KTM super duke 1290 R - deel 3 - ''Unleash the Beast!!!''

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier hetzelfde, ik heb vooralsnog de slip-on van Austin Racing besteld. Kun je zelf samenstellen in titanium of carbon met de eindkap. Komt volgende week binnen.

Zie ook
en afbeelding KTM 1290 SUPERDUKE SLIP-ON

Hi All,

Binnenkort mag ik mijn SDR 1290 R in "gebruik" nemen en ik ben aan het kijken naar een andere uitlaat. Ik wil voor nu nog niets aan de CAT doe. Heb daar geen verstand van en eerlijk gezegd vind ik het complete systeem vervangen nu nog wat te kostbaar.

Ik wil dus graag een demper los kopen, uiteraard wel 1 waar de DB Killer uit kan. Ik zit te twijfelen over de volgende 2 dempers:

SC-Project SC1-R Titanium of de SC-Project Conic Silencer.

Zelf weet ik alleen wat het prijsverschil is maar is er ook iemand hier bekend met eventuele verschillen in geluid / kwaliteit van deze dempers? Is er iemand die een SC demper heeft en daar tevreden / ontevreden over is? Hoe lastig is het bijvoorbeeld om de DB Killer eruit te halen (en terug te plaatsen wanneer nodig)

De Akra slipon vind ik zelf ook erg mooi maar deze is al gauw 300 euro duurder. En ik vraag mij af of ik daar het verschil mee ga merken tussen deze van SC.

Hoop dat jullie mij hierin verder kunnen helpen! (een goede leverancier zoek ik ook nog ;-))
 
Even een vraag over de SUperduke 2017/18. Ik weet dat er allerlei milieu troep op zit maar qua vermogen vind ik het prima.
Wat ik wel heb is dat als ik de op-en afritten rijd en op bij extreme hellingshoeken ik tot en paar keer toe de voorkant kwijt was.
Op zich is het controleerbaar en kan ik het houden door de knie wat vaster tegen het asfalt te drukken maar fijn is het niet.
Ben even bij SO Products geweest en dier verwachte een stroef lopende voorvork (schijnt bij nogal wat SD voor te komen) maar dat is bij de mijne niet het geval.
Volgen SO is de veer van de schterschokbreker te licht voor mij, weeg ca. 85 kg. Nu laat ik de achterschokbreker modificeren.

Zijn er nog meer mensen die hier vergelijkbare aanpassingen hebben gedaan omdat ik er ook het circuit mee op wil. Gaat dus om nieuwe type SD 2017/2018 model.

Iemand een andere stuurdemper erop gezet?
 
Tja . . KTM testdagen, zaterdag op de Duke 790 gereden, had hem al snel in de race modus staan leuk fietsje om mee te spelen. En toen de Duke 1290 R . . wat een beest . . . IK BEN OM.
Nog liefhebbers voor een op en top HD V-Rod van 2003 en een Fireblade van 2002 SC50.
 
@Ridley, Sorage hier heeft volledige Mupo kit geinstalleerd. of hij had ze alvast klaar liggen voor montage.

Stuurdemper heb ik zelf vervangen door een Scotts performance, vooral voor die high speed valving ( vooral tegen het tankslappen voor mij ) en algemeen bij sportief doortrekken dat de voorkant wel eens wat begon te leven.


Subtiele bump, ik heb nog steeds een Austin Gp1R decat te koop. Mag weg voor een goed bod ( nieuw 1350+ ) Je moet er wel voor zijn, geluid is vrij stevig zeg maar.
 
jep mupo kit vandaag eronder gestoken :) moet nog testen!
achterveer is op maat, had een EVO besteld, op gewicht enz
voorkant is beduidend stugger, zelfs in midden van de settings voelt alles al meer "racy"
 
Laatst bewerkt:
Even een vraag over de SUperduke 2017/18. Ik weet dat er allerlei milieu troep op zit maar qua vermogen vind ik het prima.
Wat ik wel heb is dat als ik de op-en afritten rijd en op bij extreme hellingshoeken ik tot en paar keer toe de voorkant kwijt was.
Op zich is het controleerbaar en kan ik het houden door de knie wat vaster tegen het asfalt te drukken maar fijn is het niet.
Ben even bij SO Products geweest en dier verwachte een stroef lopende voorvork (schijnt bij nogal wat SD voor te komen) maar dat is bij de mijne niet het geval.
Volgen SO is de veer van de schterschokbreker te licht voor mij, weeg ca. 85 kg. Nu laat ik de achterschokbreker modificeren.

Zijn er nog meer mensen die hier vergelijkbare aanpassingen hebben gedaan omdat ik er ook het circuit mee op wil. Gaat dus om nieuwe type SD 2017/2018 model.

Iemand een andere stuurdemper erop gezet?

Jawel..... voorvork aangepast door SO en een achterschokbreker laten bouwen door SO.
Andre weet in elk geval precies waar hij mee bezig is.
Als de vering goed staat...... is een andere stuur demper ook niet nodig.
Het voorwiel is bij flink gas geven wel wat levendig.... maar dat is minimaal.
Ik heb in mijn vorige DUKE een WP Competition achter schokbreker gehad... dat beviel prima... maar is wel kostbaar t.o.v. de YSS
 
jep mupo kit vandaag eronder gestoken :) moet nog testen!
achterveer is op maat, had een EVO besteld, op gewicht enz
voorkant is beduidend stugger, zelfs in midden van de settings voelt alles al meer "racy"

Bedoel je met RACY..... stugger ?
Dat is toch het laatste wat je wilt met een brommer op de openbare weg ?
Heb m'n nieuwe R1 indertijd eens op Ohlins gezet....... man, wat een spijt
 
Andre heeft meerdere moteren aangepast voor mij, echt een vakman en ik heb daar alle vertrouwen in. Had alleen niet verwacht dat het voorwiel zou gaan glijden met de standaard WP erop.
Denk dat ik ook meteen de voorvork mee pak, is het maar 1 keer brengen en halen.....;-) Voor op het circuit sowieso wel nodig dus!

Thanks voor uw reactie.

Jawel..... voorvork aangepast door SO en een achterschokbreker laten bouwen door SO.
Andre weet in elk geval precies waar hij mee bezig is.
Als de vering goed staat...... is een andere stuur demper ook niet nodig.
Het voorwiel is bij flink gas geven wel wat levendig.... maar dat is minimaal.
Ik heb in mijn vorige DUKE een WP Competition achter schokbreker gehad... dat beviel prima... maar is wel kostbaar t.o.v. de YSS
 
Dank u voor de reactie. GP1R decat gaat mij net te heftig, ik laat de kat zitten voorlopig.

@Ridley, Sorage hier heeft volledige Mupo kit geinstalleerd. of hij had ze alvast klaar liggen voor montage.

Stuurdemper heb ik zelf vervangen door een Scotts performance, vooral voor die high speed valving ( vooral tegen het tankslappen voor mij ) en algemeen bij sportief doortrekken dat de voorkant wel eens wat begon te leven.


Subtiele bump, ik heb nog steeds een Austin Gp1R decat te koop. Mag weg voor een goed bod ( nieuw 1350+ ) Je moet er wel voor zijn, geluid is vrij stevig zeg maar.
 
Bedoel je met RACY..... stugger ?
Dat is toch het laatste wat je wilt met een brommer op de openbare weg ?
Heb m'n nieuwe R1 indertijd eens op Ohlins gezet....... man, wat een spijt


Jep stugger..net stukje gereden.. en idd te hard voor de openbare weg

maar dat is het mooie aan die kit, staan we gewoon redelijk in het midden van de settings, kan ik alles nog aanpassen, kan ook de preload doen .. dus is geen probleem, plus met die k911 kit kan ik gewoon doppies opendraaien en de veren zachter zetten! ipv andere set veren :)
dus ik kan die net zo zacht zetten als ik wil en terug strakker als ik dagje circuit wil doen :]



dus krijg je een blaadje bij met de standaard setting, kun je wat proberen zonder angst, heb de preload nu wat zachter gezet voor en achter.
compressie voor ook enkele klikken zachter
rebound gelaten voor wat het was.
voelt al stukken beter
achterkant voelde wel zeer goed aan!
 
Laatst bewerkt:
Een veer kun je nooit harder of zachter maken door aan de preload te draaien.
Ook kun je op deze manier niet de rijhoogte (juist) stellen.
Het enige wat je doet is de negatieve veerweg stellen en ongewenst de rijhoogte veranderen.

Wel kun je de demping iets lager zetten om de motor iets soepeler te laten aanvoelen op de weg.

Fyi ;)
 
Laatst bewerkt:
Een veer kun je nooit harder of zachter maken door aan de preload te draaien.
Ook kun je op deze manier niet de rijhoogte (juist) stellen.
Het enige wat je doet is de negatieve veerweg stellen en ongewenst de rijhoogte veranderen.

Wel kun je de demping iets lager zetten om de motor iets soepeler te laten aanvoelen op de weg.

Fyi ;)


Ik zeg niet dat ik de veer zachter maak door de preload in te stellen, de negatieve veerweg veranderen idd, stond net iets te strak nu,waardoor de rijhoogte nietmeer zoals origineel was

Bij de K911 kan je wel de veerkarateristiek aanpassen ( zachter wet set up / harder dry setup )
 
Ik heb de settings van PS-motorrad 2015 overgenomen, daarmee staat de instelling aan de voorkant redelijk "zacht" maar daarmee vind ik het gevoel aan de voorkant wel heel goed.
 
Ff wat anders ,

Iemand die met 16 t ipv 17 tandjes rond knalt ......? volgens mij wat beter voor binnendoor werk .

Ik probeer binnendoor eigenlijk alleen 3 en 4 te gebruiken, soms de 5 (richting de begrenzer in z'n 5 loopt ie al dik over 200, er is geen dijkweg waar ik dat haal).
 
Ik zeg niet dat ik de veer zachter maak door de preload in te stellen, de negatieve veerweg veranderen idd, stond net iets te strak nu,waardoor de rijhoogte nietmeer zoals origineel was

Bij de K911 kan je wel de veerkarateristiek aanpassen ( zachter wet set up / harder dry setup )

lezen blijft moeilijk voor mij ;)
 
Na een lang weekend weg op de motor (1500 km) greep bij mij de koppeling al aan als die vrij kort van het handvat af was. Voordat ik weg ging was het nog helemaal goed. Zal de dealer hier nog een langdurige oplossing voor hebben of zal ik toch naar een Oberon slave cilinder der moeten gaan kijken ?

Bij de 2017 kunnen de knoppen links op het stuur lelijk worden dus dat is ook nog een puntje om op te letten voordat eventueel de garantie er af gaat. Bij mij worden ze al lelijk maar ik wacht sowieso nog tot net voor einde garantie.
 
Na een lang weekend weg op de motor (1500 km) greep bij mij de koppeling al aan als die vrij kort van het handvat af was. Voordat ik weg ging was het nog helemaal goed. Zal de dealer hier nog een langdurige oplossing voor hebben of zal ik toch naar een Oberon slave cilinder der moeten gaan kijken ?

Bij de 2017 kunnen de knoppen links op het stuur lelijk worden dus dat is ook nog een puntje om op te letten voordat eventueel de garantie er af gaat. Bij mij worden ze al lelijk maar ik wacht sowieso nog tot net voor einde garantie.

Bij het model 2016 is dit en bekend probleem........ een revisiekitje voor het koppelingshendel wort onder garantie gemonteerd.
Heeft iets met verkeerde vloeistof te maken.
 
Heb de 16 toch maar erop gezet , omdat ik hem nog had liggen , maar goed ook , want de 17 stond al met de tandjes naar een kant , ketting en kettingwiel achter zien er nog prima uit na 27 k. Morgen stukje rijden als het weer mee zit !
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan