Motor updaten met Hill Start Systeem

Bouw-Mart

Rookie
12 mrt 2017
1
0
Om in de bergen, en heuvels gemakkelijker weg te rijden ben ik benieuwd of er iemand is die een Hill start systeem kent die op een motor geplaatst kan worden. Ik ben benieuwd of hier iemand ervaring mee heeft.
 
Grappig, dit soort reacties hoorde je 25(!!!) jaar terug ook toen BMW met ABS op motorfietsen kwam.
"Flauwekul, dat kan ik zelf veel beter, alleen voor ouwe lullen die niet kunnen remmen" etc etc.

Verandering is eng.
Dat blijkt maar weer eens.
Daarnaast lijkt het ook tegenstrijdig dat de producent van motorfietsen die populair zijn bij de oudere garde tegelijkertijd de producent is van de meest geavanceerde systemen op motorfietsen.

Maar over nog eens 20 jaar komen de jappen met veel bombarie aankondigen dat ze hill assist hebben ontwikkeld en dan is het ineens faaaantaaaaastiesch en had niemand het willen missen.

Geen kritiek op je reactie,maar héb je ooit al eens in de situatie gestaan dat je hill assist nodig had? Abs, tractiecontrole, actieve ophanging vind ik allemaal super maar hill assist op een motor?
 
Heren, en misschien dames,

Dit is de techniek afdeling, de OP vraagt niet naar het nut maar vraagt naar oplossingen.

Ik kan niet bij de OP in de broek kijken om te zien of er misschien een been ophoudt bij de knie. Misschien een idee om het gezever ergens anders te houden? Off topic lijkt me een goede locatie.

db
 
Ik zit nog steeds te wachten op een corner-assist, zodat ik zonder enige vaardigheid keihard door de bocht kan. 8-)
En wat dacht je van een wheely-assist.

Gezien de steeds hoger leeftijd van de motorrijder zie ik eerder heil in een kraan, op de plaats van de topcase, die opa van zijn rollator rechtstreeks op zijn zadel zet, gecombineerd met zijwieltjes die vanaf een bepaalde snelheid omhoogklappen. Wel automatisch natuurlijk *D
 


Gezien de steeds hoger leeftijd van de motorrijder zie ik eerder heil in een kraan, op de plaats van de topcase, die opa van zijn rollator rechtstreeks op zijn zadel zet, gecombineerd met zijwieltjes die vanaf een bepaalde snelheid omhoogklappen. Wel automatisch natuurlijk *D
Ik heb meer aan zijwieltjes die vanaf een bepaalde snelheid omlaag klappen.
 
Heren, en misschien dames,

Dit is de techniek afdeling, de OP vraagt niet naar het nut maar vraagt naar oplossingen.

Ik kan niet bij de OP in de broek kijken om te zien of er misschien een been ophoudt bij de knie. Misschien een idee om het gezever ergens anders te houden? Off topic lijkt me een goede locatie.

db

Bedankt, je hebt gelijk. Interessante discussie maar zouden we niet hier moeten willen voeren :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan