekende ebay verkoper reactie geeft..
 
Als de governer blijft hangen heb je problemen met een toerental, niet met beroerd lopen.


Als ik het goed heb zou dat hele circus een demer moeten hebben.

Die BOEM, in het tak tak BOEM tak tak verhaal is een correctie van de gouverner. Of als die niet gedempt word, een mechanische niet correcte verstelling. Dus een niet nodige verstelling. Ku je de hevel vasthouden als ie loopt? Dus dempen met de hand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan