Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

Goedenavond allemaal,

In tegenstelling tot S(R)avage was ik na een proefrit wel enthousiast, dus ik denk dat onze CBF600 binnenkort moet plaatsmaken voor een Tiger 800 (2011/2012, met zwart frame ;)). Ik ben stiekem al wel aan het kijken voor een andere demper en zag via de link op de vorige pagina [url="http://www.worldoftriumph.com/triumph-accessories/tiger-800-accessories/tiger-800-674841/tiger-800/arrow-slip-on-silencer.html“]deze Arrow\[/url]. Wat hebben jullie erop zitten en vanwaar de keuze?


--> Ik heb er een Remus hexacone op zitten.
<-- effe klikken

en waarom?? Vind 'm qua vorm mooier / slanker dan bijv. een arrow of akrapovic, en kwam 'm toevallig tegen voor een aantrekkelijke prijs.
 
Goedenavond allemaal,

In tegenstelling tot S(R)avage was ik na een proefrit wel enthousiast, dus ik denk dat onze CBF600 binnenkort moet plaatsmaken voor een Tiger 800 (2011/2012, met zwart frame ;)). Ik ben stiekem al wel aan het kijken voor een andere demper en zag via de link op de vorige pagina [url="http://www.worldoftriumph.com/triumph-accessories/tiger-800-accessories/tiger-800-674841/tiger-800/arrow-slip-on-silencer.html“]deze Arrow\[/url]. Wat hebben jullie erop zitten en vanwaar de keuze?
ik heb ook de Arrow. Waarom? Mooier, lichter en beter geluid dan de originele, en ik wil zo veel mogelijk originele accessoires. Ben er erg blij mee, maar ik zou ook tevreden zijn met een mooie LeoVince hoor.
 
Ja, die dus ;)

ik heb ook de Arrow. Waarom? Mooier, lichter en beter geluid dan de originele, en ik wil zo veel mogelijk originele accessoires. Ben er erg blij mee, maar ik zou ook tevreden zijn met een mooie LeoVince hoor.
Ja, dat is ook een beetje mijn insteek. Gewoon een iets lekkerder sound + uiterlijk. En voor 250 euro nieuw thuisbezorgd is natuurlijk ook bepaald niet duur.
 
Bij mij zit er ook een Arrow op, gewoon omdat ie er gratis bij kwam en hij wat beter oogt dan het nogal dikke originele exemplaar. Voor de Street was ik spijtig genoeg een maand te vroeg voor de gratis Arrow.

En als het goed is mag het ook eens gezegd worden:
Van de tiger 800 oem tanktas waren na meer dan 2 jaar 2 ritsluitingen stuk (van de zijzakjes).
Onder het mom van "proberen kan nooit kwaad" tijdens een onderhoudsbeurt gemeld aan de dealer. En gisteren lag de nieuwe tanktas kunnen afhalen. En passant dan maar een paar Triumph Alpine Stars raceboots voor de vriendin meegenomen aan 50% korting. Iedereen tevreden.
Het leven kan soms simpel zijn.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de respons. Ik heb vandaag twee knopen doorgehakt: de CBF wordt ingeruild op een witte Tiger 800 uit 2012 *O*

Verder toch maar de Arrow demper besteld, voor €250,- kan je daar ook geen buil aan vallen ;)
 
Bedankt voor de respons. Ik heb vandaag twee knopen doorgehakt: de CBF wordt ingeruild op een witte Tiger 800 uit 2012 *O*

Verder toch maar de Arrow demper besteld, voor €250,- kan je daar ook geen buil aan vallen ;)
Nice! Gefeliciteerd en veel veilige km's!
 
Na een aantal vragen via PB hier de Marktplaats linkjes van de Tiger 800 onderdelen;
Uitlaat Mivv Suono full carbon; https://link.marktplaats.nl/m1186982346
SW Motech navigatiebeugel; https://link.marktplaats.nl/m1186984056
datatool alarm(plug en play); https://link.marktplaats.nl/m1186983094

Als ik het artikelnummer van die navigatiebeugel bekijk, dan is het deze toch? Navigation system tools - anchorage on the motorbike, Triumph Tiger 800 (10-17)

Die is bij diverse (web)winkels nieuw te koop voor +/- 60 euro. Ik zou wat lager gaan zitten met je prijs als je hem kwijt wil, of er moet iemand zijn die dit soort dingen niet bekijkt.. :)
 
Ze is er! (De motor, mijn vrouw was er al :+)

De eerste kilometers aan dijkjes zijn al genomen en ondanks dat ze gloednieuw zijn nu al nauwelijks randjes meer op de bandjes :]
full
 
Zoals op de foto van gisteren te zien is zitten er koffers op onze Tiger. Nu wil ik graag alleen de topkoffer standard erop hebben zitten, de zijkoffers monteer ik wel weer voor een lang weekend/vakantie ofzo. Dan kan dat rek er dus ook af, zijn maar 3 bouten per kant. Echter, wel met een driehoekige (zie foto).

Misschien zijn mijn Google skills waardeloos, maar ik kan niet vinden wat voor tool ik daarvoor nodig heb. Is dat standaard, of specifiek Givi/Kappa?
full
 
Ja Givi Quick lock sleutel, dit is rek PLR6401. Die zou je er bij gekregen moeten hebben.
Ik zou nog even er achter aan gaan bij de verkoper
 
Laatst bewerkt:
Vrijdag naar Blom motoren geweest voor de 30.000 beurt, gaat wel goed met die kilometers. Iets meer dan 2 jaar geleden gekocht met 9k op de teller, en ik rijd alleen vakanties/plezierritjes :)

Wel nog een (klein) probleempje gehad toen ik vrijdag wilde vertrekken. Zette de motor op contact, drukte de startknop in, op dat moment viel het dashboard uit en deed ie helemaal niets meer. Van contact af, weer op contact, niets.
Maar even gebeld naar Blom dat ik sowieso wat later zou komen, en gelijk gevraagd of ze daar een idee hadden. Hij had het idee dat het de accu was, wellicht door hem op parkeerlicht te laten staan (wist eigenlijk wel zeker dat dat niet het geval was, maar wie weet vergis ik me..). Dashboard ging tijdens het bellen opeens weer aan, maar het leek alsof hij van het stroom was geweest (tripmeter weer op 0, klok op 01:00). Nogmaals geprobeerd te starten, weer niets en weer dashboard uit. Accuspanning zou waarschijnlijk te laag zijn werd me vertelt. Vreemd, maar het kan natuurlijk. Motor gestart met startkabels (collega had die bij zich en ging toevallig net naar z'n auto), dat ging probleemloos. Heb wel het idee dat dat meer toeval was, maar wie weet..

Gelijk door naar Blom, daar hebben ze er naar gekeken en gelijk de 30.000 beurt nog even gedaan. Blijkt een kabelbreuk te zitten in de handvatverwarming van het rechterhandvat, het vermoeden is dat die de problemen veroorzaakte. Accu was prima en laadspanning ook, dus daar zat het probleem in ieder geval niet.
Maar dit verklaard ook gelijk de problemen met de handvatverwarming die ik had (zekering klapte er uit)..

Heb exact hetzelfde, dashboard uitvallen/niet willen starten, paar weken geleden ook gehad in Duitsland, net na een tankbeurt. Toen was de accu zeker niet leeg, aangezien ik net 120km gereden had. Daar wilde hij wel weer starten na 1-2 min (klok was hier ook toen weer op 01:00, alsof hij van het stroom was geweest), zonder verdere problemen. Dus ik vermoedde al een kabelbreuk(je) ergens, kortsluiting oid.. Daarna, tot afgelopen vrijdag dus, geen problemen meer gehad, verder niet maar naar gekeken.

Handvatverwarming is nu niet aangesloten, stekkertjes losgetrokken. Eens zien of hij het goed blijft doen!

Bij Blom gaven ze aan dat het kabelbreukje eigenlijk niet te solderen is, omdat de kabel te strak zou staan en er een grote kans is dat hij dan weer breekt. Nieuw handvat zou de enige oplossing zijn, die kost +/- 45 euro, en dan nog monteren, uurtje werk. Dat kan ik zelf vast ook wel, dus die kosten van het monteren kunnen wellicht bespaard blijven.
Ga wel nog even kijken of dat kabeltje echt zo strak staat als ze zeggen en dus niet te solderen is, nog niet aan toegekomen.. :)
 
Laatst bewerkt:
Over draadjes gesproken, ik heb de eerste voorbereidingen getroffen om mijn Pro-oiler over te bouwen in de Tiger. Maar in plaats van de standaard Posi-taps te gebruiken zag ik een mooi alternatief bij iemand in Engeland:
Adapter_1s.png


Dit zijn de standaard stekkers van het achterlicht (geschakelde plus en massa dus), daar maak ik dan zo'n stekkertje tussen, die er altijd gemakkelijk weer tussenuit zou kunnen.

De stekkers heb ik al gevonden (paar euro via eBay), maar kan iemand mij vertellen wat de standaard draaddikte is voor de verlichting? Of maakt dat (indien iets dikker) weinig uit?
 
Ik hoorde er in 2018 een nieuwe Tiger komt.
Iemand met meer kennis hierover?
Op het www nog niet veel gezien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan