Welke garagevloer kiezen?

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.594
36.109
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Niet zeker waar dit het beste thuis hoort dus maar in techniek aangezien hier alle sleutelaars zitten.

Leuk huis met garage gekocht waar nu een kale cement dekvloer in ligt en waar ik graag wat mooiers in wil. Het gaat om 45,12 m2 met een tussen muur (1/3 deel en een 2/3 deel).

Eisen:
Vloeistof dicht (als in, makkelijk op te ruimen als ik eens wat knoei)
Niet te duur
Hard genoeg dat er eens wat op kan vallen (sleutelruimte)


Opties:
Epoxy coating (veel voorwerk, waar het eindresultaat sterk vanaf hangt)
PVC klik tegels (makkelijk, vaste duidelijke prijs, motieven mogelijke)
Gewone tegels (vrij duur, laten plaatsen)
Betonverf (slijt te snel)
????



Persoonlijk neig ik naar de PVC tegels. Vooral omdat het makkelijk zelf te doen is en je er een leuk motief mee kan aanbrengen met verschillende kleuren.
Iemand ervaringen hiermee? Want er zijn nogal verschillende leveranciers van 6-16 euro per m2.

Maar kom maar op met jullie suggesties!
 
Laatst bewerkt:
Niet zeker waar dit het beste thuis hoort ...
Misschien in het renovatie topic? Weet niet of je daar al actief bent?

Voor moet een garagevloer gewoon stevig zijn, en liefst donker, zo zie je het vuil niet te veel. Dat zouden desnoods zelfs gewoon (donkere) betontegels/dallen mogen zijn. Stoepetegels/dallen zoals dat bij ons ook wel eens genoemd word. Al zou ik ze in de garage wel voegen. En liefst donkergrijze ipv lichtgrijze.

Nadeel is wel dat die niet afwasbaar zijn, en olie erin trekt en dus onherroepelijk plekken met zich mee brengt.

Een gepolijste betonvloer zou voor mij ook al voldoende zijn. Dat is min of meer afwasbaar.

Maar ik ben momenteel nog niet toe aan het leggen van een garagevloer, dus ik volg hier nog wel wat om ideetjes op te doen *D
 
Misschien in het renovatie topic? Weet niet of je daar al actief bent?

Voor moet een garagevloer gewoon stevig zijn, en liefst donker, zo zie je het vuil niet te veel. Dat zouden desnoods zelfs gewoon (donkere) betontegels/dallen mogen zijn. Stoepetegels/dallen zoals dat bij ons ook wel eens genoemd word. Al zou ik ze in de garage wel voegen. En liefst donkergrijze ipv lichtgrijze.

Nadeel is wel dat die niet afwasbaar zijn, en olie erin trekt en dus onherroepelijk plekken met zich mee brengt.

Een gepolijste betonvloer zou voor mij ook al voldoende zijn. Dat is min of meer afwasbaar.

Maar ik ben momenteel nog niet toe aan het leggen van een garagevloer, dus ik volg hier nog wel wat om ideetjes op te doen *D

Zal er later eens kijken al is dit iets meer motor gerelateerd.

Heeft iemand enig idee of motoren die op zo'n verrijdbaar bokje op hun middenbok staan nog willen rollen op de geklikte PVC-tegels?
En of ze na weken op dezelfde positie geen deukjes achterlaten?

Voor het gebruik van assteunen en andere piek belastingen word ondersteuning aangeraden. Bokjes mogen geen probleem zijn.
Qua rollen verwacht ik ook niet maar ik weet niey hoe makkelijk dat ding nu al te verrollen is.

W&B products, clickdeck 500x500! Heb ik ook liggen in mijn garage is simpelweg super! Betaalbaar, snel geleverd, zonder naad en zo in elkaar te leggen. 100% tevreden!

36 euro per m2 vind ik niet betaalbaar...
 
Ik heb ook in mijn kleine schuurtje die kliktegels liggen, zogenaamd vloeistofdicht en ook een duur merk, maar die gaan echt kapot, zeker als het ook koud is, die link die ik deelde zijn echt een slag beter.
 
Ik heb ook in mijn kleine schuurtje die kliktegels liggen, zogenaamd vloeistofdicht en ook een duur merk, maar die gaan echt kapot, zeker als het ook koud is, die link die ik deelde zijn echt een slag beter.

Wat gaat eraan kapot dan?

Die hebben alleen geen prijzen online dus vraag ik naar als het zover is.
 
de gedeeltes waar je ze mee aan elkaar klikt en je trapt er doorheen als het echt koud is, geen verwarming.
zelfs als ik de raceauto erin reed hoorde je ze scheuren, die waren van swiss trax, echt niet goedkoop zeg maar.
Ik heb de dichte traanplaatversie, de open tegels van swisstrax zijn stukken beter, gebruiken raceteams heel veel op het circuit.
Maar je kan het beter in een keer goed doen en wat meer uitgeven.
Extra gebakken tegels bij een outletstore blijft het goedkoopste.
Die heb ik in mijn werkplaats en werd intensief gesleuteld, bevalt prima.
 
Laatst bewerkt:
...
Zal er later eens kijken al is dit iets meer motor gerelateerd.
...
Maar evengoed verbouwing gerelateerd ;)

Dus, verbouwing EN motor gerelateerd, dus hoort daar zeker thuis :Y
Ben er zeker van dat je daar ook welkom bent.

En anders geen probleem uiteraard, als we je hier ook kunnen helpen is dat even goed natuurlijk ;)
 
hier zie je de tegels, ligt inmiddels 11 jaar.
file.php
 
de gedeeltes waar je ze mee aan elkaar klikt en je trapt er doorheen als het echt koud is, geen verwarming.
zelfs als ik de raceauto erin reed hoorde je ze scheuren, die waren van swiss trax, echt niet goedkoop zeg maar.
Ik heb de dichte traanplaatversie, de open tegels van swisstrax zijn stukken beter, gebruiken raceteams heel veel op het circuit.
Maar je kan het beter in een keer goed doen en wat meer uitgeven.
Extra gebakken tegels bij een outletstore blijft het goedkoopste.
Die heb ik in mijn werkplaats en werd intensief gesleuteld, bevalt prima.

Nu komt er in mijn garage toch geen auto, maar dat is niet wenselijk. RaceDeck heeft 10 jaar garantie, ook handig.
Het leuke aan die pvc dingen is dat je er ook leuk kleur mee in de vloer brengt. Gekleurde tegels zijn er niet zoveel ben ik bang.

Dillemma's dillemma's!
 
Maar evengoed verbouwing gerelateerd ;)

Dus, verbouwing EN motor gerelateerd, dus hoort daar zeker thuis :Y
Ben er zeker van dat je daar ook welkom bent.

En anders geen probleem uiteraard, als we je hier ook kunnen helpen is dat even goed natuurlijk ;)

:)

Kom iig even buurten later. Nu nog even andere bezigheden.
 
Als je bang bent, dat de scheur groter wordt of nog werkt, deze volgieten met renovatie hars van Uzin. Je vult de scheur en de hars impregneert ook het beton, zodat het een sterk geheel wordt.
 
Nu komt er in mijn garage toch geen auto, maar dat is niet wenselijk. RaceDeck heeft 10 jaar garantie, ook handig.
Het leuke aan die pvc dingen is dat je er ook leuk kleur mee in de vloer brengt. Gekleurde tegels zijn er niet zoveel ben ik bang.

Dillemma's dillemma's!


Jij moet nodig eens een tegelstore binnenwandelen, kleuren zat.
 
denk is aan marmoleum 2m breed op rol zo lang als wilt ideaal je kunt er krik op zitten
mooi kleuren jaren gehad en nu weer op zoek naar de nodig m2

om erg leuke motieven in te maken 8-)

auto's en motorfietsen eroverheen gehad
 
Laatst bewerkt:
Heb 3 jaar geleden ook gekozen voor PVC tegels en ben er heel tevreden over. Zeker ook over het gemak. Binnen 2 uur na aankoop van het spul kan je garage helemaal opgeknapt zijn.
Ik had het via rubbermagazijn.nl aangeschaft en volgens mij betaalde ik daar niet de hoofdprijs....
 
Heb 3 jaar geleden ook gekozen voor PVC tegels en ben er heel tevreden over. Zeker ook over het gemak. Binnen 2 uur na aankoop van het spul kan je garage helemaal opgeknapt zijn.
Ik had het via rubbermagazijn.nl aangeschaft en volgens mij betaalde ik daar niet de hoofdprijs....

Let op: het is zeer belangrijk dat de PVC vloertegels op een egale ondergrond gelegd worden, anders kan het kliksysteem van de PVC vloertegels aangetast worden. De kliktegels zijn niet geschikt voor (permanent) buitengebruik ivm de hoge temperatuurwisselingen. Niet olie-/benzine bestendig!
 
O ja, nog ff een tip. Als je een nieuwe band hebt, even een maand of wat een krantje onder die band als je de vloer vlekkeloos wilt houden. Anders loop je de kans dat je met een nieuwe band precies onder het raakvlak een bruine waas krijgt die je er moeilijk uit krijgt. Verder zijn de PVC kliktegels niet besmettelijk of kwetsbaar. Een stuk gereedschap laten vallen ofzoiets kan echt geen kwaad.

* zolang je maar geen burnouts maakt *
 
Als je bang bent, dat de scheur groter wordt of nog werkt, deze volgieten met renovatie hars van Uzin. Je vult de scheur en de hars impregneert ook het beton, zodat het een sterk geheel wordt.

Check

Jij moet nodig eens een tegelstore binnenwandelen, kleuren zat.

Zelfs blauwe tegels? Hmmm, nog nooit tegen gekomen.

denk is aan marmoleum 2m breed op rol zo lang als wilt ideaal je kunt er krik op zitten
mooi kleuren jaren gehad en nu weer op zoek naar de nodig m2

om erg leuke motieven in te maken 8-)

auto's en motorfietsen eroverheen gehad

Die kende ik nog niet, ga ik ook ff Googlen.

Ik heb een gevlinderde betonvloer. Super straks, glad en zeer slijtvast. Ligt er inmiddels 20 jaar in, zwaar gebruikt en vertoont nauwelijks/geen slijtage :t

Ben bang dat dat nog steeds veel te makkelijk olie aantrekt?

Qua isolatie niets. Want garage is nieuwbouw, isolatie zit onder cementdekvloer. Vloertegel dikte en de specie tegellijm is net aan 1 cm hoger op cementdekvloer.

Ah ke, ja bestaande bouw bij mij.

Je hoeft er niet aan te likken, je ademt het in. In Duitsland mag je geen pvc vloeren meer leggen, die in China gemaakt zijn. Er wordt teveel mee gerommeld.

Duidelijk, dat willen we niet dan.

Let op: het is zeer belangrijk dat de PVC vloertegels op een egale ondergrond gelegd worden, anders kan het kliksysteem van de PVC vloertegels aangetast worden. De kliktegels zijn niet geschikt voor (permanent) buitengebruik ivm de hoge temperatuurwisselingen. Niet olie-/benzine bestendig!

:^
Juist wat ik wel moet hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan