KTM SuperDuke 990 Deel 14

Zou je dat aandurven Folkmar? Als je het Corsaro topic soms leest is de bouwkwaliteit niet bepaald je van het
Wel een dik koppelrijk blok!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de topic niet gelezen, maar was een paar jaar geleden er wel naar op zoek.
De keuze was toen al of een SD of een Corsaro.
Ik zag een mooie SD (de mijne) en ging voor een proefrit. De rest van het verhaal is bekend. (van die 100mtr en verkocht zijn).

Ik ben nog steeds wel nieuwsgierig hoe zo'n Corsaro rijdt.
Schijnt nog wilder dan de SD te zijn. Als je niet uitkijkt gaat zo'n Corsaro met je aan de haal.
Ik hou van een uitdaging :+
Misschien blijft daarom ook wel de 1290 kriebelen (140Nm, 180pk).

Misschien zijn er hier die op beiden gereden hebben.
Er is nu weer opnieuw productie gestart van de Corsaro 1200zz.
 
Vind die zz niet echt mooi, vond de oude Corsaro mooier.
Maar ik zou het zelf niet aandurven ivm regelmatig 'failliet' gaan van Morini en het gebrek aan dealers in NL.
Een onbetrouwbaar ding met twijfelachtige bouwkwaliteit, ok. Maar dan wel graag makkelijk en snel onderdelen te krijgen.
 
tja ik zie bij het corsaro topic toch vaak blokken langs komen die letterlijk open liggen (dus verder dan alleen de kop)

1200 monster, 1098 streetfighter, rsv tuono 1100 of de latere 1000 (van 2011 bouwjaar hoor je ook niet veel goeds....). Denk dat dat de enigste bikes zijn, die in de buurt komen van de 1290 fun factor (wat gewoon de overtreffende trap is, van de al mega hoge funfactor 990).

Mt10 is teveel racer met recht stuur, s1000r ook.
 
tja ik zie bij het corsaro topic toch vaak blokken langs komen die letterlijk open liggen (dus verder dan alleen de kop)

1200 monster, 1098 streetfighter, rsv tuono 1100 of de latere 1000 (van 2011 bouwjaar hoor je ook niet veel goeds....). Denk dat dat de enigste bikes zijn, die in de buurt komen van de 1290 fun factor (wat gewoon de overtreffende trap is, van de al mega hoge funfactor 990).

Mt10 is teveel racer met recht stuur, s1000r ook.

Ik kan me in alle argumenten vinden :+
Het rijtje voor de opvolger wordt wel klein zo _O-
Is op het moment nog maar 1 misschien 2 (hangt een beetje van het brommer gehalte af maar dat weten we pas in 2018).
 
andersom is het wel al gedaan.... dus denk het wel?

je wilt de 790 nog proberen? (dan zou je de mt09 ook eens moeten proberen)
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me in alle argumenten vinden :+
Het rijtje voor de opvolger wordt wel klein zo _O-
Is op het moment nog maar 1 misschien 2 (hangt een beetje van het brommer gehalte af maar dat weten we pas in 2018).

Dan is jouw lijstje bijna net zo kort als de mijne!
Bij mij is het 1 of mogelijk geen en gewoon met de 990 blijven rijden :+


Heren, weten jullie of de wielen van een ktm 990
Rechtstreeks passen in een RC8?
Alvast bedankt


Gr jo

Je hebt een rc8 en een sd toch? Dan kan je het toch gewoon proberen?
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand de torque waarde van de outer clutch cover / koppelings deksel?
Kan het ff niet vinden in het boek van de sint
 
Lekker rustig is het op het forum :+
Iedereen volop bezig natuurlijk met het winteronderhoud.

Ik was heel stellig in de bandenkeuze naar de S21 maar ik lees toch wel vaker dat ze lang(er) moeten opwarmen.
Dus misschien wordt het toch nog wel iets anders. Zit nu te denken aan de SportAttack3 zijn er onder ons die met die band ervaring hebben?

Die s21 is echt een prima band, opwarmtijd is normaal. Geven mij in ieder geval snel en veel vertrouwen. Heb nog niets geks bemerkt in de kou of aan het begin van een rit. Ben erg benieuwd naar de levensduur.

Prijstechnisch was ie toen ook interessant. Soms wil ik ook gewoon eens wat anders proberen.

MPP3 beviel me ook goed, juist dat spitse van de band vond ik wel lekker. Ben wel benieuwd of je de slappe karkas echt zelf hebt bemerkt of het gelezen hebt...Had je wel genoeg lucht in de banden dan? :P :P

Tuurlijk wil je allemaal de beste koop doen, maar wij halen niet het maximale uit al deze sportbanden...Volgens mij zit het vooral in de kop en doe je met geen van de geteste banden een miskoop, zeker als je geen circuit rijdt.
 
Laatst bewerkt:
ben op de moment aan het afwisselen, ene dag met de sd, andere met de fiets naar het werk (ook om weer een beetje aan de conditie te werken), zolang er geen ijs of sneeuw op de baan ligt maakt de temperatuur niet zoveel uit voor mij, kan vele beter tegen de kou dan tegen de warmte, is maar 10 a 11 km woon/werkverkeer, was op het randje, maar daarstraks toch nog in mijn t-shirt naar huis kunnen rijden, van dat trappen krijg je het natuurlijk zo wel warm ook :Y . en normaal heb ik dit weekend de honda mt5 (70cc) terug, voor als er echt gortig veel sneeuw zou liggen)
 
Nampus: ik geef t toe
Tis gewoon pure luiheid!!!

Dn rc8 staat klaar voor verkoop en
De 990 sd staat bij motorzaak voor groote beurt


Gr Jur
 
Die s21 is echt een prima band, opwarmtijd is normaal. Geven mij in ieder geval snel en veel vertrouwen. Heb nog niets geks bemerkt in de kou of aan het begin van een rit. Ben erg benieuwd naar de levensduur.

Is ook ongetwijfeld een hele goed band. Opwarmtijd is langer dan de andere banden (volgens de tests). Waarom ik huiverig ben, geworden, voor langere opwarmtijd? vorig jaar lag ik in het ziekenhuis met 2 gebroken ribben en een paar gekneusde omdat ik met een gangetje van 10km/u bij een verkeerslicht onderuit schoof (overigens een Dunlop SS2) ik had nog maar 1000mtr gereden, ijskoud dus die banden.

Prijstechnisch was ie toen ook interessant. Soms wil ik ook gewoon eens wat anders proberen.
niet meer set S21 = €250, set m7 of SA3 €275, dat kan meneer nog wel lijden :+

MPP3 beviel me ook goed, juist dat spitse van de band vond ik wel lekker. Ben wel benieuwd of je de slappe karkas echt zelf hebt bemerkt of het gelezen hebt...Had je wel genoeg lucht in de banden dan? :P :P

tja van gelezen dus, niet betrouwbaar he? maar het puntige daar staat Michelin om bekend, niet mijn ding.

Tuurlijk wil je allemaal de beste koop doen, maar wij halen niet het maximale uit al deze sportbanden...Volgens mij zit het vooral in de kop en doe je met geen van de geteste banden een miskoop, zeker als je geen circuit rijdt.Dat geloof ik ook niet , zo'n held ben ik niet maar de m7 stuurt wel rete strak en heeft me in 2 seizoenen nog niet 1 oooeeeeeiiii moment gegeven, remmen in de bocht, over die springbulten in de bocht, remmend uitwijken, de m7 maakt het allemaal geen ene reet uit gewoon stuur vasthouden en rijen :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan