Bmw S1000r de koning van de nakeds

Ik ben sinds kort in het bezit van een S1000r en ben er erg blij mee. zoals zovelen heb ik de gas en koppelings hendels vervangen, voor mooie bijpassende (van V-trec), past perfect maar mij viel op dat mijn quickshifter steeds vaker haperde en dat mijn Cruise control het niet meer deed. Nu zit hem dat in de microswitches, zo ver nog geen nieuws. dus ik het metalen lipje terug gebogen met een punttang. Alles werkt weer zoals het moet.. 2x.. en CC deed het niet meer QC begon te haperen...

Bij het struinen op het internet niet echt een oplossing kunnen vinden, er zijn mensen die hele schakelaars vervangen of terug gaan naar die lelijke fabrieks hendels (mijn mening) ..

Ik heb het opgelost met iets heel simpels (werkt nu al meer dan een week naar volle tevredenheid) Hier de oplossing:

- knip het metalen lipje van een balpen af (waar je hem mee aan je blouse hangt)
- houd alleen het rechte gedeelte over
- met krimpkous die net om beide lipjes past (onderste microswitch en het lipje van de balpen) het geheel vastzetten aan elkaar..

en voila het lipje van de CC is veel steviger en verbuigt niet meer!!

opgelost, ik hoop dat ik meer mensen hier mee kan helpen.. mocht je ook dit probleem hebben.

Ik heb helaas geen foto's gemaakt.. maar het is zo simpel dat iedereen dit moet snappen..


SUC6!!

Gr, Arjan
 
Ik hou van BMW motorfietsen. Voor mij zijn ze de beste en dit is in uitstekende conditie. Gefeliciteerd :)
 
Ik wil gaan kijken voor zwarte zijpanelen voor de tank.
Nu begreep ik dat deze van de RR moeten passen. Weet iemand van welk bouwjaar deze dan moeten zijn?

Volgens mij zijn ze voor 15/16 model alleen zwart. Maar deze passen ook op de S1KR
 
Heeft er iemand toevallig al eens een 180 achterband geplaatst?

Online zoekwerk verteld me dat het tractie en abs systeem moeilijk gaat doen denken ze.
Maar misschien kan iemand het me vertellen die het al heeft gedaan.

De reden is; ik heb een setje bandjes gewonnen, maar helaas is de achterband een 180/55.
Mocht het gaan, dan overweeg ik ze te laten plaatsen.
Mocht het niet gaan, dan ga ik eens overleggen met de dealer of hij de achterband niet wil ruilen (met korting) op een 190, anders gaan ze de verkoop in.
 
Iemand interesse in de BMW achtertas? Alleen gebruikt voor vakantie en weekends. Zit als een huis. Nieuwprijs €258,- ,mag weg voor €150,- Ik ben over gestapt naar de XR en heb al weer een nieuwe gekocht.
 
Heeft er iemand toevallig al eens een 180 achterband geplaatst?

Online zoekwerk verteld me dat het tractie en abs systeem moeilijk gaat doen denken ze.
Maar misschien kan iemand het me vertellen die het al heeft gedaan.

De reden is; ik heb een setje bandjes gewonnen, maar helaas is de achterband een 180/55.
Mocht het gaan, dan overweeg ik ze te laten plaatsen.
Mocht het niet gaan, dan ga ik eens overleggen met de dealer of hij de achterband niet wil ruilen (met korting) op een 190, anders gaan ze de verkoop in.

Nee sorry geen ervaring mee. :/
Ik heb er nu een 200 achterband op zitten, en dat bevalt eigenlijk erg goed. :]
 
Iemand interesse in de BMW achtertas? Alleen gebruikt voor vakantie en weekends. Zit als een huis. Nieuwprijs €258,- ,mag weg voor €150,- Ik ben over gestapt naar de XR en heb al weer een nieuwe gekocht.
wat is dat dan voor tas, want de achtertas van bmw is hier bij de dealer 165 meen ik....
 
Mag de 180 achterband ruilen tegen een 190, opgelost dus.

Had het er bij de dealer even over...de 200 achterband.
Op circuit zie je het meer opduiken, voor op straat zag hij er niet echt het nut van in.
 
rijdt er nog 1 met 200, staat wel mooi iig, is het dan 200/55?!

Ja, 200/55. Bridgestone S21.
Overigens niet bewust voor gekozen hoor, had tegen mijn bandenman gezegd ´heb je nog wat leuks´ en dan krijg je dit :)
Gelukkig vlak erna via de Moto73 op het Midland circuitje in Lelystad gereden, zijn in ieder geval de randjes er af haha :]
 
Ja, 200/55. Bridgestone S21.
Overigens niet bewust voor gekozen hoor, had tegen mijn bandenman gezegd ´heb je nog wat leuks´ en dan krijg je dit :)
Gelukkig vlak erna via de Moto73 op het Midland circuitje in Lelystad gereden, zijn in ieder geval de randjes er af haha :]
daarvoor hoef je niet naar het circuit toch ;)
 
Vorige week m'n GS voor een beurtje weggebracht en wat krijg ik mee als vervangend vervoer, jawel, een S1000R... Damn, dat was gemeen van ze. Net twee dagen daarvoor m'n nieuwe Hypermotard opgehaald. Ze hadden geen interesse om die in te ruilen bij Mofra. _O-

Nu heb ik dit jaar al proef gereden op een MT10 (kon me niet bekoren) en op een Superduke (top ding) maar de R had echt de wow factor. De volgende dag maar vroeg opgestaan om voordat ik naar m'n werk ging dat ding even op wat dijken in de buurt uit te proberen. Qua sturen kan ie niet tippen aan de Hyper maar dat blok, die remmen en de zitpositie. Jammie. :9~

Hij staat inmiddels ergens bovenaan m'n optielijstje voor de toekomst. Wel staat het verbruik me een beetje tegen. Of valt dat wel mee? Ik lees wat verhalen over 150 km en weer moeten tanken. Da's me echt te weinig. Als ik een weekje weg ben rij ik dik 4000 km en wil ik niet iedere 150 km aan de pomp staan. Met de Hyper haal ik met flink door gassen nog steeds bijna 300 km op een tank.
 
Vorige week m'n GS voor een beurtje weggebracht en wat krijg ik mee als vervangend vervoer, jawel, een S1000R... Damn, dat was gemeen van ze. Net twee dagen daarvoor m'n nieuwe Hypermotard opgehaald. Ze hadden geen interesse om die in te ruilen bij Mofra. _O-

Nu heb ik dit jaar al proef gereden op een MT10 (kon me niet bekoren) en op een Superduke (top ding) maar de R had echt de wow factor. De volgende dag maar vroeg opgestaan om voordat ik naar m'n werk ging dat ding even op wat dijken in de buurt uit te proberen. Qua sturen kan ie niet tippen aan de Hyper maar dat blok, die remmen en de zitpositie. Jammie. :9~

Hij staat inmiddels ergens bovenaan m'n optielijstje voor de toekomst. Wel staat het verbruik me een beetje tegen. Of valt dat wel mee? Ik lees wat verhalen over 150 km en weer moeten tanken. Da's me echt te weinig. Als ik een weekje weg ben rij ik dik 4000 km en wil ik niet iedere 150 km aan de pomp staan. Met de Hyper haal ik met flink door gassen nog steeds bijna 300 km op een tank.

Ik haal makkelijk 250 km op een tank, met redelijk stevig doorrijden.
 
Tot al m'n streepjes van m'n display zijn zit ik meestal op 200km. En dan heb je nog een beetje reserve benzine.
 
Hoi allen,

Na een tijd lurken toch maar een account aangemaakt met eigenlijk een slechte reden.

Afgelopen nacht is er bij ons appartementen complex ingebroken en is de Akrapovic uitlaat demper van de motor gestolen.

Mochten jullie iets zien of horen zou ik dat graag weer horen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan