ktm 790 duke

De twee grapjassen van een kanaal dat ik wel leuk vind, 44Teeth, heeft ook een review:
 
Afgelopen anderhalve week beetje rondgestuurd op Tenerife en Gran Canaria (zeker Tenerife is een absolute aanrader) op Gran Canaria toevallig een aantal van journalisten gezien die de 790uke aan het testen waren, nog effe gesprokn met een Belgische journo (effe kwijt van welk blaadje :X ).
Ik vond de 790 standaard heerlijk klinken :9~

IMG_4509.jpg


IMG_4515.jpg


vind em niet tegenvallen 8-)
 
Van wat ik gehoord heb is Gran Canaria vol met kronkels met goed wegdek.

Wat is er precies beter aan Tenerife?
 
Ik denk dat ik daar ook maar eens naartoe moet gaan! Wellicht een mooie vakantie volgend jaar met m'n nieuwe Duke? :+

Maar die foto's zijn tenminste ook van een resolutie waar je wat mee kunt, toppertje!
 
Tja maar dan moet je wel daar huren, naar spanje rijden en dan met de ferry ben je dagen kwijt en heel wat euro's gok ik... '(
 
Laatst bewerkt:
Nog wat plaatjes, vind de Akra niet echt een vooruitgang, kwa looks niet en het geluid van de stanaardpijp is al geweldig

IMG_4517.jpg


IMG_4516.jpg


afdekkapje duo vind ik wel geslaagd :Y
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen anderhalve week beetje rondgestuurd op Tenerife en Gran Canaria (zeker Tenerife is een absolute aanrader) op Gran Canaria toevallig een aantal van journalisten gezien die de 790uke aan het testen waren, nog effe gesprokn met een Belgische journo (effe kwijt van welk blaadje :X ).
Ik vond de 790 standaard heerlijk klinken :9~

[afbeelding]

[afbeelding]

vind em niet tegenvallen 8-)
Tom Van Der Sande - Motoren & Toerisme
 
Laatst bewerkt:
Spannend! Laat uiteraard even weten wat je er van vond :)
Nou, dat was mee een leuk ritje!
Kort, maar genoeg om de koop definitief te maken!

Heerlijk levendig blok, quikshifter werkt geweldig, zelf bij een blok met nog maar 1 km op de teller. Je zou niet zeggen dat er 105 pk in zit, voelt als veel meer. Klinkt geweldig met de standaard uitlaat, heerlijk plofjes met gas los en schakelen.

Stuurt heerlijk stabiel, ondanks de nieuwe nog gladde banden. Goed gevoel, niet te stug of te soepel. Precies goed, voor mijn gevoel.

Zitpositie is lekker ruim, lekker breed zadel. Benieuwd hoe dat voelt op een langere rit.

Enigste puntjes die ik tot nu toe op te merken heb zijn de wel erg kkeine bergruimte onder het zadel, amper genoeg voor een schijfrem slot. En de schakelaar voor de knipperlichten, voelt er losjes en goedkoop aan. Vond die van m'n oude 1190 Adventure veel fijner.

Hopen op snelle levering!
 
Enigste puntjes die ik tot nu toe op te merken heb zijn de wel erg keine bergruimte onder het zadel, amper genoeg voor een schijfrem slot. En de schakelaar voor de knipperlichten, voelt er losjes en goedkoop aan.
Hahaha. Ja, ook mijn grootste punt van kritiek op de Duke 390 die ik een weekje in de schuur het staan. Ik ben al blij als ik een klein slotje bij het boordgereedschapsetje in het kontje gepropt kan krijgen.
De knipperlichtbediening voelt inderdaad ook wat simpel aan, maar voor de Duke390 geldt dat eigenlijk voor het hele fietsje. ;)
Wel heel erg leuk, kan niet wachten tot de inrijperiode voorbij is en ie echt voor de volle 44 PK 'los' kan. :)

Handgreepjes voor de passagier hadden er voor mij eigenlijk ook wel op gemogen. Niet als PowerPart te koop, dus ik zal te zelf moeten maken. Voor de Duke 790 zijn ze er wel als ik het me goed herinner.

Mooi dat je een 790 gekocht heb.
Ik blijf met mijn 'made in India Duke' dit topic zeker volgen!!

Hier een plaatje van die van mij.
Meer 'standaard' dan ik van mijzelf gewend ben, maar ik heb 'm pas een week moet je maar denken ...

full

't Is geen Duke 790, maar ik ben er wel blij mee.
 
Laatst bewerkt:
Nou, dat was mee een leuk ritje!
Kort, maar genoeg om de koop definitief te maken!

Heerlijk levendig blok, quikshifter werkt geweldig, zelf bij een blok met nog maar 1 km op de teller. Je zou niet zeggen dat er 105 pk in zit, voelt als veel meer. Klinkt geweldig met de standaard uitlaat, heerlijk plofjes met gas los en schakelen.

Stuurt heerlijk stabiel, ondanks de nieuwe nog gladde banden. Goed gevoel, niet te stug of te soepel. Precies goed, voor mijn gevoel.

Zitpositie is lekker ruim, lekker breed zadel. Benieuwd hoe dat voelt op een langere rit.

Enigste puntjes die ik tot nu toe op te merken heb zijn de wel erg kkeine bergruimte onder het zadel, amper genoeg voor een schijfrem slot. En de schakelaar voor de knipperlichten, voelt er losjes en goedkoop aan. Vond die van m'n oude 1190 Adventure veel fijner.

Hopen op snelle levering!
Dat klinkt zeer goed! Dus wat jou betreft hebben de reviews het bij het goede eind :)

Nou.. bedankt, nu ben ik nog meer gehyped over de 790 :+
 
Haha🤣
Sorry daarvoor!

Maar voor zover ik kan en mag oordelen hebben ze het zeker bij het juiste eind.
Ruil er niet voor niks m'n Street Triple RS van 2017 op in🙊

Veel plezier met de 790
Heb je nog een levertijd gekregen?

Ik heb volgende week een proefritje gepland, bij positief gevolg....wie weet O-)
 
De eerste 4 bij Goedhart hadden afgelopen week geleverd moeten worden, helaas te laat.
Ik heb nummer 5,ze hoopte op 3 tot 4 weken levertijd.
Maar 1 van verkoop van KTM Nederland verwachte dat het wel eerder zou zijn.
 
Tja, met mazzel dit jaar de aankondiging en volgend jaar te koop. En anders dit jaar een prototype, volgend jaar de aankondiging en dan het opvolgende jaar te koop. (tenminste, zo lijkt het vaak te gaan :) ).

De 790 Adventure zal waarschijnlijk volgend jaar te koop zijn. Of er dan ook een SM(R) versie van zal komen.. geen idee.. Hebben ze destijds niet stiekem de 990 SMR laten vallen ten faveure van de adventure?
 
Mmm, denk het niet. Het 990 injectieblok ging eruit en is vervangen door de 1050 soort van.

Interessante vraag is of de 1050 blijft als de 790 modellen verder uitgerold gaan worden.
 
Mmm, denk het niet. Het 990 injectieblok ging eruit en is vervangen door de 1050 soort van.

Interessante vraag is of de 1050 blijft als de 790 modellen verder uitgerold gaan worden.

De 990 SMR/SMT zijn idd nooit echt vervangen. KTM vond dat SMT rijders maar een gewone Adv (met 19" voorwiel) of een 1290 SD GT moesten kopen en SMR rijders een 1290 SD R. Is volgens mij maar beperkt gebeurd.

Die 1090 Adv blijft gewoon, is gekomen als goedkoper alternatief voor de 1290 Adv.
Het 790 blok is andere koek. Eerst komt de 790 Adv en wellicht gelijk een 790 DukeR. Hopelijk komt er ook een 790 SMT/SMR maar alleen die Adv is er al in prototype vorm die SMT/SMR alleen als speculatie.
Ik heb zoveel geduld niet vrees ik ;)
 
Haha, nee ik jou langer dan vandaag ;)

Dus jij koopt eerst de 790Duke, dan de 790 Adventure en daarna koop je de 790SM :P
 
Laatst bewerkt:
Dealer maar effe gebeld voor een mooi aanbod en of het ding beetje snel geleverd kan worden, ben benieuwd. 8-)
 
ik heb ook op de 790 gereden
en het is een hele fijne motor
maar...........
ik vind het rij gedrag van de 690 fijner
is lichter en wil makkelijker van links op rechts
de 790 loopt echt goed door en de uilaat is minder lelijk in het echt en klinkt standaard
al best goed blipper en shifter werken goed de zit is goed
maar ...
ik had verwacht dat er wat meer agressie in zit
als je op de sdr gaat zitten voel je dat het een "street fighter" is
ook al rij je er niet op , toch voel je de hooligan
ik heb een nieuwe 690 duke r gekocht
en na 150 km afgelopen weekend heb ik er echt geen spijt van ( ik had stiekem toch wat twijfels)
maar de 790 is een hele fijne fiets maar voor mij beetje teveel een allemans vriend
 
Terug
Bovenaan Onderaan