'T Zwolletopic #42! weinig l*llen, nog minder rijden :-)

Haha, circuit rijden klinkt nog zo eng als circuit noob. Maar zit eigenlijk ook niet te wachten op treuzelaars. Heb ook wel is op Lelystad gereden, niet om rondjes te rijden maar als rijvaardigheidscursusje (was van de politie). Toen mochten we ook een paar rondjes doen en kon me toen aardig irriteren aan de mensen die de motor niet eens fatsoenlijk de bocht door kregen (en ik zat gewoon nog op een NTV).

Maar dat soort mensen zitten er dus ook bij de toursessie op Assen? B|
Dan maar de stersessie, zal niet zo'n hoge top halen maar wil wel graag met een beetje snelheid de bocht door. :Y
 
Afgelopen weekend weer heerlijk gereden. Voor zij die nog niet hebben gereden, wel goed om even je bandenspanning te checken na de winterstalling. Wereld van verschil en niet onbelangrijk :Y
Gisteren nog even een rondje gemaakt met een mooi groepje, een RC8 een Panigale een Z750 en mijn S1000RR.

Zaterdag trouwens nog even bij TT motoren geweest in het nieuwe pand, netjes geholpen (mag dan ook gezegd worden). Vroeg om even mee te kijken naar mijn verlichting en ze wisselde meteen even een lampje om het e.e.a. te checken. :t

Bij mooi weer de komende tijd nog wat mooie routes uitvinden in de omgeving de komende tijd. Ken de meeste rondjes in de buurt wel geloof ik :+
 
Laatst bewerkt:
Haha, circuit rijden klinkt nog zo eng als circuit noob. Maar zit eigenlijk ook niet te wachten op treuzelaars. Heb ook wel is op Lelystad gereden, niet om rondjes te rijden maar als rijvaardigheidscursusje (was van de politie). Toen mochten we ook een paar rondjes doen en kon me toen aardig irriteren aan de mensen die de motor niet eens fatsoenlijk de bocht door kregen (en ik zat gewoon nog op een NTV).

Maar dat soort mensen zitten er dus ook bij de toursessie op Assen? B|
Dan maar de stersessie, zal niet zo'n hoge top halen maar wil wel graag met een beetje snelheid de bocht door. :Y

Als je maar duidelijk inhaalt laten ze het vaak wel toe :Y
 
full


Afgelopen weekend de hypermotard verruild voor zijn stamvader een multistrada 1100s ff comfi toeren. Stuurt ook best leuk met die ohlins en een lekker brommetje uit de termignoni mooi weertje was het afgelopen weekend hiervoor

Foto mag in de OP ipv de hyper
 
Vandaag lekker met de motor naar t werk, kom ik bijna aan gaat een of andere malloot voor m'n neus keren op de weg.. mooi wat extra m'n remmen kunnen uittesten en die werkten prima gelukkig.
pfff...
 
Een koekblikker, neem ik aan?

Het blijft me verbazen hoe dat volk om zich heen kijkt.. Richting aanwijzers en spiegels zitten er voor de sier op en de telefoon is belangrijker dan wat er om hen heen gebeurd.. Man man man :/
 
Vandaag lekker met de motor naar t werk, kom ik bijna aan gaat een of andere malloot voor m'n neus keren op de weg.. mooi wat extra m'n remmen kunnen uittesten en die werkten prima gelukkig.
pfff...

Ik was gisteren blij dat ik op de ongemotoriseerde fiets was toen een schoolmeisje dat ik aan het inhalen was afsloeg zonder enige vorm van kijken of een handje uitsteken. De schade bleef nu beperkt tot een deuk in mijn laptop, had er niet aan willen denken wat er gebeurd zou zijn als dit op de motor was gebeurd.
 
Ja koekblikker inderdaad. En als je dan eenmaal stilstaat dan stoïcijns me aankijken wat ik in vredesnaam aan het doen ben.. of ik even door wil rijden. Heel bijzonder..
Iedereen maakt wel eens een foutje en dit liep goed af, maar ik had toch een andere reactie verwacht.
 
[afbeelding]

Afgelopen weekend de hypermotard verruild voor zijn stamvader een multistrada 1100s ff comfi toeren. Stuurt ook best leuk met die ohlins en een lekker brommetje uit de termignoni mooi weertje was het afgelopen weekend hiervoor

Foto mag in de OP ipv de hyper
👍 mooi ding hoor👍 wordt tijd voor een Kawasaki 😁
 
Afgelopen weekend weer heerlijk gereden. Voor zij die nog niet hebben gereden, wel goed om even je bandenspanning te checken na de winterstalling. Wereld van verschil en niet onbelangrijk :Y
Gisteren nog even een rondje gemaakt met een mooi groepje, een RC8 een Panigale een Z750 en mijn S1000RR.

Zaterdag trouwens nog even bij TT motoren geweest in het nieuwe pand, netjes geholpen (mag dan ook gezegd worden). Vroeg om even mee te kijken naar mijn verlichting en ze wisselde meteen even een lampje om het e.e.a. te checken. :t

Bij mooi weer de komende tijd nog wat mooie routes uitvinden in de omgeving de komende tijd. Ken de meeste rondjes in de buurt wel geloof ik :+


Aha! Was u dat!! :W

Heeft u de BMW dealer nog even gebeld??
 
Aha! Was u dat!! :W

Heeft u de BMW dealer nog even gebeld??

U? ;)
Nee ik heb zelf de zekeringen nogmaals nagelopen nadat de dealer dat ook al zou hebben gedaan :N . Een zekering (van 7,5) was stuk, die heb ik vervangen en het grote licht doet het weer. Nu even kijken of ik de lamp voor het normale licht er uit kan krijgen en kan testen, ik hoop/denk dat die lamp kapot is.
Dan maar even kijken naar iets van een goede LED lamp . Inmiddels een Philips H7 bluevision erin gezet en alles doet het weer.
 
Laatst bewerkt:
Gistermiddag nog even over de IJsseldijk gereden vanaf Hattem richting Welsum, helaas hebben ze nu de dijk zo verlegd dat het echte bochtenwerk er wel uit is :N . Jammer, ik ben er bij Heerde maar afgegaan en Welsum niet eens bereikt. -O-
 
Snelheid wordt bepaald door de voorrijder, en hij/zij zal proberen de groep bij elkaar te houden. Als je pech hebt dat opa met een slakkengangetje rijdt dan gaat de snelheid omlaag. Over het algemeen zal er uiteindelijk wel ingehaald worden waardoor opa aan de staart van de groep eindigt en er uiteindelijk enigzins sportief doorgereden kan worden.
Hier een filmpje van toursessie in 2011 met een club van MF038. Hier heb ik ook een ronde of twee klem gezetten achter opa waarna ik op 1:18 weer 'op jacht' kan naar de rest van de groep.

Qua geluidsnormen, er wordt niet gemeten voor je de baan opgaat maar er is een meetpunt op het achterste rechte stuk. Als je daar teveel herrie maakt zul je van de baan gehaald worden tijdens de sessie of wordt je na de sessie te horen gegeven dat je geen volgende sessie mee mag doen als je niet wat aan het geluid doet.
Op een circuit rijden lijkt me best lastig verkijk je je niet snel op een bocht?
Of dat je juist totaal niet goed de bocht in kunt schatten en steeds verkeerd uitkomt ?

Of gaat dat eigenlijk beetje automatisch..
 
Op een circuit rijden lijkt me best lastig verkijk je je niet snel op een bocht?
Of dat je juist totaal niet goed de bocht in kunt schatten en steeds verkeerd uitkomt ?

Of gaat dat eigenlijk beetje automatisch..

Dat heb ik persoonlijk eerder op de weg dan op het circuit. Circuit is heel overzichtelijk, breed, lijnen zijn meestal vrij duidelijk en je hebt alle ruimte voor corrigeren (bij de rondetijden van een doorsnee amateur tenminste). Rij je binnen 5 seconden van het baanrecord, dan wordt het wat krapper ;)
 
Op een circuit rijden lijkt me best lastig verkijk je je niet snel op een bocht?
Of dat je juist totaal niet goed de bocht in kunt schatten en steeds verkeerd uitkomt ?

Of gaat dat eigenlijk beetje automatisch..

Hoe doe jij dat op de openbare weg?

Wanneer je de voorrijder volgt kan er inprincipe niks mis gaan.
Die rijd meestal de ideale lijn.
 
Hoe doe jij dat op de openbare weg?

Wanneer je de voorrijder volgt kan er inprincipe niks mis gaan.
Die rijd meestal de ideale lijn.
Misschien geeft een camerastandpunt een iets vertekend beeld, lijkt nogal plat zegmaar :P
Dat je helemaal niet kan zien hoe de bocht loopt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan