KTM super duke 1290 R - deel 3 - ''Unleash the Beast!!!''

Status
Niet open voor verdere reacties.
Paar jaar terug op een RCN camping gezeten met 7 man, daar 3 huisjes gehuurd, tegen over ons waren wat van die wielreners, mannen s'ochtens al helemaal hyper strak in het het pak aan het heen en weer aan springen, terwijl wij onze ogen nog open moesten doen. :Z
We een mooi schouwspel om dat te zien vertrekken als je aan een onbijtje zit.
De fietsen gaan mee de slaapkamer in. :X

Alpe du huez is leuk om een keer gezien te hebben,maar daarom heen liggen best leuke ander routes.

Als het aan mij ligt ook alleen beetje zwaar tillen
 
Wat een verschil , net akramap geladen beest is nu echt wakker *O*

Nu nog ff plaatjes scoren ,of een knikker erin , niet normaal wat een gepop dat is me te veel nu :o
 
toch raar dat iedereen hier toch zegt dat het niet nodig is ! ik ben blij dat je het wel hebt gedaan, zo zie je maar!
 
Ik heb vandaag de airbox/snorkels open gemaakt (met de dremel) en een K&N erin gestoken.
Tevens de SAS en de calister verwijderd.
Morgen netjes afwerken en de lipo accu erin.

Volgende stap is de uitlaatklep softwarematig uitzetten en de hele handel verwijderen (incl lambda)en daarna ga ik ook voor de akramap.
Misschien staat hij dan een tikkie rijk maar das prima
 
Als er iemad zich nog een Arrow decat cadeau wilt doen ( niet gehomologeerde versie ) heb een nieuwe die weg mag, andere plannen. 260 euro incl verzending, heb je hem vrij snel ipv soms wel langere levertijden.
 
Wat een verschil , net akramap geladen beest is nu echt wakker *O*

Nu nog ff plaatjes scoren ,of een knikker erin , niet normaal wat een gepop dat is me te veel nu :o

Maakt het zoveel verschil, Denuff? Ik ga morgen de Arrows decat er onder zetten. De akra map moet ik dan nog een keer even een afspraak voor maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag de airbox/snorkels open gemaakt (met de dremel) en een K&N erin gestoken.
Tevens de SAS en de calister verwijderd.
Morgen netjes afwerke


Foto's van de aanpassing? Benieuwd welk stuk er is weg gehaald.
Niet bang dat de motor hierdoor armer gaat lopen ?
 
Foto's van de aanpassing? Benieuwd welk stuk er is weg gehaald.
Niet bang dat de motor hierdoor armer gaat lopen ?
Het is nog niet helemaal naar mijn zin en het is nog niet klaar maar daarna zal ik wat fotos posten.
Strak eerst wat weerstanden halen om de sasklep enz weg te kunnen halen.

Hij zal iets armer lopen maar daar is de akramap dus voor
 
Maakt het zoveel verschil, Denuff? Ik ga morgen de Arrows decat er onder zetten. De akra map moet ik dan nog een keer even een afspraak voor maken.

Wat ik meteen merkte , hield een beetje in standaard vooral onder en midden , was net of ie ff twijfelde ......vanaf 4000tpm
Nu pak ie meteen op met akra map en knallen niet normaal bij gas dicht , dus snel de sas eraf demperwol leeft niet lang zo.
 
Wat ik meteen merkte , hield een beetje in standaard vooral onder en midden , was net of ie ff twijfelde ......vanaf 4000tpm
Nu pak ie meteen op met akra map en knallen niet normaal bij gas dicht , dus snel de sas eraf demperwol leeft niet lang zo.

Morgen ga ik rondje proberen, kijken of ie ook zo knalt zonder akra map :+
Heb je de akra slip-on er ook al op? zit daar ook demperwol in?
 
De open luchtfilterbox:
540.jpg

De bovenste gaten en de gaten in de snorkels zijn nu afgedekt met filterschuim omdat er anders veel vuil na binnen kan komen.

De klep van de SAS is van staal en redelijk zwaar, deze heb ik verwijderd en een plug voor gemaakt met een 20K ohm weerstand.
De calisterklep is erg licht en laat ik lekker zitten, scheelt weer 40E aan pluggen.
Met wat slangen gepuzzeld en ik heb nu mooi 2 aansluitingen om de injectie te cynchroniseren zonder de tank te hoeven verwijderen.
540.jpg


Met de LiPo erbij ruim 5 KG bespaard *O*
540.jpg
 
Laatst bewerkt:
5kg is aardige besparing! Binnenkort full titanium uitlaat? Carbon wielen? Seat cover? Duosteps er vanaf?

Maak je bij de bovensete 2 openingen ook nog iets?
Ik zou er gaasje voor maken zoiets als voor op de snorkels zit.
.
 
Laatst bewerkt:
5kg is aardige besparing!zeker, grootste deel is de accu, wat een blok lood was dat Binnenkort full titanium uitlaat? nope, te duur, te makkelijk/niet uniek, te kwetsbaar, achterwiel is niet goed zichtbaar en vind die blauwe gloed niet goed bij oranje/zwart passen Carbon wielen?misschien, maar worden waarschijnlijk PVM 10 spaaks....ooit Seat cover?nope, niet supermooi en wil iemand achterop kunnen hebben en/of me tasje Duosteps er vanaf?zou wel willen maar torx zitten muurvast B|

Maak je bij de bovensete 2 openingen ook nog iets? ja, filterschuim, zoals je kunt lezen ;)
Ik zou er gaasje voor maken zoiets als voor op de snorkels zit.er komt nog heel veel rommel door dat gaas dus filterschuim leek me beter
 
Laatst bewerkt:
raar ..in zelfde topic als het filmpje lees ik het volgende

This issue is normal. It's caused by sound generated between pad and disk, when the disks have a pad particle layer laid on them. If you've ridden without generating enough heat to create the layer (bedding and re-bedding), your disks are clean from not having that layer, hence no sound.
It's like rubbing a finger around the rim of a wine glass.

If you look into it, you'll see it's totally normal. You can take it back to KTM all you want, they won't be able to fix this problem (as it's not really a problem, it's an inconvenient noise.)


wat zou er mis zijn met de remklauwen dat je ze moet vervangen ?
ik ken maar weinig fiets waarvan de pads nul contact maken bij het wandelen met de fiets en een slepend geluid maken
 
Laatst bewerkt:
Geen idee. Denk dat de afwijking ook niet zichtbaar is met het blote oog.

Zelf stoor ik me niet echt aan het geluid - remt verder ook gewoon top.
 
Ff klauwen opnieuw uilijnen ,

dus alles los en opnieuw vast ,staat precies hoe in het boekje :t

Zuigers een keer schoonmaken en invetten (met het juiste vet ) helpt ook
 
Laatst bewerkt:
Hey Okkie : inspiratie plaatje, zowel uitlaat als wiel ;)
Misschien niet heel mooi gemaakt maar de plaats en hoek vd demper is wel veel mooier dan standaard locatie.
Kwam het toevallig tegen op mobil.de

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan