Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

Als ik mijn Akra zo rechtopstaand aan mijn vrouw laat zien, propt ze er meteen een dB killer in. ;( Kunstig gemaakt plaatje, Webengine!
 
Laatst bewerkt:
Dat tref je niet zeg! Mijn vraag is ook, hoe kan dat nu? Te lang doorgereden met onbalans?
Op zich hoeven de onderdelen niet duur te zijn, de achtervario is ook op ebay te koop.
En dan moet het lager (welke?) nog vervangen worden. Hoe erg is de schade aan de kap?
Heb je een foto van de vastgelopen riem?

sorry voor de late reactie.
ik heb het even laten liggen door andere dingen en ook geen zin om er mee bezig te zijn.

i.a.o je 1e vraag , geen idee.
pas alle lagers in de transmissie weer vervangen en hij liep uitstekend
zo uitstekend dat hij in de begrenzer leek te lopen bij bijna 140 , maar misschien is dat de riem geweest die op zijn eind zat ?
de bout die in het midden van het linker deksel zit heeft geen schroefdraad meer, dat is vernield door de riem.

riem is weggegooid maar zat dubbelgevouwen onder de voorpully.
motor start en loopt prima.
 
@LePensZeur: tja, dat zit niet mee! Dat wordt een flinke opknapper.. Heb je hem al te koop staan?
 
Net een Kymco Agility 50 een beurtje gegeven. Kort daarvoor een Yamaha Neo's 4T.
Veel werkzaamheden zijn vergelijkbaar met het werken aan onze Honda's.
Bij de Kymco was bijna alles in orde na krap 7000 km, behalve de variorolletjes. Die vertoonden alle zes een platte kant aan de omtrek.
Aan de Yamaha, die 25.000 km gelopen had, mankeerde helemaal niks aan. Dat blokje loopt trouwens mooier rond dan de SH 300.
Met het rijden op de bromscooters valt op, dat het lijkt of je enorm veel toeren moet maken voordat de koppeling begint te pakken. Ondanks dat op beide bromfietsen standaard snaarspul zit en niks aan de blokken opgevoerd is. Zo groot is het verschil als je een stapje terug doet in cilinderinhoud.
 
Laatst bewerkt:
gisteren uitlaat geplaatst, ik wou eerst een leovince GT kopen, maar
aangezien ik toch de indruk kreeg dat deze gekend zijn voor rammels na een tijdje,
deze gevonden in Duitsland voor amper 210 euro ,
vond er niks van terug op internet, dus laten we het proberen, was de aanzienlijk lagere
prijs tegenover de leovince GT ,dus maar eens proberen,
turbokit uitlaatje,na installatie 2 min mee gereden, resultaat ; geluid klinkt als een crossmotor,
is wat luider dan de 4 road die ik gehad heb, zonder db killer nog niet geprobeerd, maar dat zou toch te luid worden voor mij persoonlijk,
installatie was redelijk eenvoudig, wel geen handleiding maar het wijst zijn eigen uit,
redelijke lichte demper, zeker 50% minder zwaar als oem uitlaat demper,
maar voor een of andere reden ben ik niet tevreden ,is vooral het geluid dat ik niet zo fijn vind,
(teveel crossmotor geluid naar mijn mening...)
terugsturen lukt niet meer omdat ik deze heb gemonteerd en getest heb,
dus ga deze proberen verkopen en dan denk ik dat ik ga afwachten, misschien kom ik nog eens een mooie 2de hands 4 road tegen op de gekende 2dehands sites....
dus mijn ervaring kort ; voor de prijs mooie set, maar geluid iets teveel crossmotor geluid, maar dat is persoonlijk voor anderen zal die misschien zijn wat ze juist zoeken.........
ondertussen zit terug de oem uitlaat erop...

foto:

img_2016.jpg - Click to see more photos on ServImg
 
scooter is afgelopen vrijdag opgehaald.
ik hoop dat de nieuwe eigenaar het euvel snel verholpen heeft en er nog lang plezier van heeft.

onlangs privé al 3 motoren weggedaan, 1 cb450s word hier op MF hersteld , en de rest is al lopend gemaakt. toch leuker als iemand anders er genoeg tijd en enthousiasme in kan stoppen en er zo nog wat aan heeft.

iedereen hier nog nog veel plezier van hun SH300.

Groeten , SanderV
 
Ik heb sinds vorig jaar (6000 km geleden) de Mivv gemonteerd, waar ik nog steeds tevreden over ben.

https://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/404434?data[filter_keywords]=mivv&data[boolean]=OR
en dan naar beneden scrollen van het midden tot het einde van de pagina.
In de links kan je geluidsfragmenten terugvinden.

Er staat er trouwens momenteel nog 1 te koop:
https://www.2dehands.be/motoren/acc...perkorting-mivv-uitlaat-demper-349689216.html
Er wordt gemeld dat het voor modeljaar 2007-2010 is, maar ik heb toen afgesproken met de verkoper dat ik de uitlaat mocht terugsturen als hij niet zou passen op mijn Sh van 2014.
Dat is gelukkig niet nodig geweest.
 
Gisteren 175km in Duitsland gereden. Op zowel 50, 70 en 100km wegen. Verbruik van 1 op 36,4. Vind ik wel prima. Buitentemperatuur was 25+ dus dat is ook een voordeel natuurlijk.
 
gisteren uitlaat geplaatst, ik wou eerst een leovince GT kopen, maar
aangezien ik toch de indruk kreeg dat deze gekend zijn voor rammels na een tijdje,
deze gevonden in Duitsland voor amper 210 euro ,
vond er niks van terug op internet, dus laten we het proberen, was de aanzienlijk lagere
prijs tegenover de leovince GT ,dus maar eens proberen,
turbokit uitlaatje,na installatie 2 min mee gereden, resultaat ; geluid klinkt als een crossmotor,
is wat luider dan de 4 road die ik gehad heb, zonder db killer nog niet geprobeerd, maar dat zou toch te luid worden voor mij persoonlijk,
installatie was redelijk eenvoudig, wel geen handleiding maar het wijst zijn eigen uit,
redelijke lichte demper, zeker 50% minder zwaar als oem uitlaat demper,
maar voor een of andere reden ben ik niet tevreden ,is vooral het geluid dat ik niet zo fijn vind,
(teveel crossmotor geluid naar mijn mening...)
terugsturen lukt niet meer omdat ik deze heb gemonteerd en getest heb,
dus ga deze proberen verkopen en dan denk ik dat ik ga afwachten, misschien kom ik nog eens een mooie 2de hands 4 road tegen op de gekende 2dehands sites....
dus mijn ervaring kort ; voor de prijs mooie set, maar geluid iets teveel crossmotor geluid, maar dat is persoonlijk voor anderen zal die misschien zijn wat ze juist zoeken.........
ondertussen zit terug de oem uitlaat erop...

foto:

img_2016.jpg - Click to see more photos on ServImg

Jammer! Het is toch erg persoonlijk welke uitlaat lekker klinkt. De Leovince 4 road, gt, en Akrapovic klinken ongeveer hetzelfde.
Ook wat feller en meer crossmotor geluid, maar dat is niet overdreven vind ik. Eea is nogal subjectief vwb geluids ervaring.
Ik vind de gewichtbesparing ook niet onbelangerijk. Welke type is het precies welke jij hebt had gemonteerd?
 
scooter is afgelopen vrijdag opgehaald.
ik hoop dat de nieuwe eigenaar het euvel snel verholpen heeft en er nog lang plezier van heeft.

onlangs privé al 3 motoren weggedaan, 1 cb450s word hier op MF hersteld , en de rest is al lopend gemaakt. toch leuker als iemand anders er genoeg tijd en enthousiasme in kan stoppen en er zo nog wat aan heeft.

iedereen hier nog nog veel plezier van hun SH300.

Groeten , SanderV
Dat is nog best snel gegaan, de verkoop.
Dan ben je nu officieel SH300 loos, leuk al je belevenissen te hebben gelezen! Tot ziens! :W :]
 
Gisteren 175km in Duitsland gereden. Op zowel 50, 70 en 100km wegen. Verbruik van 1 op 36,4. Vind ik wel prima. Buitentemperatuur was 25+ dus dat is ook een voordeel natuurlijk.

Dat is echt erg zuinig! :Y Gemeten met boordcomputer, of werkelijk verbruik?
 
@ bulldozer; ik had vroeger een 4 road op de sh300 die ik verkocht heb ( om de sh300i te kopen welke ik nu heb)
het type met zo een donkere grijze band op de demper,
nu die turbokit geprobeerd , deze ;
https://www.escapesturbokit.com/maxiscooter-125-350/2980-escape-honda-sh-300-inoxidable.html
(foto die ze erbij ztten is niet de juiste, maar goed....)
kwa geluid zeker luider dan de 4 road die ik heb gehad.....

ik heb zitten zien naar zo een mivv urban, ook een goeie deal gevonden, voor 210 euro incl verzending, versie CH 0 0005.B zonder cat ;-)
ik vind dat deze er ook goed uitziet, niet te schreewerig en ook de prijs is zacht ;-)
hopelijk is het geluid wel iets luider als OEM ......

tzal de mivv worden of de leovince gt, en dan houden we er mee op kwa uitlaat dan,

gisteren nog eens een setje dr sliders van 16gr geprobeerd, ( er zat 17gr dr sliders in)
ik kan het niet echt zeggen of het beter is, ik heb zo het gevoel het aanzetten ietsje vlotter ,
maar ik denk dat ik beter de mhr vario ga bestellen in de hoop nog een beter resultaat te hebben...
uiteindelijk setjes rollen kopen komt op termijn duurder uit als ineens een mhr te kopen :-)

grt, Nico
 
Laatst bewerkt:
Dat is zeker zuinig,ik kom niet boven de 1 op 25. Zal wel aan mn rechterhand liggen.

1 op 25 vind ik ook knap :o . Ik rij echt niet als een dweil en nu met mijn akra erop ben ik ook steeds aan het "tussen gassen" zeg maar omdat het zo'n leuk geluid is :9~ .
 
Gezien het bericht van Sander over de verkoop van zijn SH300 heb ik ook eens zitten denken.

Eigenlijk gebruik ik de scooter weinig, kan hem meenemen op vakantie op een aanhanger maar dan moet ik de fietsen thuis laten. Het is eigenlijk veel leuker als iedereen mee kan op je trektochten en dat kan met de fiets. Heb dus E-bikes gekocht en een hondenkar.

Vandaar dat ik eens wil kijken of ik een liefhebber kan vinden voor de Honda met km-stand 24.751 kenteken afgegeven in oktober 2011. De scooter staat altijd binnen en wordt niet 's winters bereden en dat is te zien...hij is dus weer van de winter geschorst en dat is hij nu nog. Mocht je iets zoeken in die trant, neem dan contact op met me via PB en geef een redelijk bod. Scooter is uitgerust met GPS.
 
vandaag de mivv urban op de sh300 geïnstalleerd,
mijn ervaring ; mooie uitlaat, geen te agressieve looks, komt goed uit op de
grijze/zilveren kleur van de sh300,
installatie ok, enkel zit er op de pijp tussen de demper en cilinder een haakje
dit kwam niet overeen met waar het moet komen, ofwel boren ofwel zo laten, aangezien ik al gelezen
heb dat dit toch na verloop van tijd afscheurt , maar zo gelaten, zit genoeg vast op andere plaatsen,
het belangrijkste, geluid, is voor mij echt perfect, niet te luid, deftig ,wat luider als oem uiteraard,
maar het is vooral hoe hij klinkt, niet zo luid maar je hoort toch een merkbaar verschil tegenover de originele demper, de demper weegt ook wat lichter uiteraard,
ik ben tevreden zowel kwa looks als sound, ( is wel de versie zonder cat ;-)
het klinkt nu net even wat volwassener en voller ,
db killer zit vast , was bij de vorige versie van de mivv urban verwijderbaar, is nu niet meer mogelijk, maar voor mij persoonlijk is dat ok, zonder zou het toch te luid worden.......
in vergelijking met de turbokit uitlaat vind ik deze beter, minder luid en oogt beter voor mij maar dit is persoonlijke smaak ,
grt Nico,
en een bijhorend foto natuurlijk :

img_2018.jpg - Click to see more photos on ServImg

ps; op de foto ; de zwarte vlekken onder de sh300 zijn geen olie plekken van de sh300 ;-) !
 
Laatst bewerkt:
Ziet er mooi uit. Kun je ook een filmpje van het geluid maken? Altijd leuk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan