Iemand ervaring met een universele demper?

Nou na veel wikken en wegen ga ik komende maand maar een Takkoni demper aanschaffen. Betreft het verlies van prestatie.. Is dit ook het geval bij een demper van Takkoni of is dit vooral het geval bij die "chinese" Dempers?
 
Ik voel het verschil wel tussen originele demper en een kort open pijpje ;)

Voor joker rijden is jouw mening. Maar ik zou me ook shit voelen als ik honderden Euro's uit had gegeven aan echt spul, terwijl de imitatie er toch wel verrekkes veel op lijkt.. met dezelfde kwaliteit en geluid.


Of je zit te trollen, of je moet echt naar de oog en oor arts.


Als je zo'n Chinees prul durft te vergelijken met een originele Akra gaat er ergens iets volledig mis.
 
Nou na veel wikken en wegen ga ik komende maand maar een Takkoni demper aanschaffen. Betreft het verlies van prestatie.. Is dit ook het geval bij een demper van Takkoni of is dit vooral het geval bij die "chinese" Dempers?

Mijn ervaring is dat je niets merkt met enkel een demper wat betreft het vermogen. Meer of minder is zo weinig dat het te verwaarlozen is.

Nu heb ik geen ervaring met de CB500 (anders dan lessen vroeger). Ik kan mij slecht voorstellen dat je het wel merkt bij deze motor. Meestal gaat het om een paar pk's er bij of er juist af.

Ik denk eerder een placebo effect wat je zal hebben omdat er een bak herrie uitkomt waardoor je denkt dat je er 20 achterwiel pk's bij hebt gekregen.
 
Laatst bewerkt:
Mij is ooit vertelt dat toegenomen vermogen,uiteindelijk door het,vervangend, luchtfilter komt.
Of in ieder geval een combinatie van filter en uitlaat,afgesteld door een kundig mechaniker :t
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring is dat je niets merkt met enkel een demper wat betreft het vermogen. Meer of minder is zo weinig dat het te verwaarlozen is.

Nu heb ik geen ervaring met de CB500 (anders dan lessen vroeger). Ik kan mij slecht voorstellen dat je het wel merkt bij deze motor. Meestal gaat het om een paar pk's er bij of er juist af.

Ik denk eerder een placebo effect wat je zal hebben omdat er een bak herrie uitkomt waardoor je denkt dat je er 20 achterwiel pk's bij hebt gekregen.

Die ervaring heb ik ook, en kijk eens naar de bolt on dempers bij de "grote " merken, zul je zien dat er heel veel dezelfde dempers op verschillende bochtensets geschroefd worden, of soms net een andere ophangbeugel ....

Daarnaast wordt een motor af fabriek niet met de ideale afstelling geleverd of hier en daar geknepen om aan de millieu eisen te voldoen...
De eerste serie GSXR's hadden die vermogendips, de zzr1400 , en zo zijn er nog wel meer op te noemen die na een dagje afstellen plotseling stukken beter liepen

Ik heb nog nooit een motor af laten stellen nadat ik er een andere demper op had gezet, ook al eens zelf dempers gemaakt, en nooit iets van vermogenwinst of verlies kunnen merken, nog nooit een klep verbrand, en nog nooit motorschade gehad ook niet met 3 expansies op een KH500 of GT750, en nu rijdt ik al 20.00km met een 636 knmv demper op mijn fazer1000
 
Ja het is inderdaad geen akra oid, verwacht er ook weinig van maar ben er zeker benieuwd naar. Heb trouwens ook een op marktplaats gezien van een merk uit de UK. [afbeelding]

Zit meer te overwegen deze te kopen. Als iemand mij er wat over kan vertellen graag. :)

Deze komt ook gewoon van alie , ik heb ook zoiets uit China laten komen
Het is gewoon erg mooi gelast met een robot , niks mis mee
Voordeel tientje of 5 incl verzenden , zelfs geen invoer hoeven betalen
 
Die ervaring heb ik ook, en kijk eens naar de bolt on dempers bij de "grote " merken, zul je zien dat er heel veel dezelfde dempers op verschillende bochtensets geschroefd worden, of soms net een andere ophangbeugel ....

Daarnaast wordt een motor af fabriek niet met de ideale afstelling geleverd of hier en daar geknepen om aan de millieu eisen te voldoen...
De eerste serie GSXR's hadden die vermogendips, de zzr1400 , en zo zijn er nog wel meer op te noemen die na een dagje afstellen plotseling stukken beter liepen

Ik heb nog nooit een motor af laten stellen nadat ik er een andere demper op had gezet, ook al eens zelf dempers gemaakt, en nooit iets van vermogenwinst of verlies kunnen merken, nog nooit een klep verbrand, en nog nooit motorschade gehad ook niet met 3 expansies op een KH500 of GT750, en nu rijdt ik al 20.00km met een 636 knmv demper op mijn fazer1000

Dat dacht ik ook altijd , totdat ik een harley kocht , het is ongelofelijk wat verschillende dempers kunnen doen voor vermogen en/of afstelling
 
Ik zie het verschil niet tussen een goede Ali imitatie en een origineel.


Zal wel aan mij liggen...
 
In principe is het gewoon een holle buis, het geld niet waard. Maar lengte en diameter spelen een belangrijke rol.
 
Terug
Bovenaan Onderaan