KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Wat is de gangbare bandendruk voor de conti,s sportattck 3 op de smt. Zat net te meten kwam ik achter op 2,5 uit en voor 2,0. Volgens mij is dat dat te weinig

Ik rij met 2.2 (zowel voor als achter). Dit betreft wel een SMR, weet niet in hoeverre dit uitmaakt.
 
Afgelopen week weer drie dagen Eifel gedaan. Met nieuwe Pirelli Angel GT's. Rijdt echt top! Veel meer vertrouwen dan de Michelin PR4 die er onder zaten.

Ook leuk is om van het asfalt af te wijken. Waar zijn deze hutjes nou voor? Jagers?

jvHZ69Y.jpg
 
Nouja hoe de zaak is maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit. Zal het onderhoud toch zelf doen. Als de prijs maar goed is daar gaat het me meer om 😜 En of hij evt wil inruilen, maar dat was geen probleem 😇. Zat ook al ff te kijken in Duitsland om evt 1 te importeren. Alleen hoe dat met een motor gaat weet ik niet precies. Met bpm en dergelijke.

De info uit: How to: Motor invoeren importeren uit Duitsland en/of België is up-to-date en de site Paul's Fast Guzzi page om de BPM te berekenen is tot op de euro nauwkeurig. Scheelde onder de streep ruim 1000 euro met vergelijkbare modellen die in NL te koop stonden. :t

Tijdsverloop
- 27 september: aanschaf KTM 990 SMT uit 2010 in Duitsland
- 29 september: keuring bij het RDW in Almelo
- 06 oktober: betaling BPM per e-mail
- 10 oktober: kenteken zichtbaar op RDW.nl
- 12 oktober: kentekenbewijs in de bus
- 13 oktober: kentekenplaat is klaar....
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen week weer drie dagen Eifel gedaan. Met nieuwe Pirelli Angel GT's. Rijdt echt top! Veel meer vertrouwen dan de Michelin PR4 die er onder zaten.

Ook leuk is om van het asfalt af te wijken. Waar zijn deze hutjes nou voor? Jagers?

[afbeelding]

Ik denk JA, voor jagers.

In Wales heb ook ik kunnen genieten van het nieuwe setje Angel GT's. Ik vind erg fijne band, ook op slechte weg, in mooie doordraaiers en snelweg. Geen stap verkeerd, maar ook geen regen gezien. Dat testen wel later wel eens :]
 
De info uit: How to: Motor invoeren importeren uit Duitsland en/of België is up-to-date en de site Paul's Fast Guzzi page om de BPM te berekenen is tot op de euro nauwkeurig. Scheelde onder de streep ruim 1000 euro met vergelijkbare modellen die in NL te koop stonden. :t

Tijdsverloop
- 27 september: aanschaf KTM 990 SMT uit 2010 in Duitsland
- 29 september: keuring bij het RDW in Almelo
- 06 oktober: betaling BPM per e-mail
- 10 oktober: kenteken zichtbaar op RDW.nl
- 12 oktober: kentekenbewijs in de bus
- 13 oktober: kentekenplaat is klaar....

Top bedankt voor de info ! Ga hier eens even mee aan het werk.
 
Iemand nog een betrouwbaar adres voor die sas removal kit uit te halen. Want ik heb nu weer het geld terug gekregen omdat zen het niet verstuurd heeft.

Mijn lieve hemel, stop een knikker in die slang en klaar ben je...
 
Ik heb hem er ook onder , goede band bij droog weer , bij regen moet je er om denken dat je niet te schuin door de bochten gaat , anders ga je glijden totaal geen grip op de zijkant ! En qua km valt het tegen !
 
Ik heb hem er ook onder , goede band bij droog weer , bij regen moet je er om denken dat je niet te schuin door de bochten gaat , anders ga je glijden totaal geen grip op de zijkant ! En qua km valt het tegen !

Dat is niet wat de vertegenwoordiger van Dunlop vertelde :P .

Die zei op een RC8 er 9000km mee gereden te hebben en dat hij ook in de regen goede ervaringen had.

Iets met wij van wc eend adviseren...

Heb je ook de 2 versie?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem er ook onder , goede band bij droog weer , bij regen moet je er om denken dat je niet te schuin door de bochten gaat , anders ga je glijden totaal geen grip op de zijkant ! En qua km valt het tegen !

Tsja daar hoef je niet voor doorgeleerd te hebben lijkt me ;) , als je deze vergelijkt met bijvoorbeeld een AngelGT, daarbij is het profiel toch wat anders. Maar da's dan ook een sport/toer band. Deze lijkt me leuk om mee te gummen, maar als allround band minder geschikt. Voorlopig zet die klimaatverandering nog net niet genoeg door, dus op reis kun je altijd natte omstandigheden hebben, lijkt met die Dunlop nie fijn :N
 
Laatst bewerkt:
Iemand nog een betrouwbaar adres voor die sas removal kit uit te halen. Want ik heb nu weer het geld terug gekregen omdat zen het niet verstuurd heeft.
CJ designs. Maar is wel uit Amerika, duurt wat lang en mag elke keer invoerrechten betalen (ook waterpompasje besteld, en volgens mij nog een keer wat) B|

Iemand nog een betrouwbaar adres voor die sas removal kit uit te halen. Want ik heb nu weer het geld terug gekregen omdat zen het niet verstuurd heeft.

Mijn lieve hemel, stop een knikker in die slang en klaar ben je...
Ruimt juist lekker op om het weg te halen. Effectief zijn het echt alleen blindplaatjes, kun je natuurlijk ook zelf iets voor maken.
 
Ruimt juist lekker op om het weg te halen. Effectief zijn het echt alleen blindplaatjes, kun je natuurlijk ook zelf iets voor maken.

Heb ze zelf ook laten snijden uit 5mm alu bij de lasersnijder 'op de hoek'.
Heb heb de tekening en dxf file nog wel voor de liefhebber. :)
 
Anders kan ie zich ook melden op het lc8 forum, denk dat StevenD die nog wel heeft liggen...
 
Geen SM nodig, beetje sliden gaat met die naked 790 ook prima


Yep I know, maar de 790 Duke is geen alles is 1 fiets die geschikt is voor zowel: sportiefrijden, toeren, woonwerk door weer en wind, vakanties met 2 zijkoffers, topkoffer en duffelback, duo rijden :-) en dat alles nog een een beetje betrouwbaar ook. Vandaar de Tracer als opvolger van de 950SM, maar KTM blijft trekken... :)
 
Zaterdag mijn weer smr opgehaald bij Motorcentrum Eibergen.
SAS losgekoppeld en andere mapping geladen. YES wat een verschil.
Kan in eens weer normaal rustig rijden...... Als ik het zou willen dan.

Over twee weken naar Frankrijk met het gezin en dan brengen ze de motor naar de vakantiebestemming zodat ik alleen lekker terug kan rijden! Maatje van me pik ik onderweg op en dan gaan we via Frankrijk, Duitsland, Luxemburg, België terug naar Nederland in 4 dagen. Ik weet niet welk deel van de vakantie ik het leukste ga vinden :-) maar voordeel is dat ik eerst 1,5 week kan uitrusten om daarna 4 dagen lekker te sturen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan