Triumph Street Triple topic deel 24

Tadaaa


Nog 1 camerastandpunt over... maar ik vermoed dat ik daar te lui voor ga zijn om nog wat langere stukjes ermee te onderbreken :+
 
Nice!!! Ziet er goed uit. Welke camera en software gebruik je?

Sinds vrijdag een Remus hexacone black rvs op mijn 2014 STR gemonteerd. Gelijk even een klein filmpje van het geluid gemaakt, met db killer er nog wel in.

 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen, ik lees al enige tijd mee op jullie forum. Ik heb sinds 2 weken mijn rijbewijs en ben bij het zoeken naar een 1e motor verliefd geworden op de looks van de triples (wilde vroeger altijd een duc, maar ja...) Nu ga ik na mijn zomervakantie op zoek naar mijn 1e motor. Ik heb een budget van 4500 voor de motor zelf..

Heeft iemand nog tips voor mij, waar ik op moet letten??
 
Haha.. wordt mijn eerste motor. Moet nog wel wat te dromen overhouden.. :z

Ja dat klopt maar de in verhouding kleine meerprijs van 500-1000 is het absoluut waard om voor een R te gaan.

Ik heb 2 jaar geleden dezelfde keus gemaakt en een R gekocht en geen minuut spijt.
 
@Royalclub bedoelt waarschijnlijk de 765 R, met wat geluk kan je wel een R model (ronde lampen) vinden binnen je budget, wel jammer dat je nu in de zomer zoekt alles is dan uiteraard een stukje duurder.
Ja dat klopt maar de in verhouding kleine meerprijs van 500-1000 is het absoluut waard om voor een R te gaan.

Ik heb 2 jaar geleden dezelfde keus gemaakt en een R gekocht en geen minuut spijt.
 
Laatst bewerkt:
Eens, ik heb in eerste instantie ook een niet R gehad. En geloof me dat is een prima motor en helemaal niks mis mee.
Maar voor het kleine beetje meerprijs een R kopen is het geld absoluut waard.

Al moet ik zeggen dat het grootste verschil voor mij met m'n 70 kilo waarschijnlijk tussen de oren zit.
Wel is er een groot verschil in stabiliteit als ik met mijn vriendin achterop rij, dat is bij de R een stuk lekkerder sturen.
 
Ik lees wat je schrijft, maar is dat voor een beginner ook zo?
En is een motor over een paar maanden echt goedkoper?? Maar ja, wil ik zo lang wachten.. Als ik zelf een beetje op mp kijk, is er een triple vanaf 4200. Een R begint toch pas bij 6000..
 
@Royalclub bedoelt waarschijnlijk de 765 R, met wat geluk kan je wel een R model (ronde lampen) vinden binnen je budget, wel jammer dat je nu in de zomer zoekt alles is dan uiteraard een stukje duurder.

nee, een 675R.. een 765 is nog redelijk vers, laat ze eerst alle kinderziektes er maar uit modificeren.
 
Ik lees wat je schrijft, maar is dat voor een beginner ook zo?
En is een motor over een paar maanden echt goedkoper?? Maar ja, wil ik zo lang wachten.. Als ik zelf een beetje op mp kijk, is er een triple vanaf 4200. Een R begint toch pas bij 6000..

Voor een beginner maar ook een gevorderde is een gewone in mijn ogen prima. Heb zoals gezegt beide gehad en een R is natuurlijk beter want het is de R.
Maar ik heb me op de gewone ook prima vermaakt en met geen motor ooit zo lekker gereden als de Street.

Als jij nu wil rijden en zelf al twijfel of je die R echt nodig hebt zou ik zeggen ga lekker proefrijden op de gewone, rij daar desnoods 2 jaar mee en kijk of het blijft bevallen, rij wat proef op andere modellen en als je ondertussen meer gespaard heb kan je altijd nog een R opzoeken die je past :Y

Links of rechtsom kan je niet verkeerd gaan met een Street Triple :]
 
Dan kijk je niet goed : Street Triple R. Maar 8700 KM, goed onderhouden €5500,-
Particulier, misschien nog wat onderhandelingsruimte, superlage kilometerstand, nette bandjes.
Lijkt me dat je met deze motor weinig kosten gaat krijgen, en je zal geen spijt krijgen dat je toch een R had moeten nemen. (dit had ik wel bij mijn eerste Street Triple)

Lijkt me zo een nette fiets inderdaad!

Haha, dat laatste herken ik :P Had toch naar je moeten luisteren Jeroen :X
 
Ziet er allemaal schitterend uit, maar is toch alweer bijna 6k.is een verschil van 1500 tov een gewone 675... Ja, de R zal best beter zijn, maar het blijft een hoop poen...
 
Ziet er allemaal schitterend uit, maar is toch alweer bijna 6k.is een verschil van 1500 tov een gewone 675... Ja, de R zal best beter zijn, maar het blijft een hoop poen...
Die keuze kan alleen jij maken. Maar kijk wel goed naar de normale street triples qua staat en opties en dan naar de R-versies idem. Zorg dat het prijsvergelijk wel zuiver blijft en verreken km-standen en jaartallen in de prijs. Dan valt het vaak nog meer mee.

Over het algemeen is nu een 'verkeerde' motor kopen duurder dan in één keer de juiste :P

Hoe dan ook zal ook de normale fiets gewoon goed zijn en durf ik het niet als verkeerd te bestempelen, maar ja... je vroeg om input en het algemene beeld is wel helder. Succes!!
 
En wat heb je nou liever, een R ipv een standaard, of 1500 van deze jongens:

UgNFWwB.png


Ik wist het wel hoor!
 
🤣.. jajaja jullie hebben een punt... ga mijn vrouw wel lief aankijken of ik mijn budget mag verdubbelen...🤞

Nou dan nogmaals :P koop een R echt waar! De remmen zijn duizend keer beter en de vering al helemaal (helemaal als je de 80kg over gaat). Ga je de 90 voorbij en zet je de vrouw ook nog eens achterop dan kun je je achterband uit je bilnaad trekken. Ik rij ze regelmatig allebei en de extra investering om up te graden ga je niet redden met 1500e.

Vering is zoooo belangrijk voor een goede fiets :]
 
'k Heb maar even verse remblokjes gemonteerd, na 11888km

Zou je toch verwachten dat je een opmerking daaromtrent krijgt bij een 10Mm-beurt, ipv "tot volgend jaar"... M'goed, het kan weer even voort.

QyV3sbe.png

MZhaom3.png
 
Laatst bewerkt:
Hoi, ik heb sinds 4 maanden mijn motorrijbewijs, en heb een 2018 Street Triple R. Binnenkort ga ik met vakantie met de motor, en daarom heb ik een Garmin Zümo 345 gekocht. Weet iemand of je bij een STR gemakkelijk zelf de bedrading daarvoor naar de accu kunt leiden, zoals peekaa in dit topic suggereert? Klopt het dat als de schroeven aan de voorkant van de benzinetank los worden gemaakt, die een stukje kan worden opgetild zodat de draden door de kabelgoot kunnen worden geleidt waar onder het stuur ook een aantal andere kabels uitkomen? En als ik die schroeven losmaak, dan stroomt neem ik aan niet direct de benzine eruit aan de onderkant? En waar maak ik de kabels dan het handigste aan vast, ik neem aan direct aan de accu (dan zal ik er kabelschoentjes op moeten maken)?
 
Hoi, ik heb sinds 4 maanden mijn motorrijbewijs, en heb een 2018 Street Triple R. Binnenkort ga ik met vakantie met de motor, en daarom heb ik een Garmin Zümo 345 gekocht. Weet iemand of je bij een STR gemakkelijk zelf de bedrading daarvoor naar de accu kunt leiden, zoals peekaa in dit topic suggereert? Klopt het dat als de schroeven aan de voorkant van de benzinetank los worden gemaakt, die een stukje kan worden opgetild zodat de draden door de kabelgoot kunnen worden geleidt waar onder het stuur ook een aantal andere kabels uitkomen? En als ik die schroeven losmaak, dan stroomt neem ik aan niet direct de benzine eruit aan de onderkant? En waar maak ik de kabels dan het handigste aan vast, ik neem aan direct aan de accu (dan zal ik er kabelschoentjes op moeten maken)?
Klopt allemaal volgens mij. Als je het contact uit laat en met je vingers van slangetjes afblijft stroomt er nergens benzine. Om bij de accu te komen zal het zadel er even af moeten ;) maar dat had je zelf vast ook al bedacht. Als je de uiteinden van de voedingskabel stript kun je van de gestripte plus en min draden lusjes maken, die je om de boutjes waarmee de respectievelijke accupolen vastzitten steekt (deze iets losdraaien, daarna weer vastdraaien). Mooier is het natuurlijk om passende kabelschoentjes te gebruiken. Als je de accu loskoppelt: eerst de min (zwart), dan de plus (rood). Monteren in omgekeerde volgorde.

Sowieso wil je wss een paar tyraps gebruiken om de voedingskabel op z'n plek (en uit de weg van al teveel motorwarmte) te houden, want i.t.t. een FZ1 kwam ik bij de Street Triple geen kabelgoot tegen.

Nog mooier zou het zijn om de voedingskabel via het contact te schakelen i.p.v. rechtstreeks aan de accu, zodat er niet continue stroom op je cradle staat. Maar dan zou je je even in het elektrische schema van jouw Street Triple moeten verdiepen. Tenzij er ergens een accessoire-uitgang zit, bijvoorbeeld in het zekeringkastje, maar daar ken ik de Street Triple niet goed genoeg voor. Kun je checken in de user manual: als er ergens een zekering zit voor accessoires, dan kun je e.e.a. daar ook op aansluiten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan