KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Dag mensen :W

In december m'n tuono verkocht en sinds 'n kleine anderhalve week de trotse eigenaar van een KTM 990 SMT uit 2011:

lOgkwqj.jpg


Motor heb ik geïmporteerd uit Duitsland en ik hoop 'm volgende week ter keuring aan te kunnen bieden. Heb in de tussentijd de spiegelverbreders eraf gehaald, LED verlichting onderaan de spiegels verwijderd (iemand interesse?) en komende week ga ik de SAS eraf halen en de secundaire gaskleppen openzetten via tuneecu.

Ik zit alleen te kutten met de kentekenplaat. De houder was aangepast voor de Duitse plaat en met een NL plaat ziet dat er echt niet uit. De vorige eigenaar heeft namelijk de verlichting op de houder eraf gesloopt en de Duitse plaat (langer) erover heen gezet. Zit nu dus met 'n gat, de originele verlichting erin zetten kan niet meer. Ik zoek dus 't liefste een originele plaathouder zodat alles weer proper is.

Op 't internet kom ik geen geschikte alternatieven tegen, komt met name door 't slot onder het achterlicht. Sta desondanks wel open voor alternatieven.

Kan er iemand mij helpen aan een alternatief, of origineel?
 
Laatst bewerkt:
Mooie motor, ik vind die Remus pijpen echt vet!


Dag mensen :W

In december m'n tuono verkocht en sinds 'n kleine anderhalve week de trotse eigenaar van een KTM 990 SMT uit 2011:

[afbeelding]

Motor heb ik geïmporteerd uit Duitsland en ik hoop 'm volgende week ter keuring aan te kunnen bieden. Heb in de tussentijd de spiegelverbreders eraf gehaald, LED verlichting onderaan de spiegels verwijderd (iemand interesse?) en komende week ga ik de SAS eraf halen en de secundaire gaskleppen openzetten via tuneecu.

Ik zit alleen te kutten met de kentekenplaat. De houder was aangepast voor de Duitse plaat en met een NL plaat ziet dat er echt niet uit. De vorige eigenaar heeft namelijk de verlichting op de houder eraf gesloopt en de Duitse plaat (langer) erover heen gezet. Zit nu dus met 'n gat, de originele verlichting erin zetten kan niet meer. Ik zoek dus 't liefste een originele plaathouder zodat alles weer proper is.

Op 't internet kom ik geen geschikte alternatieven tegen, komt met name door 't slot onder het achterlicht. Sta desondanks wel open voor alternatieven.

Kan er iemand mij helpen aan een alternatief, of origineel?
 
Thanks, erg blij mee :) .

Dat was 'n fietslampje, had de vorige eigenaar er al af gehaald. Geen idee waarom 'ie daar zat :')
 
Is dat nu verzekeringswerk? Als in de verzekering betaald de schade die is aangebracht toen ze gestolen waren.

1596439865-fe3f4141.jpg


Hier zitten de remklauwen er nog op?
 
Laatst bewerkt:
Kloten Zen, hoop op een goede afhandeling voor je.


Heeft iemand nog een werkplaatshandboek voor de 990 SM/SMT rond zien slingeren?
Als het iets warmer is wil ik mijn 990 eens heel grondig schoonmaken en dan zou een iets uitgebreider handboek wel makkelijk zijn. Alvast bedankt.
 
Dag mensen :W

In december m'n tuono verkocht en sinds 'n kleine anderhalve week de trotse eigenaar van een KTM 990 SMT uit 2011:

[afbeelding]
:} Wát een mooie motor is dat toch. Die proporties, beetje bullige uiterlijk, die kleurencombi... Ik heb er nog wel eens spijt van dat toen ik een SMT overwoog, ik toch wat anders gekocht heb -O-
 
Dag mensen :W

In december m'n tuono verkocht en sinds 'n kleine anderhalve week de trotse eigenaar van een KTM 990 SMT uit 2011:

[afbeelding]

Motor heb ik geïmporteerd uit Duitsland en ik hoop 'm volgende week ter keuring aan te kunnen bieden. Heb in de tussentijd de spiegelverbreders eraf gehaald, LED verlichting onderaan de spiegels verwijderd (iemand interesse?) en komende week ga ik de SAS eraf halen en de secundaire gaskleppen openzetten via tuneecu.

Ik zit alleen te kutten met de kentekenplaat. De houder was aangepast voor de Duitse plaat en met een NL plaat ziet dat er echt niet uit. De vorige eigenaar heeft namelijk de verlichting op de houder eraf gesloopt en de Duitse plaat (langer) erover heen gezet. Zit nu dus met 'n gat, de originele verlichting erin zetten kan niet meer. Ik zoek dus 't liefste een originele plaathouder zodat alles weer proper is.

Op 't internet kom ik geen geschikte alternatieven tegen, komt met name door 't slot onder het achterlicht. Sta desondanks wel open voor alternatieven.

Kan er iemand mij helpen aan een alternatief, of origineel?

Mooi ding :Y , veel plezier ermee :]

En dat je motor maar snel vuil mag worden, hij glimt nu echt teveel 8-)
 
:} Wát een mooie motor is dat toch. Die proporties, beetje bullige uiterlijk, die kleurencombi... Ik heb er nog wel eens spijt van dat toen ik een SMT overwoog, ik toch wat anders gekocht heb -O-

Ik kan om die reden maar geen afscheid nemen van mijn SMT *O*

En die blinkt ook vaak zo mooi als deze :$
 
Dag mensen :W

In december m'n tuono verkocht en sinds 'n kleine anderhalve week de trotse eigenaar van een KTM 990 SMT uit 2011:

[afbeelding]

Motor heb ik geïmporteerd uit Duitsland en ik hoop 'm volgende week ter keuring aan te kunnen bieden. Heb in de tussentijd de spiegelverbreders eraf gehaald, LED verlichting onderaan de spiegels verwijderd (iemand interesse?) en komende week ga ik de SAS eraf halen en de secundaire gaskleppen openzetten via tuneecu.

Ik zit alleen te kutten met de kentekenplaat. De houder was aangepast voor de Duitse plaat en met een NL plaat ziet dat er echt niet uit. De vorige eigenaar heeft namelijk de verlichting op de houder eraf gesloopt en de Duitse plaat (langer) erover heen gezet. Zit nu dus met 'n gat, de originele verlichting erin zetten kan niet meer. Ik zoek dus 't liefste een originele plaathouder zodat alles weer proper is.

Op 't internet kom ik geen geschikte alternatieven tegen, komt met name door 't slot onder het achterlicht. Sta desondanks wel open voor alternatieven.

Kan er iemand mij helpen aan een alternatief, of origineel?

Ik heb zelf de originele kentekenplaat inc. knipperlichten vervangen door LED exemplaren en een kortere kentekenplaathouder. Ook mijn SMT kwam uit Duitsland. Ik heb alles besteld bij Motozoom en het paste perfect.

EDIT: Highsider Kentekenplaathouder voor KTM 990 SM/SMR/SMT

Mocht je vragen hebben, stuur dan ff een pm.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet haast zeker dat mijn vorige (brave) eigenaar dat niet heeft gedaan heeft laten doen. Dus kom maar op idd.

Bedankt voor de complimenten allemaal. Eerste echte meters moeten nog gemaakt worden, maar als ik de verhalen zo lees komt 't goed.

Ik heb zelf de originele kentekenplaat inc. knipperlichten vervangen door LED exemplaren en een kortere kentekenplaathouder. Ook mijn SMT kwam uit Duitsland. Ik heb alles besteld bij Motozoom en het paste perfect.

EDIT: Highsider Kentekenplaathouder voor KTM 990 SM/SMR/SMT

Mocht je vragen hebben, stuur dan ff een pm.
PB gestuurd, houder besteld. Top.
 
Beste mensen,

Ik heb interesse in een 990 adventure en heb er 1 zien staan bij Boonstra. Nu staat Boonstra niet bekend voor zijn betrouwbaarheid dus vandaar mijn vraag.
Kent iemand die 990 die daar staat?
Ik weet niet of ik naar marktplaats mag linken hier, maar hij staat te koop voor 5400 euro in ureterp.

Alvast bedankt!!
 
Beste mensen,

Ik heb interesse in een 990 adventure en heb er 1 zien staan bij Boonstra. Nu staat Boonstra niet bekend voor zijn betrouwbaarheid dus vandaar mijn vraag.
Kent iemand die 990 die daar staat?
Ik weet niet of ik naar marktplaats mag linken hier, maar hij staat te koop voor 5400 euro in ureterp.

Alvast bedankt!!

Tsja Boonstra zou ook zo maar een TL geweest kunnen zijn :X
Je zou bij Boonstra kunnen vragen naar het VIN nummer en dan naar een KTM dealer gaan om de historie te checken, indien bij KTM dealer onderhouden.
 
Mijn smt heeft 't bij koude start wat lastig. Hij doet 't altijd, en als ie warm is met 1 druk, maar koud moet ik 'm toch echt even opstarten. Niet zoals 't hoort, denk ik. Iemand bekend mee? Of is dat een 'karaktertrek'?
 
Mijn smt heeft 't bij koude start wat lastig. Hij doet 't altijd, en als ie warm is met 1 druk, maar koud moet ik 'm toch echt even opstarten. Niet zoals 't hoort, denk ik. Iemand bekend mee? Of is dat een 'karaktertrek'?

Bij een nieuwe volle accu? De tweecilinder heeft nogal wat peikstroom nodig om zijn slag te kunnen maken.
 
Mijn smt heeft 't bij koude start wat lastig. Hij doet 't altijd, en als ie warm is met 1 druk, maar koud moet ik 'm toch echt even opstarten. Niet zoals 't hoort, denk ik. Iemand bekend mee? Of is dat een 'karaktertrek'?

Wat tok zegt wellicht de accu. De 990 is een accuvreter.

Maar bij m'n eerste 990SMT had ik dat probleem ook, een keertje de 15 minuten reset gedaan (starten 15 minuten stationiar laten draaien, gashandle niet aanraken) en dat werkte. Daarna startte hij koud ook gewoon soepel.
 
Gloednieuwe accu, juist daarom. Die 15 min reset heb ik wel 's vaker gehoord.

Wat reset 'ie precies?
 
Ha mannen, sinds dit weekend ben ik de trotse eigenaar van een KTM 990 SM uit 2008 met 8400 op de teller. De machine loopt zeer soepel, krachtig en geeft veel meer vertrouwen op de weg dan mijn vorige motor. Ik ben er helemaal gelukkig mee! Nu nog op zoek naar aftermarket-dempers want die standaard dingen klinken nergens naar.
Als iemand nog een mooie uitlaat heeft liggen hoor ik het graag! :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan