Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb ook weer wat hoor. Willen jullie eens meedenken?

Tijd terug had ik steeds dat mijn tellerkabel uit het dashboard trilde, dus nu met de beurt aangegeven. Monteur heeft de moer die op de teller draait vastgezet met borgingsmiddel (ik vermoed Loctite oid) en nu trilt mijn snelheidsmeter onwijs, plus dat de gereden en aangegeven snelheid en dus afstand niet meer kloppen. Als ik 4000 toeren rijd in de 6e versnelling, zit ik zo rond de 80 km/u gps snelheid, maar waar ik vd week nog rond de 60 op de teller had, heb ik nu nog maar 40 op de teller bij hetzelfde toerental.

Er zijn voor wel wiellagers vervangen en een nieuwe voorband gemonteerd, dus zou het kunnen dat de opnemer in het wiel niet goed meer is, of niet goed meer gemonteerd. De kabel heb ik aan de wielzijde los gehad, dat draait met de hand prima en ik zie de naald ook bewegen. Aan de tellerkant krijg ik m dus niet los, waarschijnlijk eerst de cockpit demonteren (hoe?) Een nieuwe kabel heb ik al besteld, maar hebben jullie een idee wat het is, of moet ik systematisch alles elimineren, omdat het van alles kan zijn?

Vermoedelijk zit er een "slag" in je tellerkabel en kan deze niet goed meer "gladjes" ronddraaien. Doordat de tellerkabel nu vastgelijmd zit, en géén goede slag-omwenteling meer kan maken, schud dáárdoor je héle tellerhuis. Ook van belang is dat de opnemer in het voorwiel niet te strak wordt aangehaald. Negen van de tien keer draai je dáárdoor de opnemer stuk.
Vermoed dat de nieuwe tellerkabel evt ook opnemer de oplossing is.
 
Sorry, de Div blijft, dus de Superflip-up ook ;-)
Divje blijft dienst doen als woon-werkfiets om de Ténéré wat te sparen en krijgt nu een extra grote beurt, incl. linksysteem en kleppen stellen. 160.000km en de motor loopt nog zo soepel als een naaimachientje. Ik heb er zelf een ton opgezet en ze heeft nooit verzaakt. Kan het niet over mijn hart verkrijgen haar te dumpen ;-)

@Wuppie, van harte gefeliciteerd met je prachtige :] Yamaha Tenere 1200.
En bevalt tie, ziet er wel héél stoer uit met die grote koffers. Kun je een hoop in kwijt. Véél veilige en plezierige kilometers ermee.
Wat verbruikt deze aan brandstof?
Héél verstandig dat je de Div 900 aanhoud, "loopt" altijd, een probleemloze motor en ampers onderhoudskosten.
Groetjes, Motormuisie.
 
Ik ben even langs gereden, wiel los gehaald en het schijfje dat het wormwiel aandrijft is compleet ingesleten. Nu geeft de meter ook nog max 20km/h aan ..
 
@Wuppie, van harte gefeliciteerd met je prachtige :] Yamaha Tenere 1200.
En bevalt tie, ziet er wel héél stoer uit met die grote koffers. Kun je een hoop in kwijt. Véél veilige en plezierige kilometers ermee.
Wat verbruikt deze aan brandstof?
Héél verstandig dat je de Div 900 aanhoud, "loopt" altijd, een probleemloze motor en ampers onderhoudskosten.
Groetjes, Motormuisie.
Ben je bij @Wuppie op de thee geweest @motormuisie? Ik wou die Tenere ook wel 's zien, heb wat teruggebladerd hier, maar niks gevonden. Of staat ie op een Tenere-draadje?
 
Ben je bij @Wuppie op de thee geweest @motormuisie? Ik wou die Tenere ook wel 's zien, heb wat teruggebladerd hier, maar niks gevonden. Of staat ie op een Tenere-draadje?

full

full


*D
 
Yep, cardan. Ik vond ze vroeger ook niet mooi, maar ik vind het allroad model en de koffers tegenwoordig juist wel mooi. Zou ook niet staan, andere koffers. Andere kleur ok, maar wel dit model. Ook heel praktisch zo'n bovenlader. Maar niet heel veel meer ruimte dan de FJR. Wat dat betreft wint de Div het riant met 3x50 liter. Dus met kamperen toch ook een bagagerol achterop.
 
Hallo,
Ik wil naar een XJ 600 Div gaan kijken maar in de advertentie staat 35 kw. De eigenaar weet dit niet en kan niets op de papieren vinden. Hoe kom ik erachter of de motor geknepen is?
Ik moet vanuit Spijkenisse naar Amersfoort om te kijken maar om dan naar een dealer te rijden en op de testbank zetten zie ik niet zo zitten.
Is er een andere (snelle en makkelijke) manier als aspirant koper?
 
Als de eigenaar dit niet weet maar wel in zijn advertentie zet.... weet ik al genoeg.

Standaard istie 10kW te veel
 
Op marktplaats kun je kiezen uit een paar categorieen voor de motor, de zwaarste categorie is die van 35 kW, zwaarder kun je niet kiezen. Vandaar dat je bij ook nog veel zwaardere motoren ook wel 35 kW ziet staan.
Misschien is zo het (eventuele) misverstand in de wereld gekomen als je dat als onoplettende verkoper hebt aangeklikt.
 
Hallo,
Ik wil naar een XJ 600 Div gaan kijken maar in de advertentie staat 35 kw. De eigenaar weet dit niet en kan niets op de papieren vinden. Hoe kom ik erachter of de motor geknepen is?
Ik moet vanuit Spijkenisse naar Amersfoort om te kijken maar om dan naar een dealer te rijden en op de testbank zetten zie ik niet zo zitten.
Is er een andere (snelle en makkelijke) manier als aspirant koper?


Toen ik nieuwe inlaatrubbers moest hebben, was daar keuze uit 35kw of 47kw, dus daar zou je het aan kunnen zien misschien, danwel onbegrensde erin zetten?
 
Volgens RDW is het gewoon 45Kw.Dus dat is dan opgelost.
Bedankt voor de reacties. Ik weet in ieder geval dat er veel leven in het Diversion forum zit.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb in het verleden al eens een Diversion 600 gehad maar dat was een wrak wat ik gelijk heb weggedaan.
Nu kan ik aan een andere komen.

€ 825,00
Kilometerstand : 71.000 km
Bouwjaar : 1993
banden, ketting, tandwielen, uitlaat , accu in goede staat.
voorzien van een 12 volts aansluiting op het stuur voor een navigatiesysteem,
handvat verwarming

Ik weet dat ze motorisch onverwoestbaar zijn maar moet ik nog op specifieke zaken letten? Buiten de gebruikelijke dingen om die je nakijkt bij een occassion, zoals keerringen, lagerspeling, uitlaatrook, etc.?
 
Hallo,

Ik heb in het verleden al eens een Diversion 600 gehad maar dat was een wrak wat ik gelijk heb weggedaan.
Nu kan ik aan een andere komen.

€ 825,00
Kilometerstand : 71.000 km
Bouwjaar : 1993
banden, ketting, tandwielen, uitlaat , accu in goede staat.
voorzien van een 12 volts aansluiting op het stuur voor een navigatiesysteem,
handvat verwarming

Ik weet dat ze motorisch onverwoestbaar zijn maar moet ik nog op specifieke zaken letten? Buiten de gebruikelijke dingen om die je nakijkt bij een occassion, zoals keerringen, lagerspeling, uitlaatrook, etc.?
Er komt wel een doorwrochte reactie van @motormuisie, ff geduld ;)
 
Er komt wel een doorwrochte reactie van @motormuisie, ff geduld ;)

Nou nou...motorisch onverwoestbaar....

Ik vind het aan de hoge kant qua prijs, is het bij een dealer?

Je hebt het over een motor van 24 jaar oud, kan goed zijn maar deze heeft toch al wat km's erop zitten, denk aan remschijven, ketting, remblokken, voorvork, uitlaatsysteem ed.
 
Laatst bewerkt:
https://www.marktplaats.nl/a/motore...ce270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=8

Deze is het. Staat: banden, ketting, uitlaat, accu in goede staat.
Dus eigenlijk moet ik ff proefrijden en op vreemde geluiden letten, de remschijven nakijken op randen en de uitlaatpot kijken of die hard is.
Verder het gewone zoals bij iedere occassion, remblokken, voorvorkkeeringen, verlichting, etc.

Prijs kan hoog zijn maar ik kan hem ruilen voor mijn 32 jr oude Suzuki Madura. Ik wil van de cruiser af en een gooi en smijt toerfiets.
 
Even goed naar de uitlaat kijken of de collector nog goed is en niet lekt cq verrot is een vervanging daarvoor is duur.
Tankdop open en kijken of het pijpje wat het lekwater moet afvoeren niet lek cq verrot is.
Voor de rest eigenlijk probleemloze motoren rij er al een jaar of tien mee rond tja een pk kanon is het niet maar dat kan eigenlijk nergens meer
 
Ja hoor, onverwoestbaar. Als je een Div kapot wilt hebben moet je 'm doodknuppelen. Mijn 900 uit '97 heeft er nu 160.000km op zitten en me nooit laten staan. Behalve die keer dat ik dacht dat er meer in de tank zat dan er echt in zat, mijn fout :+
Heeft net een grote beurt gehad, is net een naaimachientje maar liep daarvoor ook al als een zonnetje. Beurt zonder bijzonderheden. Is alleen binnenkort weer aan nieuwe bandjes toe.
Onvoorstelbaar hoe soepel het ouwetje nog rijdt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 3 jaar een Diversion 600 gehad, 1 keer benzine lekkage gehad, toen alle benzineslangen vervangen en ik heb hem 2 maanden geleden (ongeveer) verkocht met een kapotte dynamo/regelaar/draadbreuk (een van die 3) omdat ik over ben gestapt op de Diversion 900 :)

Die laatste heb ik nog weinig op kunnen rijden, maar het is me nu al wel duidelijk dat de 900 gewoon een erg prettige fiets is :) De mijne heeft trouwens nu 116.000km. Als ik de post hier boven me lees kan mijne er dus nog wel even tegenaan :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan