Honda PCX 125/150 deel 5

Als ik het goed begrijp, komt de TT op de 12 volt.
Maar volgens mijn inzien kan dit niet, daar moet nog een omvormer tussen wat de 12 volt naar 5 volt brengt.
Ik gebruik de omvormer van TT, maar het kan ook een andere zijn als er maar 5 volt uit komt.

Gr. Jan

Op mijn tomtom rider mount staat 12V. Enige 5V wat ie kan hebben is via de micro usb aansluiting. En daar doet ie niks mee op de motor.

Mocht je niks kan en klaar hebben, zou ik een waterdichte sigaretten aansteekplug aansluiten op de 12V geschakeld. En dan een 12V male aanstekerplug van tomtom gebruiken
 
Een motorzaak in de buurt gevraagd wat een nieuwe achterband kost of wat een door mij geleverde band monteren kost.
90,50 incl montage voor "een mihelin band" en een losse kost 37,50 om te monteren incl een nieuw ventiel :o :X
Ik ging er stiekem vanuit dat dit maar 15, mogelijk zelfs 20 euro zou kosten. Ik demonteer het gehele wiel dus het gaat echt om enkel de band wisselen.
Ik hoop dat een amdere zaak reageert met andere cijfers.
Op zich vind ik 90 euro incl montage niet heel raar overigens, de city kost bij frank 58 euro en de pilot 52.
 
Ik dacht iets van 75€ te hebben betaald voor een citygrip achterband inc montage en ventiel (iets wat sommige niet doen) wel in België
 
ik vind op zich 90 niet gek maar de montage prijs is wat me verbaasd.
monteren zou zeker lukken maar om het te doen zonder balanceren vind ik wat raar. daarbij ben ik sterk afhankelijk van de PCX, ik ga ermee naar mijn werk.
 
Een citygrip kost bij oponeo 47 euro, gratis thuis bezorgt.
Zelf ff omleggen?
Stelt niets voor.
Balanceren hoeft niet.

:^

Ver van wegblijven. Ik ga sowieso nooit naar een motorzaak voor banden. Zelf bestellen en euromaster voor opleggen en balanceren. (Voor mn speed triple)

Pcx band hoeft niet gebalanceerd te worden. Dus ik verwacht 10,- of max 20,- te betalen voor het opleggen.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat ik het aandurfd nog, niet balanceren. Mogelijk in de toekomst.
2e bedrijf, een Dunlop voor 74 euro inclusief montage. Losse montage kost 25 euro.
Deze prijzen vind ik een stuk fatsoenlijke .aar wat vinden jullie van Dunlop op de pcx?
 
Ik betaal gemiddeld 110 euro voor montage op losse velg (voor en achterband)
Michelin citygrips heb ik op de pcx en op de Yamaha majesty 250.

Op beide is niet gebalanceerd en beide sturen strak. Geen trillingen o.i.d.

Ik heb Dunlops op de Honda Innova. Het is een wat hardere band met prima eigenschappen in zowel droge als natte omstandigheden maar komt niet in de buurt van de michelin qua (city)grip. 😁
 
Super, dank je. Qua grip zal ook Dunlop voor mij prima zijn, ik heb de fabrieksbanden er nog onder en ik merk niets van de negatieve punten van die band. Ik rijd toch wel erg voorzichtig in de regen dus ach.
 
Bedoel je die IRC banden?
Ik kon daar (dacht ik) ook prima mee overweg maar ik spinde voor een stoplicht toen het regende bijna onderuit. Diezelfde dag nog een keer in een bocht en de dag erna heb ik er citygrips onder laten leggen.

Zowel op de pcx als de majesty hebben deze de perfecte eigenschappen in alle weersomstandigheden. Hierdoor durf ik de gehele band te gebruiken waardoor ze dus mooi rond blijven en ze lang mee gaan.

Dunlops zijn verder prima banden hoor. Het is een 100% beter alternatief dan de IRC's.
 
Ja irc.
Ik heb er dus helemaal niets mee gehad, totaal geen negatieve ervaringen. Wel houd ik in mijn achterhoofd dat anderen dit wel hebben gehad en dus rijd ik heel voorzichtig.
full

full

Voor nog 3mm op de middengroef gemeten, achter ongeveer in het midden nog 2mm, kmstand 12.300, gekocht met 4700km. Geen idee hoeveel mm er nieuw opzit maar aangezien ik dit tussen 23 mei en vandaag al behoorlijk wat kms gemaakt heb denk ik dat het geen maanden meer zal duren voor er nieuwen op moeten.
 
Ik ben wat minder angstig, op de trophy heb ik 100km gereden met een band waarop de glimmende deeltjes zich al lieten zien. Dat was uit nood en ga ik niet weer doen natuurlijk. Maar bij mij is de band pas versleten als het profiel helemaal verdwenen is.
 
Ik heb de Heidenau winterbanden er nog steeds onder liggen. (€ 110 voor 2 geloof ik) montagekosten geen idee, kan ze wel zelf bestellen en legt garage ze erom. Overigens zou ik eens vragen bij een scooterzaak in de buurt voor die banden montage. Ik laat mijne onderhouden bij een scooterzaak. Lekker goedkoop (in vergelijking met een gelikte motorzaak)
 
Laatst bewerkt:
Supet idee! Ga ik eens even doen.

Edit: er is verschil tussen slijtnokjes en de rest van de band. De slijtnokjes zijn geloof ik 1,6mm. Is de eis voor motoren niet 1mm, bij auto's is het inderdaad 1,6mm. Ik heb nog even dus
 
Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat ik het aandurfd nog, niet balanceren. Mogelijk in de toekomst.
2e bedrijf, een Dunlop voor 74 euro inclusief montage. Losse montage kost 25 euro.
Deze prijzen vind ik een stuk fatsoenlijke .aar wat vinden jullie van Dunlop op de pcx?

Das geen gekke prijs. Gemiddelde band kost rond de 5 tienjes.
 
Een achterband plaatsen is wel nog wat werk. Uitlaat, driehoek ophanging en velg demonteren. Nieuw ventiel. Als een bandencentrale dat kan doen voor 10€ steekt hij er aan toe.
Bij een auto is het net iets gemakkelijker
 
Ik geloof dat de meesten het hier hebben over een los wiel. Dus geen boutjes moertjes, de werkplaats krijgt de motorscooter niet eens te zien.
 
Laatst bewerkt:
Een los wiel is idd wel iets anders.
Bij mij dus 75€ Michel citygrip achterband inc montage en ventiel.

Op banden moet je niet besparen, het is het enige contact met de baan. Als je met iets anders contact maakt is het te laat. 🤯
 
Een los wiel is idd wel iets anders.
Bij mij dus 75€ Michel citygrip achterband inc montage en ventiel.

Op banden moet je niet besparen, het is het enige contact met de baan. Als je met iets anders contact maakt is het te laat. 🤯
Het is uiteraard niet zo zwart wit. Ik had op de trophy contigo banden. Niet bepaald de duurste banden en ook zeker niet de besten.
Waar ik het mee eens ben is dat prijs niet het eerste criterium is. Een band moet eerst goed zijn, daarna zo goedkoop mogelijk.
Ik houd voor het gemak aan wat frank verkoopt, die handelt niet in rommel. Naast de bekende merken is er voor ons ook mitas en avon. Die laatste is duidelijk goedkoper, mitas zit in de zelfde prijsklasse als de bekendere merken.
Ik houd het overigens wel bij de bekendere merken als conti, bridgestone, michelin enz.
 
Eindelijk contact met maksor, dit is zijn antwoord:
Alleen rollen 20x15 15 Gr of ook met meer top Vario v211501 met 15 gr
Ik vroeg om lager toerental om zo hopelijk het verbruik te drukken rond de 90 km/h.

Dit is een beetje in strijd met wat er hiet op het forum gezegd wordt, ik geloof dat hier sliders als beste optie worden vermeld.

Gelijk, vooruitlopend, een montage vraag.
Ik heb ergensgelezen dat je het beste de rollen tegen over elkaar kunt plaatsen met een gelijk gewicht. Ik neem aan dat dit betekend dat er minimale verschillen zijn tussen elk rolletje.
Ik kan tot op 0,001 gram precies wegen dus ik ga het eens bekijken, hoeveel verschil er zit tussen de rolletjes. Maar kan iemand dit verhaal bevestigen of is het onzin?
Op zich, het zal geen kwaad kunnen om het toch te doen natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Ga aub voor dr pully sliders 15gr.
Bij een pcx 150 na 2014 zorgt dat voor een lager toerental. Bij mij daalde het verbruik, nam de top toe van 108 naar 116-118

Heb ze er nu een paar duizend kilometer in zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan