Triumph Speed Triple topic deel 53

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet iemand hier toevallig of het mogelijk is een ander type rempedaal op de originele rearset van een S3 "05 te monteren? En zo ja, welke? Zo niet dan wordt het toch valtermoto.

Heb niet heel veel haast, mn rempartij aan de voorkant is ook in de hobbel...jeuj...
 
gebrickt?????
Volgens een maat van me kun je door de stroom van de accu te halen en dan nog een paar eenvoudige handelingen op één of andere manier de ECU terugzetten naar een default modus, zodat ie weer te flashen is.

Gewoon ff Google gebruiken, het antwoord is vast te vinden op zo'n Engelstalig forum en het staat ook in het werkplaatshandboek.
 
Als organisator van de rit, heb ik alleen maar positieve reacties gehoord. De groep was met 10 deelnemers niet zo groot maar het was een gezellige bijeenkomst. De rit zelf ging over veel kleine polderwegen met vooral in de bochten regelmatig kiezels.

34984249_1867565533293272_2172118021336727552_n.jpg


rimg0314.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als organisator van de rit, heb ik alleen maar positieve reacties gehoord. De groep was met 10 deelnemers niet zo groot maar het was een gezellige bijeenkomst. De rit zelf ging over veel kleine polderwegen met vooral in de bochten regelmatig kiezels.

[afbeelding]

[afbeelding]

Prima naar mijn zin gehad.

Was heel gezellig en lekker weer gehad!

Alleen is snelweg rijden met de speed nog steeds niet een van mijn hobby's. Boven de 120 km/PU wordt ik een beetje gek van het gebulder van de wind. Misschien een keer zo'n ophoog schermpje monteren.
 
Tsja, hoe vaak rij je op de snelweg?

Of zo'n ruit mooi is, is sowieso de vraag.............maar nakeds zijn per definitie niet gemaakt voor de snelweg. ;)
Lekker binnendoor.

Die 5 dagen in het jaar dat ik op de snelweg kwam (eigenlijk alleen vakantieperiode) nam ik op de koop toe.

De perfecte motor bestaat helaas niet.........je zult altijd concessies moeten doen.
Zoveel mogelijk lol er uit halen, da's de prio. :t
 
Prima naar mijn zin gehad.

Was heel gezellig en lekker weer gehad!

Alleen is snelweg rijden met de speed nog steeds niet een van mijn hobby's. Boven de 120 km/PU wordt ik een beetje gek van het gebulder van de wind. Misschien een keer zo'n ophoog schermpje monteren.


Zonder schermpje is het geen probleem!
Met een verhoogd scherm kan het ook erger worden.
 
Volgens een maat van me kun je door de stroom van de accu te halen en dan nog een paar eenvoudige handelingen op één of andere manier de ECU terugzetten naar een default modus, zodat ie weer te flashen is.

Gewoon ff Google gebruiken, het antwoord is vast te vinden op zo'n Engelstalig forum en het staat ook in het werkplaatshandboek.

Dat hangt er net vanaf op welk punt hij Is en hoe de manier van her schrijven gebeurt.

Bij ons met auto's wist hij eerst en gaat daarna schrijven. Als het vlak na het wissen mis gaat Is het klaar.
 
Het WPH heb ik aardig doorgespit maar helaas geen oplossing gevonden
ben bij KAT Motoren langs geweest ( heel behulpzaam) daar hebben ze nog geprobeerd om connectie te maken met de ECU maar helaas ook geen verbinding meer mogelijk.

De ECU is nu onderweg naar Carmo electroninc voor diagnose maar ook daar vertelde ze mij dat als dit gebeurd is het meestal wel klaar is.

een ding is zeker IK HAAT WINDOWS.

Second hand ECU is besteld waarvan de vin bijna het zelfde is
die van mij eindigd op 51 en de bestelde op 15 :-)
 
Het WPH heb ik aardig doorgespit maar helaas geen oplossing gevonden
ben bij KAT Motoren langs geweest ( heel behulpzaam) daar hebben ze nog geprobeerd om connectie te maken met de ECU maar helaas ook geen verbinding meer mogelijk.

De ECU is nu onderweg naar Carmo electroninc voor diagnose maar ook daar vertelde ze mij dat als dit gebeurd is het meestal wel klaar is.

een ding is zeker IK HAAT WINDOWS.

Second hand ECU is besteld waarvan de vin bijna het zelfde is
die van mij eindigd op 51 en de bestelde op 15 :-)
Welke versie van Windows?
Met Windows 7 ging het bij mij altijd goed.

Alles nieuwer dan Windows 7 geeft voor TuneEcu wat meer instabiliteit.
 
Het WPH heb ik aardig doorgespit maar helaas geen oplossing gevonden
ben bij KAT Motoren langs geweest ( heel behulpzaam) daar hebben ze nog geprobeerd om connectie te maken met de ECU maar helaas ook geen verbinding meer mogelijk.

De ECU is nu onderweg naar Carmo electroninc voor diagnose maar ook daar vertelde ze mij dat als dit gebeurd is het meestal wel klaar is.

een ding is zeker IK HAAT WINDOWS.

Second hand ECU is besteld waarvan de vin bijna het zelfde is
die van mij eindigd op 51 en de bestelde op 15 :-)


Beetje mosterd na de maaltijd...

Ik deed / doe ook wel eens pielen met de ecu, zeker met mn vorige superduke. De truuk is om een laptop te pakken met xp of windows 7. Helemaal kaal, geen internet connectie. Zo min mogelijk troep erop. En tiidens het lezen / schrijven nergens aankomen :+

Succes ermee. Wel hoerig zo.
 
Voor de geïnteresseerde

Camro electronics contact gehad en even aansluiten en uitlezen ging helaas niet lukken.
wel kunnen ze de ECU open maken en dan een flatcable direct op de chipset solderen en dan asnog de juiste programmering er op zetten om hem weer functioneel te krijgen. kost helaas wel €250,-

aangezien ik een mooi second hands heb gevonden heb ik dat even gelaten voor wat het is

inmiddels heb ik de andere ecu gemonteerd en deze doet het perfect.

nu verbaasde het mij dat er een 20537 hex in geladen is, deze kan ik nergens naar herleiden en als ik de hex files op tune ecu vergelijk zie ik deze hoge nummers alleen maar bij de latere types met ABS terwijl er op de serie van voor 2010 helemaal geen ABS op zat

vreemd ( toch? )

maar goed hij rijd gelukkig weer en kan ik weer lekker toeren
 
Tsja, hoe vaak rij je op de snelweg?

Of zo'n ruit mooi is, is sowieso de vraag.............maar nakeds zijn per definitie niet gemaakt voor de snelweg. ;)
Lekker binnendoor.

Die 5 dagen in het jaar dat ik op de snelweg kwam (eigenlijk alleen vakantieperiode) nam ik op de koop toe.

De perfecte motor bestaat helaas niet.........je zult altijd concessies moeten doen.
Zoveel mogelijk lol er uit halen, da's de prio. :t

Helaas regelmatig woon werk verkeer via de snelweg en naar de betere wegen toe ook.

De perfecte motor bestaat inderdaad niet.
Ik zou het liefst een naked, toerfiets en racer hebben. Maar goed, budget laat het niet toe, ruimte niet, vrouw niet en de tijd ook niet. ;)
 
Helaas regelmatig woon werk verkeer via de snelweg en naar de betere wegen toe ook.

De perfecte motor bestaat inderdaad niet.
Ik zou het liefst een naked, toerfiets en racer hebben. Maar goed, budget laat het niet toe, ruimte niet, vrouw niet en de tijd ook niet. ;)
Die bestaat wel, want die heb ik nu ;)
Alleen wel een ander budget idd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan