Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het probleem klinkt voor mij als dat je verkeerd schakelt. Je hoort niet terug te schakelen als je stilstaat. Als je begint te remmen is het de bedoeling dat je bij aankomst bij het stoplicht in zijn 1 stil komt te staan.

Je versnellingsbak bestaat uit tandwielen die ronddraaien tijdens het rijden en mede door die motie in elkaar kunnen grijpen. Als je stilstaat, draait er niks rond. Als je dat dan toch doet ben je min of meer gewoon de boel in elkaar aan het trappen. Bij het loslaten van de koppeling komt de motie weer op gang in de versnellingsbak, daarom gaat dit dan 'soepeler'.

korte samenvatting: Er is niks mis met je motor. Je doet het verkeerd. Bij het afremmen schakel je terug, bij stilstand sta je in zijn 1 of neutraal.
 
Ik moet toegeven na het posten van deze vraag dat ik hieraan heb gedacht ja en toen al een beetje een idee had dat dit niet zo'n hele slimme vraag was. 9 van de 10 keer schakel ik ook allang terug voor het stoplicht om op de motor af te remmen, maar het viel mij gewoon op dat hij niet zo soepel naar zijn 1 gaat als ik dat niet doe, wat nu logisch lijkt.

Wat ik wel merk is dat de motor soms zo zacht als boter schakelt en soms wat rauwer en dan heb ik het over het pookje en niet over hoe de motor reageert, is hier een logische verklaring voor? En is er een mogelijkheid om de motor altijd zo zacht als boter te laten schakelen?
 
Ik zou het niet wegzetten als een stomme vraag. Ergens gewoon een misverstand in geslopen.

Ik ken de versnellingsbakken van de MT07/XSR700/Tracer700 ook niet anders dan boterzacht. Ik denk dat je er soms te lang over doet, maar daar komen een boel variabelen bij kijken om daar een sluitend antwoord op te geven.

Wat ik je adviseer om in te verdiepen is schakelen zonder koppeling.
 
Kijk dit zijn de betere tips! Binnenkort even oefenen :P Thanks

Ik ga vandaag even de kettingspeling controleren en de ketting insmeren, wellicht dat dat iets uitmaakt.
 
Je kan eens naar dit filmpje kijken:

Zou iets met de sensor kunnen zijn als ie het echt niet goed aangeeft.

Maar inderdaad, ik schakelde wel gewoon terug zodat ie enkel bij stilstand van 2 naar 1 gaat.
 
Laatst bewerkt:
Morgen allemaal, zal mij even voorstellen.

Mijn naam is Omar, na ruim 2 jaar rijervaring met de auto wou ik iets wat meer vrijheid en plezier geeft, waardoor ik de keuze heb gemaakt om te beginnen met rijlessen. Hopelijk ben ik klaar in september.

Uiteraard wil ik een MT-07 (voornamelijk om het geluid), echter zou ik wel eerst een paar 07's willen horen met verschillende uitlaten (Akrapovic Titanium en SC Project S1).

Iemand die dit geen probleem zou vinden? Zou het erg waarderen.

Woon dichtbij Amsterdam, vind het geen probleem om eventueel naar Utrecht of Flevoland te gaan om het te horen.
 
Laatst bewerkt:
Hi Omar, en welkom!

Voor uitlaatgeluiden zou je deze video kunnen bekijken, geeft een best goed beeld vind ik.


Ik heb zelf de Akrapovic Titanium Exhaust onder mijn MT zitten. Die zat er gelukkig al bij toen ik hem kocht. Bij mij zit de db-killer er nog gewoon in, maar de vorige eigenaar heeft hem 'iets gemodificeerd' waardoor hij net wat dikker klinkt. Zonder db-killer is gewoon asociaal luid en dat ben ik dus niet van plan.

Ik zou voor je kunnen kijken of ik mijn uitlaat op film kan zetten voor je. Langskomen gaat niet echt, want ik woon in West-Brabant.

Succes met je rijlessen!
 
Morgen allemaal, zal mij even voorstellen. :r

Mijn naam is Omar, na ruim 2 jaar rijervaring met de auto wou ik iets wat meer vrijheid en plezier geeft, waardoor ik de keuze heb gemaakt om te beginnen met rijlessen. Hopelijk ben ik klaar in september.

Uiteraard wil ik een MT-07 (voornamelijk om het geluid), echter zou ik wel eerst een paar 07's willen horen met verschillende uitlaten (Akrapovic Titanium en SC Project S1).

Iemand die dit geen probleem zou vinden? Zou het erg waarderen.

Woon dichtbij Amsterdam, vind het geen probleem om eventueel naar Utrecht of Flevoland te gaan om het te horen.
Lees hier toevallig even mee omdat een maatje een mt heeft.

https://www.youtube.com/watch?v=l8h_r3kIuuk

Kan je vertellen dan de Akra in het echt in ieder geval heerlijk klinkt!
 
Beetje aan de prijs voor dat beetje gewichtsbesparing.
Een goede Gel accu zou ook prima voldoen.
Bij mij doet de onderhoudsvrije Motobatt kanarie het nog prima
als ik mijn sleutels niet op het contact laat zitten....
 
Ik zou het niet wegzetten als een stomme vraag. Ergens gewoon een misverstand in geslopen.

Ik ken de versnellingsbakken van de MT07/XSR700/Tracer700 ook niet anders dan boterzacht. Ik denk dat je er soms te lang over doet, maar daar komen een boel variabelen bij kijken om daar een sluitend antwoord op te geven.

Wat ik je adviseer om in te verdiepen is schakelen zonder koppeling.
Verdiep je eens in een quickshifter. Minder schadelijk dat iedere keer toetental zoeken en doen + je kunt vilgas houden
 
Lees hier toevallig even mee omdat een maatje een mt heeft.

https://www.youtube.com/watch?v=l8h_r3kIuuk

Kan je vertellen dan de Akra in het echt in ieder geval heerlijk klinkt!

Thx, dat is wel een gelikte comparison video. ik ga waarschijnlijk gewoon voor de akra, weet niet zeker of ik zonder db ga rijden maar de db aanpassen gaat op zijn minst gebeuren.

Hoor ook zo vaak dat die motor met akra ongelooflijk dik is, over SC heb ik echter nooit wat gehoord van bekenden, zelfs niet met andere motoren.
 
Thx, dat is wel een gelikte comparison video. ik ga waarschijnlijk gewoon voor de akra, weet niet zeker of ik zonder db ga rijden maar de db aanpassen gaat op zijn minst gebeuren.

Hoor ook zo vaak dat die motor met akra ongelooflijk dik is, over SC heb ik echter nooit wat gehoord van bekenden, zelfs niet met andere motoren.

Dit is mijn MT op de rollerbank. Dan kun je mooi mijn Akrapovic horen (met modded DB-killer) in het gehele toerengebied *O* :

 
Laatst bewerkt:
Toerental zoeken? Schadelijk? Ik denk dat het je niet geheel juist is aangeleerd.

Ben het met Dave eens.
Toerenbereik van MT is niet heel groot en daarom best simpel
om aan te leren. Gaat bijna vanzelf na verloop van tijd.
En met mijn SC-Project doe ik bijna alles op gehoor:)
 
Laatst bewerkt:
over SC heb ik echter nooit wat gehoord van bekenden, zelfs niet met andere motoren.

Er zijn hier een aantal lieden met een SC Project uitlaat, waaronder ik. Foto's staan een heel stuk in de historie van deze thread. Geluid is (ook) super, en de prijs is wat gunstiger maar nog steeds niet goedkoop.
 
Sja wat moet ik zeggen? Blijft mooi zwart? Goed geluid? Ben er heel erg blij mee.
full
 
Laatst bewerkt:
Heb ook de Akra gereden en die heeft een heel mooi diep geluid!

De Sc-Project heeft een wat feller geluid wat vooral naar voren komt
als je de MT wat doortrekt. Je kan er beschaaft mee rijden als je hem
laag in zijn toeren laat rijden. Dat komt dus weinig voor bij mij:)
Al het bovenstaande is met DB killer.
Zonder DB killer is voor mij not-done dat tikt toch wel het aso aan.

Ik kan mij ook niet vinden in alle filmpjes en het geluid daarbij..
Je moet het live meemaken wat je mooi vind.
Ik heb zeker geen spijt van de Sc-Project.
Wel liet de levertijd nogal te wensen over.
Dat schijnt normaal te zijn bij die italianen.
Eenmaal binnen was ik dat al weer snel vergeten.
De kwaliteit is erg goed tot nu toe.
Ik heb nog geen enkel vreemd plekje kunnen vinden op de uitlaat.
En hij zit er toch al een tijdje op.
Moet ik wel zeggen dat ik mijn motor altijd binnen stal.
En zeker 1 keer in de 2 weken een poets beurt geef.

Succes met je keuze.
 
Wat ik zie bij mijn maatje is dat de akra erg mooi aansluit op de lijnen van de motor, afwerking echt super en inderdaad een prachtige diepe grom.

Wat betreft het schakelen hier boven, lijkt me dat een bak gewoon goed moet schakelen, doet hij dat niet moet je naar een dealer gaan en het vragen.
Lijkt me onverstandig om dan maar zonder koppeling te gaan schakelen...daarmee is het probleem niet weg.

( en ik weet waar ik het over heb want voor ik mijn huidige quickshifter had schakelde ik ook zonder koppeling op.
Terug niet want dat is wel degelijk een riskant iets voor je bak, zeker als je niet wat wat je doet! )

In mijn ogen dus gewoon even langs een dealer gaan :Y
 
Sja wat moet ik zeggen? Blijft mooi zwart? Goed geluid? Ben er heel erg blij mee.
[afbeelding]
Poosje geleden kreeg ik een foto toegestuurd van een maatje van mij uit Delft. Die is groot fan van de MT-07. Hij kwam een MT-07 tegen op straat en vroeg mij of ik wist van wie die was. Op dat moment niet, nu realiseer ik mij dat deze van jou is.
 
Ik werk midden in het oude centrum van Delft.
Daar staat hij bijna altijd voor de deur tijdens werk.
Mijn collega's hebben hier zicht op.
Per dag stoppen er altijd wel een aantal mensen om
er naar te kijken hoor ik van mijn collega's:)
 
Ik werk midden in het oude centrum van Delft.
Daar staat hij bijna altijd voor de deur tijdens werk.
Mijn collega's hebben hier zicht op.
Per dag stoppen er altijd wel een aantal mensen om
er naar te kijken hoor ik van mijn collega's:)
Is ook een toffe fiets om te zien. Of je nu gek bent van motoren of niet. Jeukt bij mij ook nog steeds om er weer een te halen.
 
Een tijdje geleden heb ik in het forum het gehad over het ombouwen van een 35KW MT-07 naar volvermogen. Volgens mij was het technisch mogelijk aangezien het motorblok hetzelfde is, alleen teruggevoerd. Ik heb contact gehad met de dealer (Gebben) en nou blijkt het niet mogelijk te zijn. Het gaat om een 2016 MT-07 die af fabriek 35KW is. Dat was een Euro 3 motor. Yamaha heeft alleen voor de Euro 4 motoren een kit gemaakt om van 35KW naar volvermogen (55KW) te gaan. Dus alleen voor 2017 en nieuwer is de MT-07 officieel om te bouwen.

Het plan was eigenlijk om de MT te houden en er nog een paar jaar op rond te rijden, maar heb hem toch ingeruild op een Kawasaki Z900. Even op gereden en dat beviel mij super, lage zit, breed stuur en plenty power. Mijn advies is dan ook als je een A2 rijbewijs hebt, kijk goed als de motor ook later echt om is te bouwen.

Achteraf gezien had ik het anders gedaan, door bijvoorbeeld een volvermogen MT door de dealer terug te laten voeren, zodat het er later weer afgehaald kan worden. Maar ondanks dat heb ik heel veel plezier gehad op de MT-07 en kan hem dan ook aan iedereen aanbevelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan