Triumph Speed Triple topic deel 53

FlowDesign

MF veteraan
11 sep 2008
16.191
12
#1
.....en hier al weer deel 53 over de

:]Triumph Speed Triple!!!:]
:]

In memoriam Edjuh speedtriple
05-11-1956 - **-08-2015 †

Edjuh is voor velen een technische vraagbaak geweest. Hij schuwde een flink potje sturen niet.

In memoriam Cok Pina Uram
26-10-1957 - 14-10-2012 †

Wij zullen ons Pina als een fijn mens herinneren, één van zijn laatste quote's was;
"Onkruid vergaat niet" zegt men toch? ;)



Speed Triple, since 1994



500.000e Triumph

Sinds 2011 ook leverbaar als R

Speed Triple 1050 G&G Bike Titanium
Triumph Speed Triple in action (TORS fitted)

Vorige topics:
Triumph Speed Triple topic deel 52
Triumph Speed Triple topic deel 51
Triumph Speed Triple topic deel 50
Triumph Speed Triple topic deel 49
Triumph Speed Triple topic deel 48
Triumph Speed Triple topic deel 47
Triumph Speed Triple topic deel 46
Triumph Speed Triple topic deel 45
Triumph Speed Triple topic deel 44
Triumph Speed Triple topic deel 43
Triumph Speed Triple topic deel 42
Triumph Speed Triple topic deel 41
Triumph Speed Triple topic deel 40
Triumph Speed Triple topic deel 39
Triumph Speed Triple topic deel 38
Triumph Speed Triple topic deel 37
Triumph Speed Triple topic deel 36
Triumph Speed Triple topic deel 35
Triumph Speed Triple topic deel 34
Triumph Speed Triple topic deel 33
Triumph Speed Triple topic deel 32
Triumph Speed Triple topic deel 31
Triumph Speed Triple topic deel 30
Triumph Speed Triple topic deel 29
Triumph Speed Triple topic deel 28
Triumph Speed Triple topic deel 27
Triumph Speed Triple topic deel 26
Triumph Speed Triple topic deel 25
Triumph Speed Triple topic deel 24
Triumph Speed Triple topic deel 23
Triumph Speed Triple topic part 22
Triumph Speed Triple topic deel 21
Triumph Speed Triple topic deel 20
Triumph Speed Triple topic deel 19
Triumph Speed Triple topic deel 18
Triumph Speed Triple topic deel17
Speed Triple topic deel 16
Speed Triple topic deeltje 15
Triumph Speed Triple Topic deel 14
Triumph Speed Triple topic deel 13
Triumph Speed Triple deeltje 12
Triumph Speed Triple part 11
Triumph Speed Triple part 10
Triumph Speed Triple part 9
Triumph Speed Triple-topic - Part 8
Triumph Speed Triple-topic - Part 7
Triumph Speed Triple-topic - Part 6
Triumph Speed Triple Topic - part 5
Triumph Speed Triple topic - part 4
Triumph Speed Triple-topic - part 3
Triumph Speed Triple/Speed Four-topic - part 2
't grote Triumph Speed Triple/Speed Four-topic

Andere oudere Speed Triple-topics:
Witte Triumph Speed Triple 2006
triumph speed triple
Triumph speed triple model 2002-2004
2005 Speed Triple
2005 Speedtriple
speedtriple...ben verliefd

In willekeurige volgorde de rijders:

Pina Uram









<foto ontbreekt>

















Gastencentrum

MDS
BMW snavelding


Daytona Woutje
Daytona 955i (en een veel te zware Honda VFR 1200F :+ )

Tiger is dus weg, maar deze lijpe paintskills willen we jullie natuurlijk niet onthouden! :9~

dewpro
Street Triple R

Werthers Original
Ducati hypermotard 1100 evo sp

Prikkie
infiltrant mit Super Duke :Y Of inmiddels toch weer een Speed? ;)

brian
kwijlende infiltrant met zwarte Kawa :9~~​

Rummer
Bring Mein Werkzeug

DoubleUtB


lompje Op verzoek van LoSBoL ondersteboven _O-

Jumping-Jack
Tiger XRx

Voske
Multistrada

Bikedevil
Yamama MT​

hvdvfr
Hallokidoki
One-Oh-Four
The Wings of Change
pingwing
Pim84
...Ron...


Handige links

Online databank voor alle originele Triumph accessoire instructies
Engelstalige owners manual van het 2010 model
Engelstalige owners manual van het 2011 model
Nederlandstalig handboek 2011 Speed Triple en Speed Triple R
Kleurcodes Triumph
Converteer een GPS file met GPS Babel

Carbonstuff en zo
Speed 2011 Carbon project op Triumph Rat forum
carbon4u vanaf Speed Four t/m Speed Triple 2011
Triumph Torque 2011 Speed carbon parts
Triumph HF Carbon Parts Int.
Pure-Triumph kleding & accessoires
SBF Exclusiv Triumph
Triumph Speed Triple overzicht G&G Shop
Triumph Speed Triple 2005-2007 G&G Shop
Triumph Speed Triple 2008-2010 G&G Shop
Triumph Speed Triple 2011-2014 G&G Shop
TM accessories

Vering afstellen
Aanbevolen instellingen vering
@SportRider.com

Motorfietsvering afstellen algemeen
HK-Suspension De juiste instelling
Vering afstellen @Motorlife.be

Vervangingsuitlaten Speed Triple
Vervangingsuitlaten voor diverse modeljaren van de Speed Triple
SC project
AKRAPOVIČ
BOS
ARROW
Triumph en ARROW
REMUS
LeoVince
HP Corse
Zard
MiVV
EXAN
BSM
Superpole
SHARK
BlueFlame
Bodis
Scorpion
Two Brothers
Beowulf
devil
G&G
NIKKO
COBRA
Hurric
TAKKONI
Ixil
FRESCO
G.P.R.
TERMIGNONI
Sebring


Openingspost van datum 12 sept. 2018 in TXT format op Pastebin
 
Laatst bewerkt:

erwinko

MF veteraan
25 jun 2005
7.880
6
28
Avenhorn
#6
Wat een heerlijk apparaat.

Echt. Wat. Een. Ding.

Rijd zooooveel fijner, makkelijker als de superduke. Dat was ook een super apparaat, maar mist de souplesse van de speed.
Mooie motor hoor.
Wat ga je er nog aan veranderen?
Vergeleken met je oude speed Is deze wel heel erg standaard ;)

Oh en We verwachten je nu natuurlijk wel een keer in Purmerend voor een waterland ritje :]
 

lompje

MF veteraan
9 mrt 2008
5.325
2
#7
Mooie motor hoor.
Wat ga je er nog aan veranderen?
Vergeleken met je oude speed Is deze wel heel erg standaard ;)

Oh en We verwachten je nu natuurlijk wel een keer in Purmerend voor een waterland ritje :]
Had bob gevraagd om me ff te PMen als jullie weer gaan rijden ;)

Ja genoeg in het hoofd. Maar over 3 weken verhuizen, dus al het geld gaat ff ergens anders heen :+

Maar bij de bandenwissel, velgen wit poederen.
Olietemp metertje, buddy afdek kapje. Daar eens mee beginnen. Uitlaat laat ik lekker voor wat het is, geluid valt me niet tegen :)
 
15 apr 2013
84
5
34
Heule
#16
Ik ben gisterenavond begonnen met het verwijderen van mijn duosteps op mijn speed R 2016 met hoge Arrows. Vind dat wel mooier en strakker en rijd toch altijd alleen, dus weg die handel :-).
De rechterkant ging vanzelf, 2 bouten uitdraaien en klaar is Kees maar de linkerkant. De acheterste bout was ook niks, daar kon ik perfect aan, maar die vooraan was ambetant. Het steunpunt van de uitlaatbuizen zit daar juist. :( Ik heb alle uitlaten gedemonteerd en het steunplaatje een beetje verbogen en toen ging het wel.
Maar toen bleek dat het steunpunt ook vastgangt met de duostep |( die bouten zijn natuurlijk te lang om erin te draaien zonder die duostep. Hoe hebben jullie dat opgelost? Of heeft er iemand een idee?
Ik kan nu waarschijnlijk 2 dingen doen. Een een stuk afzagen met een ijzerzaag of op zoek gaan naar kortere bouten, maar ik zou echt niet weten waar je dat kunt vinden?

Alvast heel erg bedankt voor de hulp *D
 
Laatst bewerkt:

erwinko

MF veteraan
25 jun 2005
7.880
6
28
Avenhorn
#17
Hallo, ik ga alvast de spits afbijten met een vraag. Heeft er iemand ervaring met en verhoogt vizier op het originele flyscreen van de speed 2016?
Niet met 2016...

Maar weet wel dat ruitjes heel persoonlijk verschillen. Mooiste Is als je kunt testen of het voor jou een verbetering geeft.
 

FlowDesign

MF veteraan
11 sep 2008
16.191
12
#20
Ik ben gisterenavond begonnen met het verwijderen van mijn duosteps op mijn speed R 2016 met hoge Arrows. Vind dat wel mooier en strakker en rijd toch altijd alleen, dus weg die handel :-).
De rechterkant ging vanzelf, 2 bouten uitdraaien en klaar is Kees maar de linkerkant. De acheterste bout was ook niks, daar kon ik perfect aan, maar die vooraan was ambetant. Het steunpunt van de uitlaatbuizen zit daar juist. :( Ik heb alle uitlaten gedemonteerd en het steunplaatje een beetje verbogen en toen ging het wel.
Maar toen bleek dat het steunpunt ook vastgangt met de duostep |( die bouten zijn natuurlijk te lang om erin te draaien zonder die duostep. Hoe hebben jullie dat opgelost? Of heeft er iemand een idee?
Ik kan nu waarschijnlijk 2 dingen doen. Een een stuk afzagen met een ijzerzaag of op zoek gaan naar kortere bouten, maar ik zou echt niet weten waar je dat kunt vinden?

Alvast heel erg bedankt voor de hulp *D
Oplossing: low-boy slip-on monteren zoals op de foto hierboven :)
 
Laatst bewerkt:
15 apr 2013
84
5
34
Heule
#21
Ik ben gisterenavond begonnen met het verwijderen van mijn duosteps op mijn speed R 2016 met hoge Arrows. Vind dat wel mooier en strakker en rijd toch altijd alleen, dus weg die handel :-).
De rechterkant ging vanzelf, 2 bouten uitdraaien en klaar is Kees maar de linkerkant. De acheterste bout was ook niks, daar kon ik perfect aan, maar die vooraan was ambetant. Het steunpunt van de uitlaatbuizen zit daar juist. :( Ik heb alle uitlaten gedemonteerd en het steunplaatje een beetje verbogen en toen ging het wel.
Maar toen bleek dat het steunpunt ook vastgangt met de duostep |( die bouten zijn natuurlijk te lang om erin te draaien zonder die duostep. Hoe hebben jullie dat opgelost? Of heeft er iemand een idee?
Ik kan nu waarschijnlijk 2 dingen doen. Een een stuk afzagen met een ijzerzaag of op zoek gaan naar kortere bouten, maar ik zou echt niet weten waar je dat kunt vinden?

Alvast heel erg bedankt voor de hulp *D
Hallo, ik heb bouten gevonden in de Hubo en ik heb de Arrows opnieuw kunnen bevestigen. Ik heb nu wel opgemerkt dat ik ze wel niet volledig kan vastzetten. Er blijft speling opzitten.
 
15 apr 2013
84
5
34
Heule
#22
Oplossing: low-boy slip-on monteren zoals op de foto hierboven :)
Inderdaad. En het is nog een mooie oplossing ook. Persoonlijk vind ik die van sc Project de max. Wat ik me wel afvraag. Vervalt de garantie eigenlijk als je een uitlaat monteerd van een ander merk. Die Arrows zijn gemaakt en samenwerking met Triumph zelf en dat heeft dus geen invloed op de garantie, maar een ander merk?
 
Laatst bewerkt:

FlowDesign

MF veteraan
11 sep 2008
16.191
12
#25
Inderdaad. En het is nog een mooie oplossing ook. Persoonlijk vind ik die van sc Project de max. Wat ik me wel afvraag. Vervalt de garantie eigenlijk als je een uitlaat monteerd van een ander merk. Die Arrows zijn gemaakt en samenwerking met Triumph zelf en dat heeft dus geen invloed op de garantie, maar een ander merk?
Garantie blijft gewoon.