Bo Bendsneyder deel 2

Bo zit in een kut situatie ,...een jaar laten wennen aan de moto2 die nu met Honda blokken rijd en volgend seizoen met 3 cilinder Triumph,...ja dat is niet gunstig ,...of wel dat hij er dan ineens staat omdat iedereen moet wennen aan dat blok , en wat doen de nu goeie frames het ten opzichte van nu Honda blokken met straks de triumph blokken...het tij kan zomaar keren.

Ja blijft lastig. En wat jbt zegt snap ik ook: Krijgen Nederlanders net zoveel kans als racehelden uit landen waar de motormarkt veel groter is? Nou nee dus. Maar we hebben het ermee te doen. En dan is het toch mooi om tegenwoordig meerdere keren per jaar op Assen Nederlandse helden te zien rijden. Dat is wel eens anders geweest. En hopelijk voor Bo gaat hij alsnog puntjes pakken om zodoende een contract voor volgend seizoen af te dwingen.
 
Toch zag ik in de training dat gedrag dat je niet wilt zien bij Bo. Hij rijdt vaak langzaam in de rondte om een plekje te zoeken tussen snelle mannen of iets dergelijks. Ook tegen het einde van de qualificatie. Kop naar beneden en gas erop! Als ze voorbij willen moeten ze hun best doen.
 
Laatst bewerkt:
Toch zag ik in de training dat gedrag dat je niet wilt zien bij Bo. Hij rijdt vaak langzaam in de rondte om een plekje te zoeken tussen snelle mannen of iets dergelijks. Ook tegen het einde van de qualificatie. Kop naar beneden en gas erop! Als ze voorbij willen moeten ze hun best doen.
Hij is te sociaal en wil geen snelle mannen in de weg rijden ....idd als je sneller ben ga je er maar langs.
 
Hij kan toch beter een sleepje zoeken door achter een snellere aan te gaan, dan voor een snellere uit te rijden...

Die snellere komt er uiteindelijk toch wel voorbij en dan is je rondje ook verpest.
 
Wat is dit zonde na zo'n goede Wup en met zo veel uitvallers had hij zeker in de punten kunnen rijden.

Inderdaad wat zonde zeg...
begreep dat ze vanmorgen terug zijn gegaan naar de standaard Achterbrug en die voelde meteen veel beter. Jammer dat hij zijn goede warm Up niet om heeft kunnen zetten in een goede race..
 
Inderdaad wat zonde zeg...
begreep dat ze vanmorgen terug zijn gegaan naar de standaard Achterbrug en die voelde meteen veel beter. Jammer dat hij zijn goede warm Up niet om heeft kunnen zetten in een goede race..
Geeft wel vertrouwen voor de toekomst, want die Wup was by far zijn beste sessie van dit seizoen.
 
Toch zag ik in de training dat gedrag dat je niet wilt zien bij Bo. Hij rijdt vaak langzaam in de rondte om een plekje te zoeken tussen snelle mannen of iets dergelijks. Ook tegen het einde van de qualificatie. Kop naar beneden en gas erop! Als ze voorbij willen moeten ze hun best doen.


Ben dus niet de enige die dat ziet, BO vecht er niet voor !!
Als hij denkt aansluiting te pakken dan is dat een seconde te laat en is hij ze na 2 bochten gewoon kwijt.
Rondjes trappen en als het moet in je 1tje een tijd neerzetten
 
Ik weet niet meer waar ik het las, maar het lijkt er op dat ze wat gevonden hebben.
Bo begon met 1,6 sec achterstand op de 1e op vrijdag.
Zaterdag 1 seconde achterstand op de 1e.
In de warm-up 0,6 seconde achterstand op de 1e.
 
Wat ik begreep hebben ze de oude achterbrug er weer in gedaan.

Gelezen dat ze gisteren nog getest hebben en hij dezelfde tijden reed als in de warm-up
 
Laatst bewerkt:
Toppertje :} Ik blijf Bo steunen ook al wordt hij allerlaatste. Dat hij erbij is ondanks alles is al een prestatie op zich!

Dat is ook zo Tet, maar dat betekend niet dat je niet kritisch mag zijn. Hij is idd een toppertje, maar ook een winnaar. Meedoen is niet belangrijker dan winnen in de topsport.
 
Stukje over Bo op Speedweek.de

De Nederlander Bo Bendsneyder, 2015 winnaar van de Red Bull MotoGP Rookies Cup, zal in 2018 zijn eerste Moto2-seizoen voor het Tech3-team wagen. In 2019 wil hij deel uitmaken van het Moto2-project van Tech3 en KTM.
In de eerste zes races van het seizoen 2018 heeft Bo Bendsneyder nog geen punten behaald met de Mistral 610 Tech3 Moto2-machine. "Het is best moeilijk in de Moto2-klasse omdat het niveau erg hoog is en alle rijders heel dicht bij elkaar staan. Je moet altijd hard pushen. Vanaf de eerste training. Als je in het begin wat tijd verliest, mis je het hele weekend. Het is een veeleisende klasse, maar zo leer je veel als een bestuurder. Ik vorder echter stap voor stap », zei de 19-jarige.

Bendsneyder vervolgde: "Ik moet nog steeds weten hoe ik een Moto2-machine moet besturen. Vooral op het gebied van remmen en glijden. Dat is het belangrijkste voor mij om op dit moment te verbeteren. Je rijdt met de Moto2-machine minder bochtsnelheid en glijder in de bochten. Je moet je ook meer concentreren op het gebruik van de gashendel. »

De Nederlander denkt al aan zijn toekomst. Het Moto2-team van Tech3 zal, net als de MotoGP-ploeg, zich in 2019 bij KTM voegen. Het doel van Bendsneyder is om in 2019 te strijden voor Tech3 en terug te keren naar KTM. Bendsneyder bracht twee jaar door in het Moto3-team Red Bull KTM Ajo na zijn KTM-seizoen in de Rookies Cup. Als rookie scoorde hij daar al twee podiumplaatsen, maar moest hij het team verlaten na een zwak seizoen in 2017.

Volgt 2019 de terugkeer van Bendsneyder naar KTM? "Ik hoop het. Ik hoop het echt. Ik weet nog niets specifieks. Daar hebben we nog niet over gesproken. Natuurlijk heb ik ook de bijbehorende resultaten nodig om mezelf hier nog een jaar aan te bevelen. Het hangt van mij af. Ik hoop binnenkort een contract te tekenen. Maar je weet nooit wanneer het zal werken. Nu moet ik laten zien dat ik het kan. Dan kunnen we de gesprekken opnemen. Ik zou heel graag weer een KTM mogen besturen. Voor 2019 heeft Tech3 een heel goed pakket met KTM. Het is duidelijk dat de machine zeer concurrerend is. En ik heb altijd een goede relatie gehad met de jongens van KTM. Ik weet niet wat er gaat gebeuren, maar hopelijk zal ik deel uitmaken van dit project, "vertelde hij SPEEDWEEK.com.

Wat merk je als waarnemer bij de KTM? "Ik zie dat KTM wat meer problemen heeft met de zachte achterband terwijl Kalex erg goed is in de snelle bochten. Dat is waarschijnlijk te wijten aan de verschillende kenmerken van dit chassis. »

Heb je spijt van iets in je carrière? Waar zie je jezelf over vijf jaar? "Nee, niet echt. Ik hoef nergens spijt van te hebben. Over vijf jaar zou ik graag deel uitmaken van het MotoGP-klasse Tech3 KTM-team », lachte de Nederlander.

Bo Bendsneyder: «2019 wieder auf KTM? Gerne!»/Moto2 SPEEDWEEK
 
Terug
Bovenaan Onderaan