Welke H4 koplamp?

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.118
8.244
Assen
Zo.. vanaaf voor het eerst in lange tijd met de xj900f in het donker gereden.. (en de motorflo-navi is nu echt stuk.. die ging een eigen leven leiden...)
De lichtopbrengst van de koplamp viel me wat tegen..
zijn er lampen die - werkelijk- wat meer opbrengst hebben?
Hebben jullie een aanrader voor me?
 
Is Xenon nog een ding anno 2024? Had dat op mijn CBF600 ter vervanging van de H7 lampjes.. en dat gaf echt een bak licht.

Mits je het goed af kan stellen ook niet verblindend.

En anders idd. een led kitje.
 
Ligt aan de leeftijd van de rijder. Ik had in 1988 een gloednieuwe XJ900F gekocht en de koplamp beviel toen prima. Tegenwoordig is geen enkele lamp goed genoeg voor mij. Ook de af-fabriek LEDs van mijn huidige auto en motor niet. Ik heb me er maar bij neergelegd. LED H4 vervangers in een reflector heb ik niet zo'n goede ervaring mee. LED H7 met projectorlens gaat nog wel. Je zou een Philips MotoVision kunnen proberen. Iets meer oranje.

Oh ja, en H4R Xenon. Waarbij de R staat voor reflector. Het probleem bij alle felle lampen is dat de spot op de weg helderder wordt maar voorbij die spot zie je geen nog moer.
 
Kan er altijd extra spots op zetten.. alleen heb je 99% van de tijd geen reet aan in het verkeer.. Want die zet je alleen aan op een weg in the middle of nowhere waar geen hond komt.
 
Ik gooi er ook ‘wat’ tekst erin:

Bij mijn VFR heb ik ooit de oude lampen vervangen door die dure Philips extreme lampen (h7), de grootlicht lampen binnen een jaar stuk…..|(

Op naar de Action en setjes gekocht voor 2,49 ofzo en wat denk je….jahoor de grootlicht lampen gaan nu al 3 jaar mee. Heb inmiddels 4 setjes op voorraad…..je weet maar nooit….:+

Bovendien lichtbeeld is goed volgens mij.

In mijn hobby auto heb ik wel Philips extreme lampen erin die wel jaren mee gaan….:?

Kortom, beetje geluk moet je hebben.
 
..duss even naar automaterialenzaak voor een 'echte koplamp? Ik heb geen idee wat er nu in zit..
Edoch een vraagje.. Meestal zijn de 55/65Watt?

Doed, misschien later suffe vraag over navigatie..
 
Dat zegt men, dat die voor de auto sneller stuk gaan in een motorfiets door de trillingen. Heb het nooit geprobeerd en altijd maar gewoon de moto versie gekocht. Prijs is ongeveer gelijk volgens mij.
Zelf nog nooit gedaan en ook nog nooit een stukke koplamp gehad in de motor geloof ik.

Wist niet eens dat er een motor versie was :o
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
..duss even naar automaterialenzaak voor een 'echte koplamp? Ik heb geen idee wat er nu in zit..
Edoch een vraagje.. Meestal zijn de 55/65Watt?

Doed, misschien later suffe vraag over navigatie..
Wat is een echte… :? ….automaterialen zaken hebben vele merken en nog mooiere kreten op de dozen. Koop eentje die binnen jouw budget ligt en plaatsen. Die gegarandeerde branduren geloof ik wel…of niet.

Deze heb ik ze gekocht bij de Action, 55W, merk Grundig was vroeger een Duitse gerenommeerde radio en buizen fabrikant. Net als Sylvana , Philips, Osram, RCA etc….Biedt het garantie voor de toekomst neuh, maar ze al langer mee dan die Philips lampen die ik gekocht heb. Zal ondertussen chinees zijn maar dat boeit mij niet…..

image.jpg
 
Laatst bewerkt:
mijn ervaring met die lampen van action is dat je eigenlijk na de lamp erin zetten je koplamp moet afstellen.
Heel vaak zit het gloeigedeelte scheef in de lamp(=afkeur) de ene keer komt het licht net voor je bumper en de andere keer boven in de boom .
Over welke merk lamp heb jij het?
Met die philips lampen van de Action hoef ik geen (auto-)koplamp af te stellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan